Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 483)

plakát

Noc v Manhattanu (1965) 

Jestli to bylo myšlené jako parodie, tak možná bych i hvězdičku přidal. Ale jinak je to špatně natočené, hraje si to na něco, co není, postavy se chovají jak dementi, a předvídatelné je to v podstatě až do konce (od chvíle, co se ten kluk objeví na scéně). A navíc je k tomu komentář, který jako by prezentuje skutečnou práci FBI. :-) Jak vtipné. Jinak akce nic moc a přes tu stopáž zdlouhavé a často o ničem.

plakát

Lara Croft - Tomb Raider (2001) 

Těžkotonážní nuda. Lara Croft byla herní ženská kopie Indiana Jonese, sexy ve svých kraťasech. Neříkám, že Angelina, ještě když měla kozy, než si je nechala ze strachu před rakovinou uříznout, nebyla sexy, ale tady prostě když se snaží být akční, je to podobné, jako když jsem se snažil hrát kompars ve filmu z 1. sv. války se svými 1+ dioptriemi. Ne že by mě nenechali kompars hrát, ale motal jsem se tam bez brýlí jak slepý. Navíc šlo o nejen o akci, ale i archeologické záhady, a tady je cosi, co není ani pořádně vysvětlené, jak a proč funguje, chybí mytologie za tím, a tak je mi ukradené, jestli kradou hodinky, půlpyramidu nebo vakcínu na covid. A ještě ke všemu trvá půl hodiny než dojde k nějaké akci - nejdřív rozvička s robotem (nuda), pak zasedání bratrstva (nejen nuda, ale už se s tím dál pořádně nepracuje), a pak konečně Kambodža, Benátky a Sibiř - jenže vše vypadá jako jeden studiový interiér, stejný jako má Lara doma na cvičení, prostě nějaký podzemní chrám. Bez nápadu, bez vtipu (ten jeden je vykraden z Indiana Jonese), a možná pro fanoušky moderního, ponurého Bonda tu hraje Craig.

plakát

Willow (1988) 

Chladné jak psí čumák. Kamera a výprava jsou úžasné - ty staré hrady, novozélandská krajina, středověké vesničky. Ale co je to platné, když je to za prvé hodně předvídatelné (včetně toho, kdo zemře, jaký fór se použije, dokonce kdo co řekne) i nad rámec předvídatelného fantasy příběhu, za druhé je to subjektivně dvakrát tak delší, než je (fakt by to šlo prostříhat na hodinu a půl a nic by se nestalo), chemie mezi postavami vůbec nefunguje (a Joan neumí ani držet pořádně meč a všeho se leká - viz její bitka na konci u matky čarodějky, takže ta její drsňačka sem fakt nesedí), a hlavně tu chybí nějaké větší zvraty. Inu a to závěrečné vyvrcholení? Dvě staré baby v mokrém noční košili si dávají přes držku? Jako fakt? A úplný konec - rodinná idylka a vydírání la Spielberg. Vlastně už jen to, že hlavními hrdiny jsou trpasličí lidé, kteří se projeví jako ti nejstatečnější, je trochu kalkul, ale sám o sobě mi nijak nevadil. Pravda, a abych nezapomněl - ty trapné pokusy o humor, to mě taky bolelo, zvlášť ti dva skřítci.

plakát

Labyrint (1986) 

Tohle je zvláštní mix žánrů. Je zde mysteriózno, stará legenda, svět imaginárních přátel, muzikál, křesťanské prvky, muppetí šílený humor, hromada fantazie, spousta špílců (u nichž se člověk neřehtá, jen pousměje, ale udělá to dobrou náladu) atd. Popravdě mi na filmu nejvíc vadí ty písničky - ne všechny mají úplně hloupé texty, nějaké mají i přesah, ale málo platné, melodické moc nejsou. Kdysi jako dospívajícímu se mi moc líbila Jennifer Connely (ty její doširoka otevřené a dobře nasvícené oči!), ale dnes s odstupem vidím, jak macatá na svůj věk vlastně byla a dokonce snad se jí už rýsovala druhá brada - a to jí bylo 16! Ale jinak si nemám na co stěžovat. Hromada fantazijních i fantaskních prvků, odkazy na potřeby přátel i jen tak, křesťanské schopnosti odpuštění a lásky bez podmínek, skvělé kulisy a ty vtípky často jakoby bokem... Líbí se mi to i po letech.

plakát

Noční můry Nadi Urbánkové (1970) (TV film) 

Vlastně docela zklamání a kupodivu na tom nakonec byly nejlepší ty písničky Nadi Urbánkové, ne moc známé mimochodem. Ale jinak je to celé o tom, že jde v noci spát a ráno se probudí a během spánku má několik snů, které jsou vlastně všechny na jedno brdo, jen se mění lokace - jednou tanečnice s počmáranými obličeji tancují v továrně, pak na schodišti uvnitř nějakého paláce, v dlouhých chodbách, v parku, ve tmě, v divadle, a snaží se o Petra Čepka, který se snaží dostat k Urbánkové, a nakonec se objeví cosi jako Ljuba Hermanová a posune čas na hodinách. V určité chvíli jsem si řekl, jak to skončí, taky jse, viděl Svatbu upírů, že?, a ono to tak skončilo. Myslím, že tomu chybělo víc fantazie a změny nálad a promyšlenosti jednotlivých klipů, které takto jsou na jedno brdo, jen se mění místo.

plakát

Přestupný rok (2010) 

Nesympatická ženská - a nepřišla mi ani moc sexy - a nějaký metrosexuál, který si hraje na drsného kluka z irské farmy. Od začátku je to celé nevtipné, práce bytové designérky a na mobilu ukázky operací jejího amerického partnera mi přišly zcela mimo mísu a nijak mne nebavily, a nakonec ani ten irský venkov není nasnímaný nijak zajímavě nebo objevně. Navíc to celé působí jako plakát irského venkova - asi jako kdyby Pražáci vyrazili do sklípku na Moravu, ožrali se jak prasata, a protože je to bavilo, natočili film o plakátové Moravě, jak ji poznali - třeba by se to mohlo jmenovat Přestupné bobule. A ani tady jsem ústředním postavám jejich vztah nijak nevěřil a když jí pak romanticky (dycky romanticky!) dává prstýnek, vůbec mu ten projev nevěřím a jí taky ne.

plakát

Médea (1969) 

Nikdy jsem Pasoliniho filmy neměl moc v oblibě, ale to co předvádí tady... Hele, úvodní záběr je na pindík malého kluka (takže podle mě Pasolini nebyl jenom teplý, ale i pedofil) a závěrečná scéna - prostě uprostřed dialogu střih a kaněc filma. Střihová skladba mě tady obecně hodně rozčilovala - nepovažuju za umění, když někdo poruší vše, co má film obsahovat - rámování obrazu, návaznost scén, nezáběrování přes osu apod. A to nemluvím o příběhu - hele, sledovat na úvod deset minut kentaura, který ve dvou scénách stojí trpně na jednom nebo druhém místě (nemůže se hnout, aby nešlo poznat, že je to maska - jako to měl Potměšil u Němce ve Jméno kódu rubín) a zavile deklamuje, to samo je hodně nefilmové. To, že ze sebe chrlí jména a vztahy asi patnácti bohů a polobohů, z nichž si po dvou sekundách nepamatuji už ani jednoho, to je taky docela drsné. Navíc nechápu, proč kentaur v dalších scénách není kentaur. Ale furt deklamuje. Nebo ty dlouhé, předlouhé záběry, kdy někdo někoho natírá, obléká, jak se chystá stůl pro jídlo a lidé usedají... Btw, myslel jsem, že Jáson se plavil se svými kumpány na lodi, ne na voru, který by se mu potopil i na rybníku v Kotěhůlkách. Neuvěřitelně nejen nedivácký film, ale špatný film - a to nejen řemeslně, ale především pocitově, vzbuzuje jen negativní pocity. Brr. Hvězda za kameru a částečně výpravu. Myslím, že Pasoliniho sláva plyne z tehdejších teplých kavárenských proudů.

plakát

Nox - Epizoda 3 (2018) (epizoda) 

No, už to není o podzemí, ale o tom, co kdo a jak mezi policajty, do toho dokonce pár scén jako z amerického Bronxu a jedna podivná a podezřele se chovající telefonistka. Matka zmizelé policistky se poprvé zachová jako člověk s city a je otřesena, a celé to začíná vypadat spíš naruby (a připomínat jeden film s Delonem, kde poldové taky brali spravedlnost do svých rukou. Rád se budu mýlit. Ale začíná to dost pokulhávat a ztrácet dech,

plakát

Anatomie života - Srdce v oblacích (2021) (epizoda) 

Dost depka, ne? Severská předloha, no jo. Fakt si na Nově, kde si jako diváka vychovali ženy od žehlicích prken, jež večer chtějí relax od reálného světa, fakt si myslí, že tohle bude někdo z její cílovky sledovat? (O hereckých výkonech raději nemluvit.) Původní seriál má cca 120 epizod, to jsem zvědav, jestli to dopadne jako se Specialisty, které jsou taky jen kopírkou z množírny.

plakát

Nox - Epizoda 2 (2018) (epizoda) 

Sice se nám to pěkně zamotává a poukazuje to na něco prohnilého mezi policisty (což by mě moc nebavilo) plus na cosi s nelegálními imigranty, ale jinak trochu nuda. Celé to táhne Nathalie Baye, ta je jako nekompromisní policistka bez citů naprosto skvělá, ten zrzek se snaží, ale nic moc mu to nejde. Některé scény z podzemí super, ale celkově je tam moc těch rodinných povídání i hluchých míst, a to že spolu spali, se dalo předpokládat. Mimochodem, kdo soudný si točí sex se všemi svými milenci? Jinak ten druhý zrzek polda mne odrovnal - běhají snad po Paříži samí potomci Irů? :-)