Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nae-gyeong (Song Kang-ho), nejzručnější čtenář tváří v období korejského království Joseon, žil, i přes fakt svého vznešeného původu, v ústraní, daleko od lidských neduhů a problémů, poklidným životem cestovatele, vědce a pozorovatele. Za léta studijní praxe v rozpoznávání lidských charakterů jen dle pohledu do jejich tváří, si vydobyl pověst vůbec nejzdatnějšího čtenáře tváří. Díky jedinému pohledu dokázal odhadnout nejenom konkrétní lidské neduhy, trápení, či mentální rozpoložení daného jedince, ale také jeho zlozvyky, blízkou budoucnost, či fakt, zda-li daný jedinec mluví pravdu nebo lže. Nae-gyeong, i přes nepříznivé zázemí zničené rodiny, jejíž jméno kdysi znamenalo o mnoho víc než jména mnohých vznešených rodin současnosti, vždy tajně doufal, že se jednoho dne dokáže propracovat k oficiální funkci u královského dvora.
Jednoho pozdního odpoledne jej osloví žena Yeon-hong (Kim Hye-soo). Ta, doufajíc, že jej přiměje ke spolupráci, předkládá mu svůj návrh společného podniku ve městě Hanyang. Nae-gyeong se po zvážení všech pro a proti vydává s bratrem Paeng-hun (Cho Jung-seok), sdílejícím vidinu značného zisku, na cestu do města, kde záhy začíná provozovat vlastní fyziognomický podnik. Slova Yeon-hong se po krátké době stávají skutečností a značně talentovaný Nae-gyeong rozšiřuje svoji pověst od jednoho domu k druhému. A zisk z toho má i Yeon-hong, která stačí sotva obsluhovat příval stále nových hostů. Po úspěšném vyřešení spletité vraždy se o jeho talentu záhy dozvídá i Kim Jong-seo (Baek Yoon-sik), druhý nejmocnější muž v zemi. Ten jej povolává do královského paláce a své vlastní podřízené pověřuje využíváním Nae-gyeongových schopností. Situace v paláci se ale záhy mění, když současný panovník, král Munjong (Kim Tae-woo), umírá. V ten okamžik začíná nemilosrdný mocenský boj o výstavní postavení v dějinách říše Joseon. Velké naděje na trůn si dělá mladý ambiciózní princ Sooyang (Lee Jung-jae). Ten spřádá stěžejní plán na sesazení mladého krále (Chae Sang-woo) z trůnu a podvolit si třeba i násilím celou zemi. Nae-gyeong, věrný mladému králi, se ocitá vprostřed jednoho z největších mocenských bojů Joseonské říše. (Conspi)

(více)

Zajímavosti (1)

Viděl jsem ďábla (2010)

  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Reklama

Reklama