Poslední recenze (448)
Ted Lasso (2020) (seriál)
V současnosti asi nejoptimističtější seriál o tom, jak je důležité přijmout prohru a jít dál. Nejen ve fotbale, ale především v životě.
Malé ženy (1994)
Malé ženy je režijně skvěle uchopený film se silnými hereckými výkony. Zejména plynutí času je zde zobrazeno velice přirozeným způsobem (pouze s jedním velkým skokem), kdy se vše tak nějak bezděčně děje a než se nadějete, tak je člověk, kterého jste právě poznali, klíčovou osobou ve vašem životě. Ostatně velice realistický popis lidského prožitku času. Z dnešního hlediska je pak velice zajímavé, že i adaptace tak starého románu je dnes jaksi aktuální v zobrazení silných žen, co se snaží prosadit v mužském světě. Nutno říct (mírný spoiler) že konečná seberealizace hrdinky v podobě prosazení se ve spisovatelském světě jí ovšem nestačí a nachazí další životní smysl v partnerovi a službě dětem. A tak lze nakonec celý příběh interpretovat čiště apoliticky. Každý v životě potřebuje najít naplnění nejen sami v sobě, ale i v někom (lidé) a něčem (smysluplná činnost) a ve výsledku je jedno, jestli je to v sourozencích, rodičích, partnerech, dětech nebo umění. Nebo ve všem.
Zločin (2011) (seriál)
Ve skutečnosti se to ze začátku zdá chladné, ale postupem času se z toho stává naprostý emocionální nářez. Zdrcující seriál, který se vám dostane pod kůži.