poster

Pozor na Slendermana

  • USA

    Beware the Slenderman

Dokumentární

USA, 2016, 117 min

Kamera:

Nick Midwig

Producenti:

Irene Taylor Brodsky

Střih:

Gladys Murphy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ExpertRaptor
    **

    Podpriemerný dokument. 35% -- Slender Mana mám ako postavu veľmi rád a považujem ho za najlepšiu hororovú postavu. Ale toto je veľmi nepekný nepodarok, nudné, nezaujímavé, občas sa niečo dozvieme o Slender Manovi ale je toho veľmi, ale veľmi málo. Aspoň že vypočúvanie tých dievčat bolo aspoň trošičku zaujímavé. P.S.: Dokument som nedopozeral, nedalo sa to.(4.12.2018)

  • Tft
    ***

    Název dokumentu je trochu zavádějící. Neměli bychom se mít na pozoru před Slendermanem samotným, ale spíš před kultem, který se okolo této postavy vytvořil. Kdo očekává dokument o původu a vzniku této creepypasty bude nejspíš zklamán. Dokument se tohoto tématu dotýká jen okrajově a spíše se soustředí na to jak celá ta aura okolo Slandermana může ovlivnit lidi, kteří jsou buďto nemocní nebo lehce ovlivnitelní (nejčastěji děti). Mně osobně tenhle přístup nevadí, přece jen se jedná o dokument, který má vyprávět příběh dvou dívek, kterým se právě tohle stalo a popisuje příběh tragických událostí, které se kvůli tomu udály a nejedná se o dokument o Slandermanovi samotném. Film rekonstruuje události onoho incidentu a přináší pohled do života obou dívek před incidentem skrze rozhovory s jejich rodiči a záznamy z jejich výslechu policií. Na to o jak složité téma se jedná si myslím, že ho dokument pokrývá povedeně a určitě na konci vystává mnoho zajímavých otázek. Bohužel to je hlavní problém dokumentu, přináší spoustu otázek, na mnoho z nich však nepodává odpověď. Názor si tak utváří divák sám ze střípku, které mu dokument předloží, což je nejspíš i správně, přece jen dokument by měl stát na neutrální půdě ať se jedná o téma jakékoliv. Já bych ale přece jen chtěl téma vidět prozkoumané víc do hloubky s pohledem i druhé strany, to nejspíš bohužel nebylo možné, protože rodina oběti nechtěla být součástí dokumentu, což je pochopitelné. Jedna věc je však jasná, nezávidím soudům a porotě jejich rozhodování. 60%(5.2.2017)

  • Marze
    ***

    Tento týden zemřel ve vězení v 83 letech Charles Manson. Důvod proč tehdy tak mocně vyděsil americké rodiče bylo to, jak dokázal zmanipulovat dívky, aby sami zabíjely. Zdá se , že se narodil nový Manson - internet, který dokáže to samé. V tom je dokument nejsilnější. V otázce, zdali je třeba děti chránit, aby se jim nedostávaly do hlavy mediální obsahy z televize, internetu a dalších médií. Délka na dokument přemrštěná, ale v USA zřejmě toto téma opět rezonuje.(23.11.2017)

  • Matty
    **

    Ve více ohledech znepokojivý dokument. Zprvu jde o fascinující případovou studii velmi aktuálního problému – uzavírání se do sociálních bublin a vytváření alternativní reality na základě bludů šířených po internetu. Jenomže režisérka slendermanovskou rovinu postupně opouští, aby se věnovala útočnicím, resp. jejich rodinám, což si vybírá daň v podobě mnoha nic nesdělujících emotivních záběrů plačících tváří. Dívky, které brutálně napadly svou vrstevnici, z dokumentu nakonec vycházejí jako oběti (internetu, kolektivu, psychické poruchy, nikoliv ovšem nedůsledné výchovy). Závažnost zločinu přitom zůstává stát bokem a skutečné oběti se nedostává zdaleka tolik pozornosti jako obviněným, z nichž se i díky tomuto filmu stávají v zásadě celebrity, jejichž „legenda“ se bude na jistých internetových fórech zřejmě šířit podobně jako legenda o Slendermanovi (viz fanouškovské kresby obou dívek s noži v ruce). Za ještě problematičtější než převrácení rolí útočníka a oběti (zčásti možná vycházející z americké mediální kultury, fascinované zločinci) považuji přiživování (se na) mýtu o Slendermanovi. Namísto toho, aby film jasně deklaroval, že jde o povídačky k vystražení teenagerů, snaží se vytvářet hororovou atmosféru fotografiemi a videi se Slendermanem podbarvenými zneklidňující hudbou. Mýtus tak dokumentem ve výsledku (zřejmě nechtěně) není s racionálním odstupem dekonstruován, ale bez většího odstupu spoluutvářen. Nedivil bych se, kdyby po zhlédnutí filmu stoupl počet lidí, kteří začnou na různých místech vídat vysokého muže bez obličeje a s chapadly na zádech. 50%(3.2.2017)

  • tron
    ***

    Tie dve dievčatá boli čudné už od prvého pohľadu. Ale takým nezdravým spôsobom, viete. Kebyže som slovenský turista a idem do USA a za slnečného dňa by ma zastavili doobeda vo vyľudnenej štvrti na americkom predmestí a ponúkli by mi cookies, hystericky zvresknem, hodím do nich kofolu v dvojlitrovej PET fľaši a zdrhám najrýchlejšie, ako by som vládal. Určite mi nepripadajú ako dve sympatické, neškodné dievčatká. Nie, to rozhodne nie. A samotný film? Je dosť komplikované pochopiť, čo si kladie za hlavný cieľ svojej existencie. Jednak rozpráva o skutočnom prípade dvoch dievčat, ktoré pobodali svoju rovesníčku (prežila, ale schytala skoro dve desiatky bodných rán nožom a zrejme do konca svojho života tým bude traumatizovaná). Jednak je o Slendermanovi, na ktorého svojim krvavým činom chceli zapôsobiť. Zároveň však tento dokument je aj o negatívnom vplyve médií na deti. Plus pátra po tom, čo sa musí stať, aby sa z dvoch detí stali krvilační vrahovia. A filozofuje nad vznikom legiend a monštier. Nie málo tém na jeden film, čéče. Možno i preto má až dve hodiny. Lenže v ničom nie je dôsledný, dotiahnutý do úspešného konca. Jednotlivé myšlienky nie sú zlé, atmosférické letecké zábery na americké mestečká v lesoch sú strašne inšpiratívne (takmer by ste verili, že Slenderman nie je internetový výmysel, ale skutočný mýtus zo 17. storočia) a samotný zločin je desivý sám osebe.(13.1.2018)