Recenze (248)
Big Lebowski (1998)
Jedna z nejlepších a nejoriginálnějších komedií, co jsem kdy viděl. 4 hvězdičky (původní hodnocení, které jsem u tohohle filmu měl hodně dlouho) jsem tomu musel dát asi v pominutí smyslů... =D 95%
Blade (1998)
Slušná akce se solidním spádem, ale bohužel také několika již ve své době spíše směšnými efekty (např. způsob zneškodnění hlavního záporňáka, respektive následná animace). Svého času bych dal 4, na mém dnešním hodnocení se ale nemůže nepodepsat fakt, že filmy, které příliš staví na samoúčelné řežbě, už delší dobu nevyhledávám.
Černá kočka, bílý kocour (1998)
Moje druhé setkání s Kusturicou a opět plný počet. Jeho styl je neskutečně temperamentní, originální (nenapadá mě jediný film, který by mi připadal jen trochu podobný, samozřejmě kromě další Kusturicovy tvorby) a dokáže člověka opravdu vtáhnout do děje. Chaos a nepořádek nebyl nikdy tak okouzlující... :o)
Město andělů (1998)
Pro tenhle film mám slabost, ač chápu, že ho někdo může považovat za kýč... 95%
Pleasantville: Městečko zázraků (1998)
Originální, svěží, vtipné a hravé podobenství o našich životech, o tom, jak se bojíme vystoupit ze svých zajetých kolejí a o kolik se tím často okrádáme. Navíc perfektně zahrané i technicky zpracované a podkreslené stylovou hudbou... A kdo z nás by nechtěl znovu zažít svůj první déšť...? :o) 95%
Postel (1998)
Poměrně ujetá záležitost, ve které se člověk snadno ztratí. Ztracení je to však podmanivé. Svým stylem (záměrně černobílá kamera a absurdní prvky) mi nemohl nepřipomenout Nudu v Brně (což je film, který mám také rád), nicméně Postel jde mnohem dál do snového, surrealistického světa. Tím se tento snímek stává poměrně náročný na pozornost diváka a v některých pasážích jsem se musel ptát, jestli mám problém danou scénu (respektive její smysl) pochopit, protože mi něco konkrétního uniká, nebo se jen sám režisér baví představou, jak divák hledá smysl tam, kde žádný není. V každém případě mě ale tento film bavil - a rád si ho dám někdy znovu - myslím, že tohle je přesně ten typ filmu, kde člověk při každém shlédnutí objeví něco nového.
Taxi (1998)
Komedie, která má spád a není hloupá. A to se dnes hned tak nevidí... ;o)
Vyobcovaná (1998)
Po (v rámci možností) idylickém rozjezdu nečekaně smutný film s mnoha silnými momenty, ale z mého pohledu jako by mu něco chybělo - navzdory velmi emotivnímu závěru mě nedokázal plně pohltit ani dojmout... Přesto rozhodně nadprůměr. 67 %
Gattaca (1997)
Velmi dobře natočené a zahrané komorní sci-fi, kterému chyběl už jen silnější a méně předvídatelný závěr. Přesto rozhodně solidní snímek.
Knoflíkáři (1997)
I přes hořký nádech a několik hlušších míst jsou Knoflíkáři vydařenou komedií. Výsledný dojem pak ještě umocňuje propletenost jednotlivých povídek. A jak už tady bylo řečeno ostatními, některé hlášky, které v tomhle filmu zazněly, jsou nezapomenutelné... :o) 75%