Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 059)

plakát

Leatherface - zrození (2017) 

Nice to Meat you (to není překlep slovní hříčky a zároveň překladatelského oříšku v rámci češtiny, tenhle nápis je ve filmu k vidění u Sawyerovic farmy), aneb jak Leatherface ke své masce přišel. Moc by se jeho služby hodily na exekutorskou a soudcovskou verbež, která na lidech zcela legálně páchá mnohem větší zvěrstva, než která stihne Jede, moc milý a mimořádně charakterní klučík, budoucí Kožená tvářička, za devadesát minut, co trvá tenhle temný a vysoce pozitivní film. Samozřejmě, že se tenhle labilně vyrovnaný jedinec nechápe hned svého oblíbeného pracovního nástroje, jímž je vkusná a vůbec ne hlučná motorová pila, osvojíme si jeho bláznivé kousky na samém počátku jeho zářné dráhy, která vrcholila až v sedmdesátkách minulého století, tudíž se jedná o prequel, v němž je klučík v padesátkách poslán do polepšovny, u nás posíláme do "polepšoven" jen tatínky, a zásadně v komediálně laděných snímcích, následně se v ději posuneme o deset let později, kdy je Jede už starší, a po vzpouře pláchne z diagnosťáku do širých texaských plání, v nichž se konfrontuje se mstivým šerifem a jeho sborem. Vtip je v tom, že dlouho nevíme, kdo z těch tří uprchlých mladíků a jedné totální šílenky, co vzali na "výlet" jako rukojmí sličnou zdravotní pichničku, je právě Kožený ksichtíček, neboť během pobytu v léčebně došlo v rámci reformalizace k přejmenování všech chovanců ústavu. Takže se vydatně tipuje, pokud je to tlouštík Bud, k němuž to hodně svádí, je poměrně upozaděný. Horormani měli film jistě zakroužkovaný dlouho dopředu, a hnedle si poví, že z toho vyšlo poměrně krotké běsnění, budou i tací, kteří prohlásí, že dvojka řezníků Alexandre Bustillo a Julien Maury zůstala leccos dlužna své pověsti řezníků a nepředvedla nic extra navíc, tedy hlavně to, co se od nich čekalo. Zbaběle pak mohou působit ty scény, v nichž se extrémní explicitnosti uhne kamerou. Kde jinde, než právě v takovém druhu filmu, mohli uplatnit licenci na jatka. Ovšem pozor, film i přes svůj relativně krotký naturel není vhodný pro kardiaky, pištící slečny z krásných Duckface selfie před zrcadlem a progelovanou sortu hošanů, ujíždějících na nezajímavých seriálech, jen aby byli zajímaví. Cast je zajímavý. Stephen Dorff, respektive jeho spravedlivý představitel zákona, je vystavěn tak, aby mu nebylo možné fandit, následně to patřičně schytá, což je u mě jedna z top scén. Nejlepší je omladina, zvláště šílenka Jessica Madsen se ukazuje v příjemně zvrhlém světle, ustrašená zdravotní sestřička Vanessa Grasse se filmem táhne jako nit, co odděluje dobro od zla. A určitě kvalitně se v roli matky blýskla Lili Taylor. Nutno napsat, že i přes originální pojetí (mnoha scén), neutuchající tempo a nemožnost, aby se mně takovéto filmy ohrály, co do drastičnosti nebyl pokořen spřízněný film z roku 2006, možná ani ten z roku 2013. Ale je to relativní. A je jen škoda, že se na těch předvolebních mítincích ke koblihám, perníkům a jiným poživatinám, nerozdávají také motorovky. Že bych to vzal z jedné vod(k)y načisto. Ještě že máme takové charakterní tvůrce, jakými jsou Alexandre Bustillo a Julien Maury, kteří udělají práci za nás tak, že se divák nažere a politik zůstane celý. 10/10

plakát

Leoš Mareš - Fotbalista roku (2017) (hudební videoklip) odpad!

Do zhlédnutí tohoto výtvoru, zdráhám se použít slovo "hudebního", jsem byl neochvějně přesvědčen, že "Kokeš" je značka piva. Po tomhle se dostavily značné pochybnosti. Značka piva to asi fakt nebude. 0/10

plakát

Lesní rituál (2017) 

Angláni umí i líp. Nepřišel jsem tomu na chuť. Film bojoval s trapnou realizací. Nakonec zvítězila. Bohužel(va). Řeč je o celém závěrečném úseku, v němž se zjevila lesní/mechová/kapradinová příšera, prostě naběhl na scénu Jan Roháč z Dubé. A bylo hotovo. Pokrčil jsem nos a atmosférické kouzlo bylo náhle pryč. Nehledě na to, že film mně připomínal Blair Witch, nedávnou Čarodějnici i Predátora. To tolik nevadilo, jen nutno dodat, že ty tři jmenované filmy vládly sevřenějším napětím, tenhle ho měl taky, jenže v něm polevil. Prostě do příšery to bylo jen mile přitroublé. S výskytem příšery už jen vyložená píčovina k smíchu. Vraždy žádná sláva, rituál bída, film je podle něj pojmenován, ze samotného Rituálu jsem si nezapamatoval vůbec nic. Dost sralo i neustále opakující se trauma hlavního maníka ze čtveřice kamarádů. Pořád se mu, v různých děsu-halucinogenně-paranoidních- verzích, vracela scéna přepadení obchodu, kde byl brutálně (nejlepší gore scéna z celého filmu) zabit jeho kámoš. Les je les. Vždycky zafunguje. A fungovalo to příjemně. Ohraně, ovšem obstojně. Příšeru si mohli nechat od cesty. Herci adekvátně hnusní. Otevřený konec nepotěšil. David Bruckner možná vylekal sebe, mě nikoliv. A po Soutboundu citelně vyměkl. 5/10

plakát

Liga spravedlnosti (2017) 

Comicsové pornohrátky s partou hic, kde si příznivci latexu přijdou na své. Stálými porno aktéry jsou: Wonder(bra) Slut Woman - královna šlápot, Buttman - král sofistikovaných análních hrátek, po nichž zůstávají Cucfflecky, Flash - král rychlovek, Aqualineaman - král mohutného ženského squrtingu, který doluje vidlemi, Spermaman - král oplodňování obojího pohlaví, Cyflborg - král peggingu. Všichni používají jeden společný trik - dlouho vydrží stříkat comicsové bubliny. Režiséři si je oblíbili pro jejich zodpovědný přístup, když jde do tuhého. Sex s blížícím se koncem světa je jejich vítaným zpestřením. Mohu čestně prohlásit, že jsem nikdy nemasturboval nad Wonder Slut Woman. Svody byly, příležitostí minimum, neb všechny filmy, v nichž účinkovala, jsem viděl v kině. A uznejte sami, že by mě vyvedli, kdybych tasil, hlavně by diváci sedící v řadě za mnou přes moji labutí šíji s boxerkou blbě viděli na film. Jsem za ten Kolosman rozměr rád. A masturbovat při repríze doma, to už není ono. Film, který vznikal ve zhoršených podmínkách, neznamená nutně špatný film. Mně je jedno, zda Snyderovi odumřel žalud, nebo Whedon nosil dívčí spodní prádlo, až se rozhihňal, přičemž internetová kohorta pisálků erudovaně usoudila, že vážné scény natočil Zack Snyder, ty vtipné Joss Whedon. Samozřejmě, že střídání režisérů určitě nevedlo k takovýmto režijním rozvrhům. Ke všemu je ve filmu asi pět vtipných momentů+veškeré sekvence kolem Flashe mají odlehčující ráz, což by mělo na celkový výsledek jen zanedbatelný vliv. Ke všemu by ta sorta nepohledných poďobanců, kritizujících tento film, k němu nesvedla natočit ani závěrečné titulky. Ale zpět k výsledku. Film opravdu není moc kompaktní, první propad přišel po hodině, přesně po sekvenci po vzkříšení dávno mrtvého Spermomana, který byl na pár minut Zloun, pak přišla Hulza Dlaňová a jeho máti, s nimiž se vítal, čímž tempo opadlo. A už nenabralo takovou vervu, udělal se první comicsák, za ním druhý, film dospěl k závěru. Finále nebylo extra. Nelze je označit za bombastické. Arcipadouch byl zlikvidován trapně. Závěr filmu je moc veselý. Celkově film odsýpal, bylo ale znát, že mu brání v rozletu stopáž namačkaná do necelých dvou hodin. Určitě jsem se bavil víc, než u Muže z oceli, Buttman vs Spermaman a Wonder Slut. Myšlenkově je to tak na pátou třídu, CGI občas rušivě zlobí, ale je to nesmírně cool, když máte pocit, že si z prdele Wonder Slut můžete udělat trhací kalendář. Hledači chyb ve filmu budou mít žně, ovšem čekal jsem něco maxi příšerného, což se rozhodně nedostavilo. 7/10

plakát

Like.Share.Follow (2017) 

TyTrubko, po tomhle cyber napínáku jsem se orosil. Po všech těch kyberšikanách tahle historka s kozatou hysterkou z kyberprostoru má políčeno na ebony květákového youtubera, který zaplatí daň za svoji internetovou slávu. Pokud nemáte rádi tuberácké blby, kteří by bez internetů pošli na dávivý kašel, tím líp. Samozřejmě, že ani Garrettovi nelze fandit, když jeho ego dostane náraz. Fajn je, že ten týpek i po stalkingu pořád streamoval. Keiynan Lonsdale byl skutečně určen k fyzické likvidaci. Slizké youtublbce vůbec nesleduji, dovedu si ale představit, že něco takového, jako je Garrett, zvesela brázdí internet a má to sledovanost. Daleko lepší bylo sledovat posedlou a fanatickou šílenku, která si nechtěla připustit, že po jedné vášnivé noci jejich vztah nemá budoucnost. Jen těžko se věří, že Ema Horvath touto rolí debutuje. Prostě solidní kreace. A dál už jen mírný nadprůměr. Film moc nelze označit za horor, nedosáhne těch správných proporcí. Coby thriller funguje obstojně. Krve se přímo nebojí, ovšem čekejte jen malou porci gore. Objeví se i záhadná minulost psychicky narušené šílenky. Film určitě mohl mít lepší gradaci. Finále v lesní chatě není nejhorší. Poslední scéna filmu je veselá. Celkově je ale film pořád jen tuctovou kyber záležitostí, režijně zploštěnou do televizních proporcí, která v divákovi tolik nerezonuje. Je to i tím, že režisér Glenn Gers dlouhou dobu nic nerežíroval a hned se vrhl na fenomén doby, který v době svého posledního režijního zápichu, ještě tolik nebujel. Takový malý lajk, byť bytostně nenávidím tohle označení, tomuhle kousku ovšem můžu dát. Zdejší hodnocení je až příliš příkré. 6/10

plakát

Little Evil (2017) 

Ándíbhcarp anivojuch. Režisérovi Eli Craigovi, jehož stylu jsem nikdy nepřišel na chuť, zřejmě nikdo nesdělil, že chce-li ještě v roce 2017 točit horor s vyžvýkaným obsahem, kdy muž vyžení s krásnou ženou i prcka Antikrista, bude muset přitlačit na scénáři a režii. A hle, on to není čistokrevný horor, nýbrž pokus o mix hororové komedie s parodií. Filmu se nedaří na žádné frontě. Hororové scény jsou zredukovány mimo divácké ohnisko, je jich jen hrstka, jen se o nich buď mluví, v lepším případě nevidíme událost, která jim předchází, takže už jen zhlédneme její následek, respektive oběť sbírají nabodnutou z plotu, jiná oběť umírá v kukuřičném poli. Tenhle přístup neakceptuji, film neomlouvá ani nízký rozpočet, režisér dopředu věděl, že přijde na takové scény a nedá se jim vyhnout. Pokud jde o rovinu komedie/parodie, je výsledek jedna velká bída. Nikomu a ničemu se nedá zasmát. A to se ve filmu vyskytuje babochlap, lilipután i parta fotříků docházející na terapie, ale jsou to jen trapné figurky, které dojem z filmu nijak nezlepší. Chlapeček, hrající diblíka, vůbec neuměl hrát, Adam Scott hraje vždy stejně, režisérův záměr pochopila jen Evangeline Lilly, která sehrála manželku nejméně iritujícím způsobem, dokonce vykazuje něco jako komiku. Přítomnou Sally Field, předstírám, že jsem ji přehlédl. A Clancy Brown žije jen z rolí zlotřilců, je-li potřeba záporná béčková role, zavolají mu do síně slávy, kterou má ve věznici Shawshank věčnou. Největší "inovací" filmu je mluva pozpátku, působilo to na tu bídu celkem objevně. Početí chlapečka u okultního rituálu (jen se o tom mluví) a skutečnost, že Samantha je několikanásobná vdova, jsou nápady, které uspěly. Dál už nic. Ke všemu se v ději zbytečně vracíme o týden zpět. Film totiž začíná scénou, kterak Gary leží pod zemí v rakvi, a vyděšená manželka k němu za deštivé noci spěchá s lopatou. A režisér usoudil, že je dobré dozvědět se, co této události předcházelo. Takže do tohoto místa se napojíme přibližně až za hodinu. A v té hodině, i dál, se nepřihodí nic pozoruhodného, zajímavého a zábavného. Je to chujovina, která je podprůměrně slátaná. 3/10

plakát

Little Mix feat. Machine Gun Kelly - No More Sad Songs (2017) (hudební videoklip) 

Ještě v roce 2017 se jevilo, že Jesy Nelson radostně kopuluje s ostatními členkami dívčího hudebního uskupení. Na konci roku 2020 však došlo nečekaně k ukončení koitu, čokoládová kráska šla na interrupci a následky přerušeného hudebního styku nepřinesly zatím žádný vývojový efekt. Z někdejšího kvarteta je trio, ovšem množství hudebních pozůstatků má různorodou kvalitu. Tenhle spadá do průměrnějšího hudebního styku s floutkem Machine Gun Kellym. Ten dal k dobru rap frekvenci, než se odebral do rockových vod. Klip nepředstavuje nic originálně převratného, vsadilo se na sexy country styl, kdy děvčata pochopitelně působí značně provokativně. Rozhodně tenhle počin měl daleko větší potenciál. Výsledek není nijak špatný, hudebně mě to ale rozhodně neuchvátilo. Na poslech to působí až ordinérně. Vizuální ztvárnění dodržuje veškeré současné požadavky současného nadrženého publika: britské vokalistky jsou prudce sexy. A tenhle styl mají čtyři šikovná děvčata opravdu vypilovaný k dokonalosti. 6/10

plakát

Loganovi parťáci (2017) 

O filmy Stevena Soderbergha už nikdy nezavadím. Ordinérně, nezáživně a slabě inscenovaná pitomina (s puncem nezávislosti) s kvantem nevyužitých hereckých hvězd i hvězdiček. Všichni přišli vniveč. Dva buranští bráchové Loganovi, pajdavý Jimmy (Channing Tatum - pajdal přesvědčivě) a jednoruký Clyde (Adam Driver - po celý film nezměnil výraz), se rozhodnou načerpat si trochu "keš", které proudí podzemními trubkami do sejfu. Do loupeživé party přiberou ještě specialistu na podobné typy loupeží Joe Banga (Daniel Craig - vévodil filmu), který je t.č. ve výkonu trestu, který si vymíní, že do akce půjdou i jeho dva bráchové. Háček je v tom, že zdroj peněz se nachází pod závodištěm Nascar a druhý problém představuje Bangův pobyt v káznici. Bráchové Loganovi, ač mají být údajně rozumu mdlého, si mistrně poradí se všemi překážkami, které jim stojí v cestě. Samotné provedení loupeže za mnoho nestojí. Bang naplní sáčky "trhavinou", jednou z ingrediencí jsou gumoví medvídci, já je normálně žeru, zde vybuchují. Hlavní je, že loupež je nevýrazně natočená, film se tlačí do komedie, tudíž je nenapínavý. Rázem je po loupeži, na scénu se vrhá Hilary Swank coby agentka FBI vyšetřující loupež. Rázem mizí i ona ze scény, aby se objevila v posledním záběru filmu, který má příšerné zakončení. Závěr ve stylu "pokračování příště" nenávidím! Celý film je nedůsledně pojat. Nic není pořádně dotaženo. Loupež, která měla být vrcholem filmu, je prostříhávána na události na talentové soutěži, které se účastnila Jimmyho dcerka. Než se ve filmu vůbec začne něco dít, trvá to pekelně dlouho, celé je to naprosto bez tempa. Je nutné absolvovat nejméně hodinu kecaček, Jimmyho zastávek u jeho bývalé manželky (Katie Holmes) a různých dalších nadbytečných sekvencí, než se dokodrcáme k pár vtipným momentům, které obstará Daniel Craig. Po jeho živelné kreaci se nechce ani věřit, že tenhle maník pravidelně obléká "jamesbondovský" oblek. I Seth MacFarlane je coby Nascar závodník osvěžující komediální doplněk. A vůbec všichni herci jsou fajn. Jenže film má dvě hodiny, je to na něm znát, má omletý námět, co prostě nebaví. Postrádal jsem jakoukoliv zajímavě natočenou sekvenci. Převažovaly kecy a plky. Fim má přístupný rating, pohoršujícího obsahu se tedy nelze dočkat. Soderbergh akci neumí, i zde se jí zdatně vyhýbá, auto, co obyčejně nabourá do výlohy, a jedna nepřehledně nasnímaná rvačka v baru, je jeho maximum, jeho filmům nerozumím. Tenhle je dalším zbytečným dílkem do jeho nezábavně a zdlouhavě nudně koncipovaného puzzle. 4/10

plakát

matka! (2017) 

taťka! Příjemná, celkem pohledná stařena, kterou hyzdí jen tukový hrb, knírek a několik tukových boulí na čele a pár bradavic na nose, volá k večeři zadumaného Darrena Aronofskyho: "Máš tady večeři, taťko!" "Ať ti to nevystydne." Darren vychází z přítmí pracovny evidentně rozladěný: "matko!, kolikrát jsem ti už říkal, abys mně neříkala taťko!, zvlášť když máme tolik hostů!" matka! se podiví, pokrčí rameny a udiveně prohlásí: "Vždyť žádné hosty nemáme." Darren na to: "Aha, už magořím, jak to vypadá u konkurence?" "Co Refn, má něco novýho?" matka! jen odvětí: "Má Neon Demon, je to už ale rok staré." Darren nasupeně: "matko!, máš mně hlásit novinky, ne co je natočený před rokem, kurva už. Co Trier?!" matka! klidným hlasem: "Nic nemá, netočí." Darren zlostně uhodí: "Jak nemá, jak netočí, vždyť zrovna včera jsem viděl od něj geniální podobenství s lesní zvěří v mechu, byla tam taková ta zrzavá potvora, do hajzlu zelenýho, já si nevzpomenu, krucifix (začne se křižovat), jak se to zvíře jmenuje!!!" matka! napovídá: "Jelen, ne?" Darren ječí zlostně: "Neeeee, jelen to nebyl, ty blbá krávo, Lada k tomu dělal ilustrace, já si za živýho boha (potřísní se svěcenou vodou) nevzpomenu, jak se to zvíře jmenuje!!!" matka! klidně: "Zajíc?" Darren vybuchne: "Ne, ty dementní filcko, mám výpadek, vozilo to Budulínka na ocase!!!!" matka! mlčí, jen chystá maso na talíř. Darren běhá po kuchyni, a náhle zařve: Co Jarmusch?!" Co ten má novýho?!!!!" matka! klidně: "Má horor, ale už starší." Darren rudý vzteky: "Jak starší, teprve včera jsem koukal na tu genialitu o těch stvořeních, co sají krev, akorát si nevzpomenu, jak se jim říká." matka! chystá příbory, se sklopenou hlavou napovídá: "Skřeti?" Darren šílí: "Neeeeeeeeeeeee, to snad není možný, bojí se to česneku, nejsou vidět v zrcadlech, mají nápadný řezáky, bože můj (kleká a modlí se), mám výpadek paměti, končím, jdu se najíst, co máme dobrého?" matka! s úsměvem: "Jen ochutnej, je to lahůdka." Darren uhryzne kus libového masa, pochválí tu dobrotu, poté loudí po matce! to tajemství kuchyně. matka! prohlásí: "Je to novorozeně." Hlavně na to nechoďte s tím, že jdete na horor. I když hororové prvky to nepostrádá. Je to (biblické) podobenství, plné symbolů, které nedá velkou práci odhalit, co značí. A je to mimořádně zvláštní film. Aronofsky, co jiného čekat, než maximální jinakost a kontroverzi. Myšlenka zajímavá, herci skvostní, vizuálně i technicky propracované, roztomile úchylné. Žel, vše je vážně míněné, bez nadhledu, a v některých fázích je to tak přebujelé, až je to i nechtěně k smíchu, což filmu ne každý bude tolerovat. Já vzal ochotně všechno, co režisér dvě hodiny originálně instruoval, prostě byl to nátřesk. A bylo to dost dobré i zajímavé pojetí. 10/10

plakát

Matky na tahu o Vánocích (2017) 

Pustit "nezbedné mámy" do kin podruhé, to byl omyl. Naprostá absence vtipných originalit z jedničky dělá z pokračování řadového komplice všech těch zapomenutelných "bláznivinek" na jedno použití, na kterých Jon Lucas & Scott Moore participovali. Jejich společná díla moc od sebe nerozeznáte. Stěžejním nápadem je do filmu nasadit tři mámy hlavních představitelek, přičemž je zaděláno na vděčné téma generačních svárů a rozdílů. A vánoční čas je ideálním obdobím zakopat válečné sekery, odpustit si a zjistit, že máma je to nejdražší na světě. Předně se takhle žádná máma, jak je ukázáno ve filmu, nechová. Jedna je přísná komisní kráva (Christine Baranski), která dcerušce Mile Kunis dělá vše na truc, druhá máma (Cheryl Hines) je nesnesitelně přepečlivá, má kupříkladu silné sklony k voyeurismu, pozoruje svoji dcerušku Kristen Bell při sexu, třetí je flegmatická (Susan Sarandon) až běda, holduje lehkým drogám, alkoholu i hazardu, o dcerušku Kathryn Hahn jí v podstatě vůbec nejde. Koncept, na které pokračování vsadilo, byl nezábavný, místy úplně nudný, originální skoro v ničem. Film z ušlápnuté scenáristické bídy vytahuje osvědčené trio mamin z jedničky, několik hrubozrnných gagů i dělání si legrace z amerických vánočních tradic. Jenže jsou zde i jejich filmové mámy, které neměly co nabídnout, jejich role jsou prosté gagů. Přítomnost Christiny Applegate, z jejíž zápornosti jednička hodně těžila, je zredukována na jedinou scénu. Celkově film ovládá lehká nuda. Na herečkách je znát, že by chtěly filmu dát i víc, jenže scénář je průhlednost a schematičnost v jednom, což ve výsledku znamená, že z technického hlediska je to režijně v pořádku, z humorného hlediska je gagů jen minimum, z hereckého hlediska je to fajn, z invenčního hlediska je to nulové. A charaktery nově příchozích mamin, na kterých pokračování postavilo svoji zábavnost, byly naprosto nezábavné, přebytečné. 6/10