Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neslavně známé léto roku 1977 bylo časem srážky disca s punkrockem, ale i létem, počas kterého řádil vrah, označený jako "Samův syn". Šílený maniak si vybíral milenecké páry a osamělé dívky. Dařilo se mu zabíjet a unikat beze stop, a jak teploty a počty obětí stoupaly, k pátrání se přidala i samotná mafie a občanské hlídky. Kadeřník Joey se svou partou povalečů dostali nápad, že vrahem je někdo z jejich čtvrti. Sepsali si proto seznam podezřelých a začali hledat toho, kdo jim bude nejvíc připadat jako vrah - někdo, kdo je jiný než ostatní... (Intersonic)

(více)

Recenze (207)

Streeper 

všechny recenze uživatele

Téma filmu mě osobně moc nesedělo, musím ale říct, že Adrien Brody předvedl vážně skvělý výkon ať už když tancoval v gay představení nebo jako punkáč v CBGB, své role se chopil a zvládl to bravurně. Film je jinak moc dlouhý a místy až nudný. Škoda, že se osobnosti vraha nevěnovali více, protože by to bylo zajímavější. ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Další z newyorských příběhů Spikea Leeho. Příběh několika obyvatel Bronxu zasadil do jednoho léta 70. let, kdy zde řádil masový vrah. Ovšem tato kriminální zápletka tvoří pouze rámec příběhu, který je určitou sondou do života americké společnosti. Lee se obešel bez většího moralizování a tentokrát si (až na jednu krátkou scénu) odpustil i nastiňování "černošské problematiky". Zajímavému filmu s výtečnou retro atmosférou vévodí vynikající herecké výkony, zejména skvělého Adriena Brodyho a Johna Leguizama. ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Okomentuju 47 dílů Buffy a pak si ke komentáři vyberu film někoho, kdo se jmenuje Spike. Náhoda? Přesně tak. Ve skutečnosti za to mohou Blue Öyster Cult, což je naprosto fantastická kapela z newyorského Long Islandu. Nedávno jsem narazil na článek, v němž se o jedné jejich písni psalo: "(Don’t Fear) The Reaper’s ghostly autumnal guitar line beckoned like a skeletal finger as temperatures soared and Son of Sam haunted the backstreets and alleys of New York City." Po krátkém zjišťování kdo je Samův syn, jsem narazil na tenhle film. Spike Lee do něj krom zmíněného vraha nacpal úplně všechna znamení doby: disco klub Studio 54, punk rockové doupě CBGB, travolťácké rváče i homosexuální prostituty. A došlo i na Kmotra. Jen ty Blue Öyster Cult, kteří byli v létě roku 1977 na samém vrcholu popularity, samozřejmě vynechal. A přitom se mu songy jako (Don't Fear) The Reaper nebo This Ain't the Summer of Love z tehdy aktuálního alba Agents of Fortune tématicky přímo nabízely. Jenže on si prostě musel vybrat písničku The Who z roku 1971 (!) Baba O'Riley (známou též jako Teenage Wasteland), a pro jistotu ji tam šoupnout hned dvakrát. BÖC mu holt asi nebyli dost sexy. Jinak by mě zajímalo, zda už v roce 1977 nosili punkáči (nota bene ti američtí) na hlavě takové nádhery jako tuhle Richie (Adrian Brody). I kdyby inspirací pro tuto postavu byl jeho jmenovec Richie Stotts z kapely Plasmatics, řek bych, že rok 1977 je přece jen i na něj trochu too early. (Citát z Wikipedie: "In 1978, Richie was among the earliest musicians to sport a Mohawk, taking inspiration from the Travis Bickle character in the movie Taxi Driver.") Ale tak dejme tomu. Jinak krom těchto drobných výhrad a toho, že Lee mohl postavu Samova syna alespoň zpočátku obestřít trochou tajemna a nevyspoilerovat hned ze startu s kým máme tu čest, je Krvavé léto v New Yorku poměrně excelentní kousek. Potěšily některé detaily, pěkné holky a také opětovné setkání s hajzlíkem Johnem Leguizamem z Carlitovy cesty. ("Benny Blanco z Bronxu", pamatujete?) Sedmdesátky ve filmu mívají obvykle šmrnc - většinou se je tvůrcům dařívá vykreslit lépe než osmdesátá nebo šedesátá léta. Možná za to může i to, že punk a disco budou většinu lidí asi vždycky vzrušovat víc než psychedelický idealismus hippies nebo mejdanová bezstarostnost synth popu či glam metalu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Jediný Leeho snímok, proti ktorému nemám žiadne námietky a ktorý mi presne sadol. Zaoberá sa predsudkami voči inakosti, čo vyvrcholí obvinením miestneho punkera z masových vrážd, ktoré len tak mimochodom sužujú New york. Lee je ale presvedčivý aj v zobrazení medziludských vzťahov. Leguizamo tu predvádza asi najlepší výkon svojej kariéry. Neskôr tento film v mojich očiach prekonal Do the right thing! VIDENÉ ZNOVA 4/21: Na hodnotení sa nič nemení, časom ale viac doceňujem aj Leeho klasické a nezameniteľné vychytávky, ktoré som si na prvýkrát v dávnych časoch v podstate nevšímal. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem jednoduše napsat, že je to lepší než Zodiak, to by ale vyvolalo představu, že se ty filmy nějak podobají. Lee a Fincher to ale pojali moc jinak na to, aby to šlo srovnávat. Psychopatický vrah, který mluví se psem, je navíc jen katalyzátor. Jako vždy u Leeho výborní herci rozehrávají spíš hru o nastolení atmosféry New Yorku. A jde jim to (myslím) dobře. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • David Berkowitz nebol odsúdený na 6 krát 25 rokov ako prezentuje film, ale na 365 rokov. (BlackTom)

Reklama

Reklama