Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (948)

plakát

Stupri di guerra (2002) 

Tak je to čisté a detailní porno, ale aktéři působí hodně přirozeným dojmem, tedy není to ani Rocco SIffredi ani profi porno hvězdy.  Nakolik jsou to znásilnění a nakolik ne, nechávám povolanějším. Dívky nejsou ani bity, ani na nš nikdo nemíří zbraní, ale jistě jsou pod tlakem ve válečné situaci. Pokud mají pásku přes oči, nebo jsou lehce svázány, zdá se to být spíše hrou. Nějaký děj končí asi po 3,5 minutách, pak je to víceméně čisté porno, jak jsem řekl. Ale souhlasím, že to působí poměrně autenticky a ne jako studiový flick.

plakát

Ricordati di me (2003) 

pozvolna se rozvíjející drama, nominované na dva Zlaté Globy, vcelku klasická italská rodinná sága. Hezky to ukazuje život bohatší vyšší střední třídy, kde nikdo v zásadě nemá existenční starosti, ani nemusí nějak intenzivně pracovat, takže se vyžívají ve vztahovkách okolo. Konec není zcela happyend, protože některé úspěchy v sobě mají časovanou bombu a ještě navíc je ten twist na konci. Docela se mi to líbilo, možná by šly dát i 4.

plakát

The Silent Passenger (1935) 

Docela zvláštní je, že za  kamerou stál Jan Stallich, významný český kameraman od dvacátých do sedmdesátých let. Podobně jako Karel Lamač patřil k lidem skutečně mezinárodní úrovně a renomé.  Film sám je spíše kuriozitka pro ty, kdo máme  rádi lorda Petera Wimseyho a také pro milovníky železnice. Lord Petr je zde poprvé a železnic je tady hafo. Příběh sám není hvězdný, ale jak jsem napsal, kdo má rád Wimseyho, musel jsem :-) to vidět a zase zklamán jsem nebyl.

plakát

It Happened in Paris (1935) 

Jasně jsou to samá klišé, ale ona se v té době ta klišé vytvářela. 29letý John Huston debutoval tady jako scénárista podle mne pěkně. Kdo má rád romkom, nechybí mu vulgarity a ocení dobovou atmosféru, možná by mohl dát i 4 hvězdy. Překvapila mne ta dívka, tu si nevybavuji, Britka, ve 33 zemřela na zápal plic, škoda, v  1949. Musím si najít jak zahrála Svatého lásku Patricii Holm, moje oblíbená série (tedy pokud nehraje hlavní postavu Val Kilmer)

plakát

Docent - Lesní vražda (2023) (epizoda) 

po prvním dílu nehodnotím, ale - mírná spokojenost. Ano, Ondřej Vetchý hraje agresivně jako v poslední sérii Případů, je na hraně karikatury, ještě štěstí, že po první polovině ubral. Tereza R je sice krásná, ale  ta postava je za hranou uvěřitelnosti, ale snesl jsem ji i v Laputě, budiž, jsem sexista.  Matěj Hádek asi nejlepší, pan Taclík sice po dlouhé době je vcelku přijatelný, není totálně směšný, i když to vyhození receptu nebo čeho z lékárny je na kriminalistu podle mne moc. Co se mi moc líbí, je rukopis pana Mareše, zobrazení detektivní práce je uvěřitelné, system,atické, bez mnoha náhodných jevů a nejsou v tom hrubky, když srovnávám s odfláknutou prací pana Bezoušky nebo koho na Českých Budějovicích.  Pozná se to po pár minutách a je to hlavní plus. Celkovou režijní práci ještě netroufám hodnotit. Moc ocěňuji, že v tom nejsou esoterické pitomosti, což pan Strach bohužel točil několikrát. Mírně se těším na druhý díl.

plakát

Případ s koncem (2023) (TV film) 

Bože bože, to paní režisérka nevidí, jakou křeč předvádějí dámy Adamovská a Zedníčková? Paní Adamovská byla krásná žena a pořád vypadá dobře, vždycky mohla zahrát elegantní konverzaci, ale vypjaté scény nebyly její parketa a hysterie už vůbec  ne, to uměla dobře paní Budínová a další, ale paní Zlata mi zní falešně. Paní Zedníčkovou neznám tak dobře, ale tady mi to taky nesedí. O panu Ezlerovi je vcelku škoda slov,   Příběh paní Proškové je jeden z jejich lepších, myslím, že docela dobrá věc (to dekódování obrazu je skvělý nápad), ale tady je to ubito špatným obsazením některých herců a neherců, případně jejich vedením. Detaily se stárnutím mne tak neiritovaly jako mnohé další komentátory, nicméně tempo je až moc pomalé (a někteří i slušní herci hrají až utahaně) a ty špatně zahrané hysterické scény to moc neoživují. Škoda

plakát

The Split (1959) 

No je to skvostná kravina, šílený vědec, zrůdy, sopka a vulkán, vražda nahé ženy atd. Třetí oko na rameni myslím je použito v Evil Dead, Ash ho tam vidí.  Tato šílenost se točila v Japonsku, ale je to takové to jak si US citizen Japonsko představuje. A ta transformace a množení dělením, to se nevidí jen tak. ANO více takových volám!

plakát

Pesci d'oro e bikini d'argento (1961) 

ani ty holky nejsou nic moc, přehrávání je šílené a hudba odporná (nesnáším italské slaďáky, tady to snad ani nemohli myslet vážně - snad jen varietní taneček  je snesitelný, i ten pokus o rokenrol nebo co to mělo být je na blití). Odpad nedám jen proto, že jsou tam krásné lokace, prostě to se zkazit nedá a pak za dokument nádherné italské gestikulace při řeči, která bohužel v posledních letech trochu mizí. Tedy pro italské folkloristy

plakát

Na západní frontě klid (2022) 

Aneb jak udělat z Ericha Marii Remarque větrák  v hrobě. Podle mne zneužití jména a literární předlohy, ze které si nevezmu než pár jmen a ještě jen některých.  Film sám je jistě nákladný, spektákl je to okázalý, ale není to Remarque, ceterem autem jako Jackson není Tolkien.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 1 (2023) (epizoda) 

jako sorry, ale vtipy o psích hovnech v kabelce mne fakt neoslovují. a posedmé Fleret je možná k smíchu v Brně, ale pochybuju, že i jinde. Uznávám, že je tam pár i jiných vtipů, některé i dobré BAMBUS NA ŠPILAS, ale ta primitivnost mi vadí. V dalších dílech se to mírně zlepšuje, ale autorova potřeba nadbytečných vulgarit mi není blízká. Svěrákovskosmoljakovské využití vulgarit mi nevadí.  Inspirace motivy The morning show je v pohodě, některí věci musí být stejné a rozhodně to není opsané. Herecky poměrně slušné