Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (477)

plakát

Kingsman: Zlatý kruh (2017) 

V dobách, kdy ještě Roger Moore natáčel své kosmické Bondovky, by podobný scénář nejspíš prohlásili za příliš přehnaný. Asi proto se mi Zlatý kruh líbil víc než v jádru až moc tradiční jednička. Kontrast Kingsman x Statesman je parádní, a snad ve trojce dojde na příslib slona v porcelánu z poslední scény!

plakát

Hodný dinosaurus (2015) 

Maximalne vycpely, kdysi genialni Pixar. Nejohranejsi klise pospojovane strojovou rezii. Navic poprve u Pixaru jsou postavy vymenitelne za cokoliv jineho a pribeh by se nemusel temer menit. Proc dinosauri? Mohli to byt vlci, brouci, auta, chodici stromy nebo treba aromalampy. Ze je za tim skakajici lampicka dava tusit jen uroven grafiky, jinak je to totalni becko, jake produkuje Francie nebo Nemecko na tucty.

plakát

Správnej dres (2015) (TV film) odpad!

Film od tvurcu, kteri k smrti nesnasi hokejisty a zeny. V dalsim sledu pak Rusy, ucitele, studenty a vlastne vsechno a vsechny. Asi to mela byt strasna sranda, ale humor na urovni Kamenaku, nahodne sem tam rozmisteny bez nejakeho smyslu, me moc nebere. Madl a CT maji na vic, Kucharova je sympaticka a mohla by hrat dal, ale Kolecka a Sladecka hodte nekam do kotle.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Tarantino jiste natocil presne to, co si pral, ale proc k tomu potreboval supersirkouhly format a padesat let stare kamery netusim. Film je trihodinova divadelni hra, ktera tenhle potencial vubec nevyuzila. A i kdyz jsem se celou dobu bavil a pral Tarantinovi, ze i po tolika letech si stale nataci svobodne co sam chce, nemuzu se zbavit dojmu, ze vse uz zvladl lepe. Western a zaverecny masakr v Djangovi, uzavreny prostor a paranoiu v Gaunerech a ukocirovani hromady postav v Panchartech. Nemluve o tom, ze jsem celou dobu videl panaky bez zachvevu nejake reality, z kterych skutecne osoby nevydolovali ani vyborni herci. Cest Dernove vyjimce. At uz bude devaty film jakykoliv, mozna by se nemusel pokouset byt velkolepejsi a osudovejsi a propletenejsi, nez ten predesly. Byt to porad JE nesmirna zabava, ktera si tu pozornost tri hodiny udrzi.

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

I pres tri hvezdicky nemuzu rict, ze bych videl spatny film. Inarritu natocil po patnacti letech prvni, u ktereho jsem se misty i bavil! Ale je to zdlouhava, obcas silne prepalena nuda, ze ve svetle jinych, zabavnejsich filmu, nemuzu dat s klidnym srdcem vic. Lea masakruje dlouhe minuty medved, ale ne a ne ho dodelat, o tom jak a kolik toho odplazil lesem vim vic z wikipedie, coz by se dalo rict o vsech ve filmu. Nemluve o zarazejicich zmenach, jimz kraluje vymysleny syn. Bez nej najednou nevypada Glassova touha po Fitzgeraldovu skalpu tak cool, ze? Pokud prijmu film predne jako fikci, tak ano, tu mamuti stopaz jsem prezil, ale jen a pouze napoprve, vickrat uz nechci. PS: Pokud by mel DiCaprio dostat sveho vysneneho Oscara za Revenant, byla by to stejna ostuda, jako Scorseseho za Letce. Ne snad, ze by byl spatny, jen jaksi nemel moc co hrat a jeho vykon je spis fyzicky. At dostane nejakeho kaskaderskeho a toho skutecneho za neco lepsiho.

plakát

Cash on Demand (1961) 

Napínací thriller od Hammerů, za který by se Hitchcock stydět nemusel.

plakát

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel (2013) 

Už knížka je epizodická, film to ještě silně zvýraznil, když z postav, včetně těch hlavních, udělal figurky o pár větách. Ale i když většina humoru je o tom, že lidi jsou blbý a/nebo uřvaný, má to své nezapomenutelné momenty. Zaokrouhluju (asi jako spousta lidí) ale nahoru, protože podobných filmů je málo a od Forresta je to už dlouhých 20 let.

plakát

Maniak (1980) 

Největší problém mi jaksi dělal ústřední maniak Joe Spinell - od pohledu psychopat a tak strašně ošklivý člověk, že těžko věřit důležité skoromilostné lince s fešnou fotografkou. Další věc je ta, že když tohle odpudivější dvojče Vincenta Schiavelliho začne fňukat, a že to dělá většinu filmu, vůbec mi ho nebylo líto, ač ho film staví do role matkou vyformovaného nebohého monstra a s lítostí počítá... Jinak ale je rozhodně místy na co koukat a třeba scéna v metru je dechberoucí, bohužel, symbolicky, jako snad úplně všechno tady, je nakonec zahnaná až příliš daleko.

plakát

Maniak (2012) 

Městský horor s atmosférou, tuctovým dějem, ale výjimečným zpracováním. Dva aspekty z filmu dělají jeden z mých nejnepříjemnějších hororových zážitků (v tom nejlepším slova smyslu) - hypnotická elektro hudba, která mi zní, jako by někdo znásilnil romantické motivy z osmdesátkových slaďáků, melancholicky zasněná, pulzující snad celou stopáží, je sama o sobě dost depresivní (a nevadí, že jsem ji slyšel už v Drive;) ), ve spojení s tím, že celý film je snímán skrze POV očima hlavní smutné postavy, psychopata brutálně vraždícího ženy, kterému se do aktuálního dění běžně prolínají traumata s matkou i nejrůznější stihomamy, je celek pro silné povahy a snad poprvé jsem u filmového vraždění chvílemi odvracel zrak. Elijah Wood se pro podobné role se svou dětskou tváří a vykulenýma očima narodil, a i když většinu času slyšíme jen jeho hlas a vidíme maximálně ruce, momenty, kdy se jeho psychopatický výraz objeví v odrazu zrcadla nebo při maximální extázi vraždění opouští skrze kameru své tělo, jsou výjimečně mrazivé...

Reklama

Reklama