Recenze (4 641)

Iveta (2022) (seriál)
Pro Voyo je to krok správným směrem. Provedení má ale svoje mouchy. Na rozdíl od hodně lidí nemám absolutně problém s tím, že to nijak nereflektuje společnost a politiku - dává to očividně najevo, že to něco takového není ze strany tvůrců zájem, a dobře. Nemusí. S čím mám problém, že se tvůrci nezvládají soustředit na postavu Ivety a pořádně ji rozvinout, i o Sepešim nakonec víme víc. Kdyby se tahle jedna věc pořešila, všechno by tu krásně zapadlo do sebe.

Love, Death & Robots (2019) (seriál)
Jsem překvapený, jak nenápadité ty animáky jsou. Myšlenka animované sci-fi antalogie je skvělá, ale tvůrci jako by se vsadili, že ji zvládnou realizovat tím nejméně zajímavým způsobem. // Třetí řada je mimochodem zdaleka nejlepší. Poprvé to funguje jako dramaturgický celek, epizody, který vyčnívají z řady, se skvěle doplňují s těmi, které láskyplně následují mustr.

Kde je Anne Franková (2021)
Velmi didaktický a sterilní film, který se nakonec najednou rozhodne být aktuální, a je to tak mimo a odnikud, že jsem se musel zasmát. Vůbec nechápu motivaci lidí, protože udělat celovečerní animák je fakt fuška, dát svou energii zrovna do něčeho tak veskrze zbytného. Folman je zjevně one hit wonder.

Belle (2021)
Tak trochu sázka na jistotu, ale vypadá to úžasně a vlastně jsem byl překvapený, jak moc ta fanfic změť motivů zapadne do sebe a něco z ní vyplyne.

Šálení (2013)
Plympton je silný v animácích, ostatně to o sobě ví, a je mi trochu divný, proč se vůbec pokouší o celovečeráky. Zápletka je absurdní, ale špatným způsobem - způsobem, který ji vzdaluje publiku a zabrání napojit se na konflikt. Takže to je jen nekonečně dlouhá anekdota.

Deep Love (2013)
Jsem rád, že Matuszyński přesedlal na fikci, protože tam může šponovat stylistickou intenzitu snáz. Tady to působí dost repetitivně. i když je zajímavé sledovat ten přirozený přerod.

Divoch (2021)
Čtyřma hvězdičkama trochu nastřeluju, ale bylo to nakonec fajn. neobjevuje to Ameriku, neobjevuje to vůbec nic, ale celkem mile, civilně a v dobrém slova smyslu době poplatně to pokrývá chytlavý námět. A herci jsou hodně fajn.

Uvolnit pěsti (2021)
Jeden z těch případů, kdy ve filmu není nutně něco špatně, ale taky toho v něm není dost. myslím, že by tomu líp slušel středněmetrážní formát at best. Tyhle intimní, citlivé portréty jsou docela přebytkové, abych byl upřímný.

Tajemství Marilyn Monroe: Ztracené nahrávky (2022)
Je skoro legrační, z jaké vody to uvařili, jak málo nového mají co říct.

Black Metal Veins (2012)
Když jste satanista, který se proslavil točením vomit gore šíleností, tak máte mimo jiné tu výhodu, že když pak děláte dokument, je u vás hranice dokumentaristické etiky někde úplně jinde. Brutálně intenzivní film, o kterém si netroufám tvrdit, co je v něm autentické , ale strašidelné je, že nejspíš všechno.