Recenze (2 249)
S modrou oblohou (1939)
Krátký dokument o dělnické mládeži, která šest dní maká ve fabrice a v neděli si jde užívat do chatek skautského života.
Každý na své místo (1943)
Psychotechnický ústav zkoumá dospělé i děti, jestli mají nebo nemají předpoklady k určitým technickým profesím.
Píseň mládí (1940)
cca devadesátiminutový dokument o skautském/junáckém táboře. Většinu času sledujeme kluky, pár minut je věnováno i holkám. Celkem nuda, doporučuji spíše hraný snímek Na dobré stopě, který vznikl za osm let.
2Bobule (2009)
Stál jsem před pár dny, tuším to bylo na samém konci dubna, na zastávce a náhodně zaslechl konverzaci jakéhosi plebejského páru. Muž vyprávěl ženě o tom, že právě viděl 2Bobule a že to bylo ještě lepší než první díl... Co si budeme namlouvat, není - ale je to zároveň daleko koukatelnější než všechny Lištičky, Muži v říji atd. Nikterak originální, Voříšková se nesvléká a smích trhající bránici se taky nekoná, ale musím uznat, že jsem se párkrát uchechtl, zvláště po druhé polovině snímku, hlavně ve scénkách s policajty. Hodnocení kolem padesáti procent (v tuto chvíli 54) je dle mého názoru zcela zasloužené a film navíc zcela nechtěně slouží jako sociologický materiál - zatímco chlapi si vesele chlastají a nejsou schopni nic zvládnout, všechno nakonec zachraňují ženy (kterým ovšem muži veškeré zásluhy upřou a ony se po nich ani neshánějí).
Tales from the Script (2009)
Dokument, ve kterém scénáristé vystupují se svými zážitky s Hollywoodem a psaním scénářů.
Push (2009)
70% Většinou se mi to líbilo...
Dealer (2004)
Odešel jsem zhruba po hodině a kdybych tu dobu strávil mlácením hlavou do zdi, bylo by to stoprocentně záživnější. Bezdějový snímek s neuvěřitelně natahovanými záběry, neustále temný obraz a otravný uměle zesilovaný zvuk. Líbila se mi snad jen ambientní "hudba", která mi velmi připomínala Fallout.
Automat na přání (1967)
Medvěd se samopalem, co vypadá jako Chewbacca? Představa v představě plynoucí z představy? Karel Gott zpívající stále dokola C'est la vie a ve vězení tím mučí vězně? Nádherné šílenství, u kterého si nejsem jistý co vlastně byla realita... ale ono je to přece jedno. (zajímalo by mně, jestli film neměl problém s distribucí, když si na tolika místech střílel ze socialistických frází a dokonce i májového průvodu:)
Pětikoruna (1959)
Tahle ničím překvapivá moralitka že kdysi sklízela úspěchy?
Rin Tin Tin (2007)
Nejblíže jsem přišel do styku se sousedovic hafanem, takže toho o psech moc nevím, taky jsem neviděl žádný z původních filmů o Rin Tin Tinovi (ale zato jsem viděl jeho oficiální stránky, kde doteď prodávají jeho potomky, takže máte-li zbytečných pár tisíc dolarů a hodně štěstí...), takže hodnotím pouze z hlediska poučeného filmového nadšence. Některé momenty jsou nelogické a přitažené, nejvíce ovšem tahají za oči letecké scény na digitálním pozadí. Film hojně využívá zpomalování (když pejsan jedná moc rychle) a zrychlování (hlavně pro komický efekt - část scén s kuchařem) záběrů, některých Rin Tin Tinových kousků se dosahuje převíjením pásu tam a zase zpátky. Momenty, ve kterých hafan nasává a troubí (ze zadku i z trumpety, kdy dokonce vyloudí trylek pro vojenský nástup), raději přeskočím a zmíním se ještě o hezké kameře a měkce nasvíceném obrazu, který i přes dobové zasazení snímku v první světové válce působí velice mile. Trochu mě zklamalo, že film končil odjezdem do Ameriky a inzerovanou kariéru v Hollywoodu odbude pouze titulkem, ale holt asi nemůžu chtít všechno - jinak by to ale byla sebereflexe hollywoodské historie par excelence - ale díky aspoň za tu grotesku. PS, nasere pejskomily, když řeknu, že podle závěrečných titulků na filmu spolupracovali i čeští chovatelé?:)