Recenze (22)
Bůh masakru (2011)
Polanski si hraje na Woodyho Allena v nejlepších letech. Ale proč ne. Taky to jednou zkusím..
Cendrillon (1899)
Doporučuju pustit si bez zvuku.
Člověk bez osudu (2005)
No tak knížka byla teda lepčí. (Ono se asi dá čekat, že autora oceněného Nobelovkou filmová verze jen tak netrumfne.) Ale je pravda, že hlavní hrdina ve filmu je vylíčený oproti knize odlišněji a nutno dodat, že jeho vnímání světa mi přijde ve filmu skeptičtější a dospělejší - jako by postrádalo základní devizu klihy: pohlížet na děsivé věci dětskýma očima. Tento něco jako filmodokument trpěl především dloouhými střihy, až moc výraznou hudbou a nevýraznými hereckými výkony. Ač maďarské filmy miluju, tohle bych si znovu nepustil. Jo a českému dabingu se rači vyhněte.
Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště (2005)
Tak tento film jsem viděl přesně čtyřikrát a pokaždé to bylo s takovým zaujetím, jako by to bylo poprvé. Ta tíha dialogů („Peru bílý“..), ty herecké výkony (vypichuju Krajča a Janžurovou), ten nápad a vyvrcholení.. Proto jsem se nestačil divit tak nízkému hodnocení. Když vezmeme v úvahu, jaké filmy u nás poslední dobou vznikají, tento patří opravdu mezi nadprůměr, přesně jak říká Malarkey. Škoda, že spousta lidí neuneslo ty “kokoty“, relativně jednoduchou zápletku, odlišnost od taktéž vynikající Nudy a délku filmu. Ten film v sobě totiž něco má. Nesnaží se být na prvním místě komedií, ale sondou, která nám říká: ano, i takový může být život. Proč se tomu bránit. Prostě seďme a koukejme od začátku do konce. Po prvním zhlednutí 4*, po čtvrtém 5* (částečně i proto, abych filmu pomohl nahoru.. :-). Morávku, díky..
Milionář z chatrče (2008)
"Žil byl jenou jeden milý chudý indický klučík, který přežíval v chatrči. Jak dospíval, zažíval různá dobrodružství. Nakonec vyhrál velké bohatství, vybojoval si svou princeznu a oba žili šťastně až do smrti." A to je konec pohádky. Ani slzička dojetí. A Oscara? NIKDY.
Modelář (2020)
Vynikající film! Zelenka a Sedláček dokážou jako jediní čeští soušasní reřiséři/scénáristé v jendé osobě trefně nastavovat zrcadlo české společnosti a u toho si nebrat servítky. Jediná výtka je k Mádlovi - tu jeho šišlací polohu jsem mu celý film prostě nemohl uvěřit.
Muži, kteří nenávidí ženy (2009)
Divnej film. Seveřani takový točí, to vím už dlouho. Ovšem nevím, proč mě čím dál tím víc utvrzujou taky v tom, že v jejich filmech nemůžou hrát úplně normální lidi. Proč sou všechny postavy vyšinutí blázni, ztroskotalí narkomani nebo divní sadističtí vrahové? To se to pak dělá zápletka, to se to pak točí. S normálníma lidma to tak snadno nejde.
Nevinnost (2011)
Možná je to záměr, možná ne, ale Hřebejk tady jakoby potají kopíruje Woodyho Allena. Já mu to ale žeru a za druhou půlku přidávám hvězdičku navíc.
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Naprostý souhlas s Jeanne.
Plán (2014)
Zajímavý a velice vyvážený dokument, který ponechává prostor divákovi, aby si udělal na věc názor. Víc takových filmů!