Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 23.6.2018

    Agenti ČSFD se vrací na MFF Karlovy Vary

    53. ročník největšího filmového festivalu v Česku začíná za pár dní a jeho festivalová sekce na ČSFD.cz vám tradičně přináší přehledný program všech filmů, seřaditelných dle termínů promítání, festivalových sekcí i hodnocení uživatelů. Hodnotit a komentovat filmy budou letos taky Agenti ČSFD, od kterých se rovněž dočkáte zážitkových příspěvků a videorozhovorů o zhlédnutých filmech ve společném agentském Deníčku. Identitu Agentů i s jejich výhledem, na které filmy se těší nejvíce a kterým se obloukem vyhnou, odkryjeme ve festivalové sekci v pondělí 25. června.


    Za návratem Agentů ČSFD na karlovarský festival stojí partner Vodafone, který vás každý den od 10 do 21 h. zve na Vřídelní kolonádu na známou Vodafone pláž. Kromě možnosti zahlédnout na pláži některé z Agentů ČSFD, kteří zde budou nahrávat rozhovory o sledovaných filmech taky pro Vodafone Insta Stories, si zde můžete dobít baterky, dát si osvěžující občerstvení a odpočinout si od filmů v relax zóně s lehátky. Denně zde budou probíhat soutěže o kultovní klobouky, chytré telefony a další ceny. A pokud nebudete stíhat přesuny z jednoho kina do druhého, případně dostanete chuť na vyhlídkovou jízdu, objednáte si rikšu, která vás ochotně hodí třeba od Puppu až k Thermalu.


    Vedle festivalové sekce na ČSFD.cz můžete veškeré karlovarské dění po celou dobu festivalu sledovat taky na Instagramu a Twitteru Vodafonu. Také si nezapomeňte stáhnout novou aplikaci Vodafone KVIFF Guide 2018, ve které najdete detailní informace o každém filmu, přehled o všech festivalových akcích a můžete si přes ni rezervovat vstupenky během několika sekund. Aplikaci si můžete stáhnout v Google Play a App Store. Více informací na vodafone.cz/vary


    Akce začíná!

  • Obrázek k novince 22.6.2018

    Ayer, LaBeouf a drsná krimi

    David Ayer (Patrola, Sebevražedný oddíl) si bere pauzu od komiksovek a fantasy orků a po delší odmlce se vrátí ke svému nejsilnějšímu žánru – drsné krimi. Natočí totiž krimi thriller Tax Collector se Shiou LaBeoufem (Transformers, Disturbia) v hlavní roli. Přesné detaily o příběhu si zatím tvůrci drží přísně pod pokličkou, snímek by ale měl mít výrazně menší rozpočet než jeho poslední filmy. Natočit by ho pak měl ještě předtím, než se vrhne do práce na pokračování k fantasy BrightWillem Smithem (Muži v černém, Focus) pro Netflix. Co se budoucích DC filmů týče, zatím to vypadá, že se s Ayerem nadále nepočítá. U Warner Bros. je nicméně situace dosti proměnlivá, stát se tedy může cokoliv.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 22.6.2018

    Co chystá režisér Úžasňákových?

    Režisér Brad Bird se proslavil zejména svými animovanými filmy Železný obr nebo Úžasňákovi, má na kontě ale třeba i čtvrtou Mission: Impossible – Ghost Protocol či dnes již zapomenutý Tomorrowland. Zatímco teď v kinech řádí jeho pokračování k superhrdinským Úžasňákovým, chystá si už tvůrce svůj příští projekt. Tím by mělo být drama 1906 o zemětřesení v San Franciscu, jež vychází ze stejnojmenné knihy Jamese Dalessandra. Bird chtěl původně snímek natočit už v roce 2007, od té doby pak prošel různými změnami, režisér je ale nyní pevně přesvědčen, že teď nastal ten správný čas. Dodává však, že zatímco tu nákladnější část o samotném zemětřesení nejspíš odvypráví skrz film, zbylé důležité elementy tohoto příběhu možná přesune do televize ve formátu minisérie.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 22.6.2018

    Clooney a temné sci-fi

    Přestože se momentálně studio 20th Century Fox nachází uprostřed přetahované o to, kdo ho nakonec koupí (aktuálně vede Disney), pokračuje společnost ve své tradici a čerstvě teď získala práva na nový sci-fi thriller Echo, jenž by pro ni měl natočit režisér a herec George Clooney (Den zrady, Památkáři). Film vychází ze scénáře Christophera MacBridea a vypráví o dronovém specialistovi procházejícím psychologickou krizí. Nevěří totiž, že jeho přítelkyně je skutečně tou osobou, za kterou se vydává. Snímek vznikl pod dohledem malého studia 21 Laps, které v poslední době stálo například za filmem Příchozí, nebo seriálovým hitem Stranger Things.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 21.6.2018

    Star Wars mají potíže

    Zdá se, že nedávný propad Solo: Star Wars Story otřásl továrnou na sny natolik, že se teď Disney spolu s Lucasfilmem rozhodlo zastavit produkci na zbývajících spin-offech. Alespoň to tvrdí zdroje blízké oběma společnostem. Místo Obi-Wana Kenobiho a sólovky s námezdním lovcem Boba Fettem se tak studio hodlá zaměřit na devátou epizodu J. J. Abramse a již oznámené nové trilogie Riana Johnsona a tvůrců Hry o trůny, Davida Benioffa a D. B. Weisse. Scénář k Obi-Wanovi měl chystat britský režisér Stephen Daldry (Předčítač), ten teď podle všeho projekt opouští. To samé podle informací z Collideru platí taky pro Jamese Mangolda (Logan), který byl najat k Boba Fettovi ještě před premiérou Sola. Ten doposud utržil v kinech celosvětově pouhých 343 milionů a studio na něm tak bude odepisovat obří ztráty.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 21.6.2018

    Black Widow se hýbe kupředu

    Zdá se, že Marvel konečně vyslechne přání fanoušků, kteří roky prosili o samostatný film o Black Widow s tváří Scarlett Johansson (Ztraceno v překladu, Don Jon), a snímek přece jen vznikne. Momentálně totiž studio začíná shánět režisérku – ano, čtete správně – režisérku, která by sólovku s populární ruskou špionkou poslala do kin. V čele žebříčku kandidátek je teď podle všeho australská režisérka Cate Shortland, jenž má na kontě filmy Lore nebo čerstvě taky Berlínský syndrom. Nebyla by však první ženskou režisérkou u Marvelu, toto prvenství si osvojila Anna Boden, která momentálně se svým režijním kolegou Ryanem Fleckem dělá na Captain Marvel, pro změnu první ženské superhrdince, kterou Marvel přivede na plátna v samostatném filmu. 

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 21.6.2018

    Zemeckis a hororové Čarodějky

    Robert Zemeckis (Forrest Gump, Let) natočí remake fantasy hororu Čarodějky vycházející ze stejnojmenné knihy Roalda Dahla. Novou verzi budou produkovat oceňovaní tvůrci Guillermo del Toro (Faunův labyrint) a Alfonso Cuarón (Harry Potter a vězeň z Azkabanu). Ti přitom původně měli v plánu natočit film formou stop-motion, se Zemeckisovým příchodem se tyto plány ruší a snímek bude standardní live action adaptace. Příběh pak vypráví o mladém chlapci, který se střetne s kultem skutečných čarodějnic, jejichž úhlavními nepřáteli jsou právě děti. Zatímco předchozí verze se strašidelnými loutkami a tunami make-upu byla spíše volnější adaptací, nový film by se měl držet více knihy.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 20.6.2018

    Star Trek se dočká rozšíření

    Televizní stanice CBS podepsala exkluzivní smlouvu se scenáristou Alexem Kurtzmanem (Transformers, Star Trek: Do temnoty), který teď pro její streamovací platformu CBS All Access začne vyvíjet rovnou čtveřici nových seriálů z prostředí světa Star Treku. Podle zprávy z Variety by se jeden ze seriálu měl zaměřit na slavnou Akademii Hvězdné flotily, zatímco ten druhý bude inspirovaný událostmi filmu Star Trek II: Khanův hněv, a bude vyprávět o postavě Khana Noonien Singha. O zbývající dvojici seriálů prozatím nejsou známy žádné velké detaily, kromě toho, že jeden z nich by měl být animovaný. Čerstvě se taky vyrojily spekulace, že jeden z chystaných seriálů by mohl na obrazovky přivést zpět herce Patricka Stewarta v jeho ikonické roli kapitána Picarda. Kurtzman nedávno zároveň přebral otěže na druhé řadě televizního Star Trek: Discovery.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 20.6.2018

    Kurt Russell vs. Bitcoin

    Kryptoměny se v posledních letech úspěšně probily mezi mainstream a tak je pomalu na čase, aby o nich vznikl taky nějaký film. Právě jeden takový, indie thriller Crypto, teď natočí John Stalberg Jr. (High School) a zahrají si v něm Kurt Russell (Bone Tomahawk) spolu s Alexis Bledel (Gilmorova děvčata) nebo Lukem Hemsworthem (Westworld). Film bude vyprávět o mladém agentovi (Beau Knapp) vyšetřujícím finanční podvod ve svém rodném městě, kde se jeho otec (Russell) a bratr snaží zachránit rodinnou farmu. Bledel ztvární tajemnou zlodějku umění, která má dobré styky s podsvětím. V New Yorku právě začalo natáčení.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 20.6.2018

    Sam Mendes jde do války

    Oscarový režisér Americké krásy a dvou posledních bondovských filmů Sam Mendes si vybral svůj další projekt. Napíše a natočí válečné drama 1917, na kterém se bude produkčně podílet i Steven Spielberg (Ready Player One: Hra začíná, Indiana Jones). O příběhu zatím tvůrci nechtějí nic prozradit, film má být nicméně velice ambiciózní, ať už si pod tím představují cokoliv. Jeho děj nás pak zavede do zásadního období první světové války. Zároveň půjde o Mendesův první scenáristický pokus, spolu s ním se pod projekt dále podepíše ještě Krysty Wilson-Cairns (Penny Dreadful). Mendes měl původně natočit hranou adaptaci Pinocchia, snímek ale nakonec opustil.

    (dO_od)
<< předchozí 1 2 3 4 111 222 332 442

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 14.2.2018

    SIGNAL promění už tento víkend Rudolfinum

    Od pátku 16. do neděle 18. 2. se bude Dvořákova síň Rudolfina proměňovat pod taktovkou jedenácti vizuálních umělců z celého světa. Úchvatné spojení světelného umění s živou hudbou v podání Symfonického orchestru Českého rozhlasu nabídne divákům projekt SIM/NEBULA, za kterým stojí organizátoři festivalu světla SIGNAL. Vstupenky na unikátní zážitek je možné zakoupit již nyní v síti Ticketstream nebo na www.signalvrudolfinu.cz.

    Výjimečný audiovizuální projekt SIM/NEBULA přináší do Prahy spojení současného světelného a digitálního umění s nesmrtelnými skladbami hudebních klasiků. Jedenáct světových vizuálních umělců pomocí videomappingu promění interiér Dvořákovy síně Rudolfina a vtáhne diváky do fantaskního světa, který dokáže vytvořit jen světlo spolu s moderními technologiemi. Hudební složku unikátního audiovizuálního zážitku obstará Symfonický orchestr Českého rozhlasu, který pod vedením dirigenta Jana Kučery zahraje skladby velikánů klasické hudby: zazní Vltava z cyklu Má vlast od Bedřicha Smetany, 2. věta symfonie Z Nového světa Largo a předehra Karneval z pera Antonína Dvořáka a 2. věta symfonie Patetická Petra Iljiče Čajkovského.

    Za projektem SIM/NEBULA stojí organizátoři festivalu světla SIGNAL, kteří k jeho realizaci sezvali vizuální umělce z celého světa. Výtvarného konceptu i uměleckého vedení projektu se ujal Amar Mulabegovič ze studia The Macula. Mezi jedenáctkou tvůrců se objevili například Can Buyukberber a Jan Šíma, které návštěvníci SIGNAL festivalu, stejně jako Mulabegoviče, znají jako autory některých festivalových instalací. Výrazným jménem je i světově oceňované studio NOHlab, které za svoji práci sbírá významné mezinárodní ceny a mezi jeho klienty patří například skupina Pink Floyd nebo značka Chanel.


    Více informací naleznete na: www.signalvrudolfinu.cz.

  • Obrázek k novince 12.2.2018

    Pondělky s Akim Kaurismäkim na Dlabačově

    Únorové a březnové pondělky budou v kině Dlabačov ve znamení filmů od finského režiséra, jednoho z nejvýznamnějších evropských filmových tvůrců Akiho Kaurismäkiho. Těšit se můžete na jeho režijní debut Zločin a trest, natočený podle jeho scénáře jako adaptace stejnojmenného Dostojevského románu. Dalšími snímky budou legendární Leningradští kovbojové dobývají Ameriku, Muž bez minulosti, díky kterému se dostal do podvědomí veřejnosti a další filmy z jeho rozsáhlého díla. Přehlídka Kaurismäkiho filmů obsadí pondělky v břevnovském kině Dlabačov a v programu bude od 12. února do 19. března.

     

    Filmový samouk a samorost Aki Kaurismäki (nar. 1957) je spolu se svým bratrem Mikou nejznámějším finským filmovým režisérem. Do roku 1983 se podílel na scénářích svého staršího bratra Mika. „Po svém prvním samostatném filmu Zločin a trest začal Aki Kaurismäki točit pravidelně autorské snímky plné osobitého humoru a poetiky. Ve svých snímcích vytváří vlastní obraz Finska, takzvanou Akilandii, kde se periferie stává centrem,“ vysvětluje Kristina Charvátová z kina Dlabačov výběr filmů tohoto finského autora pro únorovou a březnovou přehlídku. Jeho film Muž bez minulosti, který v loňském roce uvedl Filmový festival v Karlových Varech, získal prestižní ocenění Grand Prix v Cannes. Z loňského Berlinale si odvezl Stříbrného medvěda za nejlepší režii za svou novinku Druhá strana naděje.

     

    Kino Dlabačov uvede v rámci přehlídky tyto snímky Akiho Kaurismäkiho: Zločin a trest, Stíny v ráji, Leningradští kovbojové dobývají Ameriku, Smlouva s vrahem, Děvče ze sirkárny, Bohémský život, Juha, Muž bez minulosti, Světla v soumraku, Druhá strana naděje, Le Havre. Více informací naleznete na  www.dlabacov.cz nebo na facebooku kina Dlabačov. Vstupenky za 80 Kč si je možné už v tuto chvíli zakoupit v pokladně kina nebo na www.dlabacov.cz.

  • Obrázek k novince 7.2.2018

    5. ročník festivalu Future Gate

    Pátý ročník festivalu science fiction filmů zavítá do pěti měst. Jako každý rok představí časem prověřené klasiky i filmové novinky, a nově i dokumenty, workshopy, velkolepý koncert nebo diskuse se zajímavými hosty. Letošním tématem jsou ženy ve sci-fi. To pomalu ale jistě přestává být doménou mužů. O své místo se již dávno hlásí hrdinky jako je Ellen Ripley, Sarah Connor nebo princezna Leia. Ty nepotřebují ochranu silných mužů. Dokáží se dobře postarat jak samy o sebe, tak o celou galaxii. Ženy se stále více prosazují i ve světě vědy. Letošním ročníkem chceme vzdát hold jak fiktivním, tak skutečným ženám vědy a fantastiky. Mezi filmové novinky letošního ročníku patří film Jak balit holky na mejdanech podle povídky Neila Gaimana, kterého dobře známe díky comicsu Sandman nebo knihy a seriálu Američtí bohové. Druhou novinkou bude ruský hrdinský epos podle skutečné události - opravě orbitální stanice Saljut-7, která nezadržitelně padá do atmosféry. Poslední novinkou je polský film o cestování časem Muž s magickou krabičkou, který nás zavede jak do Varšavy roku 2030, tak do stalinistických 50. let. 

     

    Klasiky jsme letos vybírali opravdu pečlivě. Terminátor 2 jistě není třeba představovat. Ve snímku po boku kulturistky a prepperky s Kasandřiným syndromem Sarah Connor stane v roli klaďase T-800 - padouch z prvního dílu. Společně budou chránit drzého puberťáka, který má jednou zachránit svět před nadvládou robotů. Pátý element v hlavních rolích s Brucem Willisem a Miliou Jovovich také není třeba představovat. V zuřivě barevném světě plném bizarnosti srší akcí a humorem nejen hrdina, ale i hrdinka s oranžovým přelivem a izolepou místo oblečení. Další dvě klasiky jsou o něco staršího data výroby, ale prošlé tedy rozhodně nejsou. V klasice s velkým K - Vynález zkázy - se můžete pokochat oldschoolovými triky z doby, kdy počítače uměly maximálně vytopit velkou místnost. Přijďte se podívat na to, jak v roce 1958 Karel Zeman přivedl k životu ty nejdivočejší vize Julese Verna jen s pomocí loutek, střihu a perspektivních triků. Poslední legendou je polská komedie Sexmise, ve které se dva vědci po nezdařeném experimentu s cestováním časem ocitnou v totalitní společnosti budoucnosti, ve které neexistují muži. Není to ale taková výhra, jak by se na první pohled mohlo zdát.

     

    V sekci dokumentů uvedeme dva snímky. Jednak to budou Brouci, film o tom, proč je do budoucna dobrý nápad zařadit do jídelníčku členovce, a Amatéři ve vesmíru - film o nadšencích, kteří se rozhodli postavit na koleni raketu, která doletí na oběžnou dráhu. Jako každý rok vás čekají také krátké sci-fi filmy iShorts. Milovníky Stephena Kinga jistě zaujme první česká adaptace jeho povídky - film Jsem brána. Ti z vás, kdo mají rádi humor, pak jistě potěší maraton satirického sci-fi seriálu České televize Kosmo. Teď už potřebujete jen stroj času nebo klonování, abyste vše stihli! Více na www.futuregate.cz

  • Obrázek k novince 4.2.2018

    Česká radost v českých kinech online

    Výběr Česká radost v českých kinech uvádí osm filmů ze soutěžních sekcí 21. MFDF Ji.hlava online na portálu DAFilms.cz. V kinech tyto snímky během listopadu a prosince zhlédlo téměř 1000 diváků na 32 projekcích po celé republice. Nejvíce táhne brněnský snímek Všechno bude fajn a dokumentární portrét komunistického státníka Milouše Jakeše Milda. Osm filmů ze soutěžních sekcí 21. Ji.hlavy pokračuje v kinech, v kulturních centrech po celé republice i online. „Chtěli jsme, aby byl výběr tematicky i formálně co nejrozmanitější. Aby oslovil co nejširší publikum. Diváci se mohou těšit třeba na filmy z pomezí dokumentu a hraného filmu, nebo na formálně výjimečné práce,“ dodává vedoucí projektu Tereza Swadoschová.

     

    V turné po regionech i online tak pokračuje snímkem Umírání pro začátečníky režisérského tandemu Bára Kopecká a Marek Bouda, kteří se zamýšlí nad tématem lidské konečnosti. V krasojízdě pokračuje i film Skokan Petra Václava. Do takřka pohádkového příběhu o romském recidivistovi, který se vypraví hledat štěstí na filmový festival v Cannes, obsadil režisér skutečného trestance Julia Oračka. Milovníci filmu si mohou i nadále užít filmový portrét někdejšího prvního tajemníka komunistické partaje Milouše Jakeše Milda režiséra Pavla Křemena, autentický obrázek Brna režiséra Robina Kvapila, Všechno bude fajn. Krom celovečerních filmů uvádí cyklus i krátké filmy. K vidění je vietnamský snímek Bo Hai Dužana Duonga, záznam posledního sfárání do dolu Paskov ve snímku Poslední šichta Tomáše Hisema režiséra Jindřicha Andrše nebo animovaný příběh o vietnamském dětství v Česku Malá. Celý výběr je k vidění v online dokumentárním kině DAFilms.cz.

  • Obrázek k novince 31.1.2018

    Legendární kino Aero slaví dvacet let

    Od 1. do 7. února bude žižkovské kino Aero slavit dvacet let své novodobé existence. Diváci se mohou těšit na filmové předpremiéry, koncert skupiny Tata Bojs, otrlou neděli s Festivalem otrlého diváka, cestovatelskou přednášku Diáky s Tomášem Šebkem z organizace Lékaři bez hranic, projekci pro sousedy, Aero naslepo, den s tím nejlepším z Aeroškoly a narozeninový večírek. Aero je jedno z posledních jednosálových pražských kin. Sídlí ve funkcionalistické budově, která je situována ve dvorním traktu obytného domu na ulici Biskupcova na pražském Žižkově. Otevření kina proběhlo 10. listopadu v roce 1933. Jeho „nová historie“ se však začala psát 6. února 1998. Občanské sdružení Pro-Aero, Společnost pro obnovu a rozvoj kina Aero zde po částečné rekonstrukci prostor odehrálo první film, kterým byl iránský snímek Chuť třešní. Měsíčně v něm proběhne minimálně 60 filmových projekcí.

     

    Během oslav chceme ukázat to nejlepší, tedy to co dělá Aero Aerem. Na oslavy dvaceti let plánujeme sousedskou projekci a projekci pro seniory zdarma, na kterou zveme lidi z přilehlého okolí, cyklokoncert skupiny Tata Bojs, na kterém budou diváci svým šlapáním na kolech vyrábět elektrickou energii, otrlou neděli s Festivalem otrlého diváka s dvěma divácky nejlépe přijatými filmy za celou dobu konání festivalu a malou ochutnávku toho, co chystáme na naše letošní filmové přehlídky. A to v podobě Mafiánů Martina Scorseseho a francouzského filmu U konce s dechemJean-Paul Belmondem. Kromě toho chystáme přehlídku nejlepších filmů z naší Aeroškoly, kterou za deset let prošly stovky studentů nebo cestovatelskou přednášku Diáky s Tomášem Šebkem, účastníkem misí Lékařů bez hranic. Chybět nebude ani velký narozeninový večírek spojený s projekcí legendárního italského filmu Bio Ráj. Po hlavní části oslav proběhne 20. února také PechaKucha Night Prague zaměřená tentokrát na rok 1998, tedy na první rok naší obnovené existence, na dobu kdy jsme si ještě dávali turka nebo rozpustnou a otevírali zlatou olympijskou bránu.“ Kompletní program najdete zde.

     

  • Obrázek k novince 28.1.2018

    Severská filmová nadílka na přehlídce Scandi

    Přehlídka současných severských filmů Scandi vstoupí do čtvrtého ročníku ve velkém stylu. Nabídne divákům tři dánské premiéry, retrospektivu špičkových dánských režisérů Tobiase Lindholma a Michaela Noera a sekcí pěti snímků Ingmara Bergmana odstartuje projekt Bergman 100. Scandi zahájí autorův nejhlubší a formálně nejradikálnější snímek Persona. Pestrá severská nadílka čeká na pražské diváky v kinech Světozor, Atlas a Evald od 1. do 4. února. Ve stejný termín proběhne přehlídka i v dalších 18 městech ČR.

