LaRhette

LaRhette

Alice Kra

okres Praha

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 13.1.2017  02:20

    Jako jeden dlouhej klip pro Rauryho <3 akorát plnej mladejch white trashes. Hlavně zvířecí scény jsou kouzelný.

    • 11.1.2017  00:23

    Příběh dost zajímavej, ale to zpracování je téměř bezchybná nuda, čímž bohužel ztrácí potřebný náboj. Expozice s náznaky hrozícího nebezpečí izolace následované idylkou, pak je tam chvíle napětí a psychologie - když vyjde tajemství najevo - následuje zase nuda s téměř idylickým koncem, který ale přináší pouze nepatrné uspokojení, co se týká vztahu události k ostrovu s majákem. Škoda, pro mě nakonec docela klasický dopisový drama, ovšem pečlivě obsazené.

    • 21.11.2016  21:30
    The Mindy Project (TV seriál) (2012)
    ****

    Asi neznám seriál, kde by byly všechny postavy úplně nesnesitelný, ale zároveň jsem je jako divák chtěla mít svým způsobem všechny za blízký osoby a přátele. Kromě tohohle.

    • 10.10.2015  18:36
    Krásno (2014)
    **

    Jsem z Jihlavy.

    • 28.9.2015  11:59
    Scream Queens (TV seriál) (2015)
    **

    Jedna hvězdička je ani nevím za co, druhá za Jamie Lee Curtis. Žádné tajemno se nekoná, ztráta času.

    • 24.9.2015  13:29
    Popelka (2015)
    ***

    Na první pohled je to skvělé a vizuálně pozoruhodné, ale pak se člověk zamyslí a říká si, co že to udělala Popelka s těma oříškama, co dostala od táty? Weitzi a Branaghu, kam jste dali ty ořechy?

    • 23.9.2015  21:18

    Film má hned několik nedostatků, zároveň i přebytků, bohužel se ale navzájem nevyvažují. Za hlavní mínus považuji upřednostnění docela nezajímavého současného rámcového příběhu, který ve spojení s příjemně (hlavně díky obsazení kombinace Chaplin-Huston) ztvárněným retrospektivním vyprávěním pokulhává. Snaha navázat dva příběhy jejich podobnostmi (totiž spíš vzájemnou rozdílností partnerů obou párů) pak působí velmi plánovaně a zanechává pocit konstruovanosti. Jsou zde i drobné, avšak zásadní chyby typu: teď nám donesli večeři na bar, tak jo, jednou do toho šťouchneme a jdeme pryč. Člověk pak přemýšlí i nad vztahem s nejlepší kamarádkou. Působí podezřele, když se tzv. nejlepší kamarádka hlavní postavy neukáže během její největší krize jako podpora, naopak už o ní není vůbec řeč. To diváka vždycky vyhodí z konceptu. Přebytky se týkají hlavně filmových klišé, za všechny mluví využití deště snad v každé trochu dramatické scéně. Všichni musí být mokří, jinak se to přece ani nedá autenticky zahrát... nebo ne? (Pozitivum na závěr: pohádkové zakončení v podobě zkoušky alá sůl na zlato se povedlo.)

    • 28.7.2015  13:58
    B + F (studentský film) (2014)
    ****

    Odkaz tu: https://www.youtube.com/watch?v=C8yjuwSNQRI

    • 13.7.2015  16:51

    Zajímavé, ale povrchně pojaté téma. Trochu křečovité struktuře s jasným záměrem by asi prospěl vlastní náhled autora do problematiky, chvíli se tím zabývat, pak by z toho třeba nečišelo tolik vypočítavosti.

    • 11.7.2015  16:02

    Naprosto fascinující animace podkopaná neustálým děním a množstvím detailů. Myslím, že filmu by prospělo vybrat pouze vyprávěcí vrcholy (povšimněte si názvu), případně je střídat se zajímavými momenty, aby ve filmu vznikl proměnný rytmus a neuvedl vás do stavu absolutní spavé hypnózy. Zpětně je dost těžké vyprávět obsah filmu, zdá se, jako by vlastně neměl žádnou dramatickou stavbu, ale i životopisné filmy ji potřebují.

    • 11.7.2015  11:13

    Geniální hudebník zastíněný množstvím odhalených zadků a koulí. Dokument, kterej je až v takovým chillu, že vlastně nemá skoro žádnou výpovědní hodnotu.

    • 11.7.2015  11:11

    Neslaný pokus o personifikaci jednoho města a vystižení jeho resp. její osobnosti. Ta žena nás všechny rozčilovala, vždyť tam vůbec nemusela být! Původní záměr vystihnout tvář Belfastu se ztratil v divadelně melancholické lidské tváři. Kdybychom ji neviděli, nic by se nestalo.

    • 11.7.2015  10:53

    Vezměte si skvělou a inspirující osobnost, abyste ji vzápětí utopili v přesyceném filmu s naprosto neadekvátní stopáží, která dává prostor akorát k opakování toho, co jste už vlastně někdy před chvílí slyšeli. Stejně jako se Wilko zbavil svojí zhouby, měl by se dokument zbavit minimálně čtvrtky svých rozměrů.

    • 11.7.2015  10:47

    Vždycky jsem měla pocit, že jednoduché příběhy obyčejných lidí jsou pro mě méně zajímavé. Blbost! Tenhle film dokazuje opak. Nemá výrazný děj, dějí se tam vlastně pouze místní maličkosti, ale způsob vyprávění, autenticita hlavních postav, jsou dojemně krásné.

    • 11.7.2015  10:44

    Propojení způsobu snímání a obsahu/ději i žánru filmu je perfektní, jediné výrazné zaškobrtnutí na celém filmu je pro mě nesmyslná snaha autora doříkávat. (spoiler) Monolog matky ve vězení se stává naprosto nadbytečným a vlastně trochu otravným, všichni přece víme, proč udělala to, co udělala. Nebezpečí závěrečné otravy.

    • 5.7.2015  02:04

    Tyhle překvapivý změny žánru někde uprostřed filmu baví! Od vztahový konverzačky k mysterióznímu duchovnímu zážitku.

    • 3.7.2015  15:07

    Jediný film v Cannes (možná vůbec), ze kterého jsem kdy dobrovolně odešla z kina. Možná chyba, třeba se to pak "rozjelo"...

    • 2.7.2015  23:13
    Respire (2014)
    *****

    Už dlouho jsem neviděla tak dobře nacastovaný film. Asi je to hlavně záležitost holčičích přátelství, která docela jednoduše oscilují mezi absolutní láskou a totální nenávistí, jako bych to odněkud znala. Situace jsou napsané a režírované s takovou jistotou, že se člověk snadno ztotožní s pocity Charlène, zároveň trošku chápe i deformovanou mentalitu Sarah. Vyrovnání se tímto vztahovým problémem se zdá být nevýlučné, přesto jsem čekala, že to dopadne jinak, s kapkou naděje. Nejvíce se povedlo propojení dýcháním - Charlène nemůže dýchat, je obětí, na konci ukáže Sarah, jaké to je, když se člověk dusí. Jen neodhadne míru.

    • 8.6.2015  23:34

    Ač je druhá půlