giallo

giallo

Giallo fan and collector

Česko
My color is yellow!!

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 3 6 7 8 9 10 následující >>
    • 17.4.2009  15:44

    Pozor, komentář obsahuje spoilery. Black Belly of the Tarantula je ukázkové, perfektně zpracované sedmdesátkové giallo, které dělá čest svému žánru. Režisér Cavara velice obratně využil Bavovo klasické schéma (Sei donne per l'assassino), takže vrah zabíjí mladé a krásné ženy, které mají tentokrát spojitost s lázeňským salónem. Snímek je navíc vybaven notnou dávkou krve, takže vrah se opravdu při zabíjení vyžívá, nejprve totiž své oběti paralyzuje akupunkturní jehlicí a pak kuchá nožem. Hlavním hrdinou Tarantule je inspektor Tellini, který se snaží vraha dopadnout, ale díky krizi v jeho osobním životě, mu vrah neustále uniká...... Co bych na snímku vyloženě vyzdvihnul, tak to je parádní atmosféra. Ta je tvořena především delikátními vraždami, klasickými giallo postupy a také díky geniálnímu Morriconeho hudebnímu doprovodu. No prostě pro horrorového a hlavně pak giallo fanouška jasná volba! Pokud bych někomu chtěl doporučit nějaký giallo snímek, aby si udělal představu o tomto žánru, byl by to právě tento.

    • 15.4.2009  00:15

    Krásné, rané a velice naivní Hitchcock-Bava-Margheriti giallo se všemi svými klady i zápory. Název filmu je zavádějící, rozhodně nečekejte žádné nahotinky ve stylu Argenta či Fulciho. Na tomto giallo kousku jsou velice dobře vidět jeho hlavní znaky jako: hrdinka hledající vraha na vlastní pěst, maniak v rukavicích, "nečekáná" pointa...Znalý divák si také všimne, že si Marghareti bral inspiraci, kde mohl. Nejen sprchová scéna je jasná inspirace Hitchcockem. Rádoby vtipné momenty a hlavní hrdinka píšící detektivky jsou zase jasným odkazem na Bavovu The girl who know too much. Na filmu bych vyzdvihl povedenou poslední čtvrtinu, která dělá z tohoto kousku lehce nadprůměrné giallo. Pěkné 3*.

    • 10.4.2009  23:12

    Watchmani jsou audio-vizuální bomba v čele s Rorschachem. Zack to dokázal, natočil nezfilmovatélný film. Už se těším na režisérskký sestřih.

    • 7.4.2009  23:09

    Hned při dlouhých úvodních titulcích filmu jsem si myslel, že jsem si spletl film a dívám se na nějaký dokument o zvěrstevech, která se páchájí na dětech. Dle názvu filmu jsem totiž očekával nějaký španělský horror o vrahu malých dětí. Jenže tento film není ani jedním ani druhým. Ve skutečnosti je to velice atmosferický snímek, který je mixem loňského povedeného horroru Eden Lake a pro někoho kultovního D´Amantova Antropophaguse. Who can kill a child má jako Eden lake stejné hlavní hrdiny a záporáky, atmosférou vylidněného prosluněného města s všudy přítomným zlem se zase přibližuje Antropophagusi. Mě se tento mix velice líbil a za unhappy konec přidávám hvězdičku navrh.

    • 2.4.2009  21:07

    Od hrůzy na jevišti jsem očekával další kvalitní italské giallo. Tím, ale tento snímek vůbec není, jedná se o klasický slasher, ale s velkým S. To co "soví" zabiják předvádí, to se jen tak nikde nevidí. Vraždy jsou opravdu brutální, krví se nešetří. Bohužel na mě z filmu nedýchla atmosféra, k tomu mi jen vraždy a šílená hudba nestačí. Dle mého názoru Soavi ukázal, co v něm je až v Dellamorte Dellamore.

    • 31.3.2009  17:36

    Hned na začátek musím řící, že mě Lenzi opravdu příjemně překvapil. Já ho mám totiž, bohužel zaškatulkovaného jako brakmakera(asi toho od něho musím nakoukat více). Jenže sedm kravavých orchidejí je klasické giallo s vrahem v rukavicích a nožem/lankem v ruce a to já mám rád. Co se mi na filmu opravdu líbilo, tak to byly moc pěkné exteriéry (zjevná inspirace Bavovou The girl who knew too much, akorát že v barvách), pěkně nasnímané scény a krásná děvčata. Horší už to bylo s mizernou hudbou od Riza Ortolaniho a prostřední vleklou vyšetřovací částí. Celkově tak 3,5*. PS:Za filmový materiál děkuji Ingrid a už se docela těším na Lenziho Gatti rossi in un labirinto di vetro.

    • 24.3.2009  19:18

    Výborné italské krimi s notnou dávkou společenské kritiky té doby. Co bych na filmu vyzdvihl, byla jako obvykle skvělá Morriconeho hudba a dále některé vtipné momenty. PS:Jacqueline Bisset byla nádherná a nachápu takový spoiler vydavatele na přebalu DVD.

    • 18.3.2009  22:45

    Killer must strike again je lehce naprůměrné giallo, které je ale velice blízké spíše thrilleru. Film má ovšem geniální začátek a hned úvodní titulky se skvělou hudbou navodí perfektní zneklidňující atmosféru. Ta pokračuje seznámením s vrahem (perfektně vybraný Antonie Saint-John) a jeho vtažením do děje. Do této doby je vše perfektní. Jakmile se, ale na scénu dostane milenecká dvojice, film začne neuvěřitelně nudit. Ten už pak nevzkřísí ani finále v opuštěním domě (bohužel bez gore-efektů a s velice slabým vyústěním). I přes to všechno ve mě film, díky začátku a jiným drobnostem (v žánru gialla-žlutý byt hlavního antihrdiny):-)), zanechal dobrý dojem. Za 3*.

    • 17.3.2009  18:00

    Bohužel nejslabší Argentův kousek na poli gialla (a možná i jeho celé kariéry). Celý snímek stojí a padá se scénářem, který dopadnul opravdu tragicky a tím i film. K lepšímu hodnocení Karetního hráče nepomohl ani sám mistr Argento, jeho jindy znamenitý rukopis, zde není vůbec vidět. Kde jsou režisérovi hrátky s kamerou, výborná atmosféra často budovaná za pomoci hudby od Goblinů nebo výtvarná stránka??? Bohužel nikde. Jediné, co stojí za to vyzvihnout, jsou 2 scény a to ta na lodi a ve skleníku. Snad jeho další giallo film (Giallo 2009) dopadne lepé, Dario veřím ti.

    • 13.3.2009  14:08

    Do tohoto Bavova filmu jsem vkládal velká očekávání (po velkém zklamaní od Five Dolls for an August Moon), která se bohužel vyplnila jen z půlky. A Bay of Blood je krvavé giallo, které v půlce děje vyústí ve slasher. Ona první "giallová" polovina filmu mě velice bavila, skvělé vraždy, dobrá atmosféra. Zatímco druhá "slasherová" půlka už onu atmosféru ztráci a na scénu přichází až moc překombinovaný děj. Škoda, Bavovo Six Women for the Murderer zůstává nepřekonáno.

    • 12.3.2009  12:22

    Já asi začínám blbnout nebo mě už Fulci na dobro lapil do svých spárů, ale po druhém shlédnutí "Rozparovače" musím jít s hodnocením nahoru (ze 2 na 4 *). Tohle meastrovo post-giallo má vážně skvěle podanou hnusovou-neonově-pervezně-sexuálně-bizardní atmosféru NY, jako žádný jiný film. A navíc k tomu ty skvělé gore scény, u kterých musí každý horrorový manik vrnět blahem. Kdo ví, třeba po třetím shlédnutí půjdu až na maximální hodnocení, ale to už asi budu v Luciově pekle.

    • 11.3.2009  20:38

    Opravdu příšerné giallo, nejhorší co jsem viděl. Fulcimu se na něm nepovedlo vůbec nic. Film je bez atmosféry, s příšerným scénářem, herci, hudbu, bez pověstných mistrových gore scén prostě bez ničeho. Jediné co stojí za zmínku a za co tomuto odpadu dávám jedinou hvězdu, jsou pěkné spoře oblečené tanečnice. Pokud mohu dopuručit, sežente si raději od Fulciho Don´t torture a duckling.

    • 10.3.2009  00:07
    Trauma (1993)
    ***

    Hned při úvodních titulcích Traumi, ve kterých jsem spatřil jméno Toma Saviniho (efekty), jsem si říkal, že tohle bude pořádně krvavé giallo. Bohužel, tomu tak není, američtí producenti asi svázali Argentovi ruce(aspoň, že nechali vraždícímu maniaku velice originální náčiní:-)). Příběh Traumi pak sleduje mladý pár, který se snaží zjistit identitu vražedného monstra, které zabilo hrdinčiny rodiče. Začátek filmu se díky tomu rozjede velice dobře, bohužel scénáristická vata nastoupí moc brzy a děj začně nudit. Ještě že Argento film prokládá svými tradičními vychytávkami a divák, tak může přimhouřit oči nad příšerně hrajícím ústředním duem. Menším zklamání pro mě byla hudba. Kde smarjá Argento nechal Gobliny? Nebo v tom mají producenti také prsty? No nic....ale abych už jen nehanil, tak poslední třetina filmu nabírá na obrátkách, které stvrzuje finále se skvělou pointou nakonec. Argento prostě giallo umí.

    • 8.3.2009  13:35

    Mistrovo lehce nadprůměrné giallo. Na jedné straně stojí skvělá goblinská hudba, slušná mytologie okolo vraha a dobrý úvod a závěr filmu. Na druhé pak příšerné herecké obsazení v čele s Max von Sydowem a scénáristické kopance. K vyššímu hodnocení se ale přikláním, především díky pověstným Argetovým kamerovým finesám. Za 3*.

    • 10.2.2009  22:00
    Ostrov děsu (1970)
    **

    Tak tímhle mě Bava vážně zklamal. Podle názvu a posteru filmu jsem očekával nějakého seriového vraha dívek na opuštěním ostrově a ono kulový. Nemůžu jinak a musím začít s tím negativem. Já vím, že u gialla nejsou rozhovory tím nejdůležitějším, ale dialogy v tomhle kousku byly vážně příšerný (nevím jestli to bylo tím, že jsem sledoval anglicky dabovanou verzi s en titulky, kde jich několik z filmu raději vypustily). Další výtku bych měl k myšlení hrdinů(scénarista se vyznamenal), kdy ke konci fimu zapoměli, že je s nimi na ostrovu i další postava (Isabel). Také jako YURAyura i já jsem měl zmatek v těch kozatých brunetkách, očekával jsem,ale že se postupně vysvléknou a ono nic. Mezi klady počítam částečně hudbu(melodie v mrazáku), scény s mrazákem vůbec spojené a celkem slušné finální rozuzlení. No doufám, že další Bavův film (Bay of Blood) na dané téma (lidé odloučeni na na určitém místě) bude lepší. Za 2,5*.

    • 9.2.2009  23:50
    Oko ďábla (1963)
    ***

    Snímek jenž definoval žánr gialla. Na filmu je dobře vidět, že se režisér nechal hodně inspirovat Hitchcockem (Muž, který věděl příliš mnoho ), jako pak i další režiséři tohoto žánru. Bohužel mě, na rozdíl od svého zámořského kolegy, nedokázal režisér vtáhnout atmosférou do děje. Mario k tomu hold potřebuje barvičky, jak jsem se přesvědčil později. Menší zásluhu na kažení atmosféry májí také "vtipné momenty", které se do toho žánru absolutně nehodí. Ale abych jen snímek nehanil, režisér si vybral moc pěkné exteriéry, do kterých ho zasadil a hudba snímku také ostudu rozhodně nedělá. A navíc, a to je to nejdůležitější, vytvořil Bava tímto snímkem základní kámen žánru gialla. Díky za to!!!!! PS:Od Bavy raději doporučuji o třídu lepší Blood and Black Lace.

    • 9.2.2009  11:34

    Po první projekci zatím tohle giallo jen za 4. Na můj vkus byla prostřední čast filmu dost rozvleklá a utahaná, navíc mi tam chyběly nějaké ty vraždy. Naštěstí konec filmu byl fantastický a ikdyž jsem všemu úplně neporozuměl a nepochopil jsem chování a cíle některých postav, tak na mě film zanechal dobrý dojem. PS:Už se těším na drouhou projekci, ta mi to snad objasní:-)

    • 9.2.2009  11:30

    Nedoceněný žánrový klenot Maria Bavy. 96 minut brutální adrenalinové jízdy, u které s každou vteřinou stoupá napětí a houstne atmosféra. A George Eastman je pro mě dokonalou třešničkou na tomhle delikátním dortu. Chrochty chrocht.

    • 1.2.2009  16:57
    Soudný den (2008)
    **

    28 dní poté+Šílený max 2+Útěk z New Yorku+Vetřelci+T2 = jen ** (jaká škoda)

    • 14.1.2009  00:18

    Absolutně luxusní japonská explotation řežba s velkou dávkou soft péčka. Všechno od hlavní herečky, přes kameru až po hudbu mi maximálně sedlo. Jediný malinkatý zápor filmu pro mě byl, vyznat se ve jménech a tvářích jednotlivých šmejdů. Naštěstí mi s tímhle problémem Reiko dost pomáhala. A nejlepší scéna filmu? Ochoin balet v koupelně nebo finální zúčtování a nebo hrdinčino lynčování a nebo? Fakt si nemůžu vybrat :-)) Prostě vlhký sen každého správného úchyláka, mezi které se taky počítám. PS: Už se nemůžu dočkat až uvidím druhý díl.

    • 12.1.2009  21:02

    Thriller: A Cruel Picture mě bohužel velice zklamal. Vibeniusovo dílo bylo bohužel ve všech směrech nedotažené, ať už jako thriller, akční, drama, exploitation nebo třeba porno film. Filmu chyběl aspoň náznak gradace jednotlivých scén, za zmínku stojí jen zpomalené scény s policajty. PS: Ve scéně, kdy hlavní hrdinka dorazí navštívit své mrtvé rodiče to Christině Lindberg s červenou páskou přes oko a červenými šaty fakt slušelo.

    • 9.12.2008  20:22

    Tak tohle byla važně pecka!! Už dlouho jsem se takhle nezasmál. Po celkem "nudném" konverzačním prvním dílu nám přichystal Kevin Smith tohle. Druhý díl je jasně lepší ve všech směrech ať už dějem, hudebním doprovodem nebo již zmiňovanými konverzačními tématy + extra bonus v podobě krásné Rosario Dawson.

    • 19.11.2008  13:42

    Jednoznačně nejpovedenější meastrův film, který je současně i jedním z nejlepších giallo filmů vůbec. "Káčátko" má především skvělý nepředvídatelný scénář, absolutně hmatatelnou dusnou atmosféru(hned úvodní sekvence s dálnicí je geniální) a samozřejmě i nějaké ty Fulciho pověstné gore scény (hřbitov rulezz). Zde konečně, aspoň v mých očí, Lucio ukázal, co v něm je a stvořil tak geniální giallo perlu, kterou stojí za to vidět i vícekrát. Veliká škoda, že se Fulci nedržel více gialla než horrorů.

    • 21.10.2008  15:28

    Jedno z nejlepších giallo filmů vůbec. Dallamano buduje velice dobrou atmosféru za pomoci Morriconeho hudby a delikátních vražd. Film pak stvrzuje závěr s výbornou pointou na konec.

    • 3.9.2008  18:56

    Velice zvláštní a netypická komedie, nic ve stylu běžné americké produkce. Film je přeplňen nejruznějšími loosery, dementy a retardy v čele s Napoleonem v zimních bufách a Pedrem se skvělými schopnostmi.Jon Heder rulezz.

    • 3.9.2008  18:52

    Rozhodně nejlepší díl Miikeho triologie. Pro mě jsou vždy filmy Miikyho neuvěřitelnou, bizardní studnicí nápadů a v tomto filmu tuto roli mají SMSkujícími gangsteři.

    • 30.8.2008  16:40

    Nejlepší film roku, nejlepší film s batmanem, nejlepší film Christophera Nolana, nejlepší výkon Heath Ledgera. Kdybych mohl dát ještě vyšší hodnocení, dám. PS: Po shlednutí Gran Torina, nemůžu jinak než pasovat Temného rytíře až jako druhý nejlepší film za rok 2008.

    • 30.8.2008  15:47

    V roce 1970 Argento nakopnul žánr gialla nevýdaným způsobem. Byla z toho obrovská komerční bomba, kterou okopírovalo mnoho jiných režisérů. Jenže Argento nevytasil ještě všechny trumfy. S tím největším přišel až o 5 let později v podobě Deep Red. Pro mě je to bez diskuzí nejlepší giallo film, který kdy v plodné Itálii vznikl.Argento neskutečně válí ve všech složkách filmu od perfektní hudby (Goblini), přes skvělou kameru, výbornou hutnou atmosféru, až po napínavé finále. A ikdyž v současné době po režijní stránce Argento tápe, tak mu tento unikátní klenot už nikdo nikdy nemůže odpárat a já ho za něj budu navždy obdivovat. Viva giallo!

    • 30.8.2008  15:46
    Tenebre (1982)
    *****

    Po shlednutí skoro třech desítek giallo-filmů jsem se vrátil k tomuto kousku a musím jít s hodnocením nahoru. Ve svém žánru je to absolutní špička s perfektní kameru, výtvarnou stránkou, nasvícením, tradičními argentovými vychytávkami, skvělými gore scénami, krásnými nahými ženami a paradní goblinskou hudbou. Jediné, co mi tomto snímku vadí je, lehké uhodnutí vraha, kterého jsem věděl hodinu do předu. PS: Miluju scénu, kdy kamera objíždí celý dům a sleduje dění v domě skrze okna a následně vstoupí s vrahem do domu za hudby ústředního motivu od Goblinů.

    • 30.8.2008  15:27
    Blade Runner (1982)
    *****

    Nejlepší film všech dob, u kterého i po několikátem shlédnutí nacházím stale nové věci. Takovou atmosféru, která na mě dýchla z filmu, nemá žádný jiný. PS: Nejoblíbenější scéna filmu je jasná a to Battyho proslov : I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die.

1 3 6 7 8 9 10 následující >>
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace