Recenze (41)
Historie bombardování. Od Guernicy k Hirošimě (2016) (TV film)
Obrazovo unikátne kvalitný dobový dokument , sprievodný komentár a uhol pohľadu na tragiku bombardovania už neviem akosi spracovať mám pocit nemalej fabulácie príčiny a následku a podania faktov dosť jednostranným pohľadom až za hranicou demagógie.
Jestli se rozzlobíme, budeme zlí (1974)
Jeden z filmov na ktorých som často trávil voľný čas na strednej škole a je to kopa nostalgie a príjemného randenia na oddychovej mastenici dobra a zla a la Bud a Terence. Čo dodať, áno je to fakt tento film nehodnotím objektívne, ale len pozitívne.,preto 4 hviezdičky.
Kardinál Jozef Tomko (2013) (TV film)
Silné momenty Vás priklincujú ako Formanov "Prelet". Kde sme to žili a prečo za ostnatým plotom? Ďalšie mrazenie príde keď slobodná duša hovorí dušiam slovenským v ich parlamente roku 1991 a podľa všetkého mu vôbec nerozumeli... Dokonalé dielo zkazy akýchsi boľševikov, ktorí dodnes živo mátajú a zotročujú mnohé mysle a duše ich potomkov. Našťastie veľkosť ducha určuje silu vyžarovania osobnosti a je úplne druhoradá kvalita tvorcu dokumentu. Áno, ak by to urobil talentovaný majster malo by to len ďalšiu pridanú hodnotu. Kto je na ceste, kto hľadá a nachádza, nepotrebuje žiadny komentár. Zmysel bytia je jasný.
Kouzlo půvabu (2000)
Čarovné dielko, má dušu , farbu a život . Áno má aj miesta, kde stráca tempo a svoju hravosť , najmä v poslednej časti. Ale, keď máte radi filmy , kde v židovskej pospolitosti vládne ešte rabín pevnou rukou, napriek víru udalostí, čaká na Vás chutný zákusok.
Král Krysa (1965)
Film má silné miesta, ale následne sa často topí v neprirodzených pózach a dialógoch hlavných hrdinov a tým zadrháva dej a film stráca tempo.
Krok do tmy (1938)
Milé prekvapenie film má solídne atribúty detektívky a prijemne osvieži nie je to klasický cajdák republiky první
Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
Film Joe je nadpozemský kontrapunkt dobe našej mladosti a je to nepochopiteľné , že tak super dielko vzniklo v mizérii hlbokého socializmu. Vďaka za tento point, kde sme si mohli odbehnúť zaspievať ze země soudruha Antonína .
Lovec senzací (1987)
Vďaka CS FILM. Geniálne ťahy a dokonalá atmika. Takí sme a iní snáď ani nebudeme🙂. Kolíše to ako veci z koncom rokov osemdesiatych ,ale poviedka s Majstrom Jozefom Krónerom to ľahko posiela na päť hviezd. Howk!
Měsíc s dýmkou (1966) (TV film)
Na foto v galérii je Marie Drahokoupilová, nie D. Syslová.
Muž na útěku (1968)
Film vystihuje atmosféru, ktorá u nás v tom čase bola. Lajdáctvo , bordel na každom kroku, neschopnosť poriadnej remeselnej práce , jedine perfektné fízlovanie. Šikovní konštruktéri motoriek , jemní foto optici etc. ,to nemohli vyvážiť. Bojazliví študenti seminára pod dozorom polície a zdevastované historické pamiatky, budovy, cesty, hotely a najmä ľudia. Otrasná doba a ešte dnes tu vládnu pohrobkovia týchto lotrov a ľud im spieva chvály...