Obsahy(1)
Po menším večírku s přáteli se manželský pár Iránců žijící v USA ještě téhož večera rozhodne jet i s malou dcerkou autem domů. Muž je však mírně opilý, a tak ho žena během jízdy přemluví, aby přespali v nedalekém hotelu po cestě. Na místě je však něco temného nutí, aby vzájemně čelili svým tajemství a na místě zůstávají uvězněni v noci, která nikdy nekončí... (Eliott)
(více)Videa (1)
Recenze (33)
Skôr psychohra na pravdu ako horor. Ozveny minulosti znepokojujú manželský pár s malým dieťaťom. No nie každý z dvojice je ochotný úprimne sa pozrieť do zrkadla vlastného života. A tak namiesto jasného odrazu tváre, jeden z nich uvidí v zrkadle len svoj chrbát. Viď: plagát filmu so zrkadlom. Vydarené dielo, neponúkajúce jednoduché a jednoznačné riešenie. Poznámka: V niečom Aan Shab pripomína atmosféru opustených hotelov na Ukrajine a Kryme, žijúcich z minulej slávy kolektívnych odborárskych rekreácií či komsomolských poznávacích zájazdov. Akýmsi zázrakom fungujú doteraz, pričom často ste tam jedinými hosťami, medzi rozľahlým labyrintom chodieb, podivne sa tmoliacimi zostarnutými dežúrnymi a recepčnými, opustenými mamutími jedálňami a rozľahlými kuchyňami. Konfrontovaní s osemhranom zvláštnej opustenosti a čriepkami niekdajšieho džavotu hostí. ()
Americký počin s iránskymi koreňmi: “The Night” tí starší relatívne chvália, mladšia generácia zas otvára ústa po páde do polospánku. Koniec koncov je to pochopiteľné, a Ja sa vôbec nečudujem, že je tomu tak. Vývoj deja je pomalý, ponúka minimum adrenalínových scén, po ktorých mladí tak bažia. Je vyslovene atmosférický, než “akčný” v pravom slova zmysle a tak sa niet čo diviť, prečo iných baví a druhých nie. Za mňa ide o solídny, “boogey” snímok, akurát by mohol obsahovať viac scén, po ktorých by hrozil “heart atack”, inak veľmi vydarená vecička, ktorá si zaslúži rešpekt i pozornosť. Ľahučký nadpriemer, ktorému rád prihodím. ()
Strašne nezáživný iránsko-americký (!) horor. Pritom na prvé počutie to znie fajn: prostredie tichého nočného hotela, divný recepčný, komorný kasting, vcelku sympatickí herci. Ale tvorcovia z toho vydestilovali neskutočnú nudu s fajn atmosférou, ktorá ale nezachráni všetko. Nie, ani omylom nezachráni všetko. ()
Po zajímavé první polovině došlo u mne k postupnému zklamávání nezáživným dějem až do hořkého finále (jistou zrcadlovou scénu jsem ve filmu viděl už nejmíň počtvrtý). A resultát celého bezmála dvouhodinového horroru je už stokrát omletý moralistní canc, že to pravé peklo je jen a pouze naše vlastní svědomí. Ale bylo tam i několik dobrých scén (dvojnice ženy, policajt), oceňuju audio ve zvukomalebné perštině, a taky se jedná o jasný důkaz toho, že íránští ájatolláhové dobře dělají, když drží svoje ovečky zkrátka. Jen se podívejte co se s nima stane, když začnou žít na Západě: chlastají, kérujou se, ženský mají potraty, jsou jim vidět vlasy, věčně peskujou svoje manžely... Sodoma Gomora. ()
Při téhle stopáži už by to chtělo víc než dvě dobře vystavěné lekačky a velmi čitelné naplnění konceptu. Celou dobu jsem čekal na nějakou subverzi nebo alespoň nečekané odhalení, ale nic z toho se nedostavilo. A na psychologický horor mi to přišlo málo psychologický. I když hodně věcí je v tom dobře, hodně to stojí na dobře vedených hercích, v ničem to na mě nevyskočilo. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (1)
- The Night obdržel licenci pro promítání v íránských kinech, což se snímku americké produkce naposledy podařilo roku 1979. (Psychor)
Reklama