Recenze (2 163)
Ameriko, Ameriko (1963)
Od Kazana a témy migrácie do USA som čakal určite viac, 4/5 filmu sledujeme život hlavného hrdinu v Turecku, myslel som, že to bude obrátene. Ale má to niečo do seba, aj život tam bol dosť zaujímavý a neznámy Giallelis bol fakt skvelý.
The Killer Is Loose (1956)
Prekvapivo dobrý a bezchybný noir, v ktorom som celý čas čakal nejaké zvyčajné scenáristické barličky a neobvyklé chovanie postáv a nedočkal som sa. Policajti majú všetko zmáknuté, aj keď sa vrahovi darí unikať. Toho stvárnil Corey naozaj presvedčivo, dokonca zatienil aj Cottena. Záverečných 10 minút je fakt prvotriednych, napinak ako má byť.
La Ville des silences (1979)
Zvláštna kriminálka, ktorá má také také pomalé tempo, až ma to uspávalo. A Cassel v hlavnej úlohe mi tiež nejako nesadol, vo francúzskej kinematografii sú oveľa vhodnejšie a výraznejšie typy na takéto úlohy.
The Desert Hawk (1950)
Klasická dobrodružná jednohubka tej doby, kde do príbehu z blízkeho východu nastrkali všetky postavičky z tohto prostredia, ktoré bežný divák mohol poznať. A tak tu máme Šeherezádu, Aladina, aj Sindibáda... Yvonne De Carlo je krásna a do takýchto úloh bola ako stvorená, zato Richard Greene okrem pohľadu Garyho Coopera nemá čím zaujať. Rocka Hudsona som ani nezaregistroval.
Ztracený kontinent (1968)
Slabučké fantasy Béčko s chabým príbehom, nevýraznými predstaviteľmi a smiešnymi efektmi. Ešte prvá polka sa celkom dá, ale keď sa objaví tráva s chápadlami, nedokázal som sa nesmiať.
Grand Prix (1966)
Frankenheimer málokedy sklamal, aj Grand Prix sa vyznačuje precíznym spracovaním príbehu z prostredia Formuly 1. Nie som fanúšikom formuly, ani áut celkovo, ale toto ma bavilo. Preteky sú natočené naozaj úžasne na svoju dobu. Keď si pomyslím, že nie dávno pred tým sa bežne pri automobilových scénach používala zadná projekcia... Tiež hlavní predstavitelia, či Garner alebo Montand sú výborní a ani som nevedel, ktorému v posledných pretekoch viac fandiť. Nevadila ani dĺžka, ktorá je pre Frankenheimera typická.
Rychle a zběsile 9 (2021)
Čo toto malo byť? Ani predošlé časti neboli žiadne veľdiela, ale aspoň sa dalo na to pozerať. Už len začiatok, kedy Tyrese Gibson uteká dva metre pred autom, z ktorého na neho strieľajú traja maníci so samopalmi a z tých 100 rán ho ani jedna netrafí, potom auto uháňajúce po padajúcom lanovom moste, pri čom sa musí chudák Newton obracať v hrobe, potom sa objaví chlapík, čo zomrel v niektorej z predošlých častí, veď v takomto druhu filmov sa všetko dá vysvetliť... Proste celý film, v ktorom viac platia zákony gravidity ako gravitácie je o niekoľko levelov nižšie ako predošlé časti, klesol až na úroveň 2ky a 4ky. Bez Rocka a Stathama tomu chýba šťava a zábava, dej je debilita na n-tú a ešte aj moja tajná láska Charlize je tu s účesom podľa hrnca maximálne nepríťažlivá. Našťastie za 5 minút na tento brak úplne zabudnem.
Meg 2: Příkop (2023)
Neviem prečo tieto digitálne zlátaniny nenatočia komplet animované, vyzeralo by to prirodzenejšie, na toto sa nedá pozerať, nehovoriac o debilnom deji. Malo to vôbec dej či tam len plávali a pobehovali digitálne príšerky?
Ryzáček (1973) (TV film)
Verzia s Mitchumom sa mi páčila podstatne viac, hlavne mi tu nesedel predstaviteľ chlapca Clint Howard, ktorý ako má divný ksicht v dospelosti, taký istý mal aj v detstve, veľmi nesympatický ale bol aj povahovo.
Šťastné hvězdy (1985)
Jediné, čo tu za niečo stojí, sú súboje, dej a humor je prudko podpriemerný.