Režie:
Gregory HoblitScénář:
Toby EmmerichKamera:
Alar KiviloHudba:
Michael KamenHrají:
Dennis Quaid, James Caviezel, Shawn Doyle, Elizabeth Mitchell, Andre Braugher, Noah Emmerich, Melissa Errico, Jordan Bridges, Peter MacNeill, Michael Cera (více)Obsahy(1)
Díky atmosférickým anomáliím se policista John náhodou spojí starou vysílačkou s otcem, hasičem Frankem, který vysílá ze stejného přístroje, ovšem před třiceti lety. Varuje ho před chybou, která ho bude při zásahu v hořícím skladišti stát život, a Frank díky tomu přežije. Zásah do minulosti však má nečekaně vážné následky. Vrah zdravotních sester Nightingale totiž místo původních tří zavraždí sedm dalších, mimo jiné i Johnovu matku Lindu. Teď musí John s otcem zjistit, co se jeho přežitím změnilo, a pak rychle jednat, pokud chtějí Lindu zachránit a vraha zastavit. Frank v roce 1969 i John o tři desítky let později. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (584)
Ačkoliv nejsem příliš nakloňen žánru scifi-filmu posledních pár let po shlédnutí tohoto snímku Frekvence jsem byl příznivě překvapen,i když jsem se musel několikrát orientovat v ději.Nebyl jsen asi sám neboť tento film byl dost na přemýšlení a k zamyšlení.Film Frekvence byl zajímavý ještě tím že do děje byl ještě částečně umístěn sport.A nadruhou stranu nechyběla ani dobrá kriminální zápletka a mnohé psychologické situace výborně ztvárněné herci D.Quaidem a J.Caviezelem.Na závěr musím konstatovat že na žánru scifi v těchto kombinacích jsem nebyl zvyklí a proto sem s tímto filmem byl maximálně spokojen.Prostě ten minulý večer ještě ve spojení s filmem Americký prezident mě TV Prima mimořádně příjemně překvapila a po filmové stránce uspokojila.Nemůžu jinak než za 4**** ()
No jo, sci-fi a časové paradoxy, to mě vždycky zaujme. Kam se hrabou nějaké vesmírné epopeje, pro mě jsou nejlepší sci-fi tématikou právě časové hrátky. Nebudu se moc dlouze rozepisovat. Film se mi líbil přesně na 4*. Mezi klady můžu zařadit právě onen sci-fi nápad, ne zrovna jednoduchý příběh, tajemnost a napětí. K záporům filmu patří určitě konec, který byl na můj vkus až moc hnaný k dokonalosti, ale na mě to zapůsobilo spíš negativně, a také se mi nelíbilo, že se z příběhu stalo postupem času až moc velké krimi, to já moc nemusím. Zdejší hodnocení naprosto odpovídá tomu mému. 80% ()
Kvalita určitě, ale také trošku škoda. Film je vystavěný na lákavém mixu žánrů a kvalitním obsazení od režiséra po hlavní herce. Příběh se rozjede hned od začátku a vtáhne slušně diváka do děje, kdy si čistě a "pouze" mysteriózně hraje s tématem komunikace syna s dávno mrtvým otcem prostřednictvím staré radiovysílačky napříč světy vzdálenými od sebe nikoli místem, ale pouze třicetiletým časovým rozdílem. No nezní to krásně? Jenže jak to bývá a jak jsme to viděli už mockrát, zásahy do minulosti se nevyplácí a nesou s sebou velká a hlavně neodhadnutelná rizika. Následné řešení těchto konsekvencí přehoupne žánr na regulérní thriller, kdy oba zúčastnění musí tvrdě bojovat o životy svých nejbližších, potažmo tedy částečně svých vlastních. No nezní to ještě líp? Bohužel slabinkou filmu je podle mě lacinější a naivnější zakončení, ale co už, bavil jsem se skvěle. Moc pěkný film, který se dá doporučit, ale na úplný vrchol tomu kousíček schází. 85% ()
"Minulost je zvláštní věc. Každý má ve skříni kostlivce, jen se neví, kdy vyskočí a kousne vás do zadku." Kdo by nechtěl změnit svou minulost? To by chtěl asi každej, ale jen John má vysílačku, tátu odhodlanýho znovu neumřít a baseball. Jistě, baseball. Bez něj by totiž nikdo nikomu nevěřil. A spojení táty s Náčelníkem by nezpůsobovalo vstávání chlupů na těle. Potom už se mi to ovlivňování minulosti až tak nepozdávalo, v neustálejch změnách přítomnosti jsem se ztrácel víc než John a tak jsem zahodil kritický myšlení a začal jsem si přát, aby to nějak slušně dopadlo. Dopadlo. A donutilo mě to zamyslet se nad moudrem Julie: "Stáří není špatný ... když se ho dožiješ." ()
Scénář: Toby Emmerich .. Promarněný námět. Film se rozjíždí velice dobře a po odhalení výjimečné možnosti, kterou přírodní situace způsobila – změnit minulost – dostává film zcela jiné obrátky. Jenže neobratně podaný a až trapně šťastný konec pohřbívá působivost tématu. Očekával jsem (díky náznakům) nějakou hlubší katarzi a depresivnější vyznění. Jenže nic takového nepřijde, zato typického amerického patosu je tu až po krk. Dvojitá záchrana otce, dopadení sériového vraha apod. to vše bez následků a důsledků ba naopak .. zkrátka výsměch dané látce, zato pohlazení po duši naivního a nenáročného diváka. ()
Galerie (40)
Photo © New Line Home Video
Zajímavosti (20)
- Keď ide John na bicykli v roku 1969, na hlave má helmu Mets, ktorá však bola vyrábaná až po roku 1980. (megajalec)
- V roku 1969 ide Frank Sullivan na motocykli bez helmy. V New Yorku platil od roku 1967 zákon, ktorý prikazoval jazdiť motorkárom s helmou. (megajalec)
- Počas prác na filme si Elizabeth Mitchell (Jules) zlomila nos. (misterz)
Reklama