Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (1 324)

plakát

Expend4bles: Postr4datelní (2023) 

Trojka oproti tomuhle bohužel dokonce ušla. Už po prvních 15 minutách je jasně vidět, že do Ex4 neproudily ani peníze (myšleno na produkci; možná leda na honoráře), ani zájem herců. Výsledek je příšerný - repliky jsou prkenné, postavy se tak nějak pohybuji ve vzduchoprázdnu aby si odkroutily své scény, kamera je hrůza, choreografie akce je nejvíc Hollywood basic bitch level, chyb je nasekáno habaděj (poslední bonus výstřel po tom co závěr zůstal vzadu byla už jen třešnička na oříšku) a to CGI. Za celý další den jsem neviděl horší CGI a to jsem viděl pár devadesátkových videoklipů. Herní animace od studia z Bulharska, o kterém jste nikdy neslyšeli a už nikdy neuslyšíte, protože starší brácha jednoho z dvou vývojářů mu sebral PC, aby vám mohl posílat SMS s výzvou na uhrazení poplatku za zpracování důležité zásilky, který musíte okamžitě uhradit. A příběh ukrytý v předchozím souvětí je více nápaditý, zajímavý a podstatně hlubší než celí Ex4. Uzavřu to tím, že bych se asi musel hodně namáhat, abych si dokázal představit, jak hlouběji by tohle mohlo ještě padnout. Pryč s tím, i když se bojím, že to CGI mě bude strašit ve snech ještě dlouho.

plakát

Insidious: Červené dveře (2023) 

Insidious už se tak vyčerpal, že začíná stravovat sám sebe. Tohle je bohužel prvoplánové a ztratilo to vše z kvalit série už na dobro. Řadový "demon/ghost" horror který už se ani nehledá, když se ztratí. Loňské "Talk to me" je víc "Insidious" než tyhle Rudé Dveře a je na čase si přiznat, že tahle série nemá ani nové nápady, ani novou krev a stará řemeslná dovednost ji taky opustila.

plakát

Godzilla vs. Kong (2021) 

Takovou fantasmagorii jsem už dlouho neviděl. Jako chápu, že prostě u těchto věcí musí občas "realita" stranou, ale jsem rád, když se tvůrci snaží a zůstává tak nějak alespoň logika. Tady je to prostě soubor fantazií tvůrců tak, aby jim to poskládalo žádoucí scénář. Od technologií, přes lore monster, postavy a jejich fungování, celý je to blábol kdy se mi dařilo trochu držet pozornost alespoň při soubojích, které se ale taky rychle ohrály (ten v oceánu mě ještě bavil). Nejuspokojivější bylo, jak Kong udělal krátký proces s bitchy bossy c*nt dcerou pana hlavního záporáka, ale to je kapka v oceánu. Jinak je to pitomost a fakt, že se to celé bere hrozně vážně, to jen podtrhuje.

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Mám rád duchařiny jako každý jiný člověk, který pak jde v noci na záchod a zpět o něco rychleji, než chodí obvykle. Ale kvalitního materiálu je pomálu a čerstvých nápadů ještě méně. Talk to Me má velmi dobrý nápad, ale poněkud slabší zpracování. Celou dobu až do konce jsem měl pocit, že se z toho dá prostě vytěžit víc. Ten a který bod příběhu rozvinout trochu jinak. Ale což, režisér a scénárista v jedné osobě si to namyslel nějak a stejně tak zrežíroval. To, že poměrně slušný potenciál nacpal do klasické šablony "teenageři vyvolávají duchy", je škoda. Ale i tak to bylo značně nadprůměrné, s rázným koncem a rámcově si stěžovat nemůžu. Ale chci. Protože tohle prostě působí jako devadesátiminutový sestřih z něčeho rozvětvenějšího, vydatnějšího a děsivějšího.

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

Jo bylo to pěkný, ale tuctový, zejména v první polovině. Rocketova memory lane byla slušná depka, takže to trochu sráželo klasický space-punk Guardianů a výsledek se mohl opírat už jen o akci, kde ta tuctovost byla vidět nejvíc. Ale jako spousta penízek, kvalitní herci, jo to se těžko potopí, taková bárka. Gunn je ninja dojič téhle Marvelové krávy, jeden kyblík popkultury za druhým.  Chtělo by to už trochu změnu žánru, ať si trochu pročistíme chuťové pohárky.

plakát

R.I.P.D. 2: Rise of the Damned (2022) 

Abych pravdu řekl, není to tak hrozné, jak jsem podle hodnocení čekal. Je to prostě taková blbinka, která nenadchne, ale neurazí a odpočinkově pobaví. Takový film v neděli odpoledne na Nově. Když nad tím člověk nepřemýšlí, tak si i užije pár vtipných scén a hlášek/srandiček. Samozřejmě celý je to takový laciný, ale nečekal jsem žádný blockbuster. Možná je to i líp - jednička si hrála na mnohem větší parádu, o to víc to pak bolelo. Tady to je prostě fantasy westernová oddychovka.

plakát

Sisu (2022) 

První polovina ponuřejší, druhá už je klasická "revenge" vyvraždovačka - odhodlaný (nesmrtelný) hrdina versus početný nepřítel s několika úrovněmi "bossů". Je vidět, že režisér a scénárista v jedné osobě má nakoukané Tarantiny a Rodrigueze a tak dál se stejnou láskou jako běžný fanoušek a neskrývá to (vařím že i ten Koschei the Deathless je pomrknutí na jiného "Babu Jagu"). Ve výsledku příjemné, přímočaré a kvalitně béčkové.

plakát

The Covenant (2023) 

Dnes už "klasika" tropy survival behind enemy lines a extraction ve velmi kvalitním (po filmové stránce) akčním podání od Ritchieho. Napětí, akce, bratrství a americký patos (v nebývale decentní dávce) kvalitně rozložené podél dvou hodin stopáže. Za mě moc pěkný, tím spíš s Jakem, kterého mám moc rád, v čele. A Alexander jako bonus. Samozřejmě, nejde to do hloubky, kritika přístupu USA je jen rámcová. Ale tohle není žádné politicko sociálně špionážní drama, je to akce a tak funguje i dynamika filmu. A funguje parádně. Válečný film, co jsem si užil dosyta. A málem i slzička dojetí a radosti ukápla, když nastoupil na scénu AC-130U. Pak chvilková AH-64, být tam ještě finální přelet od A-10, tak mám pocit, že na mě Richie přímo pomrkává. Když se tak poslouchám, tak nakonec vypustím z hlavy pár detailů, nechám se unést atmosférou a přidám i tu pátou hvězdičku. Tohle bylo hodně fajn.

plakát

Vietnamská válka, Historie a důsledky (2015) (seriál) 

Po druhém dílu musím seznat, že tenhle dokument je zgarb: V časové ose s přibývající stopáží skáče tam a zpět, takže pocitově pro diváka se ty události celého konfliktu odehrály v jednom roce. Ale víc mě štve věcmi, které u dokumentů nemám opravdu rád: Za prvé, když je řeč o něčem, tak se v průběhu objevují namíchané záběry z jiné doby/místa/jednotek/události a tak podobně. A za druhé, stopáž se neskutečně opakuje. Co se týká historických záběrů, tak je to znát už v prvním dílu, ale druhý díl je cca 70% záběrů toho, co jsem viděli v prvním. A k tomu pocitově 50% toho, co jsem slyšeli v prvním. Za mě druhá epizoda mohla mít klidně 10 minut. Ani u jedné věci nemůžu přimhouřit oko, vždyť "Válka ve Vietnamu" byla velká mediální událost a materiálu je dost, jak obrazového, tak znalostního. Prostě zase další dokumentární rychlokvaška.

plakát

Tátův drak (2022) 

Sympatický ale prosťoučký animák, který opakuje obehranou premisu o tom jak hrdinové odvahu a přátelství našli a aby zachránili svět a vsází na líbivý vizuál. Pro malé děti jistě kouzelné, bohužel ne tak nápadité a působivé jako díla předchozí.