Perfo

Perfo

______ _______

Česko
______


10 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Mechanický pomeranč (1971)

    THE BEST

  • poster

    Old Boy (2003)

    Celá Chan-wook Parkova triologie pomsty je skvělá, ale toto je její nejlepší část. Hrdina je vězněn neznámým člověkem. Po několik let nevýjde z jediné místnosti. Nezná nic jiného, než denní rutinu. Pak se jednoho dne probudí venku volný a má prostředky na vykonání pomsty člověku, který mu jeho nedobrovolné uvěznění způsobyl. Film si nebere servítky a vše ukazuje natvrdo a bez příkras. Už jenom rvačka v chodbě v jediném záběru, nekompromisní oddanost hlavní postavi se pomstít a velice překvapivé rozuzlení celého filmu dělá jedinečné dílo:)

  • poster

    Potomci lidí (2006)

    Akční kamera z třetí osoby byla excelentní. Celá výpravná stránka dokonalá. Vylíčení Británie, jako velmoci, která jediná nepodlehla světovému chaosu naúkor nekompromisní politice proti "běžkám". Scéna, kde hlavní hrdina spolu se svojí chráněnkyní, která má v náruči plačící dítě je neuvěřitelně silná a podmanivá. Vůbec bych se nebál tento film navzat větším milníkem v kimenatografii.

  • poster

    Lola běží o život (1998)

    Nebojím se říct, že to je nejlepší německý snímek za posledních 15 let. Jednoduchý zkratkovitý děj vyprávěný třikrát za sebou a pokaždě s jiným koncem a průběhem. Existenciální vylíčení velké role náhody v životě. Na svou dobu velmi odvážný klipový střih, zrychlené záběry, svižný a rychlý půběh filmu, perfektní hudba, Minipříběh postaviček , které Lola potkává na svojí "pouti" vyprávěný serií fotek...no prostě originální snímek po všech stránkách.

  • poster

    Touha (2002)

    Velice netradiční, pro někoho zvrácené, dokonce i perverzní. Ale chce to nadhled. Tento film je dekadentnějíším příběhem lásky a manželství. Jeho atmosféra je úžasná. Černobílá kamera má velkou sílu a vypovídající hodnotu. celé zpracování filmu je netradiční, originální a výtvarně velice kvalitní. Víc takových filmů!

  • poster

    Gummo (1997)

    Nechápu, proč tento film všechny tak pohoršuje a uráží. Podle mě tento snímek dokonale vystihuje typický americký buranský zapadákov na okraji světa, kde každý z jeho obyvatel je tak trochu úchyl a všichni ty úchylové jsou mezi sebou provázaní a znají se. Je to jednoduše mozaika bizarních postaviček, které se shromáždili na jednom místě a jen si tak jsou. A do toho dva kluci, co se nudí a krátí si volnou chvíli kdejakými blbostmi, fetováním lepidla, lovením a občasným týráním koček. Děj u tohoto snímku není zas až tak důležitý, protože tento snímek v podstatě děj nemá. Je to jen strukturalizovaná přehlídka lidských trosek, zhýralců, chudáků, pitomců a násilníků. Tento film se nebojí zobrazit lůzu takovou jaká je. Proč se obracet k nečemu zády, jen proto, že to není "hezké", "sympatické" a podle našich představ ? Obracíme se k tomu zády, protože tomu nechceme věřit, že je tohle někde v reálu možné v méně či více vypjaté variantě? Víte kolik takových městeček po celém světe je? tento film je metaforou na všechna z nich! Korineho snímek je velmi upřímný a ukazuje jací lidé mezi námi mohou žít. Co se týče technické stránky filmu, tak experimentální podtón rozhodně nebyl na škodu. Podle některých "pseudoumělecká" kamera společně s komentovanými prostřihy na fotky jedině prospěla k atmosféře celého filmu. Jistě, neni to pro každého,ale film je taky forma umění a umění mělo vždycky vyvolávat diskuze a provokovat. A to jednoznačně toto dílo plní!

  • poster

    Memento (2000)

    Pět hvezdiček málo...

  • poster

    Angst (1983)

    Erwin Leder by měl dostat oskara za svůj výkon totálně šíleného sadistického, právě z vězení propuštěného individua, které potřebuje a musí vraždit aby utišil svoje nutkání a libido. A Zbigniev Rybczynski ( o kterém sem nikdy, až do shlédnutí filmu neslyšel) by měl dostat oskara za kameru, protože aby kamera naturalisticky zachytila tak neúprosnou atmosféru a zároveň podala maximální výtvarný zážitek, jsem snad naposled viděl v Requiemu za sen. Celkově je to prostě a jednoduše nářez. Přirovnal bych to k představě pánů policejních komisařů, kteří s vrahem sepisují výpověď a představují si při tom všechno tak jak se to dělo a stalo. Ve všech detailech a podrobnostech. Z vnitřního monologu hlavního hrdniny a jeho mimiky až někdy běhá mráz po zádech. I když se jedná o tak ojedinělý, originální, skvělý a podle mě revoluční a škoda, že neznámý film, nekonečná inspirační sonda Gaspara Noé, přesto nedám pět hvězdiček. Byli tam momenty, které mi přišli nedotažené a nepromyšlené. Tím myslím výkony vedlejších herců, konkrétně matky a její dcery, které film celkem dost srazili, což je obrovská škoda, protože tohle vnitřní šílenství by se dalo přirovnal i ke slavnému Hannibalu Lecterovi, akorát k jeho přimitivnější a živočišnější verzi.

  • poster

    Hlad (2008)

    Stupnice pěti hvězdiček je pro tento film málo. Něco tak silného, sugestivního, jednoduchého a zároveň skvěle propacovaného jsem dlouho neviděl. O to mi tenhle film vyrazil víc dech, když jsem se dozvěděl, že to je režijní debut. !...Skvost, filmová lahůdečka...!

  • poster

    Vejdi do prázdna (2009)

    ! KUREVSKY GENIÁLNÍ AUDIOVIZUÁLNÍ HYPERORGIE !

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace