Oblíbené filmy (10)
Blade Runner (1982)
100% - Vangelisova hudba z toho dělá majestátní ambientní muzikál! Neznám film, u kterého by hudba dávala tolik! Jinak, v reakci na pár lidí tady bych chtěl poznamenat, že příběh je pomalej, je tu málo akce, veškerý efekty jsou jen o dešti, páře, neonech a létajících autech... I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Forrest Gump (1994)
Kino Kyjev, "kulaťák" v Dejvicích, rok 1995. Lístek stál 24,-Kč. Šel jsem sám (to jsem míval na návštěvě kina opravdu rád - a dodnes si stojím za tím, že si tak člověk film nejvíc užije) a druhý den šel znovu. Jestli existují dokonalé filmy, tenhle je jedním z nich. Je zvláštní, když tak člověk vzpomíná, nepamatuji si třeba, jak jsem se narodil, já - nepamatuji si své první vánoce, ani kdy jsem šel poprvé na výlet, přesto vím, kdy jsem poprvé viděl Forresta Gumpa! Je to nejvíc nejlepší film ...
Tanec s vlky (1990)
Není moc co psát. Jeden z nejlepších ... Jeden z těch, u kterejch vždycky řvu. Jeden z těch, jejichž fragmenty si občas pouštim v 5 ráno po příchodu z hospody a ještě se mi nechce spát.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Máti mi o víkendu sdělila, že viděla nějaký film s Travoltou a černochem, co děsně kulí oči. Byli to nějaký mafiáni a bylo to fakt dobrý. Cpal jsem ti to sice už asi před deseti lety, mami, ale že ses k tomu dopracovala sama, je snad ještě lepší! A asi už navždy si budu pamatovat následující: "Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. Požehnán buď ten kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty, neb ten je skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí. A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny, kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry! A když uvalím svou mstu na Tebe, seznáš že jméno mé je Bůh." Ezechiel 25,17
Statečné srdce (1995)
"William Wallace běhá po kopcích a kouká, koho by zabil!" - spolužák Ondra Zalabák, SPŠE Ječná - T4B, 1999
Skleněné peklo (1974)
Po tomhle jsem za mlada měl pěkných pár týdnů neklidné spaní. Pustím si to rád kdykoli. Newman, McQueen, Astaire. Hvězdná sestava předvádí parádní podívanou a jednoznačně nejlepší katastrofický film všech dob a zároveň jeden z filmových klenotů obecně.
Pátý element (1997)
Dokonalá pohádka, ve který je všechno. Krásná holka, správnej drsňák, skvělá hudba, perfektní vizuál. Záchrana světa, láska, humor, akce. Jeden z nejlepších záporáků všech dob, modrá zpěvačka, vesmírnej parník, ZLO samo a nádavkem nejotravnější rádiovej speeker v celým vesmíru. "Azízi, světlo!!"
Trainspotting (1996)
Jeden z top3 nejlepších písničkových soundtracků, co znám a asi ten nejkultovnější kultovní film... Choose life!! Ti srandisti, co dávají odpad - no, rád bych ty lidi osobně poznal, to bude materiál ...
Pozemšťan (2007)
Jednoznačně nejlepší sci-fi roku a jeden z mála "téměř dokonalých" filmů posledních let. Žádný střílení, lasery, žádní záporáci, který je potřeba sejmout. Žádnej svět, kterej je nutný zachránit. Jen myšlenky a slova...add 2013: nejlepší koverzační film, jedno z nejlepších sci-fi... jedna z nejlepších myšlenek, jeden z nejlepších minimalistických filmů. A samozřejmě patří do mé čestné kategorie: krásný film.
Matrix (1999)
Změnil pohled na filmy, změnil filmy samotné, změnil pohled na svět... a změnil i ten svět samotný!!