Recenze (1 723)
Payback: Straight Up (2006)
Tu oficiálně distribuovanou verzi si moc nepatmatuju, vím, že byla vynikající a utkvělo mi pár scén, které se v tomto Helgelandově sestřihu nevyskytly, ale porovnávat bych opravdu nemohl. Každopádně tohle je noir tah na branku bez hluchého místa s dokonale nekompromisním koncem.
Nespoutaný Django (2012)
Tarantinovka na první pohled a především poslech, kam ten Quentin na ty skvělý písničky chodí? Dialogy boží ("Neprodávam negry, který nechci prodat!"), Foxx, Waltz, DiCaprio a Jackson si svoje party vychutnávají, ale pořád je to jen z cool scének poslapované něco, co by se nejraději rozpadlo. Především Waltzova postava podivně mění chování (z naprostého badasse na jelimana) podle potřeb okolí. Pancharti jsou jednoznačně lepší, ale pořád to byla nejlepší zábava poslední dobu.
Hatfieldovi a McCoyovi (2012) (seriál)
Výborně napsané postavy, nikdo není vyloženě zlý ani vyloženě blbý, postupně bující nenávist mezi dvěma rodinama je z obou stran naprosto pochopitelná. Zahráno na jedničku, Kosťa je v sedle jako na koni. Snad jen ti komparzisti, kteří těží dřevo tak, že si stoupnou k větvičce a začnou jí lámat, to trošku kazí.
Cloclo (2012)
Skvěle natočené (řada opravdu luxusních několikaminutových záběrů), svižné a nadupané, atmosféra doby a měnících se hudebních stylů je kouzelná. Prostě sex, disco a líměčky. Reinier je v roli toho titulního kreténa výbornej.
Notting Hill (1999)
Dokonalý příklad geniálí britské romantické komedie s Hugh Grantem. Po všech stránkách kouzelné, k prasknutí nahláškované, i podvacáté stále vtipné. Evergreen jedna báseň.
Můj nepřítel (1985)
Nostalgických pět hvězd, protože jako mládě jsem z toho byl paf, byť po dnešní projekci (16.2.2013) jsem sice musel ocenit dokonalý převod do HD, ale film samotný zestárl hodně. Masky Draků jsou sice stále bombastické, ale příběh a chování postav je na dnešní poměry sci-fi už hodně naivní.
Štamgast (1987)
Tak takhle má vypadat Chinaski - vypitá smardlavá troska, z níž však prosakuje hodně svérázná důstojnost, zásadovost, inteligence a především charisma. Rourke v téhle roli neskutečně zaválel. Bombastické dialogy, černý humor a perfektní atmosféra nenáviděné a milované ulice a každodenního dobrovolného živoření.
Sibir, Monamur (2011)
Hodně drsná, hodně syrová a hodně Ruská nádherně natočená sonda do neobyčejně obyčejného žití kdesi v odlehlé, vlky zamořené studené sibiřské pustině. Zajímavé na tom je, že Rusáci sebe sami a svou náturu vidí snad ještě hůř, než co si o nich a jejich chlastání myslí zbytek světa.
Hořící keř (2013) (TV film)
Po první díle za pět. Vzhledem k tématu něčekaně strhující a napínavé, věřím, že bych dal bez problémů všechy díly za sebou.
Sejmout zabijáka (2011)
Začátek smrděl, ale nakonec velmi zdařilá a docela drsná gangsterka nacpaná výbornými postavami v čele s nevyzpytatelným Dannym Greenem v podání Raye Stevensona. Těch nepovedených CGI plamenů u vybuchujících aut mohlo být méně.