kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 12.10.2020  14:44

    Dělání, dělání, všechny ty ohavné Adamcovy skutky nezahání, ale je možným lékem na jeho pozdější strašlivě imbecilní režijní počiny pro Novu. V podstatě zabil tři ženské sex symboly normalizační éry.: Jaroslavu Obermaierovou, Alenu Vránovou a Stanislavu Bartošovou. A z celého zajímavého námětu zůstal jen zdlouhavý psychologický výluh, neboť totožnost vraha je divákům známa od samého začátku, jen vyšetřovatelům nikoliv. Takže jsme svědky naprosto zbytečných skládání stop, nicotných výslechů a podezření. Je to hodně roztahané. Aby to bylo poutavé, bylo by záhodno do rolí vyšetřovatelů obsadit vhodnější typy, dvojka Cupák a Moučka spíše nebavila. Petr Schulhoff zazdil závěrečné vyústění, vyznívalo hloupě, zbrkle a nepravděpodobně. Kritizovaný Adamec mě bavil, bylo ho ve filmu jen na pár chvilek, ale alespoň zaháněl nudný progres této kriminálky. Hudebně a atmosféricky jsem to čekal pevněji uchopené. Schulhoffovi sázka na diváckou průhlednost a nedotaženou psychologizaci příliš nevyšla. Alespoň jsem si odškrtl položku z jeho široké filmografie, která mě svým uchopením nezaujala. 5/10

    • 21.8.2013  13:07
    Alexandr Dumas starší (TV seriál) (1970)
    *

    Menšík jako Dumas?! Trochu chyba castingu. Po technické stránce je to opravdu luxus hrůza. Černobílý obraz je nezřetelný a v mnoha fázích ztmavne. Ozvučení je též příšernost sama. Někdy je zvuk silný, někdy je slyšet jen polovina repliky, a napínat sluch mě opravdu nebavilo. Osudy slavného spisovatele dopadly tak, jak jsem předpokládal. Vytržené z kontextu a zkreslené a hlavně blbě zahrané a natočené. 10%

    • 5.1.2014  12:12
    F. L. Věk (TV seriál) (1970)
    ***

    Buch..buch...buch.. hudební overture jako z Terminátora...Má copánek, ale není to Steven Seagal, táhne se to jako žvýkačka, ale není to tak svěží, byl to vlastenec, a přesto to není Mel Gibson, mávající americkou vlajkou.....Byl to F.L.Věk. Muž, jehož Alois Jirásek, velký to český spisovatel, zplodil z koulí a péra a František Filip, velký to český televizní režisér, ho porodil. Dostal tvář Radka Brzobohatého, který ho uvěřitelně a sympaticky zahrál a dbal na to, aby jeho copánek nikdy nebyl vypelichaný jako ten Seagalův. Na rozdíl od všech amerických seriálů si tenhle zachoval poetiku, ryzí českou hrdost a k (smrti) nudil. Po tomhle národním obrození už české seriály nebyly tak jako dřív. Změnily se a to k horšímu. Proto tenhle seriál ze Zlatého archivního fondu České televize stále má divákům co nabídnout, není podbízivý a ukazuje, že jsme seriály minimálně po řemeslné stránce uměli točit. "My příjdeme", říká si nová generace seriálových tvůrců,"my příjdeme", ale to by mě zajímalo, kdy přijdete s nějakým normálním seriálem, který by se dal reprízovat a nezaplašil diváky svojí nepovedeností. Milovníci historie si pochopitelně připočtou nejméně dalších dvacet procent navíc. 60%

    • 15.1.2012  09:57
    Hlídač (1970)
    ***

    Hrzán proslul jako rozverný komik, ale jako dozorce věznů si ho dokázal představit málokdo. Nevím, kde režisér Ivan Renč našel odvahu ho obsadit do zcela nesympatické role a tím populárnímu herci umožnit rozšířit jeho herecký rejstřík o temnou postavu nebudící před svěřenými vězni respekt, neznající citové reakce a nemající soucit ani s němou tváří, v tomto případě psem, kterého mlátí u odlehlého lesíku, aby si vybil svůj vztek a frustraci. Měl jsem s filmem dva zásadní problémy. Hrzán mně v roli přišel divný, a to asi byl záměr, a neznat ho z jiných mnohem známějších veselých filmů, tak bych zvažoval, jestli komika jenom celou dobu nepředstíral, a i přesto ho mám v jeho komických rolích mnohem radši. A druhý problém představovalo líné tempo z kterého se film po celou dobu nevyvlekl a tak se vyskytlo k mé neradosti také až příliš nudně nezáživných pasáží. Film začínal být tak nějak neosobní a postupně o ničem. On ten film byl vůbec takový nějaký málo divácký a jsem si jistý, že širší divácká obec ho ani vyhledávat nebude. Zapomenutý zůstane i nadále. Rozporuplných 50%

    • 21.2.2009  15:56

    Dvojka Homolků už tak trochu trpí nešvary některých pokračování. Po herecké stránce je to trochu exhibicionistické a herci trochu hřeší na to, že divák očekává jejich typické grimasy, posunky a hlášky. Lehkost prvního dílu je pryč, film není už tolik divadelní, ale snaží se být rozvinutým pokračováním o tom, kterak si Homolkovi pořídili nové auto a vydali se navštívit babičku na venkov, kde je děda trpící utkvělou představou, že "do švestek nevydrží". Tyto pasáže jsou poctivě prokládány mysliveckým honem na lišku. A právě tady dvojka doplácí na svou nevyrovnanost, hlášek je o hodně méně a nejsou tak úderné, ale opětovné shledání s Homolkovými sice potěší, ale kvalit jedničky rozhodně nedosahuje. 50%

    • 14.5.2012  13:16

    Specialistka na dětské filmy režisérka Plívová-Šimková udělala film pro děti a mládež, který tak nějak po letech zapadl, a tak nějak neprávem. Nejsem zrovna příznivcem nebarevných filmů. Škoda černobílého obrazu, protože film pak přes množství hezkých českých propriet působí obrazově až strohým dojmem. Barva by film rozhodně oživila. Z dětských hereckých výkonů bych vyzdvihl vynikajícího Krause, který prostě svoje rozporuplné postavy mladých sígrů hrál pokaždé v jiné herecké poloze, a pokaždé skvěle. Kvalitní skladatel Zdeněk Liška příběh opatřil líbivou hudbou. Mnoho nescházelo a film bych klidně zařadil k tomu nejlepšímu v oblasti českých filmů pro děti a mládež. Zvláště když téhle tvorbě dnešní tvůrci nevěnují pozornost. 60%

    • 16.6.2012  13:33

    Zfilmovaný krimi příběh seriálového cyklu Hříšní lidé města pražského. Policejní rada Vacátko a jeho vyšetřovací tým tentokrát dostávají méně prostoru, než je obvyklé. Do popředí se dostává možná nepřekvapivě policejní komisař nezdolného Vladimíra Menšíka a také z vraždy podezřelý mladý poručík od dragounů Josefa Abrháma, v jehož neprospěch hovoří svědectví staříka. Poručík je snoubencem komisařovy dcery a ten nedopustí, aby měl ve své rodině vraha. Do vyšetřování se pouští na vlastní pěst a svoji verzi předloží vrchním vyšetřovatelům. A jak to všechno dopadne, se nesluší prozrazovat. Film je spíše hozený do komedie s krimi zápletkou ze staré Prahy, konkrétně z Proseka, která je tady přesvědčivě vyobrazena, a všichni herci odvádějí skvělé herecké výkony. Do toho hraje odpovídající hudební doprovod mistrovského Zdeňka Lišky. A vše to řídí s přehledem Jiří Sequens. Jenže když krimi, tak krimi, a když komedii, tak komedii. Asi tak. Tím chci naznačit, že sice obojí dokáže dobře koexistovat v jednom filmu, ale i když se fackující Menšík s Abrhámem těžko dají překonat, tak se snaha o vážné pojetí filmu vytrácí s každým komediálním výstupem zmíněných herců. 60%

    • 11.11.2011  22:55
    Piti Piti Pa (1970)
    ***

    Viděl jsem to po letech znovu a už to nebylo tak vtipné a ani z toho už nešla taková ta energie typická pro francouzské komedie minulého století. Louis de Funes byl ale neskutečný živel a ve spojení se svým synem dodal filmu spád, ale tento typ humoru je sice milý, ale pro mě už naivní. 60%

    • 16.2.2009  17:36

    Kdo se vydržel na tuhle slátaninu dívat, dokonce ji vysoko hodnotit, tak toho obdivuji. Nikdy víc!

    • 4.3.2009  08:47
    Roztržitý (1970)
    ***

    Potrhlý reklamní tvůrce Pierre Richard má sice geniální nápady, jejich realizace však málem zničí firmu. Jeho šéf se rozhodne, že překážejícího génia pošle coby experta za oceán. Pierre Richard se ve svém režijním debutu neztratil, naopak, bez jeho hereckého výkonu by byl film ztracen.

    • 30.6.2014  11:37
    Televarieté (TV pořad) (1970)
    ***

    Sofistikovaným humorem osvědčené dvojice Dvořák & Bohdalová je odkojena poněkud jiná generace, než je ta moje, ale i když bych si ho do flašky plné humoru hned tak s určitostí nenalil, nelze o něm neprohlásit, že jde o originální dílničku, z níž vzešly solidní perly televizní zábavy. Vladimír Dvořák ve své době humorem na (přes) míru socialistické cenzory pořádně ve vystoupeních provokoval svými často chytře skrytými narážkami na režim se svojí, postupem doby rovnocennou a neméně skvělou partnerkou Bohdalovou. Jejich scénky, skeče a glosy měly originalitu, lehkost a nesnižovaly se k laciné vulgaritě nebo obscénnosti. Ve své době pro svoji diváckou generaci vytvořila legendární dvojice fenomén, který ukončil paradoxně pád totalitního režimu, kdy se humor nasměroval už jinou a znatelně jednodušší cestou, která Dvořákovu jemno-humoru už neseděla. Byl znát evidentní rozdíl mezi humorem, který dělali před revolucí a následně po ní v několika Televarieté, se kterými už nebyla spokojená ani sama protagonistka Bohdalová, podle jejíž slov "to už nebylo ono". Nicméně, mně nechyběly vystoupení umělců ze spřátelených zemí, které pro mě byly vrcholně otravné a často velmi nevkusné. Porevoluční humor v Televarieté už začal být nenápaditý a trochu i podbízivý, což byl předtím v tomto ohledu prakticky neznámý a nepřípustný jev. Na panu Dvořákovi byly znát narůstající zdravotní indispozice a paní Bohdalová ho začala přehrávat ve svém značně espresivním projevu, kterým nikdy nešetřila, ale její kolega ji uměl zázračně držet na uzdě. Na dřívějším Televarieté mně vadily úděsné vsuvky nechtěných umělců, zřejmě v rámci plnění pětiletky. Díly po roce 1990 sice přinesly tolik potřebnou svobodu humorného slova, ale s ní přišlo i úskalí postupného vyčerpání invenčního humoru. Nicméně oběma bardům humoru lze provolat jedině Vivat! 60%

    • 22.3.2009  10:46
    Ucho (1970)
    *

    Nevím, čím je tento film tak výjimečný, možná tím, že dva lidé tu vesměs na sebe dementně křičí, a to je asi tak všechno. Bohdalové role vůbec nesedla a daleko lépe svou roli zvládl Brzobohatý, ale to nic nemění na tom, že tento film je naprosto o ničem.

    • 9.4.2012  13:42

    Odvážný experiment, který s léty ztratil na své naléhavosti. Jistě si tenhle film nikdo moc často nepouští nebo nevyhledává, i když v něm hrají dva velikáni českého herectví - Bohdalová a Menšík - a příčina je zjevná. Film se neslučuje nejen s přívětivým herectvím obou představitelů, ale také je to tím, jak film hraje na náročnou strunu a je v něm dovedně ukryto mnoho proti režimních narážek. Menšík s Bohdalovou jsou najednou perfektně nesympatičtí a přitom mistrovsky sehraní, přesně jak požadoval scénář, ale z diváckého hlediska se film neblýskne ničím poutavým, vyjma herců. Dneska už nikdo neocení satirický podtext a flim se pak může jevit jako zdlouhavý a neforemně banální. Ve své době film jistě nevítaný, ale dneska hodný zapomnění. Ani po letech není příliš reprízovaný. 40%

    • 8.1.2012  17:30

    Dá se s tím zabít čas. Tenhle humor hodně zestárnul. To co mně přišlo směšné až roztomilé sleduji dnes s "busterkeaten" ksichtem. Nic zde mě nerozesmálo, ale to je u mě napjosto nojmájní, Údo. Louis de Funes a parta neschopných četníků kolem něj je naivní a jak je možný, že se při své debilitě dostali až na četnickou stanici? Díval jsem se na to znova po velmi dlouhé době a opakované reprizování této sérii jen škodí. 50%

    • 28.8.2013  15:33
    Čáryfuk (TV seriál) (1970)
    **

    Nemusím umolusaný smradlavce ze středověku. A tenhle byl navíc žvanivý pošuk s nechutnou ropuchou. Obrazová kvalita katastrofa. Neostrý, zrnitý obraz u kterého asi zapomněli na proces úpravy. Několik epizod bylo koukatelných kvůli dobré skladbě vyprávění a dobře nastavanému tempu i když nebylo nijak překotné, ale umírněné a dabing hlavní postavy se také povedl. Jenže ten seriál mně prostě nic nedal. Jen se podívat a zapomenout na nějakého nenavoněného otrapu co tam kouzlil se svými lektvary i když své kolegy Geoffrey Bayldon jednoznačně přehrál. Nechápu ale jak tohle někdo může nazvat kultovním. Obyčejné, fádně zrežírované a s velkými technickými nedostatky. A s nezapomenutelnou postavou jejíž smradlavost sálala i přes televizní obrazovku. Pokud vám schází smrad můžete jít čuchat nevysypané kontejnery, zpocený holky v tramvajích anebo bezdomovce na "nádru" a tenhle stařičký seriál z dob "komančů" s klidem vynechat. Mé hodnocení: 40%

    • 23.3.2010  22:40

    Václav Vorlíček ve skvělé formě s celou plejádou předních českých herců v zádech. Nestárnoucí komedie s dokonale absurdním humorem, který už ze současných českých filmů naprosto vymizel.

    • 27.2.2009  18:56

    Je to skoro až geniální parodie na brakové comicsy, s neskutečně geniálními hláškami a skvělými herci, a to hlavně v první půlce. Ke konci však mírně dochází invence. Jinak jsem se bavil nadmíru dobře. Lipský a spol. se překonávali. 80%

    • 2.2.2014  18:10

    Svérázná rodinka Homolkovic si dokáže zdánlivě obyčejnou neděli dokonale užít. Od návštěvy lesa až po domácí hádky a udobřování. Pospolitost je u nich nade vše.Úvodní scéna v lese je sice nejprve vtipná, když se divák seznamuje s jednotlivými členy rodiny a jejich osobitými charaktery, ale pokus o její vypointování s údajným "přepadením" v lese nevyšel a je zkrátka nedotažený i přes nastalý chaos a povyk, ke kterému v lese došlo, a výskyt postav s křestními jmény Jeníček a Mařenka(!). Poté se přesuneme do skromně zařízeného Homolkovic pražského bytu a až na drobné výjimky ho až do konce neopustíme. Od té doby začne palba vynikajících hlášek v podání vynikajících herců i neherců. Film i přes svůj nastalý divadelní minimalismus vystihuje s velkým přehledem českou rodinu a jejich malost, která je jakýmsi nastaveným zrcadlem pro diváky, kteří se v ní snad mají poznat, ačkoliv si to nikdo nikdy nepřizná. Film našel sílu v kompaktním zobrazení jednoho nedělního odpoledne, jehož trpká příchuť je tím, co tenhle film žene dopředu. Sváry, konflikty, hádky netřeba představovat, protože zde jsou vyobrazeny originálně, tak jak to tvůrci tzv. nové vlny šedesátých let, mezi něž režisér Jaroslav Papoušek neodmyslitelně patřil, dokázali s funkčním režisérským rukopisem. Časté reprízy filmu však přispívají nemalou měrou k ohranosti filmu a spousta nuancí a hlášek tím ztratila svůj původní pel. Herci jsou však nezapomenutelní a Šebánkovo popisování fotbalového zápasu nemá obdoby. Pro mě nejlepší scéna filmu. 70%

    • 29.10.2009  14:49
    Jen počkej, zajíci! (TV seriál) (1969)
    odpad!

    Stereotypní příběhy, kdy zajíc je extrémně nesympatický, a tak musíte zákonitě fandit vlkovi, i když to záměrem tvůrců určitě nebylo. Vlk je ovšem takový ultra kretén, že veškeré pokusy zabít hnusného zajíce selhávají. A mě to už po čase přestalo bavit. Vše má svůj konec, ale tady konce nevidět. Nebaví mě sjíždět stále stejný obehraný koncept. Kotěnočkin to je teda jméno pro režiséra. Blbost na pátou. Co taky čekat od ruské produkce.

    • 12.12.2018  17:28
    Kaviár jen pro přátele (TV film) (1969)
    ***

    Dobrá studie lidských povah. Užíval jsem si báječné slizkosti pana Beneše, neskutečně nechutně odpudivého pana Beka, Menšík dokázal z málo krvetvorné role vytesat živoucí figuru, dokonce jsem díky jeho ztvárnění uvěřil, že někde existuje takový kamarád, který fakt je kamarádem s velkým K. Nesympatizoval jsem ale s ústřední dvojicí Somr a Štěpánková, samozřejmě precizně zahrané, ale jejich smýšlení mě iritovalo. Dostanou dvacet papírů a hrají si na důležité, prostě fér půjčka od fér chlapa jim je málo, mají námitky, ovšem na absolutní lichvu přistoupí téměř okamžitě a neprohlédnou jejího autora neboli kamaráda hajzla. Ne, to nebylo věrohodně pojato. Dále neocením slabé technické zpracování. Léta tv filmu nepřidala na technické kráse, takže je to vizuálně stařičké a ošuntělé a zvuk byl kolikrát hodně v háji. Režisér Dudek se vydal zajímavým směrem, v němž až tak v budoucnu nepokračoval. Určitě zajímavý počin, který se k lidské falši staví neotřelým i málo vídaným způsobem, tedy v rámci doby vzniku, která zrovna takovým počinům nebyla příliš nakloněna. 6/10

    • 24.7.2012  14:50

    Kladivo na čarodějnice s poněkud gumovou násadou. Nástroj inkvizitora se holedbal pořádnými drastickými scénami, ale když jsem viděl hořet hranici politou asistentem režiséra propan butanem, chtělo se mně smát. Ve středověku jim to nějak podezřele hořelo, lidé byli podezřele chytří, vypočítaví a dokonale intrikovali a celý film byl nepodezřele slabý. Téma bylo lákavé, nebojte, taky jsem se nechal zlákat, ale abych z toho byl na škvarek, to kurva ani omylem. Chtěl jsem jim tam sám poslat pár polínek, aby už se konečně něco začalo dít v těch sáhodlouhých mektech, ale herci se asi viděli na divadle a tak hráli, hráli, Vávra to nestopl a oni hráli, hráli až to dohráli. Z filmu jsem si odnesl, že farizejů je dnešní guverment plný a shořet na hranici by tak mohli dnešní současníci. Ne nadarmo se ve filmu hrozí Petrovými kameny. Už tenkrát věděli, kam to naše společnost dospěje. To by se vám tak hodilo svalovat to všechno na komunisty. V současnosti hledejte viníky a hranice bude plná opravdových hříšníků, ne jen těch domnělých a úmyslně křivě nařčených, jako z tohoto filmu. Film přechválený, ale kdyby se to případně "remejkovalo", určitě by to mohlo chytnout pod krček. Takhle ten plamen ne a ne chytnout, ale nevšiml jsem si, že by nějak moc foukalo. Dobrý matroš nehořel, ale herci si ve svých partech museli připadat nadlidsky, zvláště Šmeral, celý život hovno hrál a pak tohle. Jinak celkově film, co vypadá dobře do doby, než si ho pustíte. Pak slabota, ale nic jiného jsem taky neočekával, než opruz mrdku ze středověku. 30%

    • 24.12.2013  08:15
    Popelka (TV film) (1969)
    **

    Umouněná od popela je tahle skromná předchůdkyně mnohem slavnější Vorlíčkovi verze o poznání víc, ale jsou tací, kteří na ni nedají dopustit. Vlasta Janečková nikdy nepřekročila hranice televizní tvorby a do hlavních rolích si vyhlédla na tehdejší dobu v pohádkách málo vytěžovanou dvojici Hruškovou se Štědroněm. Risk se vyplatil a tihle dva se svých rolí zhostili celkem sympaticky, ale do pozdějšího charisma značky Šafránková & Trávníček měli sakra co dohánět. Tradiční příběh nabourávaly až příliš časté, poněkud unylé pěvecké výstupy, a kdyby se zredukovaly, dostala by pohádka plynulejší ráz. Největší ranou pro "vizuáložrouty" je obraz, na kterém si vydatně rok od roku pochutnává neúprosný zub času, a pokud to půjde takhle dál, jeho zteřelost spolehlivě zažene mladší diváky, pokud je už nezahnala. Vyprávět pohádku režisérka Janečková určitě umí, záporné postavy tedy macecha se svými dcerami dělají svým postavám čest, za pozornost stojí i nejednotvárná hudba zesnulého a proslulého skladatele Angelo Michajlova nesoucí v sobě i barokní motivy. Naopak nepodařilo se diváckou pozornost udržet po celou dobu stopáže a ve spojení s ohyzdným obrazem vzniklo v podstatě utahané dílko, které se až zbytečně drží v mantinelech televizní pohádky, která si k mladším divákům bude klestit cestu jen velmi obtížně, protože její atraktivita klesá úměrně s tím, jak moc je o čtyři roky mladší filmová verze divácky vstřícná a kouzla nezbavená. Tahle Popelka je zkrátka úplně ve všem horší. 40%

    • 19.7.2013  08:22
    Randall a Hopkirk (TV seriál) (1969)
    odpad!

    Neskutečně o tom všichni básnili, zejména ze starší generace, jaký to byl fantastický a ohromující seriál. Ano, byl. Ale leda tak pro pamětníky, kteří se v životě nepotkají s moderními postupy kinematografie, a jsou rádi, co jim úpadkový čt1, který mimochodem nenávidím, nabídne. Ani jeden z dvou hlavních protagonistů mně nebyl sympatický. No dva hnusní a nevzhlední Britové, co vám mám povídat, jistě jste někdy nějakého Brita v životě viděli. A navíc se mně jména těch dvou kreténů neustále pletla. Stručně řečeno, nevím který byl který. Ale to je jedno, protože mě to stejně nezajímalo. A pak ten příběh.Ten byl opravdu "fascinující". A nejlepší byla technická zachovalost seriálu. Zub času na obrazu a spol. zahlodal tak vydatně, až jsem měl obavu, že se v polovině celuloid rozpadne, a tenhle seriál k mé radosti skončí. Neskončil, ale moje sledovanost ano. Pamětníci máte zelenou. 0%

    • 15.11.2009  16:29
    Světáci (1969)
    ***

    Proslulá komedie, která asi byla na svou dobu odvážnějším počinem. Dnes působí lehce úsměvně, nikoliv však jako nějaké vrcholné dílo kinematografie, za které je pokládána. Situační humor je zde zvládnutý skvěle, ale gagy by nikdy nebyly tak dobré, kdyby je nepronášely brilantní herci a právě herecké výkony zde zastiňují nepříliš definovatelný scénář, a do jisté míry těžkopádně pojatou režii. Brodský, Sovák, Libíček a spol. byli zkrátka nepřekonatelní herci a tomuhle celkem průměrnému filmu dokázali vtisknout punc neopakovatelného. 60%

    • 25.10.2009  20:04

    Landovský je zde natolik dobrý, že s jeho výkonem stojí a padá tahle milá komedie. Zdatně mu tady sekunduje i Zázvorková, ale druhá polovina s nástupem Reginy Rázlové do děje, je výrazně slabší, a to ovlivnilo mé konečné bodování. Jedna z mála příležitostí posoudit režii Františka Filipa i z filmového hlediska. Po tomhle kousku se už věnoval, až na pár výjimek, převážně televizní tvorbě, ve které se našel a vynikal v ní. Mé hodnocení: 60%

    • 5.3.2013  14:30
    Velký šéf (1969)
    ***

    Hlavičku trošku na stranu a máme tady Velkého šéfa. Muž s mimořádně velkým mozkem neudrží hlavu zpříma, když má zrovna stres. A zrovinka v té době se podaří z vězení uprchnout bezvýznamnému zlodějíčkovi a tak nelze očekávat nic jiného než že se jejich cesty zkříží. A každý z nich je jiný. Sympatický Belmondo versus decentní Niven. Kdysi to asi mělo potřebné grády, ale dneska už s odstupem času mě to tolik nebere. Zkrátka spousta filmů po letech ztratila své nesporné kouzlo a stala se obyčejnými než bych se nadál.Výhodou je, že tenhle film se tolik nereprizuje a proto se na něj dá v klidu podívat. Klady: Belmondo je správný šibal + Niven je snad ještě lepší + film se nezabývá nepodstatnými detaily + správný přísun akce a gagů + inteligentní snímek. Zápory: na filmu hodně zapracoval zub času a ztratil pel své doby, kdy jsem ho viděl poprvé - pozvolna se vkrádající inteligentní nuda - málo invenční režie - horší technická stránka filmu - obyčejné až naivní vyznění filmu. Mé hodnocení: 60%

    • 25.6.2012  07:08
    Barbarella (1968)
    ****

    Proč si nedat filmový comics, který ještě filmovým comicsem byl. Barbarella je sexy a Jane Fonda je pro mě jednou z nejlepších hereček, které v minulém století okupovaly stříbrné plátno. Snímek je to opravdu mistrně podivný a mistrně zábavný, což tenhle vyvážený poměr dnešním comicsovým zpracováním chybí. Pochopitelně film nesedne každému a je třeba se naladit na jeho vlnu, která rozhodně není nijak strhující, ale dokazuje, že klasická filmová tvorba v šedesátých letech nebyla tak suchá, jak se o ní traduje, ale docela "barbarellovsky" peprná a comicsovsky svůdná. A btw, většina dnešních hereček si může o tehdejším sexappealu Jane Fonda nechat jenom zdát a raději by si v její příručce měly nalistovat stránku s návodem, jak to tehdy dělala, že byla tak zatraceně a nenuceně sexy. 80%

    • 1.1.2012  10:36
    Bohouš (TV film) (1968)
    ***

    Nenadchlo, ale dobrý. Předně nejsem pejskař. A vsadit se s bernardýnem, respektive s jeho majitelem, mně nepřišlo jako nějaký extra nápad. To svědčí o tom, že námět samotný vystačil právě jen v kategorii mikrokomedie. Menšík a Sovák byla herecká dvojka, která hrála spolu snad ještě lépe než odděleně. Netroufám si tvrdit, jestli oba zhusta improvizovali, ale myslím, že to dali na první dobrou. Hadrbolcová tam byla navíc, nic proti jejím hereckým schopnostem, ale obešel bych se bez ní, protože její přítomnost na konci a na začátku nějak do celku nezapadla a působila až rušivě. Kdo komedii uvidí poprvé, se pobaví dobře, protože nebude vědět, jak sázka mezi vyhládlým Menšíkem a nenažraným bernardýnem vlastně dopadne. 60%

    • 6.2.2013  09:51

    Zavolejte Bulitovi, ten všechno vyřeší. A pak v sobotu volejte Novu a poděkujte, že to jejich zrecyklovaný kanál Cinema odvysílal. Klady: Steve McQueen, dusná atmosféra ve stěžejní scéně vniknutí do hotelového pokoje. Zápory: postupně fádní zápletka, směšné akční scény, rutinní režie, nenapínavé, úmorná nuda, mnohem raději mám thrillery ze současnosti než retro srákory, mám trauma od doby, kdy se to za bolševika, jako jeden "drsný" film z mála, dostalo na obrazovky, dneska se už po opětovném zhlédnutí můžu umlátit smíchy nad tehdejší hloupou cenzurou. 20%

    • 8.6.2010  12:39

    Některé díly jsou skvělé, ale některé jsou docela průměrné. Po herecké stránce je to však zcela bezchybné.