Recenze (71)
Barbar (2009)
Něco mezi jednou a pěti hvězdičkami. Pomalé tempo jsem si vychutnával, nořil se do hutné syrové atmosféry, lebedil si nad zamlženými přírodními sceneriemi. Herci byli zajímaví a Mikkelsenovi nejde upřít solidní charisma. Na druhé straně mě dosti prudily stupidní dialogy, kdyby se v tomhle filmu vůbec nemluvilo, mohlo to dopadnout ještě líp.
Čtvrtý druh (2009)
Co je na Čtvrtém druhu nejzajímavější? Menší SPOILER: Zkuste se nad tím zamyslet. Každou noc jdete spát, ráno se v klidu a v pohodě probudíte. A co kdyby jste zjistili, že ve skutečnosti máte každou noc děsivou návštěvu někoho, kdo si s vámi může dělat co chce a ještě je vám schopný implantovat falešné vzpomínky? Při spánku je člověk tak křehký a bezbranný! Tohle by podle mě rozložilo a psychicky zničilo každého. Značná část působivosti celého filmu spočívá na tom, jak postavy odhalují pravdu o tom, co se s nimi v noci odehrává, a hrůza takového zjištění je zobrazena poměrně dobře. Co se týká zbytku filmu, tak průměr.
District 9 (2009)
Expozice velmi zajímavá, výborná dokumentární atmosféra, ale od poloviny začíná scénáři docházet dech a stává se z něj předvídatelná akční jízda. Už to tady bylo zmíněno několikrát - logické lapsy, hloupý příběh, konec plný klišé...Škoda, škoda, mohlo to být lepší.
Lov na Gluma (2009)
Po shlédnutí The Hunt for Gollum doporučuji podívat se i na dokument o jeho natáčení. Sympatická banda lidí dala za pár tisíc dolarů amatérský snímek, který na jedné straně udivuje svojí výpravou, kostýmy a choreografií soubojů, na druhé straně zamrzí nedotažený scénář, mizerní herci v hlavních rolích, slabá kamera a určitá prkennost celého díla. Nejsem si jistý, jestli na to hoši nešli špatně - snažili se tolik přiblížit k Jacksonovi, že se na mnoha místech neubráníte srovnání, při kterém Hon na Gluma mnohdy vyzní hodně naivně a směšně. Chybí tomu hlavní deviza kvalitních levných amatérských filmů - nápad a originální scénář. A bere se to hrozně vážně.
Moon (2009)
Špatný scénář, nelogický děj plný "PROČ?" momentů...ale přesto je to příjemné sci-fi s kvalitním hereckým výkonem, slušným audiovizuálem a supr robotem, za kterého přidávám jednu hvězdičku navíc.
Protektor (2009)
Spíš 3,5 než čisté 4 hvězdy. Na české poměry docela odvážně udělaný film ze scénaristicky vděčného historického období. Dobrá výtvarná stránka, výborná hudba, místy zajímavé nápady a scény. Občas (hlavně ze začátku) jsem měl ale pocit, že se poslouchám dialogy z českých seriálů typu Rodinná pouta. Herecké výkony toporné. Bohužel pokud se podívám na zahraniční filmy zabývající se lidskými osudy za druhé světové války, nacházím nejméně o třídu lepší snímky - třeba Schindlerův seznam, Mefisto nebo Hanussen.
Sherlock Holmes (2009)
Tento rádoby cool film je prázdnější než moje peněženka, a to je co říct. Není v něm dokonce ani Sherlock Holmes! P.S. Při sledování u toho hraje fajn hudba, ta ale patří k jinému filmu.
Star Trek (2009)
Jednoznačně zklamání. Překombinovaný chaotický děj, nesnesitelná poskakující kamera (ze které má přítelkyně málem dostala epilepticko-hysterický záchvat), světýlka jako na diskotéce, nevyýrazné ztvárnění postav a spousta opravdu hutně klišoidních scén. Milý J.J. Abramsi - short live and decay!
Strážci - Watchmen (2009)
Dopadlo to nakonec docela dobře. Snyderovi Strážci jsou docela solidně natočený cool snímek, který ale na rozdíl od komiksu nedokáže dostatečně využít možností žánru a opakuje pořád dokola několik provařených postupů (zpomalené scény, retro písničky apod.).
Strážci - Watchmen: Příběhy Černé lodě (2009)
Pěkně udělaný a atmosférický animák. Jeho komiksová verze je ale mnohem silnější a komplexnější (vzhledem k propojení se světem Watchmenů). Pomalé, přerušované čtení se k tomuto příběhu hodí víc než plynulý sled animovaných scén a lehce archaický jazyk originálu taky vypadá líp na papíře.