Reklama

Reklama

Co moře pohltí

  • Velká Británie Rich and Strange

VOD (1)

Manželé, které ubíjí každodenní rutina, se rozhodnou utratit nečekaně nabyté peníze za luxusní plavbu po světových oceánech. Jeden z prvních filmů Alfreda Hitchcocka. (Netflix)

Recenze (25)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Vysloveně příjemný britský film. Hitch a Alma zvolili tehdejší bestseller australského spisovatele Dale Collinse a jeho adaptaci realizovali do roku od vydání. Jistě se také inspirovali skutečností, že předchozí filmy podle Collinse natočili v Hollywoodu. Zajímavé exotické prostředí a obyčejní lidé jako hlavní hrdinové patřili tehdy k dobrému tónu. Navíc měl Hitch konečně také příležitost obsadit Joan Barry, která v Blackmailu dabovala Anny Ondrákovou. A skutečně, hlasový projev je stále týž, jenom Barry zkrátka není tak dobrá herečka. Pouze dobře vypadá a má vhodný přízvuk. Z dobového hlediska by se film dal označit za part-talkie. V americké distribuci pod názvem East of Shanghai, protože Rich and Strange složitě odkazuje na Shakespearovu Bouři. ()

Němi 

všechny recenze uživatele

Jeden nemajetný mladý pár je šťastný, dokud nezjistí, že kolem jsou i jiní lidé. Dík nečekaně získanému obnosu peněz si můžou konečně dovolit vysněné cestování, ale loď je plná nástrah jako gentlemenský postarší námořník a mladá koketující princezna... __ Hitchcocka lze rozeznat jen z úvodní pětiminutovky, kde se téměř bezeslova v rychlé montáži představí hlavní páreček. Zbytek je tuctově nasnímaná (ne)romantika, která sice poměrně věrohodně zachycuje vzrůstající problémy mladých manželů a jejich postupné citové přilnutí k novým známostem, ale sotva bych řekl, že je něčím zajímavá nebo vyjímečná. Zbytečně moc času se věnuje nepodstatným záležitostem jako je postava "vzdálené příbuzné tety Kateřiny" a některé určující momenty jsou značně odbyté. Spolu s prokládáním kýčovitých pohlednic to pak celé budí dojem lehké karikatury. Typově přesná a sympatická čtveřice herců se tak hlemýždím tempem posouvá po očekávaných kolejích k podivnému finále, které jediné je taky překvapivé, ale i do děje docela nezapadající. Na druhou stranu dovolilo Hitchcockovi něco předvést z jeho talentu. __ Snad jen zásluhou sympatických herců a za občasné vydařené momentky průměrné hodnocení. ()

Reklama

Caelos 

všechny recenze uživatele

První půlka je celkem nudle, až ve druhé půlce se z toho stává film. Scéna na potápějící se lodi je skvělá, nicméně všechno mi ve filmu připadá takové moc rychlé. Jsou doma, pak najednou na lodi, sem tam zastávka, loď se potápí, pak jsou na jednou na jiné lodi, a pak najednou doma. Všechno moc honem. (5/10) ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Vcelku nudný a kŕčovitý film o páre, ktorý získa financie na vysnívanú cestu. Komické prvky nie sú zábavné ani náhodou a o nejakej dramatickej línii snáď nemôže byť ani reč. Ešte badať pozostatok éry nemého filmu (popis niektorých situácií cez text) a to, že na režisérskej stoličke sedí síce talentovaný,ale stále málo skúsený "chalanisko" (ktorý sa raz bude radiť medzi velikánov kinematografie:) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Asi najeklektickejší film pána Alfréda. (eklektický - kto vyberá a spája prvky z rozličných i protichodných názorov, smerov - najmä z umenia a filozofie). Veď len kuknite: nemý film, zvukový film, groteska, počiatočný zvukový film, dokumentárny film, ľúbostná dráma, čínske mačacie mysty (uhrančivé tváre nemých Číňanov nemali chybu), zemepisný film, komédia, film s morálnym posolstvom, všetko v jednom. Tu zrejme nešlo režisérovi o to, aby to nejako uhral, ale najmä o to aby sa zahral. Skvelá vec. Poznámka Hitchcock film nejako zvlášť nekomentoval, pretože pre neho boli pri bilancovaní zaujímavé len divácky úspešné a veľmi navštevované filmy. Poznámka 2: Psíček a mačička boli na polievku, do ktorej dali všetky mňamky dvaja, pán Alfréd to zvládol sám. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Film byl zřejmě ovlivněn osobními zážitky Hitchcockových, které zažili před svatbou během společné plaby lodí. Film však vznikl podle románové předlohy. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Film měl premiéru až po dalším Hitchcockově filmu Číslo sedmnáct (1932), i když byl dokončen jako první. (ČSFD)
  • Hitchcock si obzvláště oblíbil herečku Elsie Randolp, která hrála slečnu Imrie. Tehdy jí slíbil, že jí dá v budoucnu znovu rád příležitost hrát v jeho filmu. O čtyřicet let později se Elsie Randolp objevila ve filmu Zběsilost (1972). (Pavlínka9)

Reklama

Reklama