iNKa 1104

iNKa 1104

okres Hradec Králové
architetka


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 23.1.2016  23:55
    Řím (TV seriál) (2005)
    *****

    Výjimečný počin - svou výpovědní hodnotou a poskytnutím představy o antickém Římě. Můžeme dnes obdivovat nespočet odkazů této doby a stejně tak se dočíst o krutostech a zhýralosti civilizace, která i dnes budí respekt, byť mnohdy hořký. Vizuálni výpověď jsme ale ztratili - těžko se "čte". Antické památky - od architektury přes sochy, vázy, písemnosti... - jsou vytrženými mozaikami, kterými dláždíme trochu nostalgický obraz minulosti. Ale až s potem >skutečných< lidí je dokážeme zasadit do reálnějšího obrazu. Jak jinak - a vzněšeněji - vypadá budova senátu, kterou si představujeme se senátory v bílých tógách, plamenně hovořícími o politických otázkách říše. A pak spatříme jiný obraz - obraz plný intrik a chladnokrevných kalkulů - kdy spojenectví včera může znamenat nepřátelství na život a na smrt dnes -, kde bílé tógy potřísníme krvavou zradou (jedna z nejsilnějších scén první řady). ... Právě manévrování oponentů nebo spojenců (a že se to často mění) mě bavilo v tomto seriálu nesmírně. Byla to přehlídka charakterů - a to přítom vůbec ne černobílých. Uvědomíte si důležitost vhodného načasování událostí a prozíravosti. Kde společenská oblíbenost, podpora a zdroje často působí jako štít. Jak dlouho ale zůstane neprůstřelný?... Bylo také skvělé sledovat, jak vypadaly ulice a domy - jako architekt si mohu podle plánů zhruba představit prostor, ale už nevidím světlo v záhybech zdí a materiály v souzvuku ruchů, kterými mohlo oplývat město jako je starověký Řím. I krajina snad musela mít tehdy jiné měřitko. ... Všimla jsem si i souvztažnosti k bohům - málokdy si uvědomujeme tento aspekt a jak významným způsobem se zvláštní pokora prolínala do života obyvatel. (Dalo by se říci, že přeci jen jim bylo něco svaté). ... Zaujalo mne toho mnoho a byl to exkurz, za který jsem neskonale vděčná. Díky, opravdu bych nechtěla žít v antickém Římě, ale ráda se o této době ještě něco nového zase dozvim - zvědavost je dokonale odpečetěna.

    • 20.10.2015  22:12
    Andělé v Americe (TV seriál) (2003)
    *****

    Haleluuuuja, glooooriaaa!!! Vskutku andělský počin. Ještě teď ve mně doznívají všechny ty palčivé emoce, dechberoucí a chytré dialogy, velkoryse vypointované scény, teatrální fantazie s groteskním nádechem a humor. Přátelé ten humor! Chytrý v dialozích, sebeironizující, přesně v tom správném poměru a dávkách - někde aby odlehčil, ale nezlehčil a někde aby vás odboural. Pana Nicholse jsem si našla cíleně kvůli filmu Closer. Chtěla jsem film, kde je dialog, hmatatelný vztah a intimní zpověď. Všechno se v AiA vyskytuje vrchovatě a snadno se vám stane, že se s každým dílem až potutelně hýčkáte - chcete, aby se zpomalil a trval ještě déle. Každou jeho minutu si bezezbytku užíváte a skoro ani nedýcháte. Má obrovský náboj a nepřeberné množství námětů k vlastním úvahám. O čem? Vyberte si sami :) <3

    • 12.4.2015  18:08

    Lisbeth a její pomsta - u konce. Co dodat: vyzdvihuju různé ladění každého z dílů a oblíbila jsem si i obě hlavní postavy: jak neúnavného a loajálního Michaela, tak uzavřenou a tvrdou Lisbeth. Proměnlivé napětí mě u obou posledních dílů nenechalo na chvíli v klidu a někde v dálce stále cítím to mrazení v zátylku z prvního dílu. Díky.

    • 12.4.2015  15:37

    Druhé pokračování trilogie Milénium a pro mne velké překvapení. Zatímco první část je uzavřený celek, druhá plynule pokračuje v třetí, jsou více provázané. V prvním díle je kladen důraz na rozplétání labyrintu vztahů jedné "zvláštní" rodinky a Lisbeth je zde spíše představena divákovi, v druhém se pozornost plně převrací na její příběh a minulost. Již zde není jako "agent/hacker", ale oběť, kterou dohání všechny její noční můry a ona se s nimi jednou provždy musí vypořádat. Novinář Michael je tentokrát jejím vzdáleným partnerem, ale vidím to jednoznačně jako přednost. Lisbeth je sólistka se vším všudy a její postava je zde více vykreslena jako superhrdinka, která se v tomto šíleném světě prostě musela naučit chodit a těmhle >sviním a úchylům< to natřít. Vlastně mi vůbec nevadí ta změna stylu, která je tu v komentářích tolik vytýkána. Je logická, protože se příběh krystalizuje do "kdo z koho" situace a tudíž na akci a protiakci. Ubylo tak možná atmosférického napětí plynoucího z neznáma, je zde však cítit jinak: je na těle -někdy i vystrašené- Lisbeth a já to tak beru jak plus, její postava je pro nás více osobnější a máme možnost ji plně pochopit. Závěrečná scéna je potom takovým faktickým vyvrcholením akčních scén (a odpouštím i -SPOLIER- hrobovou scénu a hodně zvláštního chlápka, co nic necítí) a třetí díl opět mění tempo a styl vyprávění. Co se týče režie/scénáře/vizuálu, nelze nic vytknout a postavy Michaela a Lisbeth nemohly být vybrány lépe - jejich herectví je jiné (včetně charismatu), ale funguje to prvotřídně a ani si nelze představit někoho jiného. Nekonkurují si totiž svým stylem, tak jako ve Fincherově filmu.

    • 30.10.2014  00:05
    Já jsem lid (2014)
    *****

    Příběh z Egypta prodchnutý člověčinou, natočený francouzkou s egyptskými předky. Miláček v Jihlavě 2014... a faktický vítěz festivalu.

    • 29.10.2014  23:59
    Jezero (2013)

    Divnofilm, který ve vás ale zůstane. Vlastně ho doceňuji až hodně dlouho po projekci. Je plný těch hlubokých pocitů, které nelze vizualizovat,... a když přeci jen, vznikne tento film. Ráda bych si s panem Miyakawou psala dopisy... "Chtěl jsem alespoň jednou v tomto filmu umřít."

    • 1.7.2014  15:10
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Tyhle dva pány bych hltala -snad- i kdyby jen vařili halušky. Jejich detektivové jiskří kontrastem svých charakterů a odzbrojující autentičností. Tak výborně jsou tyto postavy nejen napsané, ale i zahrané. Pět hvězd pro Matthewa a Woodyho. Čirá radost!

    • 25.11.2013  20:46

    Více obrazové a více náladové a smyslové, spíš než filmové, pro věčného Římana ve mně podobně nezachytitelné... jak to hejno špačků, jak ty stíny na kamenných kulisách pompézních civilizací, jak to proměnlivě laciné a nejdrahší, nejplnější a nejprázdnější. Kdo jiný nežli rodilý Ital - jmenovitě Sorrentino a Servillo - by ty paradoxy Řima coby města všech přívlastků takto a ne jinak zachytil. A s takovou noblesou!

    • 10.2.2013  02:22

    (Poezie ♥....) Kieslowski, můj Pan režisér... a jeho Tři barvy. Tak jiné a tak myšlenkově provázané. Každý film můžeme hodnotit zvlášť, ale až završením Červené, kdy v dálce doznívá Modrá a mezi nimi pevně stojí rozkročená Bílá, >víme<. Dovolím si říci, že to, čím se liší Kieslowski od ostatních režisérů, je schopnost vrstvit, schopnost vnímat ve své šíři i hloubce. Nevyřčené umí podat pokaždé jinak - vedením záběrů, opakováním motivu, pohledem herců, hudbou (!), symbolikou (která nejprve naznačí, aby později dopověděla)... To jsou všechno sladké odměny divákovi: užaslému, vděčnému, dojatému... Přirozený myšlenkový kvíz, filmařská křížovka, kdy tajenky jsou prostě nádherné a jen a jen vaše. Co naplat, jste lapeni a je to spřízněnost duší na celý život.

    • 7.2.2013  00:53

    Napodruhé jsem tento film vychutnala o dost více. Kieslowski je prostě mistr. Jsem nu na stopě: vidí mýma očima, cítí mým srdcem, v tichosti zraje a prostřednictvím vedení záběrů mluví. V Modré je cit a obrovská hloubka.

    • 17.11.2012  22:06
    Mai peurinseseu (TV seriál) (2011)
    ****

    Kardinální otázka po shlédnutí druhého korejského seriálu > Kde jsou takovýhle úžasní mužští?!? Je to jen řečnická otázka - já vím - v korejských seriálech. Charakter, umění se něčemu postavit a něco řešit, pevnost, schopnost vydržet nepohodlí a vytrpět bezpráví, "vzit to na sebe" ... v tomhle všem úžasná přehlídka postojů, které šlechtí. Nejprve oddychovka a výuka korejštiny, posléze téměř posedlost... On je to vlastně tak trochu dětský seriál, pohádka a telenovela, ale co dodat: mám pro ně prostě slabost, oni jsou neuvěřitelní!

    • 29.10.2012  15:22
    Skála (1996)
    **

    Na tomhle filmu jsem si vysvětlila přítomnost velké dávky pop cornu v každém americkém kině - a možná, že to tak trochu schytá za všechny snímky podobného žánru, jejichž motem je "Hlavně nepřemýšlet, jen se bavit!". Občas se mi to u amerických filmů i podaří, občas mě ty filmy nehorázně iritujou nebo zase nechaj chladnou. Někdy se i zplna hrdla zasměju (Apocalypto). Většinou si u nich uniknu do nějakého paralelního světa, kde vítám pouhou možnost vizualizace (Ostrov), nebo se nechám strhnout útěkem jako ve snu (Síť), či zajímavým nápadem (Deja vu; Já, legenda)... Ty největší bijáky vídám jako poslední z posledních, protože se asi nechci zas tak moc bavit ;-P (Avatar). A na film se Stevenem Segalem mě nikdo nedostane, leda by mě chtěl mučit. Včera jsem si na >tu< Skálu vyhradila večer při louskání vlašáků... A ano "ty největší" akční holywoodské filmy skutečně nevyžadují žádné velké chytráky scénáristy a bohužel ani neprahnou po chytrých divácích. Forma je nadřazená obsahu, což je jakési stigma doby a dá se aplikovat na mnoho odvětví showbizu a mainstreemové kultury... Doufám, že se tenhle model brzy vyčerpá a jak se samo-nafouknul, sám zase splaskne.

    • 29.10.2012  15:04
    Miranda (TV seriál) (2009)
    ****

    Herečka Miranda Hart je komediální superstar... Britskej lehce afektovanej a smečovanej ping-pong humor je něco, co miluju a stále to pro mne bude důvod ke "konzumaci" UK produkce sitcomů, filmů a skečů... Co se týče seriálu jako celku - některé díly jsou přímo geniální a měly by se stát zlatým fondem kinematografie (návštěva u psychiatra, výlet do Thajska) - jsou to především ty, co jsou postaveny na hlavní postavě Mirandy. Některé humorné záseky pro mne byly ovšem příliš vulgární či nuceně presované. Divadelnost a obracení se k divákům mi naprosto sedly, stejně jako jistá podobnost s Black Books.

    • 7.9.2012  18:21
    Ailiseu (TV seriál) (2009)
    *****

    Kouzelné drama o lásce, přátelství, důvěře i zradě... kdy čest není jen prázdné slovo. Chytře poskládaná skládanka o hybatelích politiky rozpůleného národa, který se vydal dvěma cestami a bude těžké opět nalézt stejnou nit (pokud vůbec)... Seriál má briskní švih, hudba je důležitou součástí atmosféry (hlavní hudební motiv je fantastický), herci vskutku výborní (v čele s hlavní postavou Hyeon-juna) a charaktery uvěřitelné... Nakonec je vlastně úplně jedno, že některé momenty působí nechtěně úsměvně, naivita je hlavní ingrediencí vyprávěného příběhu, flashbackové pasáže budete umět nazpaměť, ... ono je to totiž dojímavé právě v té upřímnosti přístupu a tak nějak za tím cítíte korejskou náturu. Proto celkový pocit je jednoduše YESS!

    • 25.8.2012  21:23

    Efekt motýlích křídel... souznění... vzpomínka... surreálno... V tolika detailech promyšlený a procítěný film, že mám skoro pocit, že snad i dokonalý :). Každopádně laskavý, originální a jedinečně svůj. (Před-cvičením Amélie byl Jeunetův film Foutaises.)

    • 24.7.2012  12:31
    Tajemství Pravdy (TV seriál) (2008)
    ****

    Kdysi jsem si coby dítě vymýšlela příběhy o klukovi - Petrovi, který se proputovával zákoutími hradů a jeskyň, hledal cesty, rozlouskával záhady a potýkal se s nástrahami... Tahle sága dokazuje, že ve světě cest a dobrodružství >fantasy< jsem zřejmě nebyla sama ;)

    • 22.7.2012  22:37

    Líbí se mi klid s jakým se tříští láhve o molo... aneb "vše má svůj čas". Jen lehké napětí, o to více překvapení v jednání a vývoji postav a všudypřítomná osudovost rozhodnutí v ruletě života. + Naprosto výtečné zpracování, výprava, herci... je zde cítit vymazlenost po všech stránkách.

    • 3.7.2012  23:05

    Bohužel..... Tento film mé oblíbené režisérky u mě nezabodoval. Nejdříve k +++ Prostředí, naturalismus, ticho, žádné zbytečné líbivosti a romantismus v trocha syrovém pojetí. Cítíte vítr, prach, déšť.... vše na vás smyslově ulpývá. A teď k --- Co mě na filmu nejvíce iritovalo byla častá přisátost kamery na všem, co snímala - občasný odstup by prostě neuškodil. Pohyb se vlastně nedá vnímat, pokud ano, tak velmi zmateně. Některé detaily jsou nespojité útržky. (V tomto se nabízí srovnání se Susanne Bier, která detaily používá velmi citlivě, v pomlkách.) Mimoto se střih občas zatoulá. Druhým nešvarem jsou herečtí představitelé - černoch místo cikána (chyběla tu ona cikánská Heatclifova nespoutanost), žádné charisma (málokdo umí hrát beze slov), jiskrnost, touha, vášeň... mezi představiteli. Ona syrovost sedí, ale jak uvěřit vztah, který není nijak cítit. Trocha rozfoukaný film z větrné hůrky.

    • 18.6.2012  13:00

    Žraloci v akvárku... pohrdající těmi >hlupáky< tam venku, milující hazard a život v luxusu. Nic jiného neznají, s normálními lidmi se nestýkají, a když, tak je využívají jako servis. Jsou neohrožení, nic a nikdo na ně nemůže, ani svědomí, které zavřeli do neprostupného trezoru. Stát je jejich rukojmím, ti >hlupáci< jsou v lepším případě jen rukojmím státu. Je třeba si přece utáhnout opasky, aby se měli dobře a ještě líp, tihle ďáblové bez tváře. Je mi z tohohle bezskrupulentního světa na blití, přátelé, a mé srdce tiše pláče. P.S: ponaučení? Nejít jim naruku a nevěřit chimérám o "lepším životě", který si nemůžeme dovolit. Nezadlužovat se. "Lepší život" totiž dopřejeme především jim... Ovšem stát je zadlužen za nás a v tomto nám v budoucnu dopomáhej Bůh, kam to půjde dál... Do chudoby?

    • 15.6.2012  12:25

    Tento námět neměl být nikdy zfilmován. Jako kniha k zamyšlení, jako film o (nejen) maskérská ústa. I když je ve filmu úžasná výprava a celé prostředí je barevné a pestré, "koukatelnost" úplně zabíjí starší/mladší verze obou představitelů... Na tohle se špatně přistupuje ve všech filmech, kde se objeví úplně jiné dítě, které hraje nám známého herce v mládí a v horším případě i herec sám namaskovaný na starce. /viz. Zápisník jedné lásky, Láska za časů cholery, Goyovy přízraky... Nelze se úplně ubránit úsměvům v mnoha momentech... a Brad Pitt je celkově nějak herecky přidušený. Krom toho se první polovina až neskutečně vleče, druhá se malinko roztančí, ale jen na chvilku a to v momentě, kdy se naši herci potkají ve své pravé podobě (! konečně !), aby se konec zase dovlekl. Popravdě nevím, proč se do takového filmu Fincher vůbec pouštěl... (1* moudrá poselství z deníku, 2*za výpravu a obraz, řekněme Fincherovský filmový um a styl)

    • 13.6.2012  01:49

    Ro-maňťák, o který jsem si rozbila svou objektivitu. Jako jediné (!?) ženě na světě mi totiž až fyzicky vadí herec Channing Tatum, který mi přijde jako mix mezi modelem, pornohercem a kulturistou... přes což bohužel nejede vlak. Ani okatá Rachel nepomohla...

    • 12.6.2012  01:01
    Hannibal (2001)
    *****

    Scott film uchopil za jiný pomyslný konec >děsivosti< skze jakousi fascinaci, kterou Clarice pojímá k Lecterovi a kterou postupně cítíte stejně. Tato optika Vás do příběhu vtáhne lépe a je širokoúhlejší než prvoplánový strach z vraha, notabene když je Hannibal nonšalantní aristokrat a mravokárce. V cukuletu Vás má tam, kde Vás chce mít... mno a mezitím Vám s noblesou naservíruje na stříbrném podnose.......... >Vás<. Tento film si více než jeho předchůdce pohrává s posazením vysokého a toho nejnižšího vedle sebe... Skutečně dráždí a přiková Vás k obrazovce. P.S.: U některých hodnocení je vidět tzv. davová psychóza. Jinak si takhle nízké hodnocení nedokážu vysvětlit.

    • 28.5.2012  15:55

    Pro mne je Woody Allen především mistrem humoru. Buďto ho milujete, nebo nemusíte... nic mezi tím. Jeho kreativita mne nepřestane fascinovat a vždy se k němu budu velmi ráda vracet. Jeho novější filmy jsou z jiného - méně osobního - soudku, a proto díky za jeho starší svojské kousky, mezi kterými si Annie Hall právem vydobila svou neotřesitelnou pozici.

    • 26.5.2012  20:27
    Proutníci (1996)
    *****

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDD Tohle je prostě lahůdka! ... Přirozené, své, nesmírně vtipné a sexy. Jou!

    • 26.5.2012  18:52

    Švédsko-USA 1:0. Fincher umí budovat atmosféru, to již víme z jeho předešlých filmů. Tempo je i přes vražednou délku svižné a mění se dle proplétání linií obou hlavních postav - nutno říci, že synchronně. Oba herečtí představitelé se ke zvoleným charakterům výborně hodí...a přesto: chtěli byste si vyšetřování lépe vychutnat a v postavách podivné rodinky se více pošťourat /a hlavně vyznat,... na to ovšem už skutečně nezbývá čas. Zůstává tak chuť po fastfoodu, i když výtečném, protože formalisticky nelze nic vytknout. Obsahově ovšem na plné čáře vede švédská civilnější verze, která sice není tak "cool", ale zase je pevná v příběhu i vztazích - přesně tam, kde je potřeba děj rozvést a kde naopak naznačit, je logická a nepřekotná. U Finchera je tomu přesně naopak...

    • 26.5.2012  18:16

    Byla jsem natěšena na filmové ztvárnění mrazivé předlohy od Alberta Mariniho a dostalo se mi velmi slabého odvaru. Film je bohužel ochuzen o tu nejzákladnější složku - zvrhlé myšlenky Ciliana (ve filmu César), které prosakují do mnoha detailů každodenních činností. Tato mozaika zoufalého a jindy zase euforického počínání byla úplně okleštěna, řekněme roztříštěna a film tak přišel o to nejlepší - psychologickou stránku. Některé postavy a zápletky jsou vypuštěny nebo úplně změněny a jdou až za hranici nelogičnosti. Zatímco kniha dokáže velmi dobře pracovat s posloupností odkrývání indícií a s budováním atmosféry, film o napětí pouze občas brnkne. Nehledě na slunečnou atmosféru Barcelony (v knize mrazivý New York) či podivně utnutý konec. Škoda, převeliká škoda...

    • 24.2.2012  17:30
    Ostrov (2005)
    ****

    V tomhle komerčním thrilleru plném akčnosti, s tváří holywoodského trháku, spatřuji zrnko geniality. Film dokáže zvizualizovat >naklonované< prostředí "člověka" a život v něm s téměř chirurgickou přesností. Variace na Matrix, Truman show.... A ač "tyhle druhy" filmů nevyhledávám, tomuto Bay-bijáku dávám prostě za 4, protože mne s sebou na tu dlouhou cestu na Ostrov unesl a spolu s Ewanem a Scarlett jsem utíkala jak kdyby šlo (o cizí) život ;). Tak.

    • 19.2.2012  23:15

    Výborný a dechberoucí Benicio Del Toro, jemná režie v chytře použité retrospektivě a smysl pro detail Susanne Bier (svými záběry a vedením filmu mne vždy umí tak nějak konejšit)... Velmi silný zážitek a konec filmu mě víc než potešil, že byl takový, jaký byl... P.S.: Na vícero shlédnutí neztrácí šťávu, ba naopak.

    • 17.2.2012  19:33
    Zahrada (1995)
    *****

    (Poezie (ne)všednosti...)

    • 17.2.2012  19:03

    (Poezie smyslu - ve smysluplném i smyslném smyslu slova...)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6