Recenze (2 188)
Valdézovi koně (1973)
Také pod názvem Valdez dvojí krve nebo Valdez, míšenec. Výborný Bronson v roli kovboje krotícího mustangy s ještě divočejší krví, než má on sám. Samotář Valdéz vychovaný indiány se stará jen o koně, než se u něj zastaví mladík Jimmy hledající práci. Příjemný Sturgesův western se slabším scénářem a dobrou atmosférou.
Fantastická zvířata a kde je najít (2016)
Svět kouzel Rowlingové z jiné strany, výtečné nápady a fantazie, o trochu slabší akce v 1.části, druhá je už nadupaná. Líbilo se mi to, i když Pán prstenů ani HP3 to není (abych jmenoval známé fantasy).
Čest rodiny Prizziů (1985)
Oscarová love story mezi sicilsko-americkým mafiánem a jeho ženou polského původu v prostředí newyorské mafie v lehce parodizující režii Johna Hustona.
Tři mušketýři (1973)
Asi nejlepší verze Tří mušketýrů se známými herci, spoustou soubojů, velkou porcí romantiky a humoru.
Past (1996)
Špičkový film z mafiánského prostředí s výbornou režií bratrosester Wachowských a výborným napětím. Dvě pohledné lesby připraví svou vlastní verzi Podrazu.
Orel přistává (1976)
Spíše dobrodružný než válečný film ze druhé světové. Film některými úvodními scénami navazuje na úspěšný válečný snímek Kam orli nelétají, je zde občas cítit i britský humor. Němce hrají zde prvotřídní herci - rozevlátý Sutherland irského zrádce, Michael Caine velitele německého komanda plk. Steinera, možná ještě lepší Duvall plánovače operace jednookého plk. Radla. Obzvlášť musím vyzvednout mně málo známého Donalda Pleasence jako mrazivého Himlera, toho si budu dlouho pamatovat. Cílem německé jednotky je unést Winstona Churchilla z vesničky na britském pobřeží, kde má být na plánované návštěvě. Potud vše O.K., ale realizace akce i film samotný v detailech lehce skřípe a místo válečné vřavy zde máme, možná vinou malého rozpočtu na výpravu, spíše divadelní představení. Jindy výborný režisér Sedmi statečných John Sturges dostal z trochu roztěkaného scénáře ve svém posledním filmu již jen průměrný snímek. Zato s výtečnými výkony herecké elity, to byla velká paráda.
Železná lady (2011)
Slušný filmový hold konzervativní Železné lady, výborná Meryl Streep, ale asi šlo z námětu dostat víc napětí a zvratů.
Méďa (2012)
Hrozná kravina. Ale docela veselá :D
Americký sniper (2014)
Americký sniper je kombinací válečného filmu z Iráku a psychologického z USA. Psychologické filmy ani příběhy z islámského světa rád nemám, přesto byl tento pozdní Eastwoodův film pro mne dobrou a kvalitní podívanou.
Most špiónů (2015)
Výborný špionážní Spielbergův thriller dle scénáře bratří Coenů a na základě skutečných událostí. V hlavní roli tvrdohlavý právník "stojící muž" v podání Toma Hankse, v pozadí studená válka, strach z jaderných zbraní a Berlínská zeď.