Obsahy(1)
Mladý muž nadšeně filmující mrakodrapy na Manhattanu, objektivem zasáhne do vztahu mezi mužem a ženou. Film zachycuje ve finále jejich komunikaci a příběh z Manhattanu se najednou změní v historii smrti lásky. (Philber)
Recenze (5)
Výborný kraťas, který na prostoru pár minut zvládá vyvolat neobyčejné emoce. Po zhlédnutí jsem měl jasno v tom, že Zvjagincev (již v minulosti jsem byl unešen jeho snímky VYHOŠTĚNÍ a LEVIATAN) je můj nový oblíbenec, a bylo mi strašně líto, že je to jenom autonomní kraťas, a nikoli začátek celovečerního filmu. Na druhé zhlédnutí jsem tam mimochodem zcela náhodou objevil něco, co na mě hluboce zapůsobilo. Nechci spoilerovat, a tak ať si to každý najde sám, stojí to za to. ()
Intenzivní, výrazné, jednoduché a zároveň nesmírně hluboké. O tom kterak naprostý cizinec čistě náhodou nahlédne jenom zvnějšku, jenom zdáli a jenom zprostředkovaně skrze kameru do toho nejhlubšího nitra láskou zklamané ženy. Síla. ()
Nejvic me pobavi, kdyz si prectu ze nekdo toci "jako Tarkovsky". Tak urcite... ()
Scéna s obálkou knihy dokonalá. Priame, k veci a kruté, vynikajúca záležitosť. ()
Pre mňa až neuveriteľné, ako dokázal Andrej Zvjagincev preniesť rozpad vzťahu na filmové plátno, hoci len v krátkometrážnej podobe. Všetky jeho filmy sú plné citov a prázdnoty, pádov a samoty, postupného vyhasnutia osobnosti a celý tento priebeh musí človek vnímať s empatiou, inak ho film obíde, a to z veľmi ďaleka. Čítanie básne W.H. Audena „Funeral Blues“ ženským hlasom v ruštine je u mňa jedna z najkrajších a najemotívnejších scén kinematografie. ()
Reklama