Recenze (1 051)
Na hraně zítřka (2014)
Znatelná stopa japonské předlohy, chytrá aranž celého příběhu, Emily Blunt má husto hustej meč, film je neskonale vtipný, krásně vytvořená atmosféra vojenské mašinerie a propagandy, absurdita... Při sledování filmu jsem se prakticky dokonale bavil... Groundhog day meets Catch-22...
Odvlečen (2007)
Film ve všech směrech standardní... Napětí i lehce nesmyslné momenty se na plátně pravidelně střídají a nemohou se rozhodnout, kdo převezme otěže filmu... Atmosféra navozena vcelku patřičně a ani obsazení není z nejhorších a tak před sebou máme vpravdě slušnou storku o terorismu a dilemě mezi hájením práv jednotlivce před národní bezpečností... Nějaký hluboký zásah do tohoto ožehavého tématu ale nečekejte a i závěr filmu působí ustrašeně a vyznívá naprosto do ztracena...
Pojedeme k moři (2014)
Luxusní český snímek, takový svěží vítr v zatuchlém sklepě polovtipných retro komedií a debilních komedií... Parádně zvolená paralela začínajícího filmaře Mádla s hlavní postavou... Film se nebojí ani vážných témat a servíruje je s přehledem a bez zbytečných kudrlinek... Ústřední dvojice dětských hrdinů nepůsobí nijak trapně a vše zvládají s grácií a vtipem... Jen houšť a přestanu tu naší polotvorbu za každou cenu odsuzovat...
Robocop (2014)
Až na nepřítomnost násilí a né až tak deprimující budoucnost vcelku povědený "rímejk" prvního filmu, který jsem viděl na VHS... už jen proto pro mě jasná klasika... A akční také moc není... Spíše psychlogicky nastíněný problém se ztrátou identity aneb jak se vyrovnat s tím když z vás zbyde jenom hlava, jedna ruka a část hrudníku... Ale to chybějící násilí na úkor přístunosti vážně mrzí... Horší čtyři...
Nelítostný Parker (2013)
Po úvodních titulcích jsem jen hlesl.. "A kurva v tom hraje JLo..." A vono taky jó... Tedy vidět jí, jak si stěžuje na životní útrapy a nespravedlnosti je jen pro silné žaludky, jinak se kroutí obstojně… Stathamova postava je však příliš „dušínovská“ a ani zbytek ostatních aspektů filmu nijak nepřevyšuje podobné kousky o různých „hejstech“ a jiných zlodějských radovánkách a tak nám zbyde méně povedený film, zbytečně natahovaný, neoriginální a se spoustou scénáristických berliček a slepých uliček… Aspoň, že ten Jason nijak nezchudl na svalové hmotě…
Captain America: Návrat prvního Avengera (2014)
Potvrzení nejoblíbenosti Amerikána v celém univerzu marvelovského panoptika a až ne debilní český název není co vytknout... Kapitán je pěkně a tak nemotorně namontován do moderní doby, vlastenectví je také hutně učiněno za dost, Scarletta prvotřídní, dialogy jiskří a sem tam se i člověk pousměje, a i dějová linka celkem zaujme... jen se ptám co víc budou zachraňovat v dalších dílech a jaké další šílenější spiklenecké teorie si tvůrci připraví, jen aby trumfly ty současné... Kapitolou samu pro sebe je pak jistý sedmasedmdesátiletý Robert Redford, který předvádí úchvatné představení a jen málokdo a máloco se mu vyrovná... Zábava na úrovni...
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Komičnost akce pokračuje a sklouzává k vyloženě pouťovému vyznění, takový ten sudový rafting nebo gay wrestling v podání toho skřeta a Legogaye je k pousmání... V trpaslících taky aby se Gimli vyznal a rozdělit příběh do tří filmů bylo vyloženě nesmyslné rozhodnutí... Tím jak je film zakončen k veselosti a lepšímu hodnocení taky nepřispělo, to spíš zase inklinuje k seriálové tvorbě... Vše opět stěží zachraňuje hlavní figura a drak... Jestli ono už těch Hoblitích hrátek není příliš...
Zvonilka a velká záchranná výprava (2010)
Tak s cérkou se to v klidu přežít dá...
Sviňák (2013)
I přes všechny eskapády skautského detektiva mi pořád nepřišel jako tak moc až Sviňák... Knížka milionkrát lepší... Vývoj hlavního hrdiny od "mámvšechnonaháku" k "jsemrodinnátroska" je tristní a závěrečné škobrtnutí na židli a ironický úsměv už to nezachrání... Do filmu se nepodařilo zabudovat jakýs takýs příběh a tak sledujeme soubor více či méně povedených sviňáren.... Návíc mi všichni ostatní členové policejního oddělení přišli jako mnohem zajímavější figury než Robertson... tři dávám jen za perfektní předlohu...
Thor: Temný svět (2013)
loki a Stellan jasně nejzábavnější figury.... jinak standardní řežba s chvílemi odpočinku u zbytečností jako jsou vztahy a poměrně zdlouhavé vysvětlování... dále oceňuji nadhled a ironii s jakou se sem tam objeví tu povedený bonmot, tu vtípek na účet ostatních postav marvelovského univerza, tu si Thor pověsí kladivo na věšák a tak.... překvapivě vtipné... a už musím jít chcát...