Recenze (116)
24 hodin (2001) (seriál)
Je to napínavé, originální, povětšinou velmi slušně natočené a herecky solidní - toť vše, čím je "24" lepší než všechny ostatní seriály akčního žánru.. klasická klišé nebo zbytečné překombinovanosti se ale objevují i tady, proto nejvyšší hodnocení nepřipadá v úvahu..
Před svatbou ne! (2001)
Nikterak převratná, ale docela milá komedie, která se opírá především o skvělé herecké obsazení.
Solaris (2002)
Inteligentní, obrazově umírněná sci-fi ve stylu Gattacy pod suverénní režijní taktovkou Stevena Soderbergha.
Spartakus (1960)
Neuvěřitelně naivní, hrozivě patetické a mnohdy vyloženě úsměvné (v tom horším slova smyslu). Milosrdné 3hvězdičky dávám jen za přihlédnutí k době, kdy byl Spartakus natočen a za těch pár vydařených scenérií (tedy hlavně za výpravu).. Jasně nejhorší Kubrick, jakého znám!
Nahoru, dolů (2000)
Jeden z těch povedenějších sladkobolných romantických snímečků. Rozhodně jsem se u něj nenudil..
Instinkt (1999)
Tak tohle se nepovedlo. Už od začátku je jasné, jak film skončí, mizerný scénář ničím nepřekvapí - jen vykrádá a vykrádá, a navíc je to nesnesitelně dlouhé a nezáživně natočené..
Frekvence (2000)
Gregory Hoblit zabodoval! Frekvence je po 12 opicích asi nejlepší moderní film o cestování časem.. Je to originální, scénáristicky opravdu propracované (a přitom přehledné) a hlavně to celé dává smysl! Sympatické je i neokoukané herecké obsazení, jediný problém je v tom, že je Frekvence až moc pozitivně laděná a končí přece jenom klasicky hollywoodsky.. a právě proto nedávám nejvyšší hodnocení a právě proto se až po bok již zmiňovaných nekonvenčních 12 opic Hoblitův snímek nakonec nezařadí.. Je to škoda, protože je to film opravdu skvělý. Ale mohl být ještě lepší..
Krvavé léto v New Yorku (1999)
Jeden z nejpůsobivějších nezávislých filmů posledních let. K dokonalosti má sice daleko (velkým handicapem je hlavně přehnaná délka), ale osobitá vizuální stránka snímku je natolik dobrá, že ty drobné scénáristické nedostatky (nebo spíš přebytky) snadno zapomenete.. a herecky je to samozřejmě bezchybné..
Ten, kdo mě hlídá (1987)
Jeden ze slabších snímků Ridleyho Scotta.. Ani vydařený obraz nočního New Yorku nezachrání, co pokazil scénář.. je to až moc přímočaré, čitelné a dost nudné.
Legenda (1985)
Podprůměrná fantasy z doby legendárního Nekonečného příběhu, se kterým se ovšem vůbec nemůže měřit.. začátek je slibný - zaujme solidní výprava, hudba i příběh, ale zhruba po půl hodině už to jde jenom z kopce.. a to závratnou rychlostí!