Recenze (221)
Veliki transport (1983)
Film Veljka Bulajiče vypráví o národně-osvobozeneckém boji v Jugoslávii za 2. světové války. Natáčení se zúčastnili i tehdy slavní američtí herci a je natočen podle skutečných událostí.
Hanna's War (1988)
Film, o Izraelské národní hrdince maďarského původu, Hanně Senešové, natočený podle skutečných událostí.
Carica eroica (1952)
Výborný film o Italské jezdectvu, které válčilo za druhé světové války na ruské frontě.
Užicka Republika (1974)
Jugoslávský velkofilm, o tzv. Užické republice, která skutečně existovala na území Srbska, za druhé světové války.
De røde enge (1945)
Příběh o Dánském odboji za II. světové války.
5 Branded Women (1960)
Pět mladých dívek, potrestali partyzáni, kvůli náklonnosti k Němcům, ale vše se nakonec vyvinulo trochu jinak... Dle mého názoru velice dobrý film, se spoustou tehdejších ženských evropských filmových hvězd.
Muž s křížem (1943)
Dobrý film, s dobrými válečnými scénami a humánním poselstvím.
Žena mezi psem a vlkem (1979)
Zase skvělý André Delvaux, ještě jsem od něj neviděl špatný film. Příběh odehrávající se na pozadí 2, světové války v Belgii.
The Angry Hills (1959)
Robert Mitchum, jako válečný novinář, prchající před šéfem Aténského gestapa.
Kameny bolesti (2016)
Mě se film moc líbil a Marion Cotillard je v něm naprosto skvělá. A navíc je to krásná ženská, která je filmu hodně zranitelná a dost citlivá, takže člověk má tendenci ji ochraňovat.