Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (1 324)

plakát

Na špatné straně (2018) 

Zahler nám servíruje velmi jednoduchou zápletku o tom, jak se dva policisté dostanou na šikmou plochu a jejich cesta se stane klasicky osudová. Neděje se tu žádná filmová invence, tenhle model jsme viděli v různých obměnách v mnoha filmech ale Zahler ho buduje s modelářskou precizností. Vzal si hromádku slušných až výtečných herců a pomalu, velmi pomalu, je kočíruje skrz příběh tak, aby nemuseli herecky "tlačit na pilu". A to vypadá velmi dobře. Bohužel má i modelářské tempo, tak se ke konci propracuje až za dvě a půl hodiny. To je, uznávám, na množství obsahu příběhu dlouhá doba. Ale to je jeho tempo a překvapivě až na jeden případ (příběh postavy co hraje J. Carpenter) se mu daří to natahovat bez vaty. A tak film působí sofistikovaněji, i když je to jen hodně zpomalená "kriminálka" ze staré školy. Ale na Gibsona s Vaughnem se kouká dobře, gradace je velmi příjemná, Zahlerův smysl pro detaily a dialogy velmi dobrý. Za mě filmové překvapení a potvrzení toho, že kde se poslední roky ukáže Vaughn, tak to stojí zato.

plakát

Syn temnoty (2019) 

Mohli by jste si myslet, že největší katastrofou je Brandon, superman, co přišel jako dítě z vesmíru a podobně se ho ujal pár z farmy. Tohle vesmírné kukaččí mládě, vetřelec z vesmíru, jenž má za úkol zdecimovat lidstvo a začíná pěkně od podlahy. Ne. Je to David Yarovesky, který je úplný hovnař, co tento poměrně lukrativní a perspektivní námět udusil ve svém smrdutém režisérském podpaží. Ano, bohužel Brightburn je tuctový obyčejný slasher s hodně efekty a gore. A ty si jako Davide myslíš, ze to zachráníš tím, že tomu dáš "wow koukněte jak jsem woke, nemělo to happy end! To jste nečekali, co?". Ne, takový hovnařský konec jsem teda nečekal, ty hovnivále co jsi z velmi kvalitní vlny dokázal uválet kuličku hovna. Klobouček. A o původcích scénáře, bratrancích Gunnových, si taky nemyslím nic dobrého. Chtějí asi být další slavné příbuzenské duo v Hollywoodu, ale bohužel z nich padají hovna, jedno za druhým. A jak se mezi touhle sebrankou ocitl Mike Dallatorre, člověk s očividně alespoň trochou potenciálu, netuším. Bohužel, tím hovna nekončí. Korunku tomu dává Falcon, očividně spravovaný rodinou inbreedů, z kterých pak vypadne takové hovno, že Brian/Mark Gunn tvůrci Guardians of the Galaxy. Ne, to je James Gunn. Ale chápu, že podobnost příjmení může některé pologramotné hovnaře zmást, hlavně ať na to dostaneme lidi do kina! PS: Omlouvám se za zvýšený výčet fekálií v tomto názoru. Bohužel Brightburn, něco co má hodně zajímavý námět a mohlo to být opravdu zajímavým a dobrým filmem, je ve výsledku pouze a jen... hovno.

plakát

Noční můry z temnot (2019) 

V roce 1968 začali čtyři teenageři rozplétat záhadu o historii legendami opřené tajemné dívky, kterou ve svém sídle držela rodina daleko od lidí a jejíž osud byl tragický. To je tažný příběh, který na sebe větví, nebo spíše má do sebe vetkáno několik dalších menších hororových příběhů. Ty jsou tak hluboce zakomponovány, že bych to snad ani nedělil a bral to jako jeden velký příběh. Celkem slušné charaktery i herecké výkony, příběh dobře šlape, hororové zkratky a stereotypy nejsou příliš okaté a postavy se chovají přijatelně rozumně a celé to má výtečnou atmosféru. Poctivá duchařina v rámci PG-13 a vůbec mi nevadí (jak tu někdo oplakával) absence gore. Naopak, dle mého názoru snaha o gore často tyhle duchařiny zabíjí a strhává je pak na cestu tupého slasheru, který pro mě pomalu ani není horor. Noční můry z temnot se povedly, rozhodně neurazí a po Slunovratu je to příjemné osvěžení a ukázka toho, že slušný horor si vystačí sám se sebou a nemusí si hrát na navoněný artový kousek a přitom být vlastně stejně, ne li hůře slaboduchý jako všechny průměrné horory, nad které se právě Noční můry o kousek vyvyšují.

plakát

V pasti (2018) 

Řemeslně velmi slušný film, se skromnou výpravou, zajímavým obsazením a poutavým dějem. Bohužel trpí několika nedostatky. Pro mě osobně je tam moc Sandry Bullock, ke které mám iracionální antipatii. Je to už prostě tak. Dále už jsou to racionálnější věci. Postavy. je fajn mít pár dobrých/snaživých herců, co do toho dávají srdíčko, ale když se jim nasekají klasické survivalové šablony charakterů s minimem invence (či spíš úplnou absencí), tak z toho moc nevykouzlí. O to víc, když jezdí podle vyježdených hororových kolejí. Pak se bohužel děj sem tam musí popohnat až moc očividným zásahem vyšší moci, což je další bolístka. Ve výsledku je to spíš zklamání a budu čekat jak dopadne poslední postapo-survival, kde lidi naopak musí být hluší. Už jsme tu měli kromě tady "slepých" i "němé", takže už zbývá jen poslední do trojice, ne?

plakát

Slunovrat (2019) 

Aster si chce hrát na vysoké umění ale míst toho vyplodil bezduchý (skoro ani ne) horor, kterých tu máme tucty. Ani jeden z charakterů (hlavních, vedlejších, prostě všech) mi k srdci nepřirostl a tak mě klasická tropa "studenti na výletě potkávají uzavřenou komunitu - kult a umírají" do nebes neodpálila. Celé je to bizarní, hloupé, dlouhé pomalé a domýšlivé. Na první pohled to bylo zajímavé, na druhý ale jsou to chabí herci v prostoduchých rolích zasazeni do příběhu, který není promyšlen dál než za to, co právě vidíte a šokuje leda tím, že tu máme společnost, ve které je určitá míra brutality a šílenství považována za normu (tzn.další kult, jakkoli na první pohled hezčí). Tenhle festival hlouposti, nulového důvtipu a jakéhokoli postřehu a reflexe vás možná na první pokus zmate svou snahou o "art". Nic se neděje, to je v pořádku. Poslechněte si ale postřehy lidí, co z toho nedostávají záchvaty blaženosti (nebo intenzivní koncentrát na YT kanále The Critical Drinker) a zkuste druhý pohled na věc. Zkuste to, co nikdy nikdo celý film neudělá - zamyslet se hlouběji nad tím, co je mi tupě prezentováno. Rádo se stalo. PS: SPOILER ALERT: kdyby se genderové role Dani a Chrise prohodily, a Dani, zpochybňující náročný a komplikovaný vztah ale přesto stále oddaná dívka byla Chrisem, psychicky narušeným emocionálně nestabilním přítelem nakonec za živa upálena na základě toho, že byla přistižena u nevěry, do které byla očividně zdrogovaná a vmanipulována komploty okolí a která díky své kultistcké absurdnosti vypadá jako všechno jen ne jako dobrovolný romantický "úlet", tak už si Ari Aster ve veřejném prostoru ani neškrtne... Očividně rovnost je tu, ale měří se odlišnými měřidly v odlišných jednotkách. (Já jsem osobně pro to, aby se tohle mohlo dít v jakékoli kombinaci genderů, protože JE TO DOPRDELE JEN DEBILNÍ RÁDOBY HOROR, a ne nějaký sociální rolebook. Pokud někdo vidí ve filmech nějaký návod/ospravedlnění k něčemu takovému, tak je něco špatně s ním a ne s tím filmem).

plakát

Řbitov zviřátek (2019) 

Jason Clarke si svou roli Louise opravdu dává. Zbytek je pěkný kus za ním, což je největší mínus. Jestli je to postavami, nebo herci, nevím. Ale Rachel jako prototyp rozložené nestabilní manželky a Ellie jako ideální hororová oběť (trošku otravné, ale zároveň milé ale příliš zvídavé a neposlušné dítě bez pudu sebezáchovy). Výprava je moc fajn, počáteční Les byl krásně mystický, místo které je někde a nikde, jiné ve dne a v noci s cestami, které jsou jeho kostrou a vše mezi nimi je "nejisté". Skoro jako z fantazie a pera Roberta Holdstocka než Stývna Kinga. A málem bych opomenul hereckou sázku na jistotu, v podobě Creedovic souseda, kterého ztvárnil John Lithgow kterému role padla do ruky (nebo to je naopak?) výborně. Škoda že ho nebylo víc, ale pak bychom zase neměli Ellie 2, která už má trochu jiný drajv. Ve výsledku je to velmi slušný horor, škoda jen těch klasických vějiček (když se teď stalo tohle, tak teď se musí stát tohle, když se koukne sem a je tam prázdno, tak zaručeně v chvíli úlevy se objeví leknutí a tak dále). Moje drahá by po tomhle spala rok s rozsvícenou lampičkou a dalších pět se nepřiblížila po soumraku na sto metrů k lesu. Takže za mě dobrý. (Na pozitivitě mého pohledu se podepisuje to, že předlohu znám jen povrchně, původní filmovou verzi jsem neviděl a oceňuji to, že film se s tím zbytečně nebabrá.) (Předělávka "Pet Cemetery" od Ramones v titulcích začíná rychlejší verzí melodie, kterou začíná "Don't fear the Reaper" od BOC. Náhoda?)

plakát

Zrodila se hvězda (2018) 

To co se slušně rozjelo začalo upadat ve chvíli, Kdy se Ally dala na sólovou dráhu a Jak pro změnu na sestup. Film se stal roztěkaný mezi tyhle dva proudy a ztratil ten náboj, který od začátku pracně ale efektivně budoval, spolu s několika dějovými linkami, které vyšuměly do ztracena. Cooper i Gaga se před kamerou fakt snaží a je to paráda. Bohužel pachuť z konce, kdy divák vnímá zvolený kurz ale loď si to šine pomalu a nerozvážně. Je to hezké, úspěšně recyklujíc tropy které známe z jiných "hudebních" příběhů, ale za mě lehce zklamání. nebo vlastně ne - nečekal jsem, že to bude pecka co mě chytne za kaťata, a ve výsledku jsem si to i užil, nebýt té rozvláčnosti druhé poloviny a tím i možná až moc dlouhé stopáže.

plakát

Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw (2019) 

Chtěl jsem tam kliknout čtyři hvězdičky, ale nějak jsem nemohl. Hobbs a Shaw prostě nejsou žádný filmový zázrak, příběh je ta nejklasičtější kostra a na sebe balí klasické principy a scenáristické finty a zkratky. Recykluje již vymyšlené a řádně ověřené. Prostě klasická popcornová oddechovka. A tak jsem to i bral. Člověk může vypnout mozek, a jen sledovat, co se v danou sekundu děje na obrazovce. A to stojí za to. Akce, přestřelky, komediální prvky. Vyvážený koktejl, kde jednotlivé prvky umí jiné filmy/série mnohem lépe, ale tady je každý z nich poctivý a funguje dobře. I když akční scény nemají na Jacka Reachera a přestřelky na Johna Wicka, pořád je to moc fajn, i když je to často zabalené do rozmazaného CGI. Ale pro mě nejlepší na celém filmu je špičkování Hobbse a Shawa. Johnson a Statham mají na tohle skvělou chemii, nevynechají možnost (v rámci scénáře) se špičkovat, něco si provádět nebo vyvolat hláškovací přestřelku. Sem tam jim sekundují jiné postavy - Reynoldsův CIA agent s humorem který natrénoval v Deadpoolovi či Air Mashal (který, sporu s Reynoldsem ani není v credits tady i na IMDB). Celé obsazení je vlastně moc fajn a Idris Elba je fakt super záporák a herecky, ač nemá moc prostoru, si to dává ze všech nejvíc. PAN herec prostě. Ano, F&F - Hobbs and Shaw není žádný filmový zázrak, je to v podstatě kravina, co člověk nesmí brát ani malíčkem vážně, ale je to sakra dobrá oddechová zábava.

plakát

Johnny English znovu zasahuje (2018) 

Ano, je to humorné. Ano, R. Atkinson zase dělá klasické opičky a extrémní nemotornost a zabedněnost a paradoxně mu to vychází. Ano, působí to na to největší dno humoru v člověku, takže se mezi tím cringe i zasměje. Já se smál. A pak si ťukal do čela. Na rozdíl od uživatele Fr si nemyslím, že jeden z důvodů, proč tento film vidět je, že k němu dělal na (asi) titulky.com uživatel espectro. Spíš tím důvodem bude nostalgie po skopičinách Mr. Beana a to, že to má krásných krátkých 88 minut. Ale včera jsme se doma cítili jak po lobotomii, a tak nám film dobře sedl.

plakát

Ready Player One: Hra začíná (2018) 

Vizuálně opravdu hezké a zajímavé, obsahově letní popcornovka. Popkulturní odkazy jedou, akce je spousty a bohužel i romantiky. Mezi Wadem a jeho láskou je asi tolik chemie jako mezi robotickým vysavačem a záchodem. Obsazení je slušné, i když mi u některých vedlejších postav přišlo dost "béčkové". Bohužel to finále je až moc velký happy end a jízda na jistotu, což jen prohloubí utrpení z mnohých scenáristických kotrmelců a zkratek po cestě k němu takže ty 4 hvězdičky jsou s hodně odřenýma ušima.