Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 183)

plakát

Renegátka Nell (2024) (seriál) 

Pokud jste před tímhle dokoukali Dicka Turpina, tak vám bude asi připadat, že jste se ocitli v nějakém spin-offu, jelikož vizuál i stylizace jsou úplně stejné. Tohle teda neni vyloženě komedie, má to spíš takový ten devadesátkových odlehčený nádech, což je fajn, zvlášť v té záplatě temných fantasy určitě něco lehčího neškodí. A taky dost sympatické obsazení, v čele se super sympatickou Louisou Harland, opravdu tleskám tvůrcům, že konečně někdo dokázal napsat vůdčí silný ženský charakter bez toho, aniž by vypadal jako reklama na feminismus. Určitě nečekejte nějakou historickou exkurzi, tady sice je to zařazení do reálné Anglie, ale to je tak asi vše, co to má s historií spoječného.

plakát

Kouzelný Silvestr (2013) (pořad) 

Tenhle pořad má stejnou koncepci jako ten v roce 2009, tedy společný projekt RTVS. Tento je možná ještě o fous horší. 2009 byla taková křeč, kdy ještě doznívala éra estrádních pořadů, tady už to šlo místy až k trapnosti, a ten námět jako výročí 60 let ČST nebyl v podstatě vůbec vytěžen, a jednotlivé segmenty pětiletky hraničili místy až s tím, že tvůrci mají diváky za dementy.

plakát

Franklin (2024) (seriál) 

Už si popravdě moc nevzpomínám, kdy jsem v rámci zahraniční seriálové produkce viděl životopis, který dokázal vážně zaujmout, naposled asi Génius: Einstein, a to už je pěkných pár let. Tady bohužel tvůrci viditelně předpokládají, že jste jako divák expertem na Americkou historii a moc se jim nechce nějak více zasazovat postavy, jejich motivace, či samotné dějové zvraty do nějakého většího kontextu, takže bez znalostí souvislostí se prostě nechytáte a tipnul bych si, že vyjma samotného Franklina a Johna Adamse to pro vás bude dost Španělská vesnice. Douglas už je tu fakt takovej dědeček hříbeček, při každém větším pohybu jsem měl strach z toho, že se rozpadne, podobně jako třeba u Eastwooda v Cry Macho, no věk nezastavíš...Očekávám, že zanícení fandové Americké historie možná sérii uvidí trochu jinak, ale já vlastně moc nevím, co si z toho vzít. Jinak je to prostě klasická kecací interiérovka, fajn kostýmy a masky, ale jinak prostě nuda. Co je fajn, a co poslední dobou nebývá zvykem, že se to zaměřuje na celistvý kračí časový úsek, a nesnaží se to obsáhnou co nejvíce věcí, takže to minimálně není celé rozvrkočené.

plakát

Vedlejší produkt (2024) (seriál) 

ČT na nás každoročně sype jednu kriminálku za druhou, a už se to v tom člověk začíná trochu ztrácet. Tohle je Místí zločinu s Beretovou, nebo jsme u kolegů v Odznaku Vysočina s Hofmannem? Možná by bylo fajn začít spíše myslet na kvalitu, než na kvantitu. Tady to stejně nakonec táhne hlavně Maštalír, ačkoliv plakát se tváří trochu jinak. Líp by to jako celek vyniklo asi ve filmu, tady jsou ty tři části jak stylem, tak i kvalitou dost odlišné, a víc jak průměr z toho prostě neni. Plus závěr bohužel nedává moc smysl.

plakát

Tři mušketýři: Milady (2023) 

Jak jsem předpokládal, tak druhá část dotváří celek svou mnohem více akčnější a přimočařejší podívanou, kdy z prvního dílu rozestavěné figurky odkrývají své motivace a konečně ve větší míře přechází k činům. Tvůrci dobře oscilují mezi dobovým akčním dramatem, kdy se nebojí jít i do opravdu napínavých scén, se scénami, které jsou viditelně hlavně na odlechčení, což je taková ta fajn stará filmová škola. No ale co ten závěr? Jestli teda nebude trojka, tak je to opravdu velký špatný, protože takto je to vlastně v mnoha ohledech neuzavřené.

plakát

Gentleman v Moskvě - Pád (2024) (epizoda) 

Vzpomínám si, jak mi u prvního dílu přišlo divné, že padesátník Ewan řeší svojí babičku, ale tak řekl jsem si, ok, tak je to třeba nějaká 90+...A teď mi došlo, že s těmi časovými skoky je to tak, že na začátku mu mělo být nejspíš nějakých 20-25 let, na což ale pochopitelně i přes veškeré maskování vůbec nevypadal. A stejně tak je to i u dalších postav a jejich (ne)stárnutí, což je klasický neduh takovýchto projektů, kdy tady už se dostáváme v časové lince o nějakých 30 let dopředu oproti začátku. Takže celou válku jsme přeskočili, škoda...A u šestého dílu budu přísnější, i vzhledem k těm neduhům, co mi takto zpětně došli. Šestej díl je vlastně jen výplňovka, na začátku máme nějakou pozici a celý díl je o tom, že se do ní musíme dostat zpět. Nikam jsme se neposunuli.

plakát

Vedlejší produkt - Epizoda 3 (2024) (epizoda) 

Až do výbušné akce to vypadalo hodně fajn, s opět slušnou atmosférou a technickým zpracováním noční akce. Pak se to však najednou překlopilo do úplně jiného seriálu a závěrem (naprosto nelogickým a nereálným) to tvůrci shodili dolu, což je škoda, zvláště po druhém díle.

plakát

Gentleman v Moskvě - Příjezd (2024) (epizoda) 

Konečně díl, který ve větším chytne za srdíčko. Mít takhle sympatickou dětskou postavu je opravdu vzácnost, tady se to tvůrcům daří už v druhém (dědičném) případě, což je ještě větší vzácnost, skoro až nevídaná. Děj je opět více epizodický, dá se čekat, že do příštího dílu opět skočíme v čase, asi definitivně do dalšího válečnhého období, ale v rámci těch epizodických linek je tato, která konečně více prohlubuje vztahy Rostova k okolním postavám, jasně nejlepší.

plakát

Hotel Palace (2023) 

Docela chápu kritiku směrem k tomu, že ve filmu není žádný děj, protože tam opravdu není. Ale je to taková hříčka ,že to vlastně vůbec nevadí. Je to, jakoby jste vzali Grandhotel Budapešť, ale vyhodili z toho Andersonův vizuál a přidali místo toho nějakou tu dekadenci. Jinak tu máte správně kýčovité postavy a stylizaci, do absurdna přepálené scény a zajímavě laděný humor. K tomu herce, co si ze sebe viditelně umí udělat srandu, takže myslím, že divák se správně pobaví. No a domácká stopa vždy potěší. P.S.: Masucci už je definitivně jasná náhražka za Mikkelsena.

plakát

Star Wars: Příběhy z Impéria (2024) (seriál) 

Oproti Rytířům Jedi mi tato směs kraťasů příjde cca o level horší. Trochu zavádející je i samotný název, protože o Impérium jako takové minimálně v polovině dílů vůbec nejde. Díly se soutředí na dvě hlavní protagonistky, Morgan, známou z Mandaloriana a hlavně Ahsoky, a také Barris, na jejíž návrat jsem já čekal mnoho let. U Morgan jsou bohužel epizody čistě výplň a jde jen o to, aby byla Morgan dostána do pozice, ve které jsme jí poprvé viděli v Mandovi. U Barris zas náplně dílů nemají vlivem délky možnost vyniknout, je vidět, že její potenciál byl určitě větší, ale v rámcí krátkých dílů se vše řeší strašlivě rychle.