Sawy

Sawy

Tomáš Poštulka

Česko

40 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 8 9 10 11 12 13 14 21 30 40
    • 10.8.2012  23:32

    Druhé zhlédnutí zmenšilo neodbytný pocit zklamání,kterému jsem po tom prvním tak trochu propadal.Lépe fungovaly emoce,docenil jsem celkovou šíři Nolanova opusu a fuknčí způsob,kterým propojuje prvky prvního i druhého dílu,aby dokázal uspokojivě uzavřít celou trilogii.Ale výtek je pořád dost.Nolan doplatil na přílišné ambice,chtěl dostát nesplnitelným fanouškovským očekáváním,tak film napěchoval motivy,postavami,nejrůznějšími dějovými liniemi klidně i z předchozích filmů a všechno mu to trochu přerostlo přes hlavu do kolosu,kterému ani těch 160 minut není dost a potřeboval by kus stopáže navíc.Nové postavy kradou místo na plátně těm starým a stejně si k nim divák nestihne vytvořit pořádný vztah (nejvíc to bije do očí u Catwoman) a přestože si Nolan dokázal krásně připravit půdu v té zhruba první hodině,kdy se vše atmosféricky dává do pohybu,závěrečná pasáž plná úsměvných zvratů působí neskutečně uspěchaně a postrádal jsem v něm osudovost,kterou každý závěr trilogie zkrátka mít MUSÍ! Největší slabinu filmu pak překvapivě vidím v Baneovi,který přináší do Gothamu apokalyptickou temnotu a konečně trochu té fyzické akce (jeho drtivý první střet s Batmanem je nejlepší scénou filmu),ale též patos,tunu nelogičností a diskutabilní politické otázky.Nic proti Hardymu,který to asi líp zahrát nemohl,ale mohutný svalovec v plynové masce mi zkrátka do dosavadního Nolanova konceptu nezapadal,stejně jako přepjaté projevy,záběry na potrhané americké vlajky a podobné věci,kterých se minule Temný rytíř tak působivě vyvaroval.Rozumějte,Temný rytíř povstal je stále mnohem výš než drtivá většina zbylé hollywoodské produkce.Řemeslně neskutečně na výši,bez výhrad zahraný (Oldman,Caine a spol. jedou,Bale se též překonává),epický až na půdu,úchvatně hudebně řešený a v jednotlivých sekvencíh (prolog s letadlem,stoupání, Alfredovo loučení) dokonale fungující.Ale v přímém porovnání s Temným rytířem,který bořil zažitá pravidla a svou nepředvídatenou anarchií proti komiksovým stereotypům změnil filmový průmysl,zkrátka prohrává.Je to nefér,ale tady se srovnání prostě nevyhnu.A tak nastává paradox,kdy se Temný rytíř povstal bezpochyby řadí k nejlepším filmům letošního roku,ale zároveň pro mě představuje jedno z jeho největších zklamání. 80 %

    • 7.8.2012  21:49

    Má to své momenty (Caseyho neschopnost lhát vede) a skvěle načrtnuté charaktery,ale místo toho,aby se šlo do hloubky,film spíš jen snaživě proplouvá po povrchu vztahových lapálií,nevyužívá velkou část naznačených linek (více Kennyho a Izzyho!) a soustředí se na toho parchanta v hlavní roli,ke kterému si snad ani nejde vytvořit pozitivní vztah.A na ty čtyři se zkrátka nedostanu už z toho důvodu,že Jason Reitman dokáže s několika sehranými herci,chytlavými songy a scénářem "ze života" hrát úplně jinou ligu. 70 %

    • 4.8.2012  19:26
    Závrať (2009)
    *

    Osobně nejsem žádnej velkej hororovej fanoušek a znalec,ale jestli tohle má být solidní žánrový průměr... 25 %

    • 25.7.2012  22:31

    Čert vem unylou ústřední dvojici a několik zbytečně se táhnoucích scén,precizněji natočený muzikál jsem ještě neviděl! Vypiplaná choreografie plná nápadů,skvostná režijní práce,dokonalá kompozice každičkého záběru,to vše podbarveno už legendární Bernsteinovou hudbou v nejlepší filmové adaptaci Romea a Julie.Herci ve vedlejších rolích dávají na nevýrazné hlavní hrdiny zapomenout,na jednu zdlouhavější scénu připadají tři nezapomenutelné a vidět tenhle mistrovský kousek na velkém plátně byl vskutku úžasný zážitek.Když miluju muzikály,musím milovat i West Side Story. 95 %

    • 25.7.2012  21:50

    Ale jo,Woodyho římská idylka je fajn.Když jsem seděl v kině,byla dokonce hodně fajn.Její největší problém ale tkví v tom,že plyne tak trochu odnikud nikam a půl hodiny po zhlédnutí jsem překvapeně zjistil,že mi vlastně vůbec nic skutečně zajímavého neřekla.Což je proti loňskému kouzelnému procházení pařížských uliček značný krok zpět.A od svého nejmilejšího režiséra přeci jen čekám něco víc než jen příjemnou oddychovku z krásného prostředí.Celá koncepce filmu je hodně rozporuplná,čtyři příběhy se navzájem nijak neprolínají,takže by klidně mohly být naskládány za sebe ve filmu s názvem Říme,miluji tě.Navíc jsou hodně nevyrovnané,takže zatímco linku s Eisenbergem,kouzelnou Ellen a překvapivě lahůdkovým Baldwinem klidně označím za skvělou,operní pěvec ve sprše začne být po chvíli malinko otravný a maloměšťáctí novomanželé dokonce občas nefalšovaně nudí (Penelope je ovšem hot a scéna se zlodějem v hotelu very funny).Benigniho nechápající celebrita stojí na fajn nápadu a hlásí se k odkazu starých bláznivých komedií,ale co si budeme povídat,stejně je malinko monotónní.A především - chybí tady chytré pointy,které by všechny tyhle nesourodé historky dovedly do důstojného finiše a nabídly divákovi nějakou katarzi.Všechny zkrátka spíše vyšumí do ztracena a divákovi v tu chvíli dojde,že to celé bylo vlastně hodně samoúčelné a, proč to neříct, i zbytečné. A Woody by vzhledem ke svému věku už neměl točit zbytečné filmy.Doporučuji vykašlat se na nesmyslnou nutnost posílat rok co rok do kin nový film a lépe zvažovat,co skutečně stojí za natočení a co ne.Fíha,ale já vlastně vůbec neměl v úmyslu být kritický.Jak už jsem psal na začátku,je to fajn.Ale mělo to být ještě mnohem víc. 65 %

    • 23.7.2012  22:50

    Neškodná průplachová blbůstka na pomezí dvou a tří hvězdiček,která nedokázala ze své šťavnatě absurdní premisy vytáhnout dostatečné množství zábavy.Ten film je vlastně natočený jako seriózní Lincolnův životopis a upíři jsou dosazováni do historických událostí s takovou samozřejmostí,až jsem měl chvílemi pocit,že Bekmambetov to bere opravdu vážně.Což je to poslední,co bych od režiséra podvratného Wanted čekal.Když ještě v první půli Abe seká upíry na kaši,funguje to,protože akci Timur točit nezapomněl a béčkovému akčňáku se hloupost dá odpustit.Ale jak přijdou na řadu vzletné fráze,dramatické scény a rušení otroctví,jde film do kopru nejen kvůli tomu,že to absolutně neladí se zbytkem,ale především proto,že je to špatně natočené,zahrané a při vší dementnosti opravdu bez jediné známky nadsázky.Škoda.Film,ve kterém jeden z nejslavnějších amerických prezidentů přetne strom jednou ranou sekyry a upíři se účastní bitvy u Gettysburgu,se mohl stát kultem snadno a rychle,jeho tvůrce by ovšem musel ukázat alespoň špetku sebereflexe. 50 %

    • 23.7.2012  21:05

    Vskutku špajdoňklová záležitost.Škoda slabšího finiše,jinak by šlo o neprůstřelný osobní kult. 80 %

    • 16.7.2012  20:49

    Není to dokonale zábavná popkornová jízda,jakou byli Avengers a až za dva týdny vtrhne do kin Temný rytíř,zadupe Spideyho svou mohutnou osudovostí do země ještě razantněji.Ale i jako ta třetí komiksovka vzadu mě update originu pavoučího muže zvládl poměrně dost potěšit.Je totiž nesmírně hravý,má své výtečné momenty a svým psychologickým odlehčením superhrdinského údělu (hrdina si z padouchů víc než co jiného dělá srandu),které ke konci umožní velmi věrohodný vývoj hlavních postav,dává Spider-Manovi hodně odlišnou tvář od té,kterou mu vtisknul Sam Raimi.Škoda té poslední věty,která je tím,jak shodí hrdinův vývoj,doslova na facku.Webb mě osobně docela přesvědčil i po té akční stránce,ve které krásně definoval přednosti a slabiny hlavního hrdiny tím,jak před něj postupně stavěl odlišné překážky (zranění,boj bez masky,malý prostor).Ta zbytečnost vyprávění toho samého příběhu tam samozřejmě pořád je,ale za sebe říkám,že Webbův přístup mě oslovil více než Raimiho,bavil jsem se skvěle a co je nejdůležitější,vyloženě se těším na pokračování.Kdyby takhle vypadal dnešní standart pro nákladný blockbuster,byla by to paráda. 80 % P.S.: Vyloženě mě mrzí,že značka spadá pod Sony,protože tahle Garfieldova drzá teen verze Spider-Mana by do Avengers neskutečně sedla.

    • 14.7.2012  16:06

    Velkoměstská kriminálka,která má koule! A špinavou atmosféru,která se už dnes nenosí.Všudypřítomný bordel,ulice plné grázlů,smrt číhá za každým rohem a horko a smrad z ulic L.A. přímo cítíte z obrazovky.Možná to není dokonalý film,ale rozhodně je dokonale natočený.Friedkin totiž s tou atmosférou umí skvěle pracovat,zakomponovat do nich zarputilé a rebelanstké hrdiny,kteří dostávají jednu ránu za druhou,ale stejně jdou dál,i když dobře ví,že v tomhle světě ti hodní nevyhrávají.A protivník s tváří Willema Dafoea je zatraceně těžký sousto i pro toho největšího frajera.Do toho vyhrává rockový soundtrack,s násilím si nikdo hlavu nedělá a absolutní nepředvídatelnost,kdy člověk netuší,co se může stát v příští minutě,drží diváka v neustálém napětí.Plus automobilová honička,která své sestře z Francouzské spojky nezůstává absolutně nic dlužná.Nekompromisní lahůdka. 90 %

    • 5.7.2012  15:08
    Čokoláda (2000)
    ****

    Můj šálek horké čokolády to tak úplně není,přeci jen u tohoto filmu si na své přijdou spíše ženy,ale stejně... Té přepečlivě budované hřejivosti,líbivé stylizaci a sladké Juliette je tak těžké odolat! Příchod Johnnyho film hodně provětral a opět se ukázalo,o kolik lepší výkony podával ten kluk deset let nazpět.Hallstöm tyhle slaďáky zkrátka umí jako málokdo a věci,které bych jindy jen těžko odpouštěl,mi v jeho režii připadají jako prkotiny.Navíc je tu naprosto báječný Alfred Molina,jehož závěrečné extempore ve výloze nemá chybu.Precizní práce s přidanou hodnotou. 80 %

    • 2.7.2012  22:15

    Někdy vtipný,někdy nostalgický až posmutnělý,každopádně kvalitní film,který dokazuje,že Chaplin je nadčasový.Vynikající boxerská scéna,excentrický milionář a slepá květinářka jsou skvělí,ale najdou se i slabší momenty a musím přiznat,že z mistrů grotesky v raných letech kinematografie je mi Harold Lloyd malinko bližší.Přesto velmi fajn. 75 %

    • 24.6.2012  13:40
    Intermission (2003)
    ****

    Na nezávislácké poměry vyloženě výborné.Intermission na mě působí jako méně vyzrálý,ale o to upřímnější chudší bratříček Pulp Fiction,který mi navíc dal možnost vidět Colina Farrella poprvé jako regulérního hajzla.A věřil jsem mu to dokonale.Zajímavě se zde pracuje s kamerou a mozaikovou strukturou,i když ne každé postavě se podařilo obhájit svou účast a ne všechny scény vyzněly přesvědčivě.Výsledek je ale přesto výborný,především díky evidentnímu nadšení všech zúčastněných a chytré práci s hudbou,která opět evokuje Tarantina.Ať už režisér brousil do komedie,romantiky nebo až tragického dramatu,věřil jsem mu všechno.Takže jednoznačně palec nahoru. 85 %

    • 20.6.2012  21:23
    Spartakus: Bohové arény (TV seriál) (2011)
    ***

    Jen oddychová prequelová výplňovka před regulérní druhou řadou Spartaka.Bohové arény ničím nepřekvapují a divák pouze čeká na všechny povinné zastávky,kterými si musí projít,aby známé postavy dorostly do té podoby,v jaké jsme je poprvé potkali.Gannicus má charisma,John Hannah opět herecky táhne každou epizodu a finálním,snad desetiminutová řežba v ohnivém kruhu dá vzpomenout na to nejlepší z Krve a písku,ale šest dílů je zkrátka málo na to,abych se skutečně vžil do příběhu,který nám tvůrci předložili.Na zabavení každopádně solidní,ovšem od pokračování Spartakových osudů rozhodně očekávám víc.

    • 20.6.2012  21:07

    Krystalický noir,ve kterém nechybí hlavní hrdina-detektiv,který cedí suché hlášky,temná minulost,svůdná a nebezpečná femme fatale a zvraty na každém rohu.Radost sledovat,zejména v první hodině.Pak se film trochu zbytečně zamotá,těch zvratů začne být na můj vkus trochu moc a scénárista jakoby nevěděl,kdy skončit.I tak ale super a Kirk Douglas dokonalý. 80 %

    • 10.6.2012  21:28
    Prometheus (2012)
    ****

    Na Prometheovi je krásně vidět,jak moc vydatná reklamní kampaň ovlivňuje diváka a jeho očekávání.Člověk,který je víc jak půl roku bombardován trailery,rozhovory s tvůrci a dalšími lákadly,si vytvoří svou vizi projektu,vysní si svůj filmový zázrak a pak se není schopen vyrovnat s tím,že výsledek zkrátka tak úplně neodpovídá jeho představám.Pro mě osobně byl Prometheus nejočekávanějším filmem letošního roku.Přesto jsem ovládnul svou nedočkavost a nepodíval se na jediný trailer,abych si film užil naprosto nepoznamenán jakýmkoliv mylným očekáváním.A u závěrečných titulků jsem mohl bez váhání říct,že jsem si film užil vrchovatě,nebylo daleko k ultimátnímu filmovému zážitku.Od začátku Scott nenechá nikoho na pochybách,že ohromit diváka epesními záběry a komponovat impozantní scény,které berou dech,ještě stále zvládá na výbornou.A fascinuje mě,jakým způsobem se dokázal vrátit ke svým dvěma stěžejním,přitom naprosto rozdílným a nelehce slučitelným,sci-fi podívaným v jednom filmu.První polovina nahazuje filozofické otázky a vnadí na hloubavou sci-fi ála Blade Runner,které vévodí fenomenální Michael Fassbender tvořící další jedinečný charakter již několika úvodními gesty.Způsob,jakým pak film přepne do brakového thrilleru,ve kterém není nouze o brutalitu,výtečně gradované napětí a několik scén,které v hollywoodské vysokorozpočtové tvorbě rozhodně nejsou běžně k vidění.Tento přechod,chcete-li to zjednodušeně přechod od Blade Runnera k Vetřelci,evidentně mnoha lidem nesedl.Uznávám,objevuje se tu tak trochu rezignace na logiku,scénář v tu chvíli začne vršit poměrně dost klišé,ale ruku na srdce,vážně byl podle vás první Vetřelec nějak vysoce inteligentním filmem,kde všechny postavy jednaly striktně racionálně? A copak je člověk skutečně tvor,který se ve vyhrocených situacích racionálně chová? Divák Promethea si z výsledného filmu odnese možná více otázek než odpovědí,ale já mám rád filmy,které vzbuzují vášnivé diskuze.Rád se na film dívám z více úhlů pohledu,snažím se pochopit tvůrčí záměry a pokud je mi tohle všechno ještě předloženo v podobně do detailu vypiplaném vizuálním hávu,nemůžu si stěžovat.Ne zrovna precizní a logická názavnost některých scén zejména ve druhé půlce může být snadno vyřešena,pokud se na podzim skutečně dočkáme rozšířené edice.Na tu si zatím ušetřím tu pátou hvězdu,která tam stejně málem spadla a mrzí mě,kolik lidí mluví o Prometheovi jako o zklamání roku.To už jsem ale opět u těch mylných očekáváních.Ten film je takový,jaký je,mě v mnoha chvílích dokázal vyloženě nadchnout (škoda že to ani jednou nebylo po emocionální stránce,ta malinko zaostává),po dvou dnech od zhlédnutí ještě poctivě vyzrát a doufám,že lidí,kteří film ocení,bude v budoucnu jedině přibývat. 85 %

    • 3.6.2012  22:48

    Jednoznačně nejzásadnější kámen úrazu Sněhurky a lovce tkví v tom,že postrádá svou vlastní tvář a jednotný styl.Ať se film pokouším interpretovat z jakéhokoliv úhlu pohledu,vždy narážím na početný zástup inspiračních zdrojů,které si o přestávkách na kafe režisér Rupert Sanders evidentně vtloukal do hlavy.Pominu-li Pána prstenů,kterým se alespoň letmo a nevědomky inspirovala snad každá fantasy posledních deseti let (ovšem některé ty kamerové přelety nad putující družinou jsou hodně podezřelé),pořád mi zbude scottovská epičnost a celkový look (mrkněte na Robina Hooda či Legendu),ten řvoucí strom asi přišel od Mostu do země Terabithia.Kdyby fanynkám Twilightu nestačila účast Kristen Stewart,máme tu potenciální milostný trojúhelník mezi Thorem a tragédem ze čtrtých Pirátů z Karibiku.Máme tu moderní,tak trochu potterovskou MTV potemělost,která plynule přechází do pestrobarevného lesa,který jakoby vypadl ze světů Guillerma del Tora nebo Princezny Mononoke.Bez odezvy samozřejmě nemohla zůstat ani současná mohutná popularita Hry o trůny (maličko incestní vztah mezi královnou a bratrem,vladařské intriky,venkovské prostředí) a takhle bych ještě mohl dlouho pokračovat.Na celém filmu je zkrátka přehnaně vidět snaha o to,aby nová Sněhurka byla hrozně in a zalíbila se všem fanouškům prakticky všeho.Tím ovšem zákonitě trpí všechny složky filmu,nesourodý je zaprvé příběh (tvůrci často nerozhodně přešlapují mezi žánry,kontinuita vyprávění není zrovna plynulá a film je spíš rozkouskovaný na jednotlivé etapy),zadruhé pak i vizuální stránka,která se po většinu času snaží být cool temná,o to více pak praští do očí disneyovsky přebarvičkovaný les nebo LOTRovské přírodní scenérie.Když například po úvodní potemnělé dvacetiminutovce,která zdárně nastolí základní premisu a vybuduje atmosféru,vstoupí na scénu lovec se svým opileckým pragmatismem a několika hláškami,připadalo mi to,jakoby sem dorazil z úplně jiného filmu a to se během celého filmu stane hned několikrát.Třeba skvěle obsazení trpaslíci dorazí až po půlce filmu,poté jsem od nich čekal něco,co by opodstatnilo,proč si je střihla britská herecká elita,ale nic takového nepřišlo.Na Sandersovi je zkrátka příliš vidět,že je sice díky videoklipům velmi zručný řemeslník,takže film zkrátka vypadá na velkém plátně moc dobře (stejně jako Charlize Theron,která vládne celému hereckému obsazení),ale pořád je to spíše vyjukaný zelenáč,kterému do rukou padla slibná látka,hvězdy a hodně peněz a on tak úplně nevěděl,jak s tím naložit.Čekal jsem zkrátka hodně jiný film,než jaký jsem nakonec dostal,zvláště když se ještě před začátkem natáčení tradovalo,že půjde o temný film,ve kterém bude zkušený lovec školit mladou dívku na boj s královnou.To jako měla být ta minutová scéna s pidinožíkem?A trochu se mi zdá,že jsme tak úplně nedostali ani tu očekávanou velkou fantasy,protože opravdová fantasy potřebuje alespoň lehce rozpracovanou mytologii,svět,ve kterém se odehrává,musí diváka vtáhnout a být funkční.Sněhurka nabízí sotva náznaky,jinak jsou po celé stopáži rozházené bytosti nebo lokace,které se ale zkrátka nespojí v jednolitý celek a nevytvoří dojem světa,do kterého bych se třeba někdy chtěl vrátit zpátky.Což ovšem neznamená,že film nemá své skutečně výborné momenty.Když člověk přistoupí na to,že jde jen o takovou pohádkovou a trikově vytříbenou road movie se špatně natočenými akčními sekvencemi,ale zato emoce vzbuzující a řádně velkolepou hudbou a technickou stránkou,která je na té nejvyšší úrovni,je to hodně fajn.Mě se to podařilo až tak za polovinou filmu,od té doby jsem se velmi slušně bavil,přestože neduhy z první půle zůstaly.Protože jisté kouzlo Sěhurka i přes nulovou originalitu a vnitřní prázdnotu má.A kdyby v hlavní roli nebyla unylá Kristen,která se své nervózní roztěkanosti asi nezbaví nikde,a především pak nebýt dabingu,který mě od prvních minut nepříjemně překvapil (v programu kina stálo TITULKY!!!)a jsem si jistý,že ubral filmu hodně z jeho působivosti,pravděpodobně bych přes veškerou kritiku,která přeci jen asi v tomhle komentáři převažuje,přihodil i čtvrtou hvězdičku.Takhle tři a slabší palec nahoru,ale mohlo to být mnohem lepší. 65 %

    • 3.6.2012  17:22

    Noví MiB neoplývají v žádném ohledu kdovíjakou originalitou.Nejsou převratní po trikové stránce,v čemž je obrovský rozpočet způsobený dotáčkami a problémy se scénářem poněkud zavádějící.Příběhově spíše variují nejrůznější filmy o cestování v čase a kombinují je s předchozími díly série.A po režijní stránce je to opět starý známý Barry Sonnenfeld,tedy spíše solidní realizátor vizí,které mu předloží studioví hlavouni,než nějaký zázračný talent.Ovšem i přes tohle všechno jsem opět dostal poctivou dávku zábavy,která je příjemná už tím,že je hodně odlišná od toho,co dnes na poli blockbusterů vzniká.Filmu nikdo tak úplně nevěřil,přeci jen se oživovala víceméně zapomenutá značka,starpower Willa Smithe díky čtyřleté pauze přeci jen oslábla a když se navíc začaly objevovat zvěsti o přepisování scénáře a odhady,že rozpočet šplhá neuvěřitelně vysoko,bylo zaděláno na kvalitativní i finanční fail obřích rozměrů.Který se rozhodně nekoná.Jen pro pořádek,já jsem člověk,který si (opakovaně) užil i kritizovanou dvojku,kterou považuji za mimořádně koukatelnou a velmi zábavnou nostalgickou sci-fi.To samé bych klidně mohl říct i o trojce,která sice ještě maličko vyšperkovala triky,Tommy Lee Jones už je skutečně maličko jetej a místo Michaela Jacksona tu máme Lady Gaga,ale jinak jakoby ustrnula v čase,protože nám opět předkládá nostalgické sci-fi retro,které se pyšní vydatnou porcí estetiky 90. let a více než na povrchní trikové atrakce sází na dialogy a chemii mezi postavami,čímž absolutně nezapadá mezi dnešní Bitevní lodě a další nablýskaně tupé velkofilmy.Čímž také představuje vítané osvěžení.Will absolutně nezestárnul,je fajn znovu ho slyšet hláškovat na velkém plátně a navíc si parádně sednul s Joshem Brolinem,který si mladší verzi Jonese střihl s velikou chutí.Další věc,kterou musím vyzdvihnout,je fakt,že jsem viděl trailer a po jeho zhlédnutí jsem měl pocit,že minimálně půlku filmu už mám za sebou.V kině se ale přede mnou vyloupnul značně odlišný film,než jaký byl v ukázkách představen,scény z traileru se v kontextu staly zajímavé,tvůrci do něj nevystříleli zdaleka ty nejlepší fóry a podařilo se jim až do filmu utajit několik klíčových postav a dějových linií.A utajili i největší slabinu filmu,kterou je jednoznačně záporák,který je z celé série suverénně nejslabší.Chybí také výraznější ženská postava (Emmu Thompson bych raději nekomentoval,Alice Eve je pohledná,ale má prostor zhruba tři minuty),což je trochu škoda,ale zato se tvůrci mohli více soustředit na vztah dvou ústředních hrdinů,což je bezpochyby hlavní téma filmu.Cestování v čase s sebou sice přineslo spoustu logických nesmyslů a nedotažených paradoxů,ve kterých bych se teď nerad hnípal,ale zase se díky němu povedlo prohloubit charaktery,trochu se ponimrat v minulosti postav a taky přineslo trochu emocí,bez kterýchby třetí Muži v černém jen těžko fungovali tak,jak fungují teď.Navíc,60. léta učinily film ještě zábavnějším,protože je o to větší sranda sledovat jej v druhém plánu,tedy se spoustou kulturních i dobových narážek,kterým suverénně vrcholí návštěva u Andyho Warhola.Právě díky podobným drobnostem se dokonce těším,až si film dám podruhé a věřím,že bude pro mě mít stejnou opakovací hodnotu jako jednička s dvojkou.Pak tady budeme mít krásně vyrovnanou multižánrovou trilogii,kterou určitě lze objektivně za mnoho věcí kritizovat,ale já si ji proto rozhodně nebudu užívat méně.Protože Muži v černém mě zkrátka i po letech baví a jejich třetí díl to jen a jen potvrdil. 80 %

    • 30.5.2012  19:37

    To se takhle Harold Lloyd před devadesáti lety houpal na ručičce hodin několik pater nad zemí... Co je opravdu dobré a poctivé,to jednoduše nezestárne,čehož je Safety Last! nádherným příkladem. 95 %

    • 27.5.2012  14:08
    Poltergeist (1982)
    ****

    Horor pro celou rodinu.Z celého filmu je přímo hmatatelně cítit,že s ním měl co dočinění Steven Spielberg,protože Poltergeist nese celou řadu prvků typických pro jeho tvorbu,včetně celkové přístupnosti filmu,který,ač si stále zachovává znepokojivou atmosféru,se nebere tak úplně vážně a je především ukázkovou esencí toho,jak vypadaly filmy v osmdesátých letech.Velmi mě to bavilo,navzdory několika scénám,které mi do celkového pojetí filmu moc nezapadaly a které jsou pravděpodobně dílem toho,že něco režíroval Spielberg a něco Hooper,který je uváděn jako režisér. 80 %

    • 14.5.2012  17:47

    Smutný pohled.Zvláště pro mě,protože Tim Burton kdysi byl mým nejoblíbenějším režisérem a moc jsem mu přál,aby se po zakázkové Alence vrátil v plné parádě a všem lidem,kteří o něm říkali,že se dávno vyčerpal,jasně ukázal,že má filmovému fandovi ještě stále co nabídnout.Po Temných stínech ale kapituluji.Burton se skutečně vyčerpal,už nehledá divné a šťavnaté látky proto,aby se v nich umělecky realizoval a ukázal divákům,že divný neznamená divácky neatraktivní.Teď už se jen vyžívá v podivnostech,které jsou mainstreamem zcela přijatelné a zvládnou uspokojit maximálně sváteční diváky,kteří se v kinech ukáží dvakrát do roka,když uvidí,že Johnny Depp se na ně zase jednou legračně tváří z plakátu.Tohle je skutečně výtažek toho nejhoršího z Burtonovy tvorby dotažený k extrému.Líbilo se mi prvních deset minut,které popisují Barnabasův zrod,pak do sebe ovšem režisér začne míchat jeden žánr za druhým klidně i během jedné scény.Jak do rodinné komedie zapadá masakrování nevinných lidí? Proč Helena Bonham Carter hraje jako v komedii a Michelle Pfeiffer jako ve vážném rodinném dramatu? Jak může Burton do filmu rvát tolik různých dějových linek a postav,aniž by se obtěžoval nakousnuté věci pořádně dovysvětlit? Kde je nějaká alespoň trochu smysluplná mytologie,vždyť v tom filmu pobíhají čarodějky,upíři,vlkodlaci a bůhvíco ještě a nikdo neřekne,kde se to bere! Místo toho,aby si režisér vybral,zda točí komedii o konfrontaci člověka s jinou dobou,tragický příběh o osudové lásce či horor o probuzeném a hladovém upírovi,zplácal to všechno dohromady do jednoho celku,který po 80 % stopáže nedává moc smysl,všechno to obalil svým potemnělým vizuálem plným divných domů,stromů a bílého make-upu a dal to studiu s tím,že je tam Depp,vtipy a je to podle prý docela slavného seriálu,takže to musí být jasný hit,no ne? Tentokrát se Burton nemůže vymluvit na studio,tvůrčí svobodu měl po miliardové Alence jistě pořádnou.Takže problém bude v něm samotném.Už ho režírování nebaví? Došly mu nápady? Těžko soudit.Můj dřívější obdiv k tomuto osobitému a jedinečnému tvůrci se v tuto chvíli každopádně změnil spíše v lítost nad tím,kam to dopracoval.Co takhle vykašlat se na okoralé trademarky a zkusit přijít s něčím,jako bylo Velká ryba? Zvládneš nás ještě nadchnout,Time, nebo nad tebou skutečně mám zlomit hůl? Uvidíme,uvidíme... 40 %

    • 12.5.2012  14:42
    Avengers (2012)
    *****

    Čisté komiksové potěšení.Marvel už před čtyřmi lety přesně vypozoroval skulinku na trhu zfilmovaných komiksů a zvládl ji vyplnit na výbornou.Od psychologie tu máme X-meny,od civilnosti Batmana,od větších témat Watchmeny a kdybych to bral do důsledku,ani jednomu z těchto filmů se Avengers nerovnají.A ani nechtějí,protože přinášejí do světa filmu skutečně komiksový feeling,který nedělá ze superhrdinů šašky v kostýmech,zároveň ale netouží být ničím jiným než ultimátní letní zábavou,která dobře zná své fanoušky a zvládá jim předkládat přesně to,co chtějí.A díky Jossi Whedonovi,jeho precizní režijní práci a špičkovým dialogům to bohatě stačí.Když dáte člověku,který proslul vytříbenou prací s charaktery,skupinku takhle perfektně vyprofilovaných postav,je jasné,že slovní výměny budou zatraceně jiskřit a paradoxně mě vzájemné špičkování Thora,Starka,Capa a Bannera bavilo snad nejvíce na celém filmu.Navíc tady je Loki,nejlepší marvelovský záporák,který film obohacuje o potřebné vnitřní napětí.A pak není až tak podstatné,že děj je VELMI zjednodušený a že jde v podstatě jen o přehlídku silných charakterů,protože jak ten film chytne tempo,jen těžko se proti němu dají vznášet nějaké námitky.A když se rozjede finální akční inferno,čelist padá k zemi definitivně, blockbustery posledních let se jdou zahrabat a představuje se nám jedna z nejlepších akčních sekvencí vůbec.Důraz na detail,absolutní přehlednost,dokonalé propojení celé akce a jejích jednotlivých částí spolu s fantastickými triky jednoduše berou dech,nejvíc mě pak fascinuje,jak perfektně se Whedonovi podařilo spojit všechny hrdiny do jednoho týmu a jak dokázal,že vedle prakticky všemocných mašin jako Thor nebo Hulk nepůsobí třeba takový Hawkeye jen jako trapák s lukem,ale jako plnohodnotný borec.Vůbec,to propojení severského boha ze "shakespearovské fantasy",hláškujícího narcisty z akční komedie nebo vlasteneckého supervojáka z brakového válečného filmu proběhlo tak hladce,že nezbývá než uznale pokývat hlavou.Když člověk připočte vizuální kvality Scarlett Johansson,cool faktor Sama L. Jacksona s bazukou,Bruce Bannera,který se konečně jeví jako zatraceně nosná a zajímavá figura,kterou měl být už dávno,Pepper Potts v krátkých šortkách a několik ultimátních Hulk momentek,je z toho perfektně vyvážený kompromis mezi inteligentními X-Meny a barevným,velmi komiksovým Spider-Manem,kerému jednoduše nelze odolat.Protože blockbuster čistě pro zábavu,který tak dokonale plní svůj primární účel,tu nebyl od... prvních Transformers? 90 % P.S.: IMAX+původní znění = blaho největší!

    • 4.5.2012  15:00
    Dorian Gray (2009)
    **

    Obraz Doriana Graye není látka úplně nejkompatibilnější s filmovým plátnem,nicméně nevěřím,že tohle nešlo natočit lépe.Bez laciných hororových vsuvek,zbytečných efektů,stylizovaného Londýna a vpasování samotného Doriana do role nadrženého hezouna bez hlubších vrstev.Se ctí z filmu vychází pouze Colin Firth,ale Henry Wotton se hraje se všemi těmi svými vděčnými průpovídkami skoro sám.Konec ale zabíjí i tuhle báječnou postavu a definitivně mě utvrdil v tom,že tahle adaptace si zaslouží být okázale ignorována. 35 %

    • 1.5.2012  22:24
    Spartakus (TV seriál) (2010)
    ****

    1. série: Úvodní díly spolehlivě odrazují,ve finále však Spartakus vyrostl v přesně zacílený brakový nášup,jaký na seriálovém poli chyběl.Otravnou stylizaci naštěstí postupem času nahradily scénáristicky zkušeně vedené příběhy jednotlivých postav,která má každá svou solidní backstory a mnohé z nich paradoxně zastinují i samotného Spartaka,který hlavně ze začátku nepůsobí úplně nejnosnějším dojmem.I on se však postupem času zbaví jakési černobílosti a potvrdí tak celkový kvalitativní růst seriálu.Jen škoda,že subjektivně mě finální díl relativně zklamal a nedočkal jsem se v něm žádné skutečně památné sekvence,která by se do něj hodila.Takovou bylo v předposledním díle Spartakovo skvostné představení před Glaberem,které v sobě neslo větší dávku zadostiučinění než finální krvavá lázeň.Každopádně jsem zvědavý na druhou sérii,která sice nejspíš bude poznamenaná Andyho smrtí,ale věřím,že se s tím tvůrci poperou se ctí. 85 % 2. série: Zezačátku jsem si horko těžko zvykal na nového představitele a ruku na srdce, ani scénáristicky nebyly řekněme první čtyři díly žádný zázrak. S nástupem Gannica (který rychle vyrostl v mou nejoblíbenější postavu) se ale dění řádně rozhýbalo a druhá polovina řady už šlape jedna radost. Parádní postavy, dobře gradované příběhy a velmi solidní závěr navnazují na třetí sérii, která by mohla znamenat epické uzavření celé téhle řezničiny. 75 % 3. série: V tom nejlepším se má skončit a Spartakovi se to, pro mě velice překvapivě, dokonale povedlo. War of the Damned je suverénně tím nejlepším, co nám seriál přinesl. Především se konečně hraje ve velkém, povstání otroků už není jen záležitostí pár nasraných gladiátorů, ale mluvíme o celé armádě, před kterou se Řím po právu třese. Konečně se tak dočkáme skutečně velkých bitev (ta závěrečná je fantastická) a především - tentokrát se musí skutečně tnout do živého, protože vše směřuje k nevyhnutelně tragickému konci. A tak přicházejí na řadu skutečné emoce. Osmý díl je asi tím nejsilnějším, fantasticky vedený a vygradovaný, ovšem celá série má tentokráž překvapivě málo slabých míst téměř každá epizoda má svůj příběh, který diváka chytne a nepustí. Poslední, co je třeba zmínit, je kýžený větší prostor pro Římany. Crassus a především Caesar dali seriálu šťávu a konečně i důstojné soupeře pro otroky, kteří se až doteď zdáli neporazitelní. Osobně též doufám v římský spin-off, který by se sice musel nést ve značně odlišném duchu, o to zvědavější bych na něj ovšem byl. 90 % a I AM SPARTACUS!!! potěšilo.

    • 29.4.2012  17:14
    Mezi vlky (2011)
    ***

    Atmosféricky za krásných osm bodů,scénář se sotva doplazí ke čtyřce.Samotný námět je přitom vynikající,dal se uchopit z mnoha a mnoha úhlů a pořád mohlo jít o totální pecku,jen v odlišném žánru.Carnahan nicméně zvolil absolutně nejhorší cestu,tedy cestu kompromisu.A tak Mezi vlky působí po všech stránkách jako polotovar,který neví,jestli dřív přijít s chlapským survival příběhem,hororově stylizovaným akčňákem nebo malickovskou meditací na téma člověk versus příroda.Divák tam najde všechno,ale ve výsledku si z daných propriet naplno neužije ani jednu a přes spoustu vydařených scén (pád letadla ruluje) a Carnahanovu zručnost má na konci spíše než cokoliv jiného pocit solidně propálené šance na parádní film.Díky bez nadsázky špatným efektům navíc celý film působí podivně uměle a měl jsem problém mu uvěřit tu fazonu chlapského dobrodružství v drsné a nehostinné přírodě.Díky onomu malickovskému jímavému začátku a skvělému zakončení,které skutečně docela úspěšně dojímá,je mi velmi líto,že musím dát jen tři hvězdičky.Ale když si uvědomím,o kolik ten film mohl (a měl) být lepší,napálím je tam s čistým svědomím. 65 %

    • 22.4.2012  16:04

    Nebýt komediálního začátku,scény střílení naslepo (podobnou poctu HASBRO kořenům jsem nečekal) a Bergovy naprosté jistoty ve využívání rozpočtu a krásném dávkování eye candy momentů,byla by Bitevní loď přesně tak nudně přepáleným,tupým a přes velké množství akce nudícím blockbusterem,jako Transformers 2 a 3.Takhle taková je jen asi ze tří čtvrtin :-) Na velkém plátně to téhle předražené,technicky precizní předzvěsti letní sezony bezpochyby sluší.Ale Peter Berg je zkrátka spíše snaživým řemeslníkem,který pokukuje po svých vzorech,ale dokonalosti jejich stylu ne a ne dosáhnout.Dokáže natočit krásně přehlednou a čistou akční sekvenci,ale nedokáže z ní vykřesat emoce.Zpomalovačky a libé snímání ženských figur nedokáže prodat jako Michael Bay ve své nejlepší formě,v patriotismu a politické korektnosti (už nestačí jen černoch,který všechny spasí,on musí být ještě ke všemu mrzák!) působí ještě naivněji než Roland Emmerich.Když se navíc v celém filmu nenajde figurka,které bych měl alespoň elementární potřebu fandit,něco je zatraceně špatně.Ne že by Kitsch něco kazil,svého nezodpovědného floutka vystřihl naprosto přijatelně,ale postava je to natolik neživotná a její přerod ve velitele natolik odfláknutý,že stejně nemá šanci jakkoliv zapůsobit.V mnoha ohledech to už už vypadá,že by se mohl film přehoupnout do kvalitního guilty pleasure,ale ani takový potenciál nakonec není pořádně zužitkován,na to jsou některé nápady a témata až příliš zajímavá a hodná rozvedení,na které samozřejmě nedojde.Sledování okolního světa z pohledu emzáků je zajímavé,ale absolutně jsem nepobral,proč tváří v tvář člověku zabíjejí jen,když je to nutné a pak bez mrknutí oka zlikvidují naprosto samoúčelným způsobem jakýsi havajský most.Smíření Ameriky a Japonska poblíž Pearl Harboru pod tíhou okolností jakž takž funguje,ale opět v podobném výplachu působí jen jako korektní pěst na oko.A ve výsledku zklamalo i měřítko filmu,žádné velké námořní bitvy se nedočkáme, po většinu stopáže totiž sledujeme jedinou loď a zbytek flotily poslušně čeká za bariérou.Škoda,s dvousetmilionovým rozpočtem jsme mohli dostat solidní řežbu.Všechno,čím by mohla Bitevní loď diváka nějak zaumout,jsme zkrátka a dobře už viděli jinde a často mnohem lépe podané.Film nemá šanci vysloveně urazit (tedy pokud se vám z podobně proarmádního,kapitalistického a skrz naskrz amerického produktu nezvedá žaludek už předem - ale pak bych předpokládal,že se mu vyhnete velikým obloukem).Na to je příliš kvalitně ošetřený a zrealizovaný zkušeným tvůrčím týmem.Na to,aby se stal skutečně dechberoucím spektáklem,ze kterého nám spadne čelist pod sedačku,mu ale schází alespoň špetka nějaké osobitosti,která by jej vystřelila nad průměr.Nic víc než průměrem totiž nakonec tenhle mix Top Gunu a Transformers skutečně není. 55 %

    • 21.4.2012  15:45
    Solaris (1971)
    ****

    Až mě překvapilo,jak moc se jedná o věrnou adaptaci Lemovy geniální knihy.Stejně jako v ní se totiž i v Tarkovského filmu pod vším tím nánosem vědeckého bádání,pocitů samoty a filozoficky hutných úvah skrývá především jímavá love story odsouzená k zániku.Přesně tu si Tarkovskij z bohaté knižní předlohy vyextrahoval a díky ní film neztrácí sílu ani ve velmi košaté stopáži.I ruská verze Solaris je v mnoha ohledech únavný film (překvapivě nejvíce unavuje rozvláčný úvod na Zemi).I přes téměř tříhodinovou stopáž,čtyřicetileté stáří snímku a ruštině pro mě ovšem představuje mnohem přívětivější ilustraci než Soderberghovo aktualizované uchopení.Což bych tak úplně nečekal.Navíc kvituji s povděkem velmi zajímavě vyřešený závěr,jednu z mála věcí,kterou režisér předlohu skutečně významně obohatil. 85 %

    • 21.4.2012  15:28

    Po zhruba 80 % stopáže jen standartní romantická komedie,kterou z průměru vytahují jen šarmantní Gosling,neskutečně sexy Emma Stone a perfektně padnoucí Carell.Navíc je zde mimořádně zbytečný,snad dvacetiminutový dovětek,ve kterém se vrší klišé na klišé.Pak je tady ovšem scéna na zahradě,která je smrtelně vtipná,brilantně vypointovaná,obsahuje jeden skvostně předpřipravený twist,rvačku a parádně se v ní dořeší asi dvě dějové linie.Po téhle scéně měl celý film skončit a právě ona táhne Bláznivou,zatracenou lásku na čtyři hvězdičky,které by jí bez ní pravděpodobně těsně unikly.Do Lásky nebeské je ale pořád hodně daleko. 75 %

    • 15.4.2012  14:48

    Cynikům by vstup do této prosluněné,pohodové a skrz na skrz hollywoodské Zoo mohl vážně ublížit na zdraví,všichni ostatní jsou ale srdečně zváni! Crowe dokázal všechny kýčovité propriety,kterých příběh jeho nkvého filmu nabízí skutečně slušné množství,vybalancovat do hřejivého,nikoli však prvoplánově líbivého snímku,který zvládá s grácií bavit celé americké rodinky,zároveň řešit závažnější témata,aniž by to působilo vykalkulovaně a ještě dává svým postavám prostor k růstu a vývoji,který není nikterak překvapivý (co si budeme povídat,pořád je to tááákhle šablonovitá záležitost),ale potěší zejména tím,že nezapomíná na staré rány a neuhýbá před nastolenými problémy.Scarlett je bez make upu a výstřihů nevídaně půvabná,Damon opět dokazuje,že civilní polohu zvládá bravurně a vedlejší postavy nepůsobí samoúčelně,minimálně T.H. Church si pro sebe coby hrdinův bratr krade každičkou scénu.Délka je možná lehce přepálená,ale to si uvědomuji spíš zpětně,protože při samotném sledování jsem se nenudil ani chvilku.Vytknul bych jen naprostou absenci nějakého prokazatelného záporáka,která jen opět nahrává lidem,kteří budou Koupili jsme Zoo považovat za prototyp uchcaného rodinného snímku,ve kterém jsou všichni dokonalí,hodní nebo napravitelní.Ale Koupili jsme Zoo je skutečně oním "vánočním" filmem,jako který byl točen,a dokže potěšit a zahřát u srdce i teď na jaře.A u mě osobně má náběh na osobní srdcovku a pátou hvězdičku. 85 %

    • 12.4.2012  19:14
    Appaloosa (2008)
    ****

    Je velmi příjemné zjistit,že i dnes má ještě někdo koule natočit takhle staromódní a pomalý western,ve kterém nejsou nejdůležitější přestřelky,ale perfektně vyprofilované a zahrané postavy.Harris je nejdrsnější kovboj posledních dvaceti let,Mortensen se pak ve své roli vyloženě vyžívá.Oba dva perfektně vystřihli atmosféru pravého chlapského přátelství,což tady už docela dlouho nebylo.Navíc je moc fajn,že se film nebere smrtelně vážně.Zamrzí naprosto nevhodně obsazená Renée a v některých momentech slabší druhá půlka,kterou ale ve výsledku vynahrazuje dokonale westernový závěr,který dá vzpomenout na ty nejlepší žánrové kousky.A celý příběh je zkrátka skvěle napsaný,motivace postav jsou v něm velmi dobře obhájeny a na diváka čeká i několik netypických dějových zákrut.To vše v technicky precizním hávu,kterému vévodí nádherná kamera.Harris příjemně překvapil a jen se modlím,aby v budoucnu čekalo ještě mnoho podobně příjemných westernových pokoukání. 80 %

    • 8.4.2012  18:02
    Díra (1960)
    ****

    Útěk z vězení po francouzsku.Tedy elegantní,gentlemanský a na úrovni.Se čtyřmi charismatickými vězni a jedním tragédem,který k nim náhodou připadne.Becker sleduje přípravu útěku a práci na něm skoro "v reálném čase",což dává divákovi pocit skutečné účasti na dění,nepřerušované prorážení betonu v cele je drásavé a napínavé,stejně jako tragický závěr.Výborné. 85 %

1 8 9 10 11 12 13 14 21 30 40
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace