Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 059)

plakát

Což takhle dát si VIP? (2013) (pořad) 

Vařilo se, vařilo. A hostům chutnalo. Divákům už méně. Zkusím najít nějaké klady. Výběr hostů je slabší a odpovídá možnostem tv Barrandov, ale někteří účinkující nebývají poslední dobou až tak často k vidění na obrazovkách. Systém bodování je neobvyklý. Vhazují se mince do prasátka a kdo má po týdnu nejvíc, je vítěz. Odměna je šek na klenoty. Výherce (herec Jaroslav Sypal) ho nikomu nevěnoval, což bylo upřímnější, než by šek z donucení putoval na nějaké konto. Pro lepší hodnocení bych musel vidět více dílů s atraktivnějšími hosty. Mé hodnocení: 40%

plakát

Česká tajenka (2013) (pořad) odpad!

Tohle si říká hodně rychle o stažení z vysílání. Ne, určitě nebudete zapáleně hádat písmenka do moudré tajenky. Soutěžící vás přesvědčí, že jsou desetkrát pohotovější, stokrát bystřejší a milionkrát lépe intuitivně dosazují písmenko za písmenkem, přičemž kladou důraz, aby nedošlo k záměně písmenek za jiné, nežádoucí. Slyšet R jako Richard, S jako Simona a Ypsilon jako ypsilon je výzvou pro největší imbecily, kteří celý den u tv obrazovky čekají až přijde jejich chvíle. Pořad neklade na diváka žádné velké požadavky, a to i přestože se v tajence skrývají moudra předních českých velikánů. I kdyby v tajence bylo třeba Pramen zdraví z Posázaví, je to úplně jedno, protože podle inteligentního výrazu, který se zračí soutěžícím ve tvářích, by tohle mohlo být v nestřeženém okamžiku považováno za Werichův bonmot nebo za Máchův dodatek do jeho nikdy nevydané básnické sbírky. Zapomeňte na to, že se s touhle úděsně nezábavnou soutěží zabavíte. I to nejnudnější odpoledne z nejnudnějších strávíte lépe, než sledováním triviálního dosazování písmenek do tajenky. O to víc budete rádi, že jste si do obýváku nepustili Aleše Cibulku, který to celé uvádí. Ten je tentokrát umírněný a méně ukecaný, než u něj bývá zvykem. Ale ani toho neomlouvá a nezískává za to plusové body. Vlezl do toho a to je to hlavní nelichotivé hodnocení. Přece jen luštit tajenku na tv obrazovce ještě v roce 2015, je návratem minimálně na začátek milénia, kdy to se svým Kolotočem, který se točil a možná se točí dodnes, jestli ho nezastavili, roztáčel aknózní Poulíček. Nemůžu si pomoct, ale i s ním byla svého času větší dynamika a spád, než s vyčpělou soutěží, která si namlouvá, že bavit diváka dokáže. Za půl hodiny, co ta soutěž trvá, mě dokázala natolik vydráždit, že jsem z nervozity vylil kafe, zlomil tužku z bezradnosti a chtěl jsem pochválit sousedovic psa, i když to normálně nedělám. Tahle soutěž vzbuzuje v divákovi něco, co by bez ní nikdy v sobě neobjevil. Je příjemné, když v sobě objevíte Tajné odtajnění svého nitra pouhým dosazením následujících písmenek - C jako ctnost, B jako bdělost, V jako Vaňura .... Ach bože, to je tak zábavné hádání, že se snad ani nedočkám dalšího vydání téhle moderní soutěže, v níž není poražených, avšak vítězných hadačů jsou stovky. Ano, sledovanost jde do stovek. Barrandovu to paběrkování a oživování zaniklých hovadin zřejmě přináší obsesivní uspokojování. Je rozumné si tohle opravdu nepouštět. 0%

plakát

Česko Slovensko má talent 4 (2013) (pořad) 

Talentových soutěží zdá se není nikdy dost a tahle se zastavila na televizních obrazovkách Primy už na číslovce čtyři. V porotě přece jen nevýrazného Dejdara střídá v novém ročníku progresivnější Mareš. Osvědčená Bílá a neúnavný hledač talentů Slávik zůstávají. Beze změny zůstaly i moderátorské posty a dvojici Prachař & Rauš je možno vidět opět v akci. Čtvrtá řada chce být od počátku evidentně propracovanější a kvalitu soutěžících posunout zase o stupínek dál. Nemám pocit, že by letos bylo tolik našlapáno, ale když je porota přesvědčena, že jeden z vybraných má nakonec předstoupit se svým číslem před slovutného Simona Cowella, tak to vyvracet nehodlám, Po zdlouhavých castingových kolech plných exotů i talentů ze všech možných oblastí, přichází semifinálové večery a s nimi i přetlak a následné vyřazování. Favorita nemám. Semifinálová kola jsou překvapivě velmi povedená v oblasti nápadité a oslnivé scény a rozhodně to na diváka nepůsobí laciným dojmem. Konečná volba, zda se dívat nebo nedívat, je nakonec přece jen na divákovi, který už ví, do čeho jde. Za sebe můžu napsat, že tahle show o diváky určitě mít nouzi nebude. Soutěžící si užijí svých patnáct minut slávy a vítěz se nakonec stejně v showbizu neprosadí, jak už se to přihodilo množstvím předchozích vítězů, kteří vzešli z podobných talentových soutěží. Soutěž, která zabaví, protože na vedlejších televizních kanálech stejně v tu dobu neběží nic kloudného. Pokud ovšem holdujete souběžně vysílaným a "mistrovsky" odvedeným "Doktorům z Počátek", pak je každé doporučení v podstatě marné. Většina zdejšího hodnocení má totiž demonstrativní charakter, a kdyby se přistupovalo poctivým způsobem, tak má tahle show kolem 60%. Když ji tedy někdo s klidem posílá do odpadu, aniž by ji viděl celou, tak já si ji s klidem dovolím mírně nadhodnotit. Mé hodnocení: 60%

plakát

Česko vaří s Pohlreichem ŽIVĚ (2013) (pořad) odpad!

S křížkem po kuchařském funuse aneb Česko dělá "hamiky papiky" s "kožakem" Pohlreichem. Tady máš naše malá Primo jednu lžičku za maminku, druhou za tatínka, třetí za Pohlreicha a čtvrtou za Kostkovou. Ale koukám, že ty už nejsi takový malý uřvaný spratek a že jsi už odrostlejší dítko, které se už nemusí krmit. Jenže si zakrnělo v trochu jiné oblasti než v růstu, a sice v tom, co už svět viděl a má dávno za sebou, tak ty teprve tento formát přebíráš a nasazuješ tuhle "opajcovanou" show v hlavním sobotním vysílacím čase. No mohu Tě utvrdit, že nebude mnoho těch, kteří po 20. hodině budou s Tebou vařit a ládovat se vepřovým se zelím a trhancem na noc. A to nám milý Zdeněk kázal, jak se pustil nepřímo do křížku ohledně zdravého stravování s Babicem vařícím srajdy. No jednou to přijít muselo a i mistr kuchař se (ne)jednou utne a spadne do unylé show prokládané nekonečným reklamním blokem a málem i hrajícími si kotaty. Muž, který si vybudoval image nesmlouvavého šéfkuchaře nenávidějícího blafy, který pro nadávku nejde daleko, najednou vaří s Kostkovou, je slušný, kolem plno lidí a nuda o ničem. Po propadáku "Vařte jako šéf" přichází s obdobnou hrůzou, jen velmi nafouknutou, a hlavně pro českého diváka nestravitelnou. Nechci vidět sledovanost příštího dílu, která jistě bude tristní. Pak to pár večerů nechají běžet, následně to přesunou před Walkera Texase Rangera pod názvem "Polední menu se Svatoplukem Kuřátkem Pohlreichem", než to nadobro stáhnou z vysílání. Příští sezonu se pak Zdeněk vrátí v mega ultra show pod názvem "Godzilla Babica versus Kuřátko Pohlreich live" a bude se vařit výhradně v noci, pokud možno nad ránem, aby i ti, co vstávají ráno, se mohli inspirovat svačinou do práce. Mé hodnocení: 0%

plakát

Český slavík Mattoni 2013 (2013) (pořad) 

Lepší už to nikdy nebude aneb Gott zase králem popularity. Angažovat Jana Krause jako moderátora slavnostního večera se ukázalo jako dobrý tah, protože tenhle v podstatě nepříjemný pán, si umí udělat ze sebe legraci. Za večer se objevil jako karikatura Lucie Bílé, vysloužilý rocker nebo rapper s kouzlem osobnosti. Vyvedl i svoji rodinku, která sebou vzala vtipnost. Skandalismus dodala Čtvrtníčkova holá zadnice, něco do sebe měl výstup Ivany Gottové, která zaskočila za svého nepřítomného manžela a přitom u mikrofonu zaměnila obálky s děkovnou řečí vlastnoručně sepsané jejím chotěm a nápad s Horečkou sobotní noci ve které svoje taneční kreace předvede moderátor, byl také povedený. Pak tu byla celá řada hudebních vystoupení, kdy večer otvírali energičtí Kabáti se svojí starou peckou "Dole v dole", perfektní Lucie Bílá, důstojné zavzpomínání na zesnulého Pavla Bobka a poněkud nakynutá Ewa Farna, která byla asi největším nemilým překvapením, protože jí to neslušelo. Hudebních čísel bylo ještě mnohem víc a byla vesměs povedená. Konečně to mělo oproti uhozenému minulému ročníku nápad s nesmělým pokukováním po předávání cen ve stylu MTV. I když se nekonalo žádné překvapení v podobě vítězů, Tomáš Klus neobhájil své vítězství v kategorii zpěvák a Dan Landa se po dlouhé době neumístil (!) stejně jako Farna, která se na stupně vítězů nedostala, byl jsem s večerem spokojený. Obsahoval to, co předchozím předávání cen chybělo a sice Moderátora, který to oživí a nápady, které to posunuly výš. Nefunkční mikrofon u děkovačky je věc, která by se stávat v přímém přenosu neměla, ale to je detail. Mé hodnocení: 60%

plakát

Čtyřlístek ve službách krále (2013) odpad!

No tak tohle byl opravdu děs běs. Čtyřlístek byl svého času výjimečný český comics, jehož invencí nabité příběhy se četly jedním dechem. Unikátní kreslené příběhy pana Němečka a paní Štíplové oslovily generaci malých i velkých čtenářů a časopisy rychle mizely z pultů trafik. Ovšem co s tímhle materiálem udělal pan Žabka a spol., je opravdu unikum. Odporná animace, která by stěží konkurovala animovaným filmům ze sedmdesátých let a prasácký a totálně nehodící se dabing (netušil jsem, jak Ivan Trojan může mít odporný hlas a Tereza Bebarová je hlasově "stará"na dabování Fifinky). Milí tvůrci, ale já jsem nechtěl jít nakupovat do supermarketu, že jste do každého druhého záběru cpali reklamu na žrádlo. Hrdinové nesmrtelného sešitového comicsu tak byli prakticky popraveni, jen co vešli na plátna kin. Diváci, kteří éru Čtyřlístků nezažili, museli být obrovsky zklamáni tím, co viděli, a jistě už by se na eventuální další díl do kin nehrnuli. Katastrofa. 0%

plakát

Čupakabra (2013) (TV film) 

Céčkové balení zaručeno. Ostřílený a dva roky ovdovělý protidrogový agent Carlos už zažil ve své bohaté kariéře ledacos a jen tak ho něco nepřekvapí. Ale ani ve snu by ho nenapadlo, že bude ve svém texaském rajonu nahánět krvelačná mýtická stvoření jménem Chupacabra. A to s pomocí party delikventů se kterými se stýká jeho nezvedený, pubertální syn. Terry Ingram si nechtěl připustit, že jeho filmy nemají valnou kvalitu a opět z jakéhosi nesoudného přesvědčení (vy)vrhl další výplod s tragickým Erikem Estradem v hlavní roli. To je vám tedy případ. V tomhle filmu klidně všichni mohli hrát zadarmo, protože nikdo si žádnou výplatní pásku nezasloužil. Estrada se svojí vervou budil smích a chtěl to hrát na charisma. Když se však na motorce oděný v kůži zjevil v záběru za nímž se skvěla krajina ubíhající ze zadní projekce, vypadalo to legračně. Krvelačných monster bylo sice dost, ale jejich zakomponování do obrazu bylo na současné (i televizní) poměry hodně přisprostlé. O to horší, že záběrů s nimi byla pěkná porce. Chupacakabru bych zde v tomto ztvárnění připodobnil k zmutovanému psu. Horor si na kecy moc nepotrpěl a vřítil se po hlavě do akční jízdy bez rozpočtu v němž byl k vidění do sebe zahleděný Estrada, pár kriminálních týpků a dvě agentky a řada trikově mizerných monster. Nešetřilo se malinovkou zakoupenou těsně před natáčením v místním supermarketu a ta byla rozlévána na hektolitry po place, aby to vypadalo zatraceně brutálně. Ingram však nedodal režijní stylovost a není pomalu scény, která by byla poutavá anebo jakkoliv napínavá. A filmu chyběl rovněž nadhled. Bral se snad až příliš vážně. Zbyla tedy především akční jízda s několika překvapivě funkčními nápady, která (nechtěně) pobaví na vlastní nízký účet diváky mající v oblibě filmy kategorie C a níže. Ve své kategorii se film s tristní trikovou stránkou a adekvátním hereckým obsazením neztratí. Doporučení však tomuhle výplachově splachovacímu horůrku určitě nedávám velká. Mé hodnocení: 40%

plakát

Daniel Landa: Král a klaun (2013) (hudební videoklip) 

Dan Landa pokračuje v halucinacích ze Pšenice22, nebo Žito44, to je vlastně úplně jedno, co je to za obilninu, hlavně, že ho udržuje za volantem bdělého, když si to v klipu frčí svým závodním autem s odkazem Karla Kryla v zádech. Jako milovník rallye dokazuje, že celý klip odjede v plné rychlosti a ani jeho milá Lounová, kterou tam na pár vteřin mine, ho nijak nerozhodí. Chce být svůj, drsný a zlobivý muž. A když se ho zeptáte na jeho image, tak stejně bude říkat, že to tak není a média to vidí zkresleně. Údajně má s touhle písní nastartovat novou éru své dlouholeté kariéry, od té staré zahodit klíč a čas od času přijít s předělávkou skladby od kultovního písničkáře Kryla jako je tahle. Ani mně nevadí, že se jeho pojetí skladby dost rozchází s původní interpretací. Hodnotím spíše kvalitu klipu, která je standardní, obrazově není pro ostudu a nejvíce zaujme soustředěný výkon jezdce s přehledem překonávajícího nástrahy, jak písně samotné, tak i ty na silnici. 60%

plakát

Dávám tomu rok (2013) 

Manželství jako škůdce relativně fungujícího vztahu. Nat a Josh se dobrovolně nechali okroužkovat, což jim teď brání v rozletu. Po devíti měsících manželství zjišťují, že se k sobě vůbec nehodí. Ocitli se v manželské poradně, ale plíživou krizi, která dosáhla vrcholu, pravděpodobně neustojí. Nepůjde to dál už jen proto, že se v jejich blízkosti objevily zajímavé protějšky, které se přece jen k nim hodí více. Nenápadný tvůrce Dan Mazer si napsal a zrežíroval film, který má značný rozsah ve slovníku sprostých slov, už méně se vyjadřuje k jádru věci. Předně není jasné, proč vůbec pár spolu uzavřel manželství, když spolu neuměl žít. První impuls nespokojeného vztahu přišel od manželky, lze tedy usuzovat, že manžel by žádnou příčinu pro rozchod ani nezavdal. Divák se nemá moc čeho chytit. Není tak úplně přesně definováno, co stojí za náhlou krizí. Špatný sex? Ve filmu se objeví sekvence s fotografiemi, na nichž jsou manželé zachyceni při vášnivých porno líbánkách. Dalo by se usuzovat, že zde problém nebyl. Nedostatek projevených citů a pozornosti? Možná. Film nemá moc scén, v nichž by si manželé projevovali vzájemnou náklonnost a tiskli se k sobě. Málo atraktivní protějšek? Ve filmu vystupuje populární "Mentalista" Simon Baker coby ideál mužské krásy pro manželku, průměrný manžel se musel spokojit s Annou Faris, kterou bych zrovna za ideál ženské krásy neoznačil. Ať je to jak chce, divák bude devadesát minut pátrat, ničeho se nedopátrá, ale neznamená to, že by to nějak filmu zvlášť vadilo. Nekompaktní celek podtrhlo herecké obsazení, které je vybráno tak blbě, až je to roztomilé. Vidět pohromadě divně hrající Rose Byrne, neznámého a ještě divněji hrajícího Raffa Spalla a k nim téměř na sílu nalepená nekompati(de)bilní dvojka Baker a Faris se jen tak nepoštěstí. Brit Dan Mazer to celé zrežíroval v poměrně neotřelém a ne moc vídaném stylu. Romantiku zadupával jak mohl, mnohem raději se oddával peprným dialogům, u kterých kladl důraz, aby nevyznívaly dietně a sterilně. Několik hlášek je hodně dobrých, najde se však nemalé množství replik, které nefungují vlivem nedobrého načasování, nebo jim schází lepší režijní cit. O balanc ve scénáři autor moc nestál. Šlo hlavně o to, jak co nejrychleji nesourodé manželství rozdělit a užít si u toho dělení i nějakou tu legraci. A to se celkem dařilo. Netradiční a přisprostlý počin, který se k romantice obrací zády. V závěru už k ní je o něco vlídnější. 60%

plakát

Demi Lovato: Heart Attack (2013) (hudební videoklip) 

Demi Lovato je už ostřílená zpěvačka, která vždy přijde s vypilovaným soundem a obrazově propracovaným stylem. Ne jinak je tomu i v jejím hitu, ve kterém jí v dost mladém věku hrozí infarkt z lásky, pokud ji tedy podstoupí. Srdeční potíže jistě přestojí v klipu až s minimalistickým podbarvením, ve kterém si s její image šikovně pohrává kamera a stylisté. Doufám jen, že její blond období má za sebou, protože jako bruneta působí přirozeněji a hudebně jí to šlape. 100%