CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 30.6.2017  23:15
    Listopad (2017)
    *****

    Bizarní pohled do každodenní reality estonského venkova inspirovaný tvorbou A. Kivirähka. Kromě mistrovské práce s černobílou kamerou a syrových pobaltských přírodních motivů se snímek pyšní nečekanou dávkou situační komiky. 9/10 [KVIFF 2017]

    • 9.7.2016  17:15
    Švýcarák (2016)
    *****

    Bál jsem se, že filmová zábava postavená na plynatosti mě příliš neosloví. Dvojice režisérů však ústřední myšlenku snímku rozvinula natolik originálním a láskyplným způsobem, že jsem se celou dobu upřímně bavil. 9/10 [KVIFF 2016]

    • 4.7.2016  18:21

    Cílem toho snímku je smýt stigma autismu jako obávané choroby skrze blízké portréty autistických dětí. Janek o nich vypráví neuvěřitelně civilně, s vtipem a lidskostí. 9/10 [KVIFF 2016]

    • 16.4.2016  14:08
    Kolonie (2015)
    *****

    Vyprávění o tajemné křesťanské sektě, připomínající děsivé příběhy z nacistických pracovních táborů, není nutně nejpříjemnějším filmovým zážitkem, rozhodně však má substanci. Popisuje dobrodružný útěk na svobodu zasazený do historické kulisy Pinochetovy vojenské diktatury, a akcentovaný postranní romantickou linkou. Ačkoli scénář čerpá z rozsáhlých historických pramenů, líbí se mi, že s fakty střízlivě šetří a místo nich si hraje s náznaky. Tím nejen umocňuje filmový zážitek, ale i pozvolna buduje napjatou atmosféru směrem k závěrečnému vyvrcholení. 9/10

    • 6.12.2015  01:09

    Steven Spielberg po letech konečně vyprodukoval film, který opět stojí za řeč. Jeho právnické drama zasazené do napjatého období studené války může se svojí dvouapůlhodinovou stopáží působit příliš závažně a upovídaně. Mohu však dosvědčit, že jsem se při jeho sledování ani minutu nenudil. Režisér skvěle pracuje s atmosférou, kterou s patosem podmalovává historickou kulisou rozděleného Berlína, několikanásobně umocněnou charakteristicky tónovanou kamerou. Film tak jako celek vytváří věrnou dobovou mozaiku, do které postarší protagonisté bez potíží zapadnou. Tom Hanks v hlavní roli působí hodně průměrně a vyrovnaně, místy má skvělou chemii s ostatními herci (zejména s Markem Rylancem), jindy zas jen nezaujatě recituje repliky. Nad tím se však příliš nepozastavuji. Mojí pozornost na sebe strhnul scénář, který kromě komplikovaného dobového politikaření pravidelně upouští páru prostřednictvím nebývale civilních, místy až úsměvných dialogů. 9/10

    • 9.10.2015  10:20
    Marťan (2015)
    *****

    Film přesně dostál mým očekáváním z upoutávek - ultrarealistické úsměvné sci-fi o přežití na nehostinné planetě s ohniskem v titulní roli Matta Damona. Jeho Marťan je silnou, inspirativní, a především hluboce vykreslenou postavou, do které jsem se pohodlně vžil, a jejíž osudy mě bavilo sledovat až do závěrečných titulků. Z pohledu scénáristy naprostý opak postav z Promethea. Kromě této důležité funkce však Mark Watney reprezentuje hlubší symboliku: absolutní triumf lidského ducha a inteligence nad studeným nelidským vesmírem. Pro výpravu Ridley Scott oprášil osvědčené techniky z osmdesátých let a přidal k nim několik moderních, jako například videodeník nebo chatování. Kombinací těchto metod dosahuje neobyčejně vyvážené dynamiky, která příjemně kolísá a dává zapomenout i na dvouhodinovou stopáž. Scottova Marťana bych umístil přesně doprostřed stupnice Interstellar-Gravitace, tam, kde se nachází ideální mix uměleckého a vědeckého pohledu na vesmír. A to všechno navíc v rytmu diska! 9/10

    • 13.7.2015  17:39

    Při prvním čtení anotace mě napadlo, že ztřeštěnější námět jsem na festivalu ještě nepotkal, má nízká očekávání však byla záhy překonána. Snímek láskyplně vypráví příběh, který, ač založen na úplně absurdní premise, vlastně dává dokonalý smysl a skvěle zapadá do biblických příběhů, jak je známe. Díky jemně přihlouplé zápletce, slušným hercům a dobré režii je Zbrusu Nový zákon odlehčenou, místy sarkastickou zábavou, nad kterou nedoporučuji příliš přemýšlet. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 12.7.2015  00:00
    Humr (2015)
    *****

    Film je natolik absurdní, že vlastně funguje. Jeho tématem je příběh novopečeného samotáře Davida, který je v souladu se zákony internován v Hotelu, dokud si nenajde partnerku či dokud nevyprší lhůta, po jejímž uplynutí bude přeměněn do zvířete. Hned zpočátku mě toto podivné vypravování zaujalo svojí svědomitostí, vtipností a nevšedností. Dokladem tohoto budiž například epizodky z hotelu, kdy personál teatrálně předvádí výhody života ve dvou, pokojské pravidelně eroticky mučí hotelové hosty nebo pravidelný hon na uprchlíky v nedalekém lese sloužící internovaným jako způsob oddálení jejich zvířecí proměny. Tuto hloubku a vynalézavost ve scénáři opravdu oceňuji, jelikož jsem byl Lanthimovým manželsky-dystopickým světem zcela pohlcen a možná by mě nadšení z komplexního zážitku ani neopustilo, kdyby nepřišla druhá polovina filmu, v níž si tvůrci přestali hrát a začali myslet na dovyprávění příběhu. Absurdity i vynalézavosti je však i v této části přehršel a samotný závěr není rozhodně výjimkou z pravidla. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 11.7.2015  00:21
    Kázeň (2014)
    *****

    Prostřednictvím rozsáhlé hádky se tvůrci podařilo velmi trefně parodovat archetypy lidí, se kterými se každý z nás v životě zcela jistě setkal. Ať už se jedná o šílenou právničku, která dogmaticky hájí zájmy dětí, snědého francouze, kterého mají všichni za imigranta, afektovanou matku, výbušného rasistu, rozmazlenou dcerku nebo podrážděného souseda, prvotní facka zahájí nezadržitelnou řetězovou reakci potyček a šarvátek, která je vtipnou kritikou dnešní společnosti. Film disponuje dobrým spádem a skvělým sarkasmem. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 4.7.2015  17:57
    A co teď? (2011)
    *****

    Snímek vykresluje poetický, místy ale děsivě skutečný portrét zapadlé vesničky ležící v zemi, kde se již řadu let občané vraždí pouze kvůli odlišnému vyznání. Autorka tragikomicky konfrontuje módní náboženskou segregaci s lidským rozměrem věci skrze optiku ubohých žen, které musí po skončení bojů své druhy pochovávat. Na pacifistickou strunu zahraje v okamžiku, kdy rozličným ženštinám dojde trpělivost, spolčí se s místními duchovními a typickými ženskými zbraněmi násilnosti ukončí. S trochou nadsázky Slunce, seno a granátomet. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 4.7.2015  01:27
    Varieté (1925)
    *****

    Zrekonstruovaná verze Dupontova Varieté je opravdovým klenotem rané kinematografie. Již klasický příběh o nevyhnutelnosti nevěry ozvláštnila zvuková složka od skupiny The Tiger Lillies. Nový audiodoprovod má vskutku na divácké vnímání filmu velmi silný vliv, jelikož kromě hudby obsahuje také zpěv, který v některých chvílích volně přechází v melodramatickou naraci až v dabing. Velice příjemný experiment. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 29.1.2015  11:55
    Whiplash (2014)
    *****

    Tento komorní leč náramně ujetý exkurz do světa muzikantských stereotypů mě nejprve vyděsil, pak rozčílil a nakonec úplně vyždímal. S potěšením jsem sledoval J.K. Simmonse, který dokonale vklouznul do role brutálního Dr. House a sarkasticky zpražil kdejakého chudáka ze svého bandu. Miles Teller na druhou stranu ztvárnil roli relativně normálního paličatého kluka, který se pod Simmonsovou démonickou taktovkou začal zajímavě proměňovat. A tak hodina a půl plná soutěžení, zápolení a nečekaných zvratů vesele uběhla. A aby toho nebylo málo, vše bylo podloženo velmi lahodícím jazzem. 9/10

    • 6.11.2014  00:17
    Interstellar (2014)
    *****

    Ačkoli jsem očekával čistě vědeckofantastickou zábavu, Interstellar mě zasáhnul na emoční rovině. Musím uznat, že sourozencům Nolanovým se scénář filmu opravdu povedl. Jejich příběh je výrazný, dynamický, procítěný a na konci dokonale zamotaný sám do sebe. Jeho síla stojí hlavně na charakteristickém zjevu, který McConaughey rozšiřuje, aniž by se obtěžoval s rozsáhlejší expozicí vlastní postavy. Můj obdiv si také zaslouží Jessica Chastain a Anne Hathaway, jejichž výstup byl ve správných chvílích opravdu dechberoucí. Po technické stránce nemohu filmu nic vytýkat. Nolanovi se podařilo odolat a nevyužívat epické vesmírné pohledy v každém druhém záběru. I přesto mě digitální zjevy krásného vesmíru spolu s vědecky přesnými ruchy a kontrastní hudbou Hanse Zimmera úplně uhranuly. V tomto aspektu bude Interstellar nejspíše srovnáván s Gravitací, já bych jej však spíše připodobnil ke klasice 2001: Vesmírná odysea a Spielbergově A.I. Tak či tak, bavil jsem se opravdu královsky a u závěrečných titulků jsem měl co rozdýchávat. 9/10

    • 11.7.2014  22:09

    "Sněhoborec" byl pro mě velmi silným flmovým zážitkem. Co se zprvu tvářilo jako čistokrevná sociální balada, proměnilo se nakonec v pestrobarevný sci-fi / steampunk zážitek zavdávající si v pohádkovosti s Karlíkem a továrnou na čokoládu, v morálce s Matrixem a v bojovnosti s Hunger Games. Film spočívá z většiny v tom, že postupně prolézáme vagóny čehosi, co dovede tisíckrát přebít nejvyrumělkovanější sen každého šotouše. Po cestě pozorujeme bídu i luxus, krásu i ohavnost, upřímnost i pokrytectví až nakonec dokráčíme k velkým opancéřovaným dveřím, za kterými náš vyvolený Neo zjistí děsivou věc. Tento snímek mě i přes svou délku naprosto uchvátil dokonalým audiovizuálem, originálním a svižným scénářem a překvapivě kvalitním hereckým obsazením. Navrch toho všeho přidávám půl hvězdičky za české cameo v sauně. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 11.7.2014  18:07
    Malej Quinquin (TV seriál) (2014)
    *****

    V celovečerním uvedení působí seriál poněkud natahovaně a snesl by drobné zkrácení. Jinak mu toho ale moc nevytknu. Scénář je prakticky vidláckou detektivkou, vyprávěnou jako prázdninové dobrodružství "drzého smrada" Quinquina a vyšetřování dvou dokonale tupých policistů, z nichž jeden nápadně připomíná retardovaného vesnického Columba pofrancouzsku. Kamera i střih na mě působily až realisticky strnule a vzdušně. Počet narážek na duševně choré, černé a muslimy mi přišel přinejmenším podezřele vysoký. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 9.7.2014  15:04

    Kafkovsky temné drama začíná nevysvětleným zločinem, který se postupem času projasňuje formou vzpomínek a podivných záblesků z minulosti. Petri v průběhu filmu krásně ilustruje, jak italská policejní tradice, trocha přirozené autority a pečlivá manipulace s lidmi mohou ochránit vysokého komisaře před spravedlností i navzdory jasným a zdrcujícím důkazům o jeho vině. Na konci spatřujeme, jak může taková přílišná koncentrace moci vést k nesmyslu. V tomto snímku je Petri mistrem napětí, věcí nevyřčených a nálady okamžiku. Jedinečným je také hudební podklad Ennia Morricone, který používá originální technické efekty. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 9.7.2014  14:42

    S grácií a vřelostí pravého Itala nám Pif vypráví odlehčený příběh o mladém Arturovi, který svým uličnictvím trumfne i Mikulášovy patálie. Pifův filmový jazyk je elegantní a souvislý, přesto nepostrádá vtip a na správných místech se brilantně vyostřuje. Od poloviny dále však Artur dospívá a s ním se bohužel umírňuje i doposud hravá dětská optika, kterou jsme na mafiánské Palermo nahlíželi. Film končí poctou všem mrtvým strážcům zákona, které jsme během filmu měli tu čest periferně zahlédnout. I když v této komedii Cosa Nostra slouží spíše jako historická kulisa a do příběhu zasahuje jako nespoutaný přírodní živel, rád bych ocenil, jak dobrosrdečně a vesele Pif příběh vyložil. Typickou ukázkou této cynické nátury je třeba scéna, kde mafiánský boss s upřímnou bezprostředností radí jinému mafiánskému kamarádovi, že aby si mohl vzít svojí vyvolenou dívku v souladu s pravidly Rodiny, musí nejprve odkráglovat jejího tatínka. Právě díky tomuto ironickému a bezstarostnému stylu jsem si po delší době v kinosále odpočinul a zároveň se dobře pobavil. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 8.7.2014  18:30

    Olga Sommerová natočila po všech stránkách skvěle vyváženou biografii, mapující osobní i umělecký život Marty Kubišové od šedesátých let až po současnost. Jsem potěšen, že dokument postavu Kubišové příliš nepřibarvoval, naopak divákovi otevřeně předložil fakta jejího životního příběhu včetně všech vzestupů i pádů. Toho Olga Sommerová dosahuje hlavně prostřednictvím kvalitního výběru archivních záběrů, které se přirozeně střídají s dobře dávkovanými rozhovory a temně působícími záznamy StB. Vše je odlehčeno jemně cynickým humorem Marty Kubišové a prokládáno lahodící dobovou hudbou, kterou film rozhodně není předávkován. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 13.6.2014  10:10

    Má vysoká očekávání od tohoto filmu byla naplněna. Myšlenka časové smyčky je velmi stará, a tak bychom si mohli myslet, že už k ní nelze nic dodat. Nutno říci, že Christopher McQuarrie mě během necelých dvou hodin přesvědčil o opaku. Jeho scénář je metodický, vědecky korektní, místy až cynicky vtipný a hlavně plný kvalitní a dobrodružné akce. Titulní dvojice, Tom Cruise a Emily Blunt vytvářejí na svojí vojenskou povahu velmi charakteristické postavy, a zejména Tom Cruise předvedl o hodně realističtější výkon než například v nedávném Nevědomí. Oceňuji také, že navzdory neustálému opakování téhož dne film nepůsobí nudně ani profánně, ba právě naopak podněcuje divákovu pozornost a uvádí do děje drobnosti, které se po chvíli ukážou důležitými. Rád bych pochválil kameru a její spojení se speciálními efekty, neboť v mém pohledu tento snímek představuje optimálně vyvážený vědeckofantastický vizuál. Jedinou podstatnou Achillovou patou je závěr, který je na můj vkus řešen až příliš optimisticky. I přesto jsem ale z kinosálu odcházel spokojen a velmi dobře naladěn. 9/10

    • 22.5.2014  00:30

    Budoucí minulost velmi poutavě spojuje světy starých a nových X-Menů. Od První třídy uplynulo několik let a je znát, že za tu dobu Bryan Singer řadu věcí změnil. Asi nejmarkantnější novinkou je absence čerstvosti a dynamiky Vaughnova prequelu. Namísto ní nám je naservírována opravdu komplexní a zahuštěná příběhová linka, kterou kvůli všem těm časovým posunům jen těžko jednoznačně zařadíme do jakéhokoli X-univerza. Po herecké stránce k filmu nemám námitek. Snad jen, že příběh je až příliš centrován kolem mladé skupiny mutantů, kvůli čemuž jejich starší alter ega působí ve vložených scénách trochu okrasně a zbytečně, zvláště pak dvojice Stewart-McKellen, která je místy až sentimentální a nečinná. Velkou pochvalu si ode mě na druhou stranu zaslouží Jennifer Lawrence, která ač byla nečekaně postavena do velmi obtížné role, předvedla po všech stránkách obdivuhodný výkon. Tím také mimo jiné zastínila kvalitní hereckou přípravu Jamese McAvoye a Michaela Fassbendera, jimž se úspěšně podařilo navázat na První třídu a prohloubit vztahy svých postav. Rád bych také ocenil cynický a situační humor, který filmu dodává potřebnou lehkost a spád v první polovině. V té druhé už je to trochu obtížnější, protože zde a zejména v závěru podle mého názoru leží jediné opravdu slabé místo. Naštěstí po poněkud těžkopádném a přelidněném vyvrcholení následuje delší epilog, který je až překvapivě účinný ve stabilizaci a usměrnění příběhové linie. Shrnuto, Budoucí minulost je o dost složitější a hustší než První třída, jako celek však působí kompaktně a kvalitně. Stylem je někde na půli cesty mezi starou a novou sérií X-Menů, což se od ní přesně dalo očekávat. 9/10

    • 11.5.2014  16:50

    Připadá mi, že Scorsese z Vlka nevytěžil vše, co mohl. Film jako takový je dle očekávání řemeslně nepřekonatelný – Leo předvedl dokonalý herecký výkon, kamera ani hudební podklad už nejdou vylepšit. Tak v čem se ukrývá zakopaný pes? Myslím, že jej objevíme v samotném scénáři. Vlk má totiž dlouhé tři hodiny, z nichž zruba polovina je dle mého názoru zcela šablonovitá a nadbytečná. Hlavní postava je na začátku vykreslena jako makléřské ucho, které se po nějaké době na Wall Streetu zkazí. Proměna osobnosti je ovšem naznačena jen na okraji a drtivá většina filmu pojednává o tom, jak si Jordan Belfort svými rozmary přivádí různorodé problémy, které potom musí řešit tvorbou úplně jiných, zpravidla mnohem závažnějších problémů, a tak stále dokola. Tato linie rozhodně není neatraktivní, zvláště pokud přihlédnu ke všem těm opulentním večírkům a vtipným situacím. Mně osobně by ale přišlo mnohem zajímavější, pokud by Scorsese na začátku ponechal více času miniaturnímu psychologickému dramatu, které bohužel velmi rychle zametl pod koberec. I bez ní je ale Vlk z Wall Street kvalitním a hlavně zábavným prožitkem. 9/10

    • 16.3.2014  11:43

    Film má velmi solidní základ. Tvůrčí skupina Anderson-Anderson-Yeoman se již několikrát osvědčila, a tak se rozhodně nemůžeme divit, že se s ní opět setkáváme po pouhém roce. Tentokráte nám však nenabízí malou produkci, ale dílo rozsahem hodno samotného Victora Huga. Grandhotel snad může tímto připomínat toliko zprofanovaného Forresta Gumpa. Přesto zde ale nacházím jeden zásadní rozdíl: tento snímek se neomezuje a dává to divákovi okázale najevo. Zmíním například objemné obsazení filmu, jehož hvězdnosti nelze vytknout ani jedno jméno. Kromě toho se však Grandhotel může pyšnit další ctností – je propracován od začátku do konce. Interiéry, exteriéry, filmová hudba i knír Billa Murraye, na vše byl kladen důraz a vše bylo promyšleno do poslední drobnosti. Naposled se zastavím u kamery, ta Yeomanova mě totiž nepřestává uchvacovat. Jeho promptní, suše střižené záběry dodávají filmu dynamiku a spád, který by se u tak rozsáhlé příběhové linie snadno vytratil. Když tedy uvážím Grandhotel Budapešť jako celek, musím uznat, že je to jeden z nejlepších snímků, které jsem za poslední rok měl tu čest navštívit. 10/10

    • 12.1.2014  00:34
    Hvězdná brána (TV seriál) (1997)
    *****

    Pro mě je Hvězdná brána úvodem do světa sci-fi, a tudíž si jí asi hodně idealizuji. Jsem ale potěšen, že nejsem jediným, kdo její hodnotu uznává i po tolika letech. Vědecká část je bezesporná, fantastická originální a herecké obsazení naprosto bezchybné. Prvních pět sérií je bezesporu jádrem celého seriálu, zbylé jsou jemně překombinované, zejména poslední dvě.

    • 5.12.2013  20:58
    Sviňák (2013)
    *****

    Šílenost takového kalibru jsem naposledy zažil někde na KVIFFu. Sviňák je originální, provokativní a boří všechna tabu. Na jednu stranu je vtipný a vychytralý, na druhou zase odpudivý a nechutný. A je to právě tato hořkosladká kombinace, která mě při sledování k plátnu doslova přilepila. Celý snímek je mistrovským hereckým portfoliem Jamese McAvoye. K jeho výkonu vážně nemám slov a připadá mi, že se při natáčení musel ukrutně bavit. Technické zpracování se zdá být také bezchybné. Zvuková stránka se například může pyšnit úžasně kontrastním soundtrackem, obraz kvalitní animací a velmi padnoucí kamerou. Celkový dojem střihu a kompozice navíc divákův zážitek znatelně umocňuje a prohlubuje již tak pestrou paletu emocí, kterou film disponuje. Co tedy může být špatně? Snad jen to, že se Baird nutí do epiky, když by Sviňákovi mnohem lépe slušel kabátek malé epizody. 9/10

    • 16.11.2013  12:00

    Extrémně realistické dokumentární drama precizně vykresluje dobrodružné, ale místy i nelichotivé dopady somálské krize. Odehrává se ve třech dějstvích. To první sleduje životy Phillipse a Somálců, snaží se jejich pohnutky racionálně vysvětlit a morálně ospravedlnit. Jakmile však dojde k samotnému přepadu, přepne Greengrass do režimu Die Hard. V tomto druhém aktu můžeme pozorovat jednu žánrovou kuriozitu – nehollywoodskou akci pohollywoodsku, jejíž narace má kořeny někde u Hotelu Rwanda. Poslední dějství je spíše psychologickou přetlačovanou a morální sebereflexí každé z postav. Tady někde bohužel ztrácí snímek svojí nestrannost a ostře se přiklání k americkému světonázoru. Hra myšlenek ale přesto na konci převáží a ovládne i celý epilog. Herecky i technicky je film dokonalý. Tom Hanks rozhodně mezi neznámými herci nepůsobí jako primadona a diverzita obsazení jen umocňuje realistický zážitek. Až na meziřádkovou interpretaci byl scénář napsán ve smyslu předlohy a nebýt toho přehnaného amerického vlastenectví, dal bych o bod více. 9/10

    • 12.10.2013  23:40
    Gravitace (2013)
    *****

    Gravitace je svým způsobem jedinečná. Hned od počátku zaujme velmi precizní kamerou, dokonale zpracovanými efekty a strhujícími zvuky, které svou kvalitou a realismem přebíjejí i takový audiovizuální požitek, jako je Sunshine. Jak ale čas ubíhá, divák stále plesá nad bezchybnou formou a ani ho nenapadne, že navzdory neutuchajícímu vzrušení Gravitace postrádá jakoukoli vyšší myšlenku. Od začátku jde jen o únik do bezpečí a nalezení stability. Z herecké stránky je film výhradním dílem Sandry Bullock, která musela podat vyčerpávající výkon, takže ani po devadesátiminutovém sólu diváka neomrzí. Kromě ní však úžasnou roli ztvárnil i George Clooney, kterého bych si býval přál na plátně vidět o trochu déle. Podtrženo, sečteno: svojí Gravitací monsieur Cuarón vybočil z blockbusterové šablony a natočil hollywoodský hit postavený na realismu, okamžiku a niterní evoluci hlavní protagonistky. Natolik komplexní podívanou se vyplatí vidět jedině v kinosálu. 9/10

    • 24.8.2013  22:50

    Dokonalý herecký výkon Anthony Hopkinse a Jodie Foster. Drama okamžiku, smrtelné napětí a suspenze emocí. Ve finále je atmosféra tak hustá, že se skoro dá krájet. Tomu říkám dokonale vytěžený námět! 9/10

    • 20.8.2013  23:12
    Kick-Ass 2 (2013)
    *****

    Tento film mohl dopadnout buď hodně dobře nebo hodně špatně. Nyní už mohu s úlevou prohlásit, že jsem zažil opravdový Nářez. Ještě rychlejší, ještě vtipnější, o hodně krvavější a mnohem drsnější - to si může Kick-Ass 2 hrdě vytknout do štítu. Obsazení bylo opět perfektní. Hodně prostoru dostala dospělejší Chloë Grace Moretz, která se role Hit-Girl zhostila mnohem barvitěji, a tak kromě bezchybných bojových scén a bad-ass hlášek od ní vidíme i velmi solidní emoce. Jim Carrey, který byl jedním z lákadel, mě také nezklamal. Jen snad mohl zůstat na plátně o trochu déle a nevypařit se hned po třech scénách. Scénáristicky je snímek až překvapivě kohezní. Stejně jako v prvním dílu, i zde je vyprávěn příběh podle komiksu, což tvůrce drží na uzdě, a tak film rozhodně neskončil přepálený. Jedinou slabší částí byl snad krátký fekál-exkurz do amerických dívčích high-school seriálů, který ovšem měl své opodstatnění a uspokojivé vyústění, takže jej Wadlowovi klidně odpustím. Na druhou stranu oceňuji zasazení do reality a těch pár hořkých momentů. K samotnému zpracování nemám námitky. Kamera i hudba dopadly úžasně - adrenalinový střih se střídá s kvalitními komiksovými kresbičkami a do toho navíc hraje Jessie J, co víc si můžeme přát... Kick-Ass 2 je originální, smělý a má své poselství. Nelpí příliš na předchozím dílu, ani neuhýbá šíleně stranou. Zkrátka, je více než srovnatelný s jedničkou. 9/10

    • 11.8.2013  22:06

    Nízkorozpočtový Trosečník Forrest Gump z Indie mě příjemně překvapil. Navzdory knižní předloze rozhodně netrpí typickými syndromy. Místo toho se může chlubit pozvolnou dynamikou, solidní dějovou kohezí a dokonalými CG-zviřátky. Pan Miranda si zřejmě vůbec dal za kamerou záležet a ve spolupráci s kolegy ze speciálních efektů pro nás připravil nezapomenutelnou a uchvacující podívanou hraničící s vizuálem Avataru. Tímto mu skládám velikou poklonu. Dost práce však bylo také odvedeno před kamerou - Sharmův herecký výkon je (s výjimkou nudnější expozice) na vysoké úrovni, zvláště pak když uvážíme, že polovina filmu je jen o něm a virtuálním tigrovi, kterého si při natáčení musel domýšlet. Režisérsky je film zvládnutý dobře - nemám výhrad. Moc se mi také líbí scénáristický obrat na konci. 9/10

    • 6.8.2013  18:19
    Red 2 (2013)
    *****

    Po prvním dílu jsem nevěřil, že duo Hoeber může přijít s něčím ještě šílenějším, aniž by se vyhnulo debilitě. Nutno říci, že jsem se mýlil. Dvojka je velkolepější a hvězdnější, rozhodně ale neztrácí dech a v jádru se stále podobá jedničce. Staví hlavně na prominentní sestavě, ujetých vtípcích Johna Malkoviche a kvalitní porci akce, která přichází hned z několika stran. Větší rozpočet je celkem znát, zvláště pak na destinacích, na kterých si pan Chediak doopravdy smlsnul. Snímek však v žádném ohledu kvůli přebytku financí neztrácí úroveň. Kdybych mu měl něco vytknout, byla by to až přílišná snaha hrát si na skutečný spy-film. Rozšafně excentrická jednička přece byla dobrá a hlavně originální, tak proč to měnit? Přesto ale musím uznat, že RED 2 je velmi příjemnou akčně laděnou zábavou. 9/10

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10