Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

Lynn 

všechny recenze uživatele

Výchozí nápad natočit celovečerní film za 24 hodin je fajn, ale nesmělo by přitom na filmu být tak nápadné, že se režisér chce za každou cenu do té Guinessovi knihy rekordů dostat. Film tak nechtěně působí často amatérsky, spíchnutý narychlo horkou jehlou - to se muselo stát bezpodmínečně. Ale obrovskou nevýhodou je, že do role Krysaře byl obsazen neherec-kaskadér Jákl. Krysař má být postava rozporuplná, hrozivá, s tajemstvím, osudová, temná...Jenže v podání Jákla je to nudnej chlápek s velkou holí, co prostě pořád jenom někam chodí. Je o to nevýraznější, že se kolem něj pohybují tři velmi dobře zahrané postavy, ze kterých nejvíce vyniká Ďábel Karla Dobrého. Navíc ani kamera se Brabcovi moc nepovedla. Prvních pár scén snímaných rychlým přiblížením mělo svůj smysl a bylo to dobré, no ale po pár minutách tento stále stejně používaný postup začal též nudit. Dvakrát škoda, věčný krysařský námět (už mnohokrát zpracovaný - a lépe) zůstává pořád vděčný a velmi dobrý. Brabec prostě na režii nemá, měl by se držet své původní profese a nefušovat jiným do řemesla. ()

Brasi 

všechny recenze uživatele

Heh, v devítce jsme na to koukali zkalený s kámošem kolem čtvrtý ráno. Moc jsem si z toho filmu nepamatoval ani na druhej den, natož teď. Vybavuje se mi snad akorát úvodní scéna z Karlova mostu a to, že se mi to nelíbilo. Za to si jsem celkem obstojně schopnej vzpomenout na úpornou bolest hlavy, před níž jsem se marně snažil utíkat školními chodbami o několik málo hodin později. ()

Reklama

goniss 

všechny recenze uživatele

pfrmhhh....co? co to sakra mělo být? tak jednak to nic s Krysařem Dyka nemělo společného, a jednak co to mělo být? úžasný čtivý příběh Dyka jako inspirace? ani náhodou, to byla naprostá hovadina,pouze použili postavy z Dykova příběhu a to je tak vše.. Krysař rozhodně nezabíjel lidi, o čemž se ve filmu zmiňuje, rozhodně to není dvoumetrový kulturista s rukavicema bez prstů, a prostě všechno je to ůplně naruby.. příběh z 18.století nebo odkdy, který se odehrává ve městě na začátku 21.století, hudba mimo, jezdí si v autech po ulicích kde jsou zančky, a pak najednou scéna v klášteru a středověkká atmosféra a divadelní představení? Zmatená kamera ke všemu, zvláštní a neobvyklý styl natáčení, kostýmy taky nic moc.. Jediná hvězda je za výkon Richarda Krajča coby Kristiána, který svou roli bravůrně zahrál.. to klobouk dolů, ale nadruhou stranu, zas to tak těžké v tomhle otřesném filmu být nemohlo.. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Filmový experiment kameramana a režiséra F. A. Brabce vznikl během čtyřiadvaceti hodin v kulisách silvestrovské Prahy a může se honosit přívlastkem „nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnessově knize rekordů“. Natáčelo se nonstop od desáté hodiny dopolední 31. prosince 2002, poslední klapka padla druhý den v 09.45 hod. V titulní roli uvidíte herce a známého kaskadéra Petra Jákla. Scénář : F. A. Brabec, Ivana Nováková. Kamera : F. A. Brabec. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Hrdiť sa rýchlosťou natočenia a vstupu do Guinnesovej knihy rekordov je po filmárskej stránke trápne, lebo výsledok tomu zodpovedá. Hoci je myšlienka príbehu dobrá, jej spracovanie je nudné a amatérske, čo sa len tak ľahko nevidí. Pre mňa je amaterizmus aj to, že v jednej scéne má Diabol vždy inak uviazanú šálu okolo krku... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno