Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (6 566)

plakát

The Twilight Zone - Deaths-Head Revisited (1961) (epizoda) 

Jo, přesně tohle všem těm hajzlům německým člověk přeje, aby měli na pár minut možnost i vychutnat ty dobroty, které chystali se svou sadistickou myslí všem lidem, u nichž se ukájeli svým übermenschstvím. Zahrané je to naprosto dokonale, možná bych i přitvrdil. Jen ten začátek v hotelu byl takový divný.

plakát

Městečko prokletých (1960) 

Začátek s podivnými událostmi ve vesnici je dokonalý (jen tedy otázka, proč omdleli i muži a krávy a jestli i krávy pak byly březí?), těhotenství naštěstí zkrátili tvůrci, co nejrychleji to šlo, jenže pak mi nějak chybělo to postupné narůstání strachu a násilí. Některé věci se odbyly slovem (sebevražda manželky, smrt kluka v rybníku), přitom měly být součástí postupného narůstání napětí. Závěr s cihlovou zdí je samozřejmě působivý, jen je otázka, proč nepřišel rovnou třeba ve 20,29? :-) Tyhle drobnosti mi poměrně vadily, a přitom s nimi šlo ústrojně pracovat. I tak je to ale dobrý horor, který rád zkouknu znovu, navzdory nižšímu hodnocení.

plakát

Specialisté - U Zlaté Žofky (2022) (epizoda) 

Hvězda za jednu z mých oblíbených hospod U Vodoucha, kde se natáčelo (mj. tam taky vznikala reklama Staropramene na "typické smíchovské" hospůdky, ha ha; přitom U Vodoucha čepují spíš piva kosteleckého pivovaru nebo Albrechta) a že jsem viděl zas po čase hrát Zdeňka Duška. Jinak ženě se chtělo spát, zeptala se mě, kdo si myslím, že je vrah, já jí to řekl, ona šla spát a vskutku to tak bylo. Asi tak "nepředvídatelný" a "složitý" a "komplikovaný" ten seriál je. Btw, a dokoukal jsem to fakt jen kvůli ženě, nějak už mě to ne a nebaví ani jako hříšné potěšení. Ale asi si zajdu do hospody na Černou svini.

plakát

Tunel Omega (1982) (seriál) 

Protože tu není seznam dílů (1. Propast - 2. Past - 3. Kontakt - 4. Konfrontace), tak si budu odkládat průběžné hodnocení sem. 1. díl: Děsivá hudba a ve slovenské verzi nadabovaní čeští herci jsou poměrně minusové věci, aspoň pro mne. Než se to trochu rozjede, uběhne skoro půlka dílu. Ale Navrátil je správně tajuplný, chemie mezi jeskyňáři funguje a jak začnou objevovat malby, pyrit a světla, začne to být zajímavé. Velmi dobrá kamera, výprava. 3* /// 2. díl: Na scéně se objeví opět předabovaný Bartoška, který vede pátrání po ztracených jeskyňářích. Navrátil se stává skoro démonickým. A jinak je to napínavé jak sviň, zvlášť ten konec s pastí. 4* /// 3. díl: Trochu bezradné zakončení, kde postava Navrátila má vlastně pravdu - 4 lidé jsou na prahu nových, úžasných možností, které by jejich děti teoreticky pak mohly předat Zemi, ale oni se rozhodnou ten práh nepřekročit, neb Země je Země a mají ji rádi a mají tu povinnosti. Zklamalo mě to, čekal jsem trochu větší poselství. Ale ten psychedelický před-závěr docela ušel a závěr měli utnout ve chvíli, kdy si nebyli jistí, kde jsou. 3* /// 4. díl: Je jen něco málo ze zákulisí (já si říkal, že Kňažko měl ten knír celou dobu v seriálu blbě přilepený) a pak povídání ve studiu o možnostech kontaktu s jinou civilizací a jak by asi takový kontakt probíhal, kde třeba černé a červí díry vysvětluje doktor Grygar. Jsou to informace tehdejší doby, ale pořád zajímavé. 3*

plakát

Šestka - znamení zla (2004) 

To je tak, když ČSFD nezná a pravděpodobně dokonce odmítá žánr "náboženský film". Protože by jinak bylo hned jasno. V Americe (a nejen tam) vznikají křesťanské (a nejen křesťanské) filmy, které dnes už nejsou takové ty Troškovy "ách bóže, ách bóže", jak to známe ze Slunce, seno..., ale, považte, využívají i jiné žánry - dobrodružné, záchranářské, lékařské, historické, hororové a dokonce i sci-fi, to by jeden neřekl. Z těch mixů náboženských a jiných žánrů mi přijde tenhle film z těch lepších. Už v roce 2004 předvídal podřízenost lidstva při kovidu a nutnost se očkovat (zde nutnost implantátu), kdo nesouhlasí, je ostrakizován (zde dovedeno ad absurdum - zatčen, vězněn, a když si nedá vpíchnout implantát, je sťat), lidi mají vymyté mozky. A ano, dalo se čekat, že se film přehoupne v to "uvěř v Krista, je to tvůj Spasitel, kousek Boha si nosíš v sobě, On je cesta, pravda a život", tak nevím, že tím u filmu, kde hned první titulek zní - v překladu - Produkce křesťanských filmů, je vůbec někdo překvapen. Jakožto věřícímu mi vadily totálně zprasené české titulky, to snad překládal překladač nebo imbecil, který ani neví, že třeba kniha Psalm je kniha Žalmů, a veškeré citáty z Bible - zde dost podstatné - jsou kvůli tomu zprasené naprosto stejně. Dále mi vadilo u filmu samotného, že po hodině začne už hodně tlačit na pilu (od chvíle obrácení toho černocha, co mu ukradli auto) a že nakonec ten křesťanský prorok, co ho tajná služba diktátora a tyrana furt ne a ne najít a zabít, že nakonec začne připomínat spíš Neila Breena. Ale zhruba hodinka filmu je docela slušná (Eric Roberts si střihnul pěkné cameo. :-)) a se zajímavými myšlenkami, jsou zde prezentované i názory druhé strany v podání toho blond mladíka, co krade auta, takže mi to vynahradilo ono očekávané přeslazené finále, jež se mi už nelíbilo.

plakát

Myšlenky zločince (2005) (seriál) 

Nemůžu jinak. Manželka na to kouká furt dokola, některé díly podruhé i potřetí, a už mi to leze krkem. Ale on samotný seriál má děsné výkyvy - někdy je to docela napínavé, jindy zcela nelogické a hloupé. Hlavní nerdka lusknutím prstu vypátrá cokoliv, kdykoliv, jakkoliv na kohokoliv. Jinak to má neduhy Specialistů - tým se často objeví na poslední chvíli přímo na místě, kde je potřeba, často jsou do případů zataženi příbuzní nebo známí, občas taky mám pocit, že se postavy musejí teleportovat, aby se z jednoho místa dostali na druhé, občas jsou logické postupy vyšetřování spíše hádáním a náhodou, a samozřejmě nechybí časté multikulti poučení. Podle mne to hodně táhne nahoru Joe Mantegna, navíc s dokonalým dabingem Oldřicha Vlacha (párkrát zaskočil jeho bratr při dabingu). Jen teda nechápu, proč chlapovi, který má být původem Ital, přifařili jako dceru černošku, fakt tomu hodně věřím. Minimálně dvakrát na díl se dostane na nějaký citát nebo moudro (sem tam mám pocit, že si je tvůrci vymýšlejí) a jedním z citovaných je i Václav Havel.

plakát

Malé lásky (2017) (pořad) odpad!

Tohle sleduje pravidelně moje žena, jen aby se na konci rozplakala při každém úspěšném narození miminka a řekla "no ale, ježišku!, panečku, ten/ta je!". Už je tahle její reakce mne dovede takhle kolem půl jedenácté / jedenácté v noci dostatečně vytočit. A když pak slyším ty "osudy" všech těch cikorek, co si chtějí zadara vydělat (a kdo cikorky zná, ví, že se jim nedá věřit ani nos mezi ušima), jak jsou k sobě ohleduplní a milí i přes věkové rozdíly, zatímco ti bílí se vlastně furt hádají, vadí mi i ta multikulti propagace. Ale ono taky co z toho jinak natočit, když se vám tam hlásí pořád jen ti samí? A to to točí v plzeňské porodnici, těžko si představit, jak by to vypadalo, natáčet to v ústecké.

plakát

Djinns (2010) 

Poměrně mystický válečný horor se slušnou atmosférou a ke všemu pracující s jednou skutečnou událostí. která je dodnes ostudou Francie. Pravda, začátek mi přišel poněkud unylý a podivné věci se objevují postupně, ale poté se začnou skládat jednotlivé střípky dohromady a dají do kupy velmi slušný celek. Ono potom zpětně člověku i hodně věcí dojde. Není to nic světoborného a trochu mi to připomíná jeden horor, kde na vojáky útočí duchové mrtvých vojáků z pouště, ale to jen určitým motivem. Myslím, že jestli tenhle film neviděl Herzog, tak by tak měl učinit, protože tematicky je to nakonec tak trochu podobné jeho filmu Kde sní zelení mravenci. Viděno tímto pohledem pak horor dává daleko větší smysl a má tím poselstvím pro mě daleko větší grády. Mimochodem, o dané události jsem nic nevěděl a musel jsem si podrobnosti dogooglit, ale ten závěrečný titulek myslím zde bohatě stačí.

plakát

Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948) 

Za ten konec ty tři hvězdy slabé dám, ale jinak mne to poněkud nudilo. Ne že by některé scénky nebyly vtipné nebo alespoň jemno-humorné, ale až tak moc jich nebylo a některé vtípky se začaly časem opakovat. Také to hledání v lese během maškarního plesu mi přišlo, že nemá moc logiku. Šlo to myslím i víc rozehrát a postavit ta monstra proti sobě, což se sice částečně odehraje v tom závěru, ale pořád z toho šlo vytěžit daleko víc. Potěšilo mě ale, že Drakulu hraje Bela Lugosi a že u Frankensteinova monstra se odkázali tvůrci na filmy 30, let

plakát

Monster Hunter (2020) 

V raných dobách videoher - třeba na IQ 151 - jste z pixelového vrtulníčku shazovali kostičky na kostičkové město a postupně je ničili. Nebo potom přišlo něco víc luxusnějšího, jedna velká kulatá hlava s pusou požírala kuličky a musela projít labyrintem, než ji sežerou jiné hlavičky. Z toho by taky šla udělat extrovní filmová podívaná, no ne? V prvním případě by The Rock zachraňoval lidi z města, ve druhém by se skupina dobrodruhů vydala cestou labyrintu, aby ji nezahlédli strážci, a na konci by vstoupili, považte, do druhého levelu! No a pak je tu třeba hra, kde mlátíte monstra, mladší synek to hraje na mobilu docela často, musí sbírat body zkušenosti a pak se postavit nějakým monstrům a doufat, že má dost bodů na jejich zničení. Někoho napadlo k tou přimíchat trochu omáčky ve stylu mraku a věže, přes které se naše světy prolínají - a hurá, filmová řežba může začít. Určitě nebude nikdo považovat za spoiler, že všichni vojáci včetně chlapsýkch drsoňů zhebnou, jen jejich velitelka veškeré řezné a bodné rány, pády z výšek, rány do hlavy atd. přežije a se stále vycíděnými zuby se usměje (nebo zamračí, podle toho, kdo je poblíž) a jde bojovat dál. Docela by mne spíš zajímal svět kolem prastaré civilizace a věže, ale v tom se nijaké odpovědi nedočkáme. Prostě tu žijí screamers pod pískem pouště, vetřelci ve skalách, a věž hlídá pěkně zlý drak, který chrlí oheň a rve tanky nehty na pařátech. Musím ale uznat, že triky jsou na skvostné úrovni, sem tam se dokonce objeví cosi jako vtip a že některé souboje nejsou až tak bezduše natočené. Takže zkouknout se to dá bez újmy, tady dovnitř, tudy ven, zítra si na nic z filmu nevzpomenete.

Reklama

Reklama