Reklama

Reklama

Osoblažka

  • USA Narrow Gauge Railway Osoblažka
Trailer 1

Obsahy(1)

Dokumentární film Osoblažka pojednává o jedné z mála úzkorochodných železničních tratí v České Republice, na které již od roku 2009 jezdí zrenovovaná 66 let stará modrá parní lokomotiva pod označením U57.001. V roce 2014 se po krátké přestávce připojila také parní lokomotiva U46.002, která je služebně o něco starší a jezdí na trati jen ve vymezených termínech a jen po vymezené části úzkorozchodné železnice. Traťový úsek jako takový je funkční a v provozu již od roku 1898 a je mnohdy označován za „dráhu sta oblouků", kterých je na délce dvaceti kilometrů celkem sto dva. Tento amatérský dokumentární film se Vám pokusí přiblížit atmosféru a náladu z pohledu personálu, který stojí za bezpečným provozem celé železniční dráhy Osoblažky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (8)

Segrestor odpad!

všechny recenze uživatele

Amatérský "nezávislý" snímek Narrow Gauge Railway Osoblažka tzv filmové produkční společnosti Borrtex Film Production Company, ve spolupráci s Klubem přátel osoblažské úzkokolejky, s finanční účastí Slezských zemských drah, o.p.s. a STA - regionální zprávy, přináší do našich kin poutavý dokument, který si takříkajíc nebere servítky a nahlíží na problematiku ze všech úhlů, nutí diváka k zamyšlení a za netradičních filmařských postupů ukazuje komplexní problém úzkokolejek obecně. Nejprve nám představí topiče v podání fantastického Lukáše Weisse, který zde doslova zatápí a to nejen mašině. Stižen patrně podagrou, belhá se tento muž se zarputilým úsilím pro další a další dřevo, aby s poctivostí sobě vlastní přepravil cestující z bodu A) do bodu B), pokud z bodu C) náhodou nic nevyjede. Muž tento dopřeje si oddychu jen sporadicky a mašina už chrlí oblaka páry a kolos se dává pomalu do pohybu. K dokonalému dojmu slouží i frenetická kamera, která se snaží zaznamenat úplně vše. A divák se raduje. Jako by projížděl rozmanitou krajinou s nimi a plaše se snažil vše uvidět. Tu navštívíme odpočaté luhy, tu zahlédneme industriál, tu se vracíme zpět za cestujícími a společně s nimi sdílíme své dojmy, tu zahlédneme srnu v mlází, tu milence na lavičce a jedeme dál, jakoby zpátky v čase. Paranormativní projekt mladého tvůrce doslova vytírá zrak takovým autoritám jako Klusákovi s Remundou, dokonale konkuruje časosběrným počinům Třeštíkové a natrhává i Jacques-Yves Cousteauovi. Fantastická práce se světlem svědčí nejvíce o tom, že autor disponuje kvalitní technikou. Roztomilý dojem z filmu dodají i zúčastnění herci, kteří jsou veskrze přirození a nejeden divák si připomene někdejší Formanův přístup s tolik úspěšným obsazováním naturščiků. Celý vůbec ne dlouhý program doprovází romantická nonhetero melodie, jež koresponduje s mlnem vizuálna, který nám hošan Borrtex (ten adminek z ČSFD, co fixluje screeny) přináší. Zkrátka a jednoduše jedná se bezesporu o nejlepší adespoton tohoto mého dne a jsem za něj velmi vděčný. Osoblažská úzkokolejka doslova a do písmene utvořila tzv. "mejk maj dej" efekt. ()

tatanapope 

všechny recenze uživatele

Od dokumentu, tak nějak očekávám, že se něco zajímavého dozvím. V tomto projektu jsem se bohužel ničeho podobného nedočkala. Úvodní titulky, mě překvapili,ty se mi vskutku líbili, pak přišel začátek, k samotnému stroji jsme se dostali, až po nějakých 5 dlouhých minutách koukání na špinávé nadobí nádražáků a pár né úplně vhodných záběrů na jejich nehezkou kukaň, tady bych snad nechala jen záběr na nástěnku s fotografiemi vlaků. Při seřizování a péči o stroj by bylo dobré,kdyby nám obsluha, aspoň tak trochu řekla, co všechno je třeba udělat a proč. Časté záběry na to jak se dává uhlí do parního stroje, mě tak nějak vskutku nepřekvapilo a myslím, že jeden záběr na pár minut by bohatě stačil. Věci, o kterých se nádražáci bavili pro mě byli bezpředmětné a celkem o ničem a bohužel k tomu všemu často ještě špatně srozumitelné, tak že z nezajímavých debat mezi nádražáky jsem měla ještě větší nic. Při pohybu kamerou byli často vidět rozostřené záběry a ocenit už můžu snad jen pěkný střih mezi jízdou a pohledem na vlak z dálky a slušný hudební doprovod, ale upřímně, kdybych přišla domů po práci a zapla si tuhle věc, abych koukala jak jiní makají, tak by mě to asi příliš neuchvátilo. Trefný název by byl: Takový běžný den na šichtě na nádraží. ()

Reklama

Stallone 

všechny recenze uživatele

Tady máme prostě 16 letého kluka, který vezme do ruky kameru a tím spojí své dva oblíbené koníčky.Obdivuji každého, kdo o filmování jen nemluví, ale koná. V tomto případě to není jen nadchnutí pro danou věc. Vidím tam dobrou práci s kamerou, správně zvolený hudební motiv, který neruší, ale příjemně navozuje tu správnou atmosféru. O nedostatcích se tu rozepisovat nebudu, protože to není podstatné. Kluk je šikovný a zvládl to. Závěrem mohu jen říci, že je dobré mít na něco talent a budu držet palce při dalších projektech. Toto je jen začátek. ()

Flaxik 

všechny recenze uživatele

O tom, kterak pan Bordovský vzal kameru a natáčel cestu parní úzkokolejky. Protože mě mašinky vcelku baví a k úzkokolejkám mám vztah z dětství, kdy mě jedna dopravovala do školy (ne tahle, ale na Jindřichohradecku), tak jsem to risknul a věnoval hodinu tomuto dokumentu. Nebudeme si nic namlouvat, je to bída. Ve filmu chybí jakýkoliv komentář k tomu, co tam ti lidé provádějí (kromě výhybky, to bylo zajímavé) a to je velká škoda, protože o fungování parního stroje kromě teorie nevím nic a docela by mě to potěšilo. Jedna hvězda za snesitelnou kameru a jedna za prima záběry ubíhající krajiny. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě to Dane, ale musím bohužel dát takovéto nízké hodnocení. Dokument mě vůbec nezaujal, bylo to od začátku nudné a kdybys mi osobně nenapsal o čem to je, tak bych to z toho dokumentu ani nezjistil o jaké vlaky se jedná. To je právě to co tomu filmu chybí, pokud to má být dokument, tak člověk by se měl dozvědět o čem to je, nějaké informace o těch vlacích, měli by tam být nějaké rozhovory nebo komentáře osob, které by k tomu řekli nějakou historii, ale to ve filmu chybělo. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (3)

  • Dokument se odehrává v sobotu 11. července 2015. (ČSFD)
  • Rozpočet filmu byl pouze jeden tisíc korun, který zahrnoval pouze cenu benzínu, který se v průběhu natáčení projezdil. (Borrtex)
  • Film měl být původně natočen a uveden už koncem roku 2014. Premiéra byla odložena z technických a časových důvodů. (Borrtex)

Reklama

Reklama