Režie:
Guy RitchieKamera:
Ed WildHudba:
Christopher BensteadHrají:
Jake Gyllenhaal, Dar Salim, Alexander Ludwig, Emily Beecham, Antony Starr, Bobby Schofield, Jonny Lee Miller, Sean Sagar, Jason Wong, James Nelson-Joyce (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh seržanta Johna Kinleyho, který na své poslední pracovní cestě do Afghánistánu využívá služeb místního tlumočníka Ahmeda. Ten neváhá riskovat život, aby v náročném terénu Johna dopravil do míle vzdáleného bezpečí. (Prime Video)
Videa (8)
Recenze (350)
Souhlas vesměs s Lacem. Určitě o něco povedenější než Butlerův Kandahár. Řemeslně slušně zvládnutý a ani akční scény neurazí, ale časem začne tempo trochu uvadat i když závěrečný finále to vynahradí. No možná, že bych nakonec i ty nejslabší možný čtyři hvězdy dal, ale to vysoký hodnocení se mi nezdá, takže za mě 65% ()
Dohoda, pouto, slib, věrnost. Přímočaré, rychle odsýpající válečné drámo. Málo dialogů, ale tady to šlo i "beze slov". Strašně silnej příběh dvou prakticky cizích chlapů, kteří mají sakra obrovskej charakter. Dar Salim strčil Gyllenhaala do kapsy, tady to bylo hlavně o něm. Tohle, že bylo od Guye Ritchieho? Film, který i přes ten hnus nesmyslných válek zahřeje na srdíčku. A za to slabší pětka. ()
Guy Ritchie se opět pochlapil. Toto válečné drama s Jakem Gyllenhaalem zvládl na jedničku. Filmy o Afghánistánu teď asi budou frčet. Vypráví příběh o silném poutu mezi zachráněným americkým důstojníkem a jeho místním tlumočníkem. Oba si na jejich cestě za záchranou projdou peklem. Tím ale nic nekončí, protože Taliban prahne po pomstě. Další úkol je dostat tlumočníka spolu s jeho ženou a dítětem ze země. Jsou tady fakt silné momenty a skvělá akce. I hudba je tu dost atmosférická. "Nakopu ti prdel!" ()
Přímočarý a předvídatelný válečný akčňák o pravých chlapech (nejen) pro chlapy. Ritchie má nepochybně na víc, po nemastné a neslané Operaci Fortune však jde o po všech stránkách solidní žánrovou zábavu, která si zaslouží pozornost. Do dějin se to sice ničím nezapíše, cílovka by ale měla být vesměs spokojená. Nechápu, proč to u nás nešlo do kin. 70 % ()
Stále mi behal po rozume Mayday s Butlerom, kde som tiež čakal akčnú nálož a napokon som sa dočkal prekvapivo komorného príbehu o netradičnom chlapskom spojenectve, ba miestami až priateľstve. Ale samozrejme s tým, že The Covenant je predsa len iná liga (sorry, Jean-François Richet). Áno, aj tu som sa tešil na strhujúcu akciu a nie, ani tu som sa jej nedočkal. Ako v Mayday, aj v The Covenant akcie je relatívne málo a jednak to, čo tu je, nie je žiadne enormne strhujúce divadlo, to si treba napísať na rovinu. Ako-tak zasiahne azda len prepadovka v lome a finále pri priehrade, ale obe scény nie ani tak kvôli špičkovej bojovej choreografii (ktorá tu proste nie je), ale skrátka z dôvodu, že vám záležalo na postavách... a škrie vás každá preliata kvapka krvi. Sakra vám na nich záleží najmä na konci. To už ich máte zadreté pod nechtami a ste zvedaví, ako to skončí. Želal som si, aby sa to skončilo dobre... ale toto je film Guya Ritchieho. Najviac ma nudila stagnujúca (paradoxne najakčnejšia) dlhá pasáž, kedy dvojica uteká pred presilou a pokúša sa z posledných síl ako-tak vyrovnať skóre. Občas ma zarazila biedna práca s logikou. Neverím, že ak by Taliban hľadal osobu X a poznal by jej brata a vedel by, že ten brat vie, kde sa osoba X nachádza, že by to z neho nevydoloval. Brat síce vysvetlí, ako je to možné, ale aj tak som nechápavo krútil hlavou. A ak by som bol vojak na úteku pred smrteľne nebezpečnými nepriateľmi a vedel by som, že odhalili dom, v ktorom som sa cez noc ukrýval, fakt by som sa následne naprieč stavbou neprechádzal vystretý a tak, aby ma videli z diaľky X kilometrov, aby ma mohli zamieriť a luxusne trafiť do hlavy. Film teda trpí nielen divnou (ne)logikou, ale i nevyrovnaným tempom. Je ale pravda, že to až tak nevadí, lebo postavám úprimne držíme palce a režisérovi sa perfektne podarilo vystihnúť ten pocit, keď viete, že ste niekomu dlžný za záchranu života a viete, že ak mu to nesplatíte (nech to stojí, čo to stojí, pokojne aj váš život), nebudete sa už nikdy pozrieť do zrkadla. Je tu viacero strhujúcich a intenzívnych scén, paradoxne nie akčných, ale psychologických. Napr. keď sa isté dve postavy po X mesiacoch znova stretnú, prebehne ich prvé stretnutie len s malým množstvom slov. Napriek tomu im všetky emócie dokonale čítate z tvárí. A manželkin preslov sa možno zaradí medzi najsilnejšie scény hollywoodskej kinematografie roku 2023. Veľmi dobrá hudba. Inšpirované skutočnými udalosťami. Chýbal mi dodatok z obdobia, čo sa stalo „potom“. Ale možno to bolo správne rozhodnutie. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (10)
- Film dostal oficiálny názov Guy Ritchie's The Covenant, najmä pre to, aby sa odlíšil od filmu s rovnakým názvom z roku 2006. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Alicante, Sax a Villajoyosa (Španielsko) od februára 2022. (Arsenal83)
Reklama