Recenze (106)
Fallout (2024) (seriál)
1. Série měla svoje ups and downs, ale finále všechny negativa rozpustilo. Na poli filmů/seriálů podle her se to po boku s TLoU řadí na nejvyšší příčky. Za mě asi ještě o o jeden Rad výš. Ghoul skvělej, Lucy hezky leveluje, Maximus mi neseděl, ale nemůžu mít všechno. Těším se na další řadu, snad to nebudou dva tři roky.
Chudáčci (2023)
Kdo nebyl v mládí levičák, nemá srdce. Kdo jím zůstal i ve čtyřiceti, nemá mozek. Neuvěřitelná Emma, skvělý Ruffalo a bezchybný Dafoe. (Nejen) Vývoj člověka z dítěte v dospělou zralou ženu. Objevování, revolta, nenávist, láska, sexualita, naivita, uvědomění, odpuštění... všechno tak neuvěřitelně přirozeně zahrané a nasnímané bizarní kamerou v kulisách jako ve filmech od Andersona, Burtona a Zemana. Kakofonický hudební podkres surreálnímu nádechu filmu zdatně sekunduje a podporuje, dlouho jsem neslyšel něco tak divnýho a přesto skvělýho. Absolutně jsem nevěděl, co od filmu čekat a dostal jsem vše, co jsem potřeboval.
Duna: Část druhá (2024)
Byl jsem tam, na Arrakisu. Osedlání šaj-hulúda, proslov v jeskyni a závěrečnou bitvu (respektive build-up k ní) jsem neviděl, ale prožil. Dlouho se mi nestalo, že bych měl v kině husí kůži. Díky, Denisi.
Oppenheimer (2023)
Mohlo by se na první pohled zdát, že 70mm IMAX formát je pro biografický film zbytečný a je to jen gimmick, aby se o filmu víc mluvilo a byla to další položka do marketingových materiálů. Tento formát ale z filmu udělal něco víc. Něco mnohem intimnějšího. Tam, kde se jinde kocháte nádhernými panoramatickými scénami, zde vnímáte každý mikropohyb Cillianova obličeje. Místy si člověk připadá jak voyeur a to byl, si myslím, režisérův záměr. Scéna s testem je výborná. Nikoliv monumentálností, ale jednoduchostí, jednoznačností, definitivností a gradací. Ale mě jestě víc dostala jiná scéna. Scéna po testu v kostele za řečnickým pultem. Ta řekla všechno. A budu ji mít v hlavě ještě hodně dlouho. Teď ve zkratce. Výkony herců skvělé, hlavně Cillian a Robert Downey Jr.. Naopak moje oblíbená Emily Blunt byla podivně napsaná i zahraná. Hudba dobrá, ale stejně jako u Tenetu si druhý den nepamatuju žádný výraznější motiv. Film, ač trvá 3 hodiny, je svižný a moc věci nevysvětluje a na diváka nečeká. Tomu nepomáhá ani velké množství postav (často krátké skoro až cameos známých herců). Hodně probírané sexuální scény jsou přesně dvě a nic šokujícího v nich neshledávám. Tenhle Nolan mě baví víc než Nolan před třemi lety. 5/5 a rád bych to chtěl vidět ještě jednou, nějaké příběhové detaily mi unikly, ideálně opět v IMAXu.
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023)
Objektivně to asi na plnej knédl neni, ale dlouho jsem se v kině takhle nebavil a přiblble neusmíval, takže teď si to dovolím pro jednou trošku voroštovat. Neskutečně příjemná, místy nápaditá a veskrze oddychová zábava, která není tak úplně blbá, jak se na první pohled zdá. Chci víc.
Andor - Ulice Rix (2022) (epizoda)
Fight the empire!
Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora - Hřbitovní krysy (2022) (epizoda)
Tak tohle mi sedlo. Kratší, údernější, zábavnější.
Rod Draka - Pán přílivů (2022) (epizoda)
Kam se na tohle může srát RoP. Paddy neskutečnej výkon.
Cyberpunk: Edgerunners - Hustá holka (2022) (epizoda)
Skvělý vyobrazení kyberpsychózy. Tenhle díl měl kule.
Volejte Saulovi (2015) (seriál)
To máte tak. Natočíte si Breaking Bad, jeden z top seriálů v historii TV. Pak vám všichni říkají, že to nepůjde trumfnout, nebo alespoň držet krok s BB. No a pak si uděláte Better Call Saul. Tenhle seriál mě utvrzuje v tom, že je to ve světě TV a filmů ještě někde v pořádku, a že skutečně talentovaní herci, režiséři a showrunneři ještě existují. Díky Vinci, díky Paule. Vůbec si nedokážu představit, kolik práce a plánování to muselo stát. Ale ukočírovali jste to. Neskutečně.