     

    Den před oficiálním startem proběhne warm-up Scandi v kině Atlas, který uvede perverzní a vyšinutou tragikomedií Tak pravil Bůh. Nejnovější snímek Henrika Rubena Genze (Ukrutně šťastni) zachycuje nevšední rodinu, kterou pevnou rukou řídí podivínský psychiatr Uffe, muž mnoha bizarních zálib. Film o pokřivené lásce, odpuštění a polévce ze šnapsu. V čistokrevném revenge thrilleru Darkland se úspěšný kardiochirurg Zaid vydává na cestu pomsty organizovanému zločinu, který stojí za smrtí jeho bratra. Film natočil Fenar Ahmad, dánský režisér iráckého původu narozený v Brně. Třetí dánskou novinkou je komorní drama Potvora, ve kterém režisér Christian Tafdrup zachycuje nerovný vztah nejistého a nezralého Rasmuse a suverénní Marie. Film nabízí civilně natočený portrét dvou lidí, kteří nedokáží být spolu, ale ani jeden bez druhého. 

     

    Elitní dánští režiséři Michael Noer a Tobias Lindholm sdílí zálibu v realistickém zobrazování naléhavých společenských témat. Ačkoliv debutovali společně drsným vězeňským dokudramatem R, vydali se posléze jinými směry. Zaujetí “novým designem reality” je přesto spojuje. Na festivalu Scandi bude vůbec poprvé možné vidět všechny jejich filmy pohromadě. Projekt Bergman 100 vzniká jako spolupráce několika různých institucí, které spojuje zájem o dílo a odkaz jednoho z nejvýznamnějších filmařů všech dob - švédského režiséra Ingmara Bergmana. Cílem projektu je najít společné zastřešení pro odlišně pojaté akce, které se rozhodly uctít významné výročí. Vedle divadelních inscenací, přednášek a výstav to budou i filmové projekce. Výběr pěti snímků švédského mistra ozdobí letošní Scandi. Na diváky čekají filmy Persona, Fanny a Alexandr, Mlčení, Podzimní sonáta a Scény z manželského života

  • Obrázek k novince 23.1.2018

    Nominace na Oscary

    Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct oscarových nominací, zatímco jich černá komedie Martina McDonagha sesbírala jen sedm (a není mezi nimi ta za režii!). Mezi tohle duo se vměstnal Nolanův Dunkerk, který má osm nominací, a těsně za ním číhají Nejtemnější hodina a Nit z přízraků se šesti nominacemi. Filmové kritiky pak určitě potěšilo pět nominací pro Blade Runnera 2049 a obdivovanou dramedii Lady Bird, jež následují čtyři oscarové šance pro Call Me By Your Name, Uteč, Mudbound a Star Wars: Poslední z Jediů. Výsledky letošních Oscarů se dozvíme už v neděli 4. března. A přestože se loňské vyhlášení moc nepovedlo (ano, mluvím o finální záměně obálek), i letos se o moderování postará „hříšník“ Jimmy Kimmel. Kompletní přehled nominací naleznete v sekci Ocenění.

    (KarelR)
  • Obrázek k novince 10.1.2018

    13. Festival krátkých filmů Praha

    Virtuální realita, výlet do světa mužů, fantazie o budoucnosti, příběhy v nichž hrají sociální sítě roli větší než malou, nekompromisní set půlnočáků se Simonou Babčákovou a pocta jedné z nejoceňovanějších světových produkcí – Stink Films, pro niž pracuje třeba i Ivan Zachariáš, spoluautor znělek Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. A chybět samozřejmě nebude pestrá mezinárodní soutěž ani program pro děti. Naopak úplně poprvé se bude soutěžit i o nejlepší český krátký hraný film uplynulého roku. 13. Festival krátkých filmů Praha, pořádaný společností Film Servis Festival Karlovy Vary a.s., jež stojí i za MFF Karlovy Vary,  se představí v  kině Světozor a Pilotů od 17. do 21. ledna 2018. Festival podpořila Nadace ČEZ.

     

    Již po třinácté máte možnost užít si ty nejlepší a nejzajímavější krátké filmy z celého světa. Vedle dvacítky filmů vybraných pro Mezinárodní soutěž, a pětice, tvořící náš short list letos poprvé vyhlášené soutěže o nejlepší český krátký film, se můžete těšit na tradiční programy i jedinečné tematické bloky. V sekci Labo si můžete dopřát filmy, jež chtějí být víc zážitkem než vyprávěním, v Brutal Relax Show na vás čeká nemilosrdný půlnoční set, kterým vás opět provede Simona Babčáková. Těm z vás, kdo by se rádi alespoň trochu vyznali v srdcích a mysli mužů, lze doporučit blok Muž – návod k použití, Světy zítřka jsme pak přichystali pro fanoušky sci-fi. Life on Mars je tu pro ty, kteří chtějí poznat nejoceňovanější naštvané filmy současnosti. Program #followme je určený prioritně uživatelům sociálních sítí a konzumentům digitálních forem odreagování. Program Stink Films je poctou jedné z nejkreativnějších a nejoceňovanějších produkčních společností současnosti, jež z reklam dokázala udělat originální krátké filmy a pro niž pracuje třeba i Ivan Zachariáš. Pro děti od 5 do 9 let jsme i letos nachystali program animovaných filmů Pragueshorts dětem. A úplně samostatnou část festivalu tvoří premiérově připravená VR zóna, kde si můžete nasadit helmy a seznámit se s tím, jak nově také může vypadat audiovizuální zážitek. Více na www.pragueshorts.com

  • Obrázek k novince 8.1.2018

    75. Zlaté glóby - výsledky

    V losangeleském hotelu Beverly Hilton byly uděleny 75. Zlaté glóby, kterými Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu oceňuje každý rok nejlepší filmové a televizní počiny. Nejúspěšnějším filmem roku se stalo drama Tři billboardy kousek za Ebbingem, které získalo čtyři sošky, včetně nejlepšího filmu. Nejlepší komedií roku je podle Asociace Lady Bird a v hlavních hereckých kategoriích uspěli Gary OldmanFrances McDormand, James FrancoSaoirse Ronan. Cenu za nejlepší zahraniční film získalo německo-francouzské drama Odnikud. Bez ocenění tentokrát zůstal Steven Spielberg s Akty Pentagon a Christopher Nolan s Dunkerkem. Televizní kategorie ovládli nováčci. Čtyři sošky si odnesla minisérie Sedmilhářky. Nejlepším dramatickým seriálem se stal Příběh služebnice a v kategorii komedií vyhrál seriál The Marvelous Mrs. Maisel. Čestnou cenu si letos odnesla Oprah Winfrey. Kompletní seznam nominovaných a výherců naleznete v sekci Ocenění.

    (Bart)
  • Obrázek k novince 31.12.2017

    TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

    Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým oblíbeným seriálům. Z výběru se jednoznačně nejlepším filmem roku stává Dunkerk, na druhém místě skončil Logan a o třetí příčku se perou Wind River a La La Land. Ze seriálů vítěží Mindhunter. Žádné velké překvapení. Tím jsou ale filmy a seriály, obsažené na dalších místech níže uvedených "topek"...

      

    Anthony

    Logan – Po několika slabších X-filmech výborná věc - drsná, depresivní, krvavá. Skvělá Laura.

    Dunkirk – Myslel jsem si, že ve filmech o druhé světové válce už těžko někdo objeví nějaký nový originální přístup - Nolan to dokázal. Krátké, úderné + moc pěkná práce s časovými rovinami.

    Hans Zimmer: Live in Prague – Netradičně zařadím záznam koncertu a ne film, protože se jedná o jeden z mých nejintenzivnějších zážitků tohoto roku v kině. Filmovou hudbu miluju a Hans Zimmer patří k současným nejlepším skladatelům. Díky skvělému zvuku a střihu snad ještě lepší než přímo na koncertě v O2 aréně, kde je člověk buď moc blízko (a hudba je moc hlasitá) nebo moc daleko (a nevidíme detailně, co se děje na pódiu). Škoda jen, že to šlo v tak malém počtu kin.

     

    Bluntman

    Dunkerk – Film roku. Emocionálně nejpůsobivější a formálně nejprogresivnější dílo (hodné pozornosti i pro svůj aktuální společenský význam), které za nolanovskou manýru mohou označit pouze lidé necitliví k otázkám filmové formy.

    Mlčení – Úctyhodný počin, který pozoruhodným způsobem kombinuje zdánlivě zcela protichůdné tradice (klasického hollywoodského vyprávění a evropského spirituálního filmu) a který si odsudky za nepřímé vztahování se k našemu světu nezaslouží, protože spadá spíše do linie Scorseseho biopiců o solipsistech.

    Ta, která odešla – Podvracení žánrových konvencí filmů o pomstě a komplexní výpověď o institucionálním a institucionalizovaném násilí.

    SERIÁLY:

    Twin Peaks: The Return – Twin Peaks bylo výlučné, protože představovalo televizní (resp. transmediální) postmodernu, Return je výlučné, protože představuje televizní (resp. transmediální) modernu.

    Mindhunter – Fincherovy epizody jsou svým potměšilým humorem vyjádřeným za pomocí formálních postupů (texty písní, dialogové háčky spojující scény, významotvorná vnitrozáběrová montáž) nad ostatními, zbytek je "pouze" výbornou studií zavádění nových pracovních metod a s tím souvisejícího rozkladu osobnosti ala Coppolův Rozhovor.

    Sense8 (2. série) – víc statement než experiment s něčím, co by se dalo označit za emocionální montáž, ale pořád fascinující.

      

    Cival

    Král Artuš: Legenda o meči – Ritchieho fantasy šleha, která má obří koule, nadšení a ohromný realizační zápal i virtuozitu. Nejlíp sestříhaný film této dekády.

    Logan – Parádní rozlučka Hugh Jackmana s adamantiovou legendou. Blockbuster se skvěle vymyšleným konceptem, který pohání víc srdíčko, než filmařská brilance... a bohatě to stačí.

    Uteč – Vrcholně progresivní a originální horor s překvapivě opojným audiovizuálním podáním a mocně bolestným satirickým ostnem. Velký respekt.

     

    DaViD’82

    Poslední rodina – Léta letoucí se mi nic tak pod kůži nezadřelo jako tato "normální polská rodinka".

    John Wick 2 – Čím je druhý díl Zátahu ve vztahu k tomu prvnímu, tím je druhá kapitola Johna Wicka k té první; výsledkem je tedy ultimátní akčňák, jaká naše široká distribuce nenasadila dlouhé roky.

    Kapitán Bombarďák ve filmu – Raubířský biják roku. Tra-la-lá...

    SERIÁLY:

    Le Bureau des Légendes – I po letošní třetí řadě beze zbytku platí, že jde o nejlepší utajený seriálový skvost celé ČSFD.cz. Což v době, kdy pomalu neuběhne měsíc, aby se neobjevila aspoň jedna zásadní seriálová záležitost, je už sakra co říci.

    Mindhunter – Fajnšmekrovina roku. Ovšem co jiného také čekat od Fincherova "seriálového Zodiaca", že? 

    Godless – Western is not dead. Never was, never will be.

     

    Djkoma

    Blade Runner 2049 – Vrátil se svět, který mě velice silně oslovuje ať audiovizuálně, tak svým přesahem pro moderní společnost, v takovém podáním, které nezná kompromisy.

    Ztracené město Z – Film vytržený v čase a prostoru, který svým pomalým tempem plyne jako Amazonka k finále, které v člověku zůstane až překvapivě dlouho.

    Wind River – Sníh, vražda, silná hlavní postava s charakterem a atmosféra přírody na konci světa. Silný zážitek.

     

    Enšpígl

    Dunkerk – Jediný film, který musíte vidět než umřete.

    Ztracené město Z – Dokonalé zjevení z časů, kdy se ještě chodilo do kina na příběhy a ne na efekty.

    Dobrý časy – To se takhle jednou sešla vynikající režie, hudba, obraz, herecké výkony, originální scénář a stali se filmem roku.

     

    Eodeon

    Zabití posvátného jelena – Protože mě přiměl na pár okamžiků uvěřit, že Stanley Kubrick je živ.

    Jisté ženy – Protože téma vystihly s nevídanou přesností a úderností.

    Temná píseň – Protože takový horor je jen jeden svého druhu.

     

    FR

    Dunkerk – Christopher Nolan a válka přítomná v každým záběru.

    Logan – Protože přístupnost "R" komiksům sluší.

    Zabiják & bodyguard – Filmy mají přinášet zábavu a radost.

    SERIÁLY:

    Mindhunter – Zajímá mě, jak přemejšlí Charles Manson.

    Into the Badlands (2. série) – Abych podráždil intelektuály.

    Svět pod hlavou – Aby se vědělo, že i v Čechách může vzniknout něco zajímavýho.

     

    Isherwood

    Wind River – Smutná balada o bolestném žití v Bohem zapomenutém kraji a jen tak mimochodem taky excelentní mrazivá kriminálka; žánrové poučky zúročené na maximum.

    Král Artuš: Legenda o meči – Hollywoodské řetězy na volno, legenda na háku a tvůrci na speedu; zábavná jízda bez hranic, kterou může zastavit leda divákova záklopka snesitelnosti.

    Star Wars: Poslední z Jediů – Bylo mi zase deset a tohle byl zážitek!

    SERIÁLY:

    Příběh služebnice – Vykostěná Bible se mění v totalitu pokrytectví, která jde na dřeň tolik, až má člověk pocit, jestli se tohle neschovává za rohem doopravdy.

    Svět pod hlavou – Tyhle umakartové osmdesátky v sobě oproti všem předpokladům skrývají jednu z nejpoctivějších kriminálek, jaké si (nejen) na Kavších horách mohli dovolit.

     

    J*A*S*M

    Dobrý časy – Nejopojnější film viděný letos v rámci filmových festivalů a významný krok na cestě Roberta Pattinsona z vymanění se ze škatulky Stmívání.

    Uteč – Tržební žebříčky letos často opanovaly horory, největší radost mi z nich udělalo právě Uteč - důkaz, že i dnes lze v tomto žánru přijít s něčím chytrým, originálním a filmařsky cenným.

    Poslední rodina – Pro mě nejlepší letos viděné drama, úderná polská paneláková story, která vzbuzuje nutkavou otázku, proč něco takového nejde natočit i u nás.

    SERIÁLY:

    Pozůstalí (3. série) – Fantastické, smysluplné a nad očekávání uzavřené zakončení fantastické mysteriózní série, které mě totálně emocionálně rozebralo.

    Sedmilhářky – Nejlepší letošní zbrusu nový seriál, s výborným hereckým osazenstvem i režijním vedením, jako bonus pak i jakási symptomatičnost k roku, jímž zahýbala kampaň #metoo.

    Příběh služebnice – Mám slabost pro politické dystopie, tahle je navíc nyní v mnoha ohledech až nepříjemně aktuální.

     

    KarelR

    Logan – Fenomenální rozlučka s Wolverinem, v níž šlape jak westernový přesah, tak řízná akce ve stylu Šíleného Maxe.

    Dunkerk – Nolanova opulentní (ne)válečná depka, která znovu dokazuje, že je Tom Hardy největším borcem svojí generace.

    Star Wars: Poslední z Jediů – Příkladně odvážné pokračování Epizody VII, které servíruje jednu památnou scénu za druhou.

    SERIÁLY:

    Mindhunter – Fincher se vrací k sériovým vrahům a zase je z toho chytrá a pořádně mrazivá pecka.

    Star Trek: Discovery – Ohromně napínavá sci-fi jízda, v níž září hlavně Jason Isaacs.

    Future Man – Splněný sen fanoušků Terminátora, Návratu do budoucnosti a Elizy Coupe.

     

    kleopatra

    Matka! – Stane-li se vám, že budete mít při sledování pocit hnusu, odtržení od reality, budete nechápat a zlobit se, že tohle už je ale opravdu moc, vězte, že porucha není na Aronofskyho přijímači.

    Dunkerk – Unesl mě střih scén obíhajících po svých vlastních spirálách, jejich bod protnutí, hudba, zvuky přimrazující k sedadlu, které pod vámi přestává existovat...

    The Hero – Film, pro který se Sam Elliot napřed narodil a pak si musel 73 let počkat, a z kterého i přes vážné téma je tak nějak nadějně na duchu.

    SERIÁLY:

    Dobrý boj – Sympaticky navazuje na skvělou Dobrou manželku, takže opět odlehčené nikoli blbé právnické žonglování.

    Ozark – Drogy tentokrát v neokoukaném prostředí a v konstalaci rodinného kruhu, pulsující, napínavé, skvěle obsazené.

    Mindhunter – Tak dlouho se díváte do temnoty, až se temnota... lekne?

     

    Malarkey

    Thor: Ragnarok – Nejvtipnější Marvelovka, která byla vůbec kdy natočena.

    Úkryt v Zoo – Důkaz, že je téma druhé světové války pro filmový průmysl stále velice aktuální.

    Brawl In Cell Block 99 – Vince Vaughn mi zde způsobil největší herecký šok v letošním roce.

    SERIÁLY:

    Svět pod hlavou – Dlouho se mi nestalo, abych kvůli seriálu ani nespal. Tento ještě k tomu z českých luhů a hájů!

    Šerifská hvězda – Ne úplně typická detektivka v zajímavém prostředí s ne úplně typickým detektivem.

    Příběh služebnice – Vzorová a zároveň dost nechutná dystopie. Intenzivní zážitek.

     

    Matty

    Dunkerk – Nejintenzivnější filmový simulátor války.

    Vnitřní slunce – Romantická komedie jako zevrubná analýza jazyka lásky.

    Ztracené město Z – Klasický dobrodružný epos v postklasickém pojetí.

     

    Nathalie

    La La Land – Ná-la-la-la-dovka, která věrně vystihuje atmosféru hříšného města Andělů, kde se sladké hollywoodské sny někdy mění v noční můry. A kde to má láska zatraceně těžké, aby dokázala přenášet všechny ty kopce v Malibu a Beverly Hills.

    SERIÁLY:

    Young Sheldon – Sledovat vzývanou kultovku The Big Bang Theory jsem vydržela s vysokou mírou sebezapření přesně tři minuty, o to větší bylo překvapení, že jsem si zamilovala malého Sheldona. Možná je v tom jeho odzbrojující mimoňství, možná geniální Iain Armitage, možná podvratný geekovský humor uprostřed redneckovského a věrně vystiženého Tesaxu, kde vládne fotbal, brisket a Ježíš, možná je tomu tak i proto, že po pár letech v Americe rozumíte nejen dialogům, ale umíte i číst mezi řádky.

     

    Novoten

    Kráska a zvíře – Po muzikálové, herecké, emocionální i humorné stránce maximální zážitek a dost možná můj nejoblíbenější film posledních let. Všechno je tu správně a i napotřetí z té výpravy a velkolepých písní oči i uši přecházejí.

    Logan – Nezapomenutelná komiksová událost, která hraje na překvapivě temné struny. Jackmanova labutí píseň, která splnila slib o tom, že bude písní nejlepší.

    La La Land – Pro ty, co sní, pro ty, co zpívají. Láska na první pohled přetavená v životní příběh šťastnějších z nás.

    SERIÁLY:

    Godless – Průřez vším, co kdy ve westernu něco znamenalo, na pozadí protnutí osudů několika výrazných a dokonale prokreslených postav.

    Iron Fist – Pro někoho utrpení či líná pohádka, pro mě nadšená akční jednohubka, která je z netflixovské odnože Marvelu tím jednoznačně nejkomiksovějším a v některých aspektech i nejzábavnějším.

     

    POMO

    Brawl in Cell Block 99 – Přímočará vězeňská řezničina o ochránci se srdcem na správným místem, ale s nohama stojícíma silně za hranicí zákona, oproti které byl i Refnův Drive romantickým čajíčkem.

    Thelma – Skandinávsky ponuré, vnitřně nesmírně křehké milostné drama o osamělosti dospívající holky v náboženských myšlenkových mantinelech, úžasně propojené s nadpřirozeným thrillerem s hororovými prvky. 

    La La Land – Filmařsky originální a kreativní, lidsky úpřimný a umělecky uvědomělý muzikál z prostředí Hollywoodlandu; o snech, ambicích a životě v nich. Zásah do mého srdce, na muzikálové scéně jeden z pouhých dvou (Moulin Rouge!).

     

    Radek99

    Wind River – Dokonale mrazivá detektivka běžící přímo a bez metafor coby americká odpověď na vlnu skandinávského noiru...

    Velký dar – Odzbrojující útok na city. Dobrý Will Hunting Guse Van Santa má důstojného následovníka!

    Přízrak – Umělecky pojatá duchařinka, poslední dobou velmi populární odrůda amerického nezávislého filmu. Na minimalismu založený spirituální zážitek...

    SERIÁLY:

    Babylon Berlin – Berlín roku 1929 jako centrum Výmarské republiky, zmítané inflací, korupcí, nezaměstnaností, sociálními problémy a nepokoji... i na to napojeným ideologickým bujením. A k tomu detektivní i romantická linka...

    Narcos (3. série) – I bez ikonické postavy Pablo Escobara tvůrci udrželi vysoce nasazenou uměleckou laťku...

    Stranger Things (2. série) – Ještě lepší 80. léta, než jaká byla ve skutečnosti!

     

    Rob Roy 

    Přízrak – Nejsmutnější a nejmelancholičtější film roku. Ale rozhodně ne podbízivý.

    Dobrý časy – Nepředvídatelná a energická noční jízda v hypnotickém audiovizuálním kabátku.

    Dunkerk – Válka jak jste jí nikdy neviděli.

     

    Shadwell

    Král Artuš: Legenda o meči – Stejně jako ve čtvrtfinále proti Portugalsku se ani tady Beckham nepostavil na vítěznou stranu.

    Blade Runner 2049 – Všechny ty komentáře na ČSFD.cz stejně jednou zmizí, jako tears in rain.

    Ztracené město Z – Film s průměrnou délkou záběru 6,2 sekundy, enough said.

     

    T2

    Rýchlo a Zbesilo 8 – Výmena režisérov od šiesteho dielu je pri tejto sérii riadne cítiť. Teraz to má ten správny cveng, drive, dokonca aj dramatizáciu. Popcornová jazda ako sa patrí!

    Baby Driver – Riadny nášup. Pravé letné osvieženie. Koštovalo to a riadne, k tomu tu máme šikovnú popolušku Lily James, ktorá je na zakúsnutie a hlavne Edgara Wrighta v životnej forme.

    Votrelec: Covenant – Ridley Scott vytvoril slušnú dusivú atmosféru, napätie a strach. Jeho filmársky štýl vie vždy upútať a ako vždy nám servíruje úžasní vizuál, krásne lokácie, triky či kulisy. Na scénu nastupuje ničiteľ devastátor Dávid a otáča ságu iným smerom.

    SERIÁLY:

    The Punisher –  Jon Bernthal ako Punisher je výborný, má to slušný drive, má to napätie a keď príde na akciu, tak to väčšinou dobre sype, slušný masaker ale v rámci tohto antihrdinu úplne v norme.

    Stranger Things (2. séria) – Krásna retro patina 80.rokov v plnej kráse. Dejovo pútavé, detské osadenstvo je výborné a hlavne dokáže to aj príjemne odľahčiť. Proste jeden z najlepších seriálov posledného desaťročia.

1 2 3 4 5 6 7 15 29 43 57
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace