Obsahy(1)
Ide o Eisensteinovu modernizovanú adaptáciu Ostrovského hry "Múdry muž" z 19. storočia. Antihrdina Glumov sa snaží uniknúť ohrozovaniu z každej strany. V tomto krátkometrážnom filme účinkujú i niekoľkí členovia Eisensteinovej hereckej spoločnosti z legendárneho moskovského divadla "Proletkult". (matriosa)
Recenze (6)
Samostatně pouze zajímavě rozjívené kameramansko montážní cvičení, ale těžko zaujme divákovu pozornost, jako součást představení to ale muselo být několikrát tak zajímavější a silnější... ()
Kratičký divadelní part, ochotnicky hrajicích a předvádějících se herců v různých skečích, nic víc nic míň v tom nebylo. Nezajímavý, a ničím nepoutající snímeček. Sám veliký Sergej M. Ejzenštejn se teprve učil, vždyť se jedalo o jeho prvý snímek! 1,5/5*. ()
Biomechanické herectví a atrakciony. Ale nuda... ()
Celkom výrazné dielko, ale už ani na svoju dobu zrejme nijak zvlášť objavné. ()
První dvě minuty jsem jen mrkal očima, co se to přede mnou odehrává. Postupně jsem se začal orientovat a bavit se surrealistickými hříčkami. Končil jsem s úsměvem na rtech. - V současnosti se snažím pochopit Ejzenštejnovu esej „Čtvrtá dimenze filmu“, kterou napsal v roce 1929. Musím přiznat, že to není jednoduché čtení, ale díky tomu alespoň trochu chápu, jak myslel při filmové tvorbě. Což mi pomohlo k docenění této jeho prvotiny. ()
"GLUMŮV DENÍK" - projekce doplňovala divadelní představení Ostrovského hry "I chytrák se spálí", režírované právě Ejzenštejnem. Takže jako samostatný kus to asi nemá valného smyslu, společně s hrou jako ukázka rozpíjení se těch přesně daných hranic mezi divadlem a filmem asi o dost zajímavější. ()