Sawy

Sawy

Tomáš Poštulka

Česko

40 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 6 7 11 21 30 40
    • 27.5.2016  16:00

    Evidentně nepochopený, ale moc krásný návrat k idealizované sci-fi estetice ála Spielberg 70. a 80. let. Možná ne tak důsledný a režijně pevně uchopený, jako třeba Abramsovo Super 8, ale i Bird přináší hezky plynoucí nostalgickou podívanou, která si primárně nezakládá na povrchních atrakcích, ale především na samotném vyprávění, které je chytře vystavěné, oproti moderním blockbusterům (do kterých má daleko) má originální strukturu a je mnohem sebeuvědomělejší, než se může na první pohled zdát. A rozhodně si nemyslím, že by na filmu nebyl vidět jeho velký rozpočet, který je možná využitý jiným způsobem, než na velké akční scény, ale o to účelněji. Kašlat na rozpačité reakce, Tomorrowland je výborné dobrodružství, které je hravé, chytré a hlavně úplně jiné než 90 % současné produkce. Což je třeba ocenit. 80 %

    • 23.5.2016  15:13
    A-Team (2010)
    **

    Film, který by svou strukturou rád tematizoval, jak si jeho hrdinové zakládají na důsledném plánování všech akcí, ale ve výsledku je tak přeplánovaný, až přestává dávat smysl. Skutečně, ani sebesložitější artovky mi nepřipadaly tak nepochopitelné jako to, co se děje v A-Teamu. Asi pomalu přestávám rozumět Hollywoodu... 50 %

    • 15.5.2016  21:26

    Age of Ultron definitivně posunulo marvelovský filmový vesmír k seriálu, který sice stále do značné míry baví, ale bohužel už neobstojí jako samostatné vyprávění. A taky nemá moc čím překvapovat, protože více než cokoliv jiného je to opět nekonfliktní slezina až příliš mnoha postav, které tentokrát Whedon nemá úplně pod kontrolou. Práce s některými (Hawkeye, Banner, Stark a jeho přílišná snaha chránit) se daří výborně, naopak u některých (Thor, bídně představený Vision) se zdá, že tvůrci úplně neví, jak je zasadit do děje a pracovat s nimi. Nemluvě o vedlejších postavách, z nichž mnohé se skutečně objevují jen pro ukázku toho, jak se nám MCU za těch pár let hrozně rozrostl. Zatímco první Avengers byli perfektně funkčním cross-overem několika žánrově odlišných filmů do jedné výborně vystavěné týmovky, Age of Ultron se rozpadá na přehlídku komiksových ikon, která funguje spíš ze setrvačnosti, protože ty postavy známe a máme je rádi. Navíc, opět narozdíl od jedničky, chybí skutečně zapamatovatelné highlighty, scény, které na které by člověk vzpomínal a kvůli kterým by měl chuť vyrazit na film znova. Právě s druhými Avengers se u mě Marvel dostal tak trochu do slepé uličky. Pokud se bude dál držet takhle při zemi, bude stále generičtější, filmy budou zaměnitelnější a dříve či později to diváky přestane bavit. Řešení vidím buď v razantní obměně ansámblu postav, nebo ve skutečně osudovém zvratu, který by s universem pořádně zatřásl a ukázal jej v odlišném světle. Přeci jen, jde o filmovou obdobu komiksového světa. Trocha odvahy a fantazie by zajisté neuškodila. 65 %

    • 13.5.2016  18:43

    Princ bez království je mnohem víc, než jen nějakou del Torovou chudší rozcvičkou před Faunovým labyrintem. Ten je možná ve většině směrů dotáhnutý k úplné dokonalosti, ale jeho předchůdce je zase ještě syrovější, del Torův rukopis ještě nebyl na začátku tisíciletí tak vyhlazený Hollywoodem a tak je tento film snad jeho nejnekompromisnější. Vizuálně skvostný, drsný, nepředvídatelný. Ale především stále prodchnutý určitou magickou atmosférou, jakou umí Guillermo navodit jako nikdo jiný. Brilantně využívá poměrně uzavřené prostředí sirotčince, které se v jeho režii mění na podobně svíravý labyrint, v jakém bloudila Ofélie. A stačí mu k tomu jedna nevybuchlá bomba, jedno nelidské a jedno naopak až příliš lidské monstrum. Špičkovému filmaři takové ingredience bohatě stačí k vytvoření majstrštyku. A del Toro špičkový filmař bezpochyby je. 90 %

    • 7.5.2016  11:52
    Pidiobři 3D (2014)
    ****

    #AFO50 <3

    • 27.4.2016  16:56

    Asi hodinu a půl relativně neurážející podprůměr se ve svém posledním aktu změní v něco... no, slušně řečeno v něco, co naprosto neuvěřitelným způsobem nefunguje. Chápu záměr tvůrců relativizovat klasické pohádkovské "A žili spolu šťastně až do smrti...". Stejně tak věřím, že v divadelním provedení to i docela mohlo fungovat, protože jsem se díval na pár ukázek z představení, které jsou mnohem lepší. Jenže Rob Marshall z toho ve filmové verzi udělal naleštěný paskvil (přímý kontrast se záměrnou laciností, skoro až punkovostí divadelní hry), ze které se v její první části zcela vytratila ironie. A když pak přijde onen twist, který celý film stočí do jiného směru, právě kvůli nezávadnosti všeho před ním se celý film úplně rozpadá. Ale úplně. A je to škoda, protože s podobným obsazením a produkčním zázemím z toho mohla vylézt pecka. Výsledek ale skutečně vypadá, jakoby tvůrci začali film točit, aniž by věděli, co se má stát na jeho konci. Takhle pokažený vysokorozpočtový projekt jsem už hodně dlouho neviděl. 25 %

    • 18.4.2016  11:30

    Taková solidní light verze Hurt Locker. Patetičtější, psychologicky ohlodaný až na tu nejzákladnější kostru, navíc jsem tady postrádal tu tíživost, která provází hrdinův propad válce právě ve filmu Kathryn Bigelow. Americký sniper zůstává i na poměrně velké časové ploše docela plochý. Na druhou stranu, klobouk dolů před Eastwoodem, který v pětaosmdesáti zvládá natočit dynamický válečný film, který do sebe absorbuje moderní trendy a nedělalo by mi problém uvěřit, že za ním stojí nějaká dravá současná režijní hvězda. Za tohle Ti tleskám, Clinte, jen jsi mohl pod povrch toho "pravého amerického hrdiny" zabrousit trochu víc. 70 %

    • 13.4.2016  11:18

    Zlatý Kód Enigmy, přátelé! Teorie všeho je zosobněním přesně takového ubuleného "životopisu" cílícího na sošky, až je ve své druhé polovině skoro směšná. Ok, Redmayne se snaží. Přesto bych si na jeho místě v podobné roli dokázal představit prakticky kteréhokoliv jiného hollywoodského herce jeho generace. Felicity Jones je příšerná, protože z Hawkingovy manželky by zajímavý charakter nevytvořil naopak nikdo. A rozhodnutí, že právě z jejího pohledu, podle její knihy, se film o Stephenu Hawkingovi natočí, devalvovalo geniálního fyzika na vedlejší postavu na úkor nesympatické, morálně podivně vystavěné hysterky, která si svůj životní příběh prostě nezaslouží převést na plátno. Přitom o tom skutečně zajímavém, tedy o Hawkingovi samotném, se tady nedozvíme prakticky nic. A tím nemyslím nejen nic nového, ale ani věci, které bych považoval za základní a samozřejmé, nejsou v Teorii všeho obsaženy. Je to bída. A přespříliš vyhlazené, v tom nejhorším slova smyslu akademické režijní vedení Jamese Marshe, taky filmu dvakrát nepomáhá. Spíš jej dělá ještě uchcanější. Fajn je Jóhannssonova hudba a některé herecké jistoty ve vedlejších rolích (Thewlis, Emily Watson), ale to je málo. Zoufále málo. 40 %

    • 10.4.2016  15:56
    Old Boy (2003)
    *****

    Naprosto jedinečná záležitost. Ďábelsky brutální, nekompromisní, krutá svým černým humorem i zacházením s postavami. A po celou svou stopáž absolutně nepředvídatelná. Parkovy formální i strukturální hrátky mě bavily od začátku do konce, protože mají stále čím překvapovat. K Oldboyovi zkrátka nelze najít (mimo Parkovu tvorbu) vhodnou alternativu. Kdo s ním neměl tu čest, směle do toho. Nezaručuji, že se vám bude líbit, ale nedovedu si představit, že by někoho nechal chladným. 95 %

    • 5.4.2016  13:34

    Moc nechápu ty oslavné řeči o dravosti a podvratnosti, Kingsman na mě působil spíš jako přespříliš vyhlazený odvar z Kick-Ass, ve kterém se Vaughn a jeho osobitost, smysl pro načasování a mistrné pracování s hutnými tématy překvapivě ztrácí. A dost často vykrádá sám sebe. Protože jakkoliv jsou jednotlivé scény opět luxusně zpracované, nějak mi v té výcvikové sekvenci chyběla naléhavost First Class a Firthovým výchovným lekcím lehkost Cageova řádění v Kick-Ass. Tady jsem Vaughna na okamžik vycítil jen během fantastické řezanice v kostele a její dohře, která jako jediná skutečně funguje jako (nejspíš) zamýšlená demýtizace bondovek, kterou jsem očekával od celého filmu. Jinak celé zesměšňování špionážního žánru probíhá na úrovni nekorektního humoru a šišlajícího záporáka, místo aby se ohýbaly žánrové konvence a s celým vesmírem se zajímavým způsobem pracovalo, což je strašlivá škoda. Film tedy sice plyne velmi hladce, po většinu stopáže baví (i když zdaleka ne tak sofistikovaně, jak bych čekal), ale s výjimkou zmiňovaného kostela za celou dobu nepřijde s ničím překvapivým, inovativním... a vlastně ani skutečně zajímavým. Takže ve výsledku vlastně docela rychlokvaška. 70 %

    • 1.4.2016  14:59

    Výborní herci, pevně uchopený režijní koncept, hafo výtečných scén, které si pamatuju dokonce rok po zhlédnutí. Nejpříjemnější na Kobrách a užovkách ovšem je, že zdaleka nepředstavují jenom to klasicky český uchcaný sociální drama, ale nebojí se vést postavy po méně vyšlapaných cestách a ve svých vrcholných momentech mají grády, jaký se u českýho filmu poslední dobou často nevidí. 85 %

    • 28.3.2016  20:29

    Wachowským se jejich snaha o poctu brakovým space operám naprosto vymkla z ruky a Jupiter vychází ve své finální podobě nefunguje prakticky v ničem. Tedy, rozhodně je vidět, že to stálo strašný prachy. O to je však smutnější, že všechny ty parádní lokace, triky, skvěle nadesignovaná prostředí i postavy, neslouží fungujícímu světu, ale nudné a místy vyloženě směšné blbůstce, kde hlavní postavou je uklízečka/královna, pro níž mají slabost včely, Channing Tatum je vlk, kterému vzali křídla a Eddie Redmayne předvádí jeden z nejhrůznějších hereckých výkonů v historii hollywoodských velkofilmů. Žel bohu ani těch WTF momentů není dost na to, aby diváka zabavily, takže většinu své stopáže je Jupiter vychází jen přeplácaná nuda. Bez nápaditě vystavěných akčních sekvencí, s naprosto nefunkčně budovaným fikčním světem a bez jediné zajímavé postavy či sekvence, která by mě přesvědčila, že tohle skutečně točili vizionáři stojící za Matrixem a Speed Racerem. Obrovské tvůrčí selhání. 35 %

    • 18.3.2016  14:11
    Slídil (2014)
    ***

    Slídil chce být hrozivě temnou kritikou mediálního průmyslu, vztyčeným ukazováčkem, který míří do řad bulvárních pisálků a institucí, které se ženou za senzacemi za jakoukoliv cenu. Problém je, že snaha filmu být co nejvíc hnusný a šokující je tak hrozně vychtěná a na sílu tlačená, že je ve výsledku naprosto nevěrohodná. Celá ta temnota se tak nakonec zdá jen jako instantní berlička pro docela plochý snímek, který kromě vynikajícího Gyllenhaala vlastně nemá moc co dalšího nabídnout. A je to velká škoda, protože kdyby tady Gilroy prokreslil mediální svět trochu plastičtěji, zalidnil jej více zajímavými figurami a tolik netlačil vpřed tu depresivní image filmu, mohla se ze Slídila vyloupnout skutečně ukázková satira. Takhle zůstal někde na půli cesty, protože pod jeho kontroverzím obalem už toho divák moc nenajde. 70 %

    • 12.3.2016  17:29
    Kód Enigmy (2014)
    ****

    Benedict Cumberbatch hraje svého dalšího Sherlocka v životopisu, který nepřináší nic moc nového, ale v tom starém známém mustru "nepochopený génius/boj s předsudky/úspěchy a pády" si je velmi jistý v kramflecích. A především je narozdíl od ubrečeně limonádové Teorie všeho vkusně napsaný, nestojí jen na hlavním představiteli a ke konci dokonce zvládá slušně dojímat. Důstojná oscarovka. 80 %

    • 1.3.2016  13:20
    Bůh masakru (2011)
    ***

    Precizní převedení divadelní hry do filmu bez pointy či katarze a pohříchu i bez výraznějšího tvůrčího otisku. Výborně zahrané, ale pořád je to jen chladný konstrukt, který chce vypadat ambiciózně, ale na konci vlastně nemá co říct. 65 %

    • 1.3.2016  13:14
    Modré stíny (TV seriál) (2016)
    ***

    Na české televizní poměry jsou Modré stíny až nebetyčně zajímavě natočené. A taky mimořádně divné a nevyrovnané, proměnlivou kvalitu nemají jen jednotlivé díly, ale jako na horské dráze jsem si připadal i mezi scénami. Kdy některé jsou skutečně silné, výborně zahrané i napsané, zatímco jiné jakoby vypadly z úplně jiné, o několik úrovní horší produkce. Právě tahle nevypočitatelnost mi zkazila druhou polovinu seriálu, protože je poměrně otravné užívat si určitý moment a zároveň se strachovat, co přijde po něm. Stejně tak je děj ve druhé půlce příliš přesycený dějovými linkami, které ve výsledku nikam nevedou, zpomalují ty zajímavější a na konci nijak nepomáhají ke katarzi (která zde podle mého do značné míry není). Všechny tyhle věcí přispívají k velmi zvláštnímu feelingu, který je celou minisérií prodchnutý. A v případě Modrých stínů hodně záleží na tom, jak na vás právě tento feeling zapůsobí, protože jsou díky němu v mnoha ohledech problematické, ale taky zajímavé a svým způsobem jedinečné. Nikomu bych se je asi neodvážil doporučit, ale za vidění určitě stojí. Protože něco podobného opravdu není na obrazovkách České televize k vidění každý den.

    • 26.2.2016  16:28
    Rec 2 (2009)
    *****

    Dokonalé převrácení konceptu prvního REC. Dvojka zahodila nějakou snahu o postupně budované napětí a atmosféru, počítá se znalým divákem, kterého může hodit rovnou doprostřed dění... a je to strašnej nářez. Spolu s Cloverfieldem to nejlepší found footage, které se nebojí měnit pravidla hry, zapojit do hry více úhlů pohledu, díky kterým se oproti jedničce výrazně rozšiřuje divákův pohled na celou situaci. Přitom se však zachovává znepokojivě beznadějná atmosféra, která jen ustupuje trochu do pozadí ve prospěch neuvěřitelně dynamické akce, která díky first-pearson snímání připomene Dooma nebo jiné videoherní klasiky. Přesně takhle by měl sequel vypadat. Originální, ctí odkaz svého předchůdce a zároveň se od něj nebojí odchýlit a vytvořit si vlastní image. 90 %

    • 17.2.2016  18:08
    Birdman (2014)
    *****

    V Birdmanovi bych neviděl pouhou formální exhibici, už vůbec pak ne nějaký namyšlený, neohrabaný pokus o pseudoart. Pro mě osobně šlo o jeden z nejvýraznějších filmových zážitků poslední pětiletky, který svou výjimečnou stylizací a agresivní formou jen prohlubuje bolestivý příběh, který vypráví. A je fakt, že věci, které nám Iñárritu sděluje, neoslní svou originalitou, nepřekvapí ve svých kamerových i dějových zákrutách žádným zvratem. Ale zároveň je do filmu vtisknuto tolik témat, která mě zasahují a všechny do jednoho přispívají k celkovému dojmu a závěrečné katarzi. Protože Birdman je ve svém vyprávění stejně těkavý, nervózní a hravý, jako Lubezkiho kamera. V Keatonově strhujícím podání hlavní postavy doslova cítím touhu po seberealizaci, snahu o návrat, která s velkou pravděpodobností nevyjde, ale člověk se zkrátka musí ještě jednou vzepřít osudu/kritikům/sobě samému a zkusit vyhrát. Podobný vitřní boj si nesou prakticky všechny postavy filmu a rozhodně bych nesouhlasil s tezí o banálnosti ženských postav. Kupříkladu Emma Stone i na malém prostoru dokáže prodat každou stránku své hrdinky, ať už ublíženě křičí na svého otce nebo vede parádní dialogy na střeše u cigárka s Edwardem Nortonem. A všechny tyhle někdy bolavé, někdy nadějné přesahy si díky své univerzální platnosti prostě musí své diváky najít, proto nesouhlasím s řečmi o formě převažující nad obsahem. Ona totiž i ta forma vždycky má své významy a dokáže povýšit obyčejný film o úzkosti z neúspěchu na strhující a jedinečný filmový zážitek. Birdman přebírá divadelní estetiku o které vypráví, postavy přicházejí na scénu v přesně promyšlených intervalech, samotný film je nejsilnější právě v silně divadelních monolozích... a přitom je díky dynamické kameře neustále zdůrazňována filmovost celé konstrukce. Fascinující. Od Iñárritua jsem po chytrých, ale zpětně poněkud monotónních a nucených mozaikách opravdu nečekal podobně strhující zážitek, který je opravdu roztěkaný a jeho sledování není úplně snadná záležitost, ale ve výsledku řekne víc než všichni oscaroví vítězové za posledních deset let dohromady. 95 %

    • 14.2.2016  15:05
    REC (2007)
    ****

    Dvojka je lepší, protože celý found footage koncept využívá chytřejším způsobem a posouvá jej na novou úroveň. Ovšem první REC získává hodně bodů k dobru za špičkové zachycení atmosféry naprosté beznaděje a jistoty z blížící se smrti. Postavy se sice z nastalé situace snaží uniknout, ale jsou v pasti, zrazeny svými autoritami, neschopny jakéhokoliv konstruktivního řešení. A tahle tísnivá atmosféra na diváka s každou minutou doléhá víc a víc. Jsem za tuhle aplikaci moderního konceptu na zastarávající zombie žánr rád, protože zvládla to, co nedokázal jeho duchovní otec Romero - oživit jej, aktualizovat jej pro současnou filmovou řeč a zároveň oprášit jeho staré dobré společensko-kritické podhoubí. 80 %

    • 5.2.2016  15:32
    Knick: Doktoři bez hranic (TV seriál) (2014)
    *****

    Steven Soderbergh je evidentně velmi moudrý muž, který si moc dobře uvědomuje sílu televizního média, co vše s ním může provádět a jakou tvůrčí svobodu mu dává. Knick je v každém ohledu fascinující projekt, který se s divákem nemazlí, od začátku do něj pere množství ambivalentních postav, silných témat a dějových linií, z nichž některé ze začátku působí trochu uloudaně, ale každá z nich nemilosrdně graduje až do vyhrocených konců. Opravdu Doktoři bez hranic. V zachycení oné odosobněné atmosféry, panoptika zoufalých duší, které nejsou schopné dojít naplnění, pomáhá režisérovi fascinující Martinezův ambient, špičková volná kamera, která se proplétá mezi stěnami nemocnice a rovnoměrně dělí svou pozornost mezi jednotlivé postavy. Clive Owen je samozřejmě ve své roli Gregoryho House roku 1900 fantastický. Celé je to špinavé, nervózní, ve své snaze zachytit fungování nemocnice na začátku 20. století a zrod moderní medicíny poměrně komplexní... a ve výsledku skutečně geniální. Jen tak dál! 95 %

    • 5.2.2016  15:10

    Proč, Jacku Blacku? Proboha, proč?! 20 %

    • 1.2.2016  16:35
    Hacker (2015)
    ***

    Že je nějaký film zajímavým způsobem odvyprávěný ještě neznamená, že je i dobře napsaný. Což Hacker rozhodně není. Je hezké sledovat, jak chytře Mann pracuje například s rozložením informací mezi hlavní hrdiny a diváky, kteří často ví mnohem víc, ale díky nejrůznějším odbočkám nám nezbývá než na nevyhnutelnou pointu čekat. Stejně tak filmu nemůžu upřít typicky mannovskou patinu syrové kriminálky s několika skutečně vydatnými scénami (tady u přestřelek skutečně vnímáte každý výstřel). Problém je ale v tom, že všechny tyhle propriety jsou naházené do strašlivě tuctového a staromódního (nejen dějem, ale především některými postupy) příběhu, který mě už před polovinou přestal zajímat a z nudy mě vytrhl opravdu jen občasný záblesk Mannových trademarků, které tady jsou, ale není jich zdaleka tolik, kolik by bylo potřeba. Navíc - Chris Hemsworth, jakkoliv ho mám rád, je tady castingový omyl roku. A celé je to ZBYTEČNĚ dlouhé. Kdyby vynikající thrillerový konec na karnevalu, který má napětí, styl a konečně i pasující motivace hlavní postavy, přišel o půl hodiny dřív, asi bych filmu leccos odpustil, ale takhle je Hacker spíš zklamání. Ne špatný film, ale vzhledem k tomu, že je to Mannův první film po šesti letech, bych zkrátka čekal větší pecku. 60 %

    • 1.2.2016  16:15
    Joey (TV seriál) (2004)
    ***

    Na Přátele tenhle Joeyho spin-off civí z velké dálky, což ale není ostuda, pořád je to slušný sitcom. Asi nejvíc mi vadilo, že zdejší Joey mi přišel v mnoha ohledech až příliš vzdálený od toho newyorského, naopak mě potěšilo, že zdaleka nejde o exhibici Matta LeBlanca, ale docela výrazně to táhnou nahoru i jiné postavy. Nic přelomového, ale fajn zábava je možná víc, než jsem od toho čekal.

    • 22.1.2016  15:36

    Clint Eastwood nám chtěl evidentně něco sdělit. Něco o posmrtném životě, o bolestivých ztrátách blízkých lidí, o věcech, které nás jako smrtelníky přesahují. To je od něj určitě hezké. Jen je škoda, že to sděluje nejhorším, nejbanálnějším filmem své kariéry. Na Hereafter je krásně vidět, že koncept mozaikových filmů má sice velký potenciál, ale pokud jej nemá režisér pevně v rukou, rozpadne se mu pod rukama v nesourodou směsku výjevů, které se sice mají prolínat a propojovat, ale diváka ve výsledku vůbec nezajímají. O mizerném scénáři a hercích, kteří jsou ve většině případů úplně mimo, nemluvě. Tohle tvůrčí selhání raději hodně rychle hodit za hlavu a předstírat, že nikdy nevzniklo. 35 %

    • 15.1.2016  16:38

    Nejlepší film Ridleyho Scotta minimálně od Dobrého ročníku. Kromě tradičně velkorysého vizuálního pojetí, které na velkém plátně opět bere dech, totiž režisér po delší době přichází navíc i se zajímavým konceptem, kdy místo sterilní biblické vyprávěnky ála Desatero přikázání servíruje z náboženského hlediska poměrně problematickou podívanou. Relativizace "kladného" Mojžíše a "záporného" Ramsese, vedení jejich vztahu i herecké ztvárnění obou představitelů dává filmu šťávu, stejně jako vyobrazení starozákonního Boha jako arogantního fracka, který nesnese odpor a konkurenci jiných náboženství. Takovým přístupem mě Scott překvapil a EXODUS to v mých očích výrazně povyšuje nad naprostou většinu podobných velkofilmů poslední doby. Jen škoda, že navzdory velkorysé stopáži film opět působí hrozně přestříhaně a občas uspěchaně, takový příběh si zasloužil tři hodiny, pestřejší paletu postav a konfliktů mezi nimi. A rozšířená verze v nedohlednu... I tak ale palec jednoznačně nahoru. 85 %

    • 10.1.2016  13:12

    Hodně specifický film, na jehož pravidla není úplně snadné přistoupit. Odevzdané postavy, které od samého začátku působí podivně odtažitě a nutí diváka ptát se: Co za tím vším sakra je? A výsledný pocit z Never Let Me Go je plně závislý na tom, nakolik vás odpověď na tuhle otázku uspokojí a nakolik si kvůli ní budete ťukat na čelo. Mně osobně se film s přibývající stopáží dostával víc a víc pod kůži, postupně jsem se zakoukal do Carey Mulligan, sympatizoval s Garfieldem a nakonec si zvyknul i na tu Keiru. A závěr mě dojal. Což mě vzhledem k absurdní a docela chladné atmosféře, která celým filmem prostupuje, docela překvapilo. Pokud člověk zvládne potlačit přirozené nutkání po polopatických odpovědích a nechá se unášet atmosférou, dostane se mu minimálně velmi zajímavého zážitku. 80 %

    • 27.12.2015  19:54

    Všechny obavy, které jsem z Bitvy pěti armád měl, se bohužel do puntíku naplnily. Opravdu jde o pouhý neinvenční dovětek druhého dílu, klimax natažený na dvě a půl hodiny, který navíc otřesným způsobem strádá po dramaturgické stránce. Úvodní ticho před bouří ještě docela funguje, rozmístí se poslední figurky před bitvou, nastolí se poslední motivy k dořešení. Většina z nich ale vyšumí do ztracena nebo se utopí v digitálním bordelu samotné bitvy. Která se nikdy nemůže vyrovnat Helmovu žlebu nebo Minas Tirith nejen kvůli tomu, že postrádá jejich osudovost, ale především postrádá nápady a zajímavá filmařská řešení. Jackson se ji navíc rozhodl prokládat menšími konflikty jednotlivých postav, které zaprvé narušují celkové tempo filmu, zadruhé jsou hrozivě špatně nastříhané a spousta scén ve filmu evidentně chybí, některé na sebe dokonce nenavazují. OK, rozšířená verze možná některé z problémů vyřeší, ale režisér si přece nemůže dovolit narušit strukturu do takové míry jen proto, aby měl co dávat do delšího sestřihu! Film navíc moc dobře nefunguje nejen jako samostatná jednotka, ale ani jako uzavření trilogie. Velké množství linií otevřených v předchozích dílech tady nedojde rozřešení (Medděd, Sauronova linka je těžce do počtu) a vzhledem k tomu, že tady absentuje pořádný dějový oblouk, představuje trojka opravdu jen to bitevní doťuknutí, které se mělo sestříhat na dravých čtyřicet minut a možná by fungovalo. Tady se samozřejmě dostáváme k faktu, že z Hobita mohly být dva vynikající filmy, které se klidně mohly svou kvalitou přiblížit k Pánu prstenů. V této podobě je výsledný pocit z trilogie dost rozporuplný (jakkoliv mám první dva díly pořád moc rád), protože pravidlo, že každá trilogie stojí a padá se svým závěrem, bohužel beze zbytku platí. Co film i v jeho nejslabších momentech výrazně táhne nahoru, je postava Bilba, o kterou by tu mělo jít především, ale naneštěstí má jen velmi málo možností skutečně vyniknout. I tak je jeho postupná proměna ze zhýčkaného hobita v odvážného dobrodruha, který se nebojí vzepřít mocnějším, jedinou stoprocentně fungující věcí v trilogii. Až uvidím rozšířenou verzi, budu možná mírnější, ale v této podobě prostě Bitva pěti armád moc nefunguje. Je to svižný a zábavný film, ze kterého občas dýchá atmosféra staré dobré Středozemě, ale důstojné uzavření Hobita, navázání na Pána prstenů a hlavně soběstačný a skutečně dobrý film si zkrátka představuju jinak. 65 %

    • 27.12.2015  19:13

    Jedna hvězdička za každý oříšek. Jinak mi tahle pohádka nikdy k srdci moc nepřirostla. 60 %

    • 21.12.2015  16:15

    Ano, Fury je hodně rozháraný, neučesaný film, ve kterém na každý výrazný klad připadá stejně nepřehlédnutelný problém. Ale to už je typický Ayer. A jeho špinavý, nekompromisní výlet napříč válečným Německem se mi stejně jako dravá policejní Patrola zaryl během sledování zatraceně hluboko pod kůži. Protože jestli něco tenhle kluk zvládá na výbornou, je to navození patřičné atmosféry a profilace hlavních hrdinů. Tady to má trochu složitější než v předchozím filmu, místo dvou policistů je třeba představit hned pětici vojáků, ale každý jeden z nich si dokázal (i díky výtečným hercům) utáhnout na svém prostoru svou osobní linku a hlavně díky nim má člověk pocit, že je v tom tanku taky. Scéna "zaškolování" Lermana, tarantinovská sekvence v kuchyni, souboj s německým Tigerem, to jsou scény nepříjemné, nezapomenutelné a hlavně režijně perfektně zvládnuté. Věčná škoda toho konce, který z do té doby nejlepšího válečného filmu za nevím kolik let dělá skoro náborovou pohádku... ale výsledný dojem naštěstí úplně nezkazí. 80 %

    • 19.12.2015  18:44

    Čekal jsem přítulné a sluníčkové indie. Ale The Perks of Being a Wallflower je poměrně depresivní sondou do jedné dospívající a nejisté duše. Vypráví o touze zapadnout, někam patřit. O tom, že stíny minulosti se k lidem neustále vracejí jako bumerang, i když se jim sebevíc snažíme utéct, zavřít je do nějakého hodně hlubokého šuplíku, potlačit je. A že do závažných témat hraje příjemný soundtrack, všude jsou sympatičtí herci a na konci má divák nádherně opojný pocit, že život je vlastně fajn? Já bych to nebral jako něco špatného, když to všechno bezvadně funguje a závěrečnou katarzi nijak neshazuje... 95 %

1 2 3 4 5 6 7 11 21 30 40
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace