Recenze (622)
Baltazarova hostina aneb Noc se Stalinem (1989)
Film naprosto vystihuje věta z popisu obsahu, dovolím si citovat: "na pozadí zdánlivě uvolněné zábavy se odehrává drama ponižování, udělování a odnímání přízně..." snad jen doplnit že takové odmítnutí přízně se mohlo rovnat a často rovnalo vynesení rozsudku smrti.
Invaze (1996)
V době svého vzniku asi dobrý. Dnes už přežitá ptákovina s poselstvím o ochraně přírody.
Vlkodav z kmene Šedých psů (2006)
Velmi nevyrovnané, dobré pasáže střídají ty horší a těch je pohříchu víc. Hlavní hrdinové mají asi tolik charismatu, jako Zděnda Škromach spářený s Lubou Zaorálkem. Na filmu je vidět, že nebylo mnoho peněz a přes snahu autorů je nutno přiznat, že snad není jiného žánru než fantasy, kde by nedostatek peněz tak bolel oko diváka. Souboje nepřehledné. Filmu měla dominovat temná slovanská mytologie a nejít na ruku trendům tvoříce mix barbara Conana a Pána prstenů. Snahu nelze upřít a škoda, že už mi není 8, to bych tenhle kousek baštil jinak... 2/3*
Tichá bolest (1990)
smutná obžaloba komunizmu a naprosto excelující Hrušínský...komorní film který zanechá hluboký zážitek
Gravitace (2013)
Zcela jiné, než jsem zatím viděl. Prostředí vesmíru a jeho fyzikální zákony byly využity na 120%. Po technické stránce vrchol. V 3D kině je prožitek zcela autentický... cítil jsem se jak ve vesmíru a to se vší úzkostí, adrenalinem a krásou. Kolena podráží trochu naivní příběh, ortodoxní milovník kosmonautiky asi párkrát zakroutí hlavou a některé dialogy a monology hlavních hrdinů bych taky nemusel... ale bez toho by to nebyla adrenalinová bomba ale dokument: „Putování vesmírem ve 3D“ a to by byla škoda :).
Nevědomí (2013)
Vizuál super, atmosféra taky, leč nadmíru předvídatelné. Jednou vidět stačí...
Vyšší princip (1960)
Skvost který mrazí až na kost.
Světová válka Z (2013)
Originálně (zmatené cetování napříč světem) - neoriginální (samotné slovo zombie je synonymem slova neoriginalita) zombi film, se spoustou logických kiksů. Příběh vařený z vody. Co se týká mínusů. Co se týká plusů: začátek celkem bere dech. Je to napínavé. = oddechovka která upadne v zapomnění.
Endeavour (2012) (seriál)
Naprosto Britské, naprosto detektivní... usadí do křesla a nenechá vstanout...
Luther (2010) (seriál)
Pozor trocha SPOILERU. Tak tohle je koktejl... který mě přikoval do křesla. Seriál se odehrává ve 3 hlavních rovinách. 1) Chytání psychopatických vrahounů. 2) Lutherově osobním velice prapodivném životě (exmanželka, Alice, Blondpřítelkyně). 3) V honu na Luthera (Schenk, Mafiánský spratek s expolicejním poskokem, Stark s Černoškou)... Rozložit seriál na atomy tak máme před sebou velký průšvih. Vše je přitažené za vlasy. Tolik psychopatických vrahů na Londýn je trochu moc :). V ději se vyskytují logické chyby. Zapálenost pronásledovatelů Luthera je až extrémně přehnaná. Vývoj postav je jak jízda na splašeném koni, kdy postavy skáčou z jedné strany na druhou a převlékají kabáty rychleji než naše politické zastoupení. Pokud však divák poodstoupí dál od obrazovky a vnímá seriál jako celek tak je odměněn originálním, emočně nabitým, napínavým, drsným a konzistentním zážitkem, který doslova přitahuje pozornost. Luther si získá vaše sympatie a držíte mu palce, jeho nepřátele nenávidíte k smrti a to víc než ty nejzvrácenější vrahy, kteří v seriálu vystupují. Přistoupíte na to, že vám seriál nemaže kolem pusy happyendy, ale podává krvavé maso hlavních postav... 4/5*