Recenze (577)
Rodná zem (1953)
Ideologicky prekrútena predstava o "ľudovom speve a tanci"! Ako "dokument" fajn ako umelecký film ledva priemer! 50%
Šťastie príde v nedeľu (1958)
Klasická komédia z obdobia tvrdého totáča. Napriek dobe čisto podaný príbeh troch nerozlučných kamarátov. Ako bonus pre nás neskôr narodených, film zachytáva atmosféru vtedajšej Bratislavy a okolia. Potešenie nielen pre pamätníkov. 80%
Rudá Hříva (1969)
Ďalšia Mifuneho excelentná galéria mimiky a emócií:-) 80%
Samurai 3 (1956)
Z celej trilógie najsilnejšia časť, keď sa kruh dlhej cesty učenia, strádania z nenaplnenej lásky a umenia meča uzatvára v záverečnom súboji dvoch majstrov samurajského alter ega. Filmovo ide o čistý priemer, ale pre Toshira Mifuneho to bola dokonalá herecká i pohybová príprava na geniálne diela Okamotu, Kobajašiho a Kurosawu. 75%
Ďáblova pouta (2008) (TV film)
Možno menej známy dvojdielny seriál z obdobia pádu Stuartovcov, ktorý ma i na druhý krát utvrdil o svojej kvalite. Presahuje rámec TV produkcie. Žiadne zbytočné efekty ani dejové odbočky. Jednoduchosť a presvedčivá realita. Odporúčam hlavne divákom historických drám. 80%
Křivák (1961)
Ako western nič extra - klasický príbeh,. Na druje strane nachadzajú sa tu originálne prvky: prostredie pri mori, hlavná postava nie je frajer-hrdina, prostredie neposôbí konkrétne - ani USA ani Mexiko. Marlon Brando ako zvyčajne vie podať svoje postavy veľmi dramaticky a s prehľadom. Priznám sa, že najviac ma zaujala jeho "láska", ktorú hrala mladá mexičanka Pina Pellicer. Tak svojský a nenápadne silný ženský charakter som ešte vo filme nevidel. Celkový dojem je kvalitný nadpriemer až na samotnú kvalitu snímku, ktorú som sledoval z DVD zakúpeného v Levných knihách. Na rozdiel od filmu disk v tomto vydaní neodporúčam! 75%
Imaginární lásky (2010)
Bang Bang do imaginárnych hetero i homo lások. Nič výnimočné a predsa pôsobivé. Postavy, kamera, farba, image, fashion design a predovšetkým hudba robia z tohto filmu (od veľmi mladého režiséra!) pôsobivý spleen, ktorý sa možno stane o pár rokov kultovým. Kanadský film s francúzskou jazykovo i kultúrne naservírovanou atmosférou. Napriek viditeľným inšpiráciam sa Dolanovi podarilo natočiť subjektívne silné dielo. Opäť som sa vrátil k filmu, ktorý sa stáva pre mňa v tomto roku kultovým :-) Pridávam poslednú hviezdu a zvyšujem na 95%
Apartmá v hotelu Plaza (1971)
Matthau v trojroli podáva skvelé a pritom úplne rozdielne charaktery. Zaujímavé sú aj veľmi dobre dopasované dámske postavy. Každá poviedka je iná a zároveň podobná. Geniálny nápad, ktorý pobaví a nemusíte mať strach z jedinej izby v jedinom hoteli. Vôbec to nepôsobí divadelne. Postavy sú hlavnou atrakciou, ktoré ponúkajú prepracovanú zábavu s dialógmi. Odporúčam ako film na nedeľu. 80%
Samurai (1954)
Veľké rozčarovanie nad ospevovanou japan samuraj klasikou! Radšej by som odporučal o 11 rokov mladší čb Mifuneho koncert na samurajskú tému v Okamotovej verzii http://www.csfd.cz/film/25839-samuraj/. Tento farebný priemer skutočne pripomína Vinnetua! 55%
Aaltra (2004)
Minimal road movie s dvojicou individuí na vozíčkoch. Nízkorozpočtový humor, ktorý nenápadne smeruje do Fínska... A.K. Skvelá zábava pre fanúšikov "suchej komédie". 90%