Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (944)

plakát

Road of Death (1973) odpad!

velmi velmi weird. Hned z na začátku kamera ani neskrývá auto, ze kterého točí těch pět motorek, rvačky jsou naprosto amatérské, špatně nazkoušené, herecké výkony horší než nulové, protože se prostě snaží hrát a neumí to, násilí je předstírané, poulení očí nahrazuje drama. Fakt hrozné.

plakát

Sedm pih (1978) 

jo to byla tehdy docela bomba, protože něco takového se u nás za normalizace neukazovalo. To se točily sračky jako Pumpaři od Zlaté podkovy (o rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví), Hrozba (o havárii ve fabrice snad) nebo Trasa (o výkonech našich Tatrovek na transsibiřské magistrále nebo tam někde), Skandál v Gri Gri baru (o hnusných politicích první republiky), Radost až do rána - jako ze současnosti, ale zcela na blití -  a podobně. No prostě bomby. Snad jedině Čekání na déšť a Setkání v červenci bylo jakž takž.  Stačí srovnat s Leť ptáku leť o školním výletě na kolech na Slovensko a vidíte, jaký rozdíl to byl. A jistě je to romantika a taková vzpomínka na mladá léta , když se na to člověk v letním kině dostal. Ale není to špatné, myslím, jakkoli nostalgie dala jednu hvězdu navíc.  Ale zase jsem si dal záležet a dohledal tu "tvorbu" 1978

plakát

Oppenheimer (2023) 

No nedám tomu 5, jakkoli jsem byl spokojen, oceňuji celkové vyznění, kde jsem se poněkud bál hypertrofie amerického patriotismu. Některé scény jsou vynikající, líbí se mi, že se spokojili pokusným výbuchem v USA a nedávali srdcervoucí záběry z Japonska.  Oceňuji analogovou podstatu filmu a herecké výkony. Co mi chybí - nůžky, prostříhal bych cca 30 min, ubral bych výslechových pasáží. Některé se skoro opakovaly, jen dokazovaly tlak, aniž by ho stupňovaly. Jejich akcentace mi ubrala z toho, co považuji za důležité - problém odpovědnosti vědy za aplikaci toho, na co přijde (i když Projekt Manhattan už byl nejen vědou, ale současně i aplikací vědy a od počátku to byl projekt vojenský). Chápu potřebu pro amerického diváka doříct vše naznačené, ale pro mne to není optimální řešení. Kamera krásná, zvuk v IMAXu místy až na hraně snesitelnosti.  Problém pro mne taky je, když se dokoukám na film, vyjdu z kina a mám pocit, že to nemám potřebu vidět vícekrát.  V mnohém až překvapivě reálný a víceúhlový pohled na dějiny, tedy to, co naše neustálé přehodnocování neumí.

plakát

Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989) 

stejně jako jednička skvělé, je to lepší o Seana C a je to horší v tom, že už to není ten zážitek když jsme viděli jedničku poprvé a na velkém plátně. Zboření dosavadních zvyklostí a vytvoření něčeho nového jsem zažil v kině několikrát, ale zase  ne tolikrát. a že jsem toho viděl opravdu hodně. .  Asi jako když jsem na burze vyčenžoval jedničku Led Zeppelin a položil na gramec, pustil a svět už nikdy nebyl takový jako předtím. A Alison Doody neječí, žertovné dítě chybí, sláva.

plakát

Indiana Jones a Chrám zkázy (1984) 

co mám na dvojce nejraději, že, že se autoři poučili z chyb a trojku už zase natočili skvěle. vynechali nesmyslnou komickou dětskou figurku, takového malého jar.jar.bynxe (to je zjevně nějaký americký scénáristický syndrom), Indy má vynikající komické prvky, ale zcela jiného typu , A taky tu uječenou krávu, jinak to říci nedokážu.  Hostina mi nevadila, honička v dole je vynikající, ale neladí to, jak se míchají až horrorové prvky s příliš komickými. myslím, že chyba je především ve scénáři, určitě i casting partnerky mohl být lepší, jak jsem napsal. Takže celkově velmi slušné, ale  v kontextu série slabší

plakát

Raiders of the Desert (1941) odpad!

Snad jen ta Maria Montez, jinak ústřední dvojice jsou dva tupí američtí vidláci (jeden nutně tlustý) kteří vyvážejí americké hodnoty do Orientu. Zostření trestu spočívá v humorném zpěvu a hře na zmíněné ukulele. Tyhle komické dvojice byly tehdy populární a Universal se snažil postavit alternativu k Bobu Hopovi a jeho kolegovi Crosbym. Ty taky nemám moc rád :-).  Taky přidali archivní záběry, aby udělali minutáž a nemuseli vynakládat peníze.  Stereotypy pokud jde o domorodce, kteří jsou hlavně špinaví, hnusní, proradní, kdežto hlavní hrdinové jsou sice také hnusní, ale zato jsou blbí.

plakát

Okresní přebor - Poslední zápas Pepika Hnátka (2012) 

Jste dřeváci a proto hrajete vokres. Viděl jsem tohle dříve než seriál, takže to, že je to postavené na vynikajícím výkonu pana Krobota mi přišlo docela normální. Je to asi tragikomedie o jednom šílenství, nebo oddanosti a lásce k fotbalu, o člověku, který svému koníčku je ochoten dát všechno počítaje v to i vlastní život.  Mimochodem mi přišlo zajímavé, jak podobné jsou některé motivy z Kachynova Koženého slunce, které je taky o venkovském fotbalu.  Oceňuji, že tu nejsou lidé zesměšňováni, nejsou to vidláci. Ondřej Vetchý ukazuje, jak je velký herec, to, jak hraje tupého lezce do zadku, jak se pak pokouší převzít jeho roli, jak je současně ke svému jakoby idolu bezohledný, to je prostě dokonalé.    Velice mile  mne překvapil Luděk SObota, kterého nemívám v jeho šišlavém hereckém životě rád, tady je i herec a dobrý. Podobně Pavel Kikinčuk, moc se mi líbil o Norbert Lichý, ale o tom jsem věděl, že je dobrý herec.  Moc hezký film.

plakát

Hold That Co-ed (1938) 

Nejsem velký fanda amerického fotbalu, takže si to tak nevychutnám, je sice nečekaná ta sociální nota, jak se má udržet státní škola, aby studenti nemuseli jen na drahou soukromou, ale jinak jsou tu hlavně karikatury, Lizzie je taková každým gestem rázná, guvernér je vysloveně karikatura politika, kterému jde jen o sebe sama /ne že by to tak leckdy nebylo).  Rusty je mladý energický nadšený a čestný, řekl bych až dušínovský. Nasazení ženy do finální fáze zápasu je zvláštní idea, ale proč ne,, jen si nejsem jist, jak dlouho by přežila v americkém fotbalu.  A to finále, jak jen ona projde ve vichřici, která pomalu kácí i branky, no to je tedy hodně komické.

plakát

Talíře nad Velkým Malíkovem (1977) odpad!

Tak skrytá kritika  komunistického režimu, jak napsal jeden kolega, to mne tedy fakt pobavilo, skoro stejně jako že k vyjádření myšlenky se to obešlo bez velkých efektů. Jako by tam nějaká myšlenka byla.  Mně to přišlo jako skoro vrchol neideologických (tím vylučuji Hrochy,  apod. ) paskvilů té doby, taková Hodinářova svatební a jiné. Kdyby to alespoň dostal pan Jireš za úkol natočit, aby mohl, jako Jiří Menzel musel tu budovatelskou kravinu, Ale to tohle není, to byli Lidé z metra, klasická pracovní tematika, která ani nebyla tak špatná. A rok před tímto opusem točil s NDR koprodukci, takže rozhodně nebyl zakázaný.  Pan Brodský je zoufalý, asi jako ve seriálu Stříbrná pila, není to jeho jediný úlet, kromě něho je tu paní Medřická, Nárožný, Janžurová, Tříska, a další přitom celkově a taková hrůza. Scénáristka byla manželka Zdenka Dufka, oba ale nikdy nic pořádného nenapsali, jak jsem nahlížel do jejich tvorby.  O pár let později vznikl další film s námětem návštěvy cizí civilizace na Zemi, také komedie, ale Lasica a Satinský ční nad Ludkem Sobotou v Srdečných pozdravech ze zeměkoule o hodně moc. On také Oldřich Lipský komedie uměl psát.

plakát

Flight to Nowhere (1946) 

docela slabý noir, já béčka docela rád a chápu, že je třeba akceptovat nějaké náhody a díry v logice, ale tady to překračuje meze. Proč vůbec letěli do té díry v poušti není moc jasné, když během jednoho  večera je asi pětkrát ukraden jeden dokument, je to na palici, proč mrtvých jak v Hamletovi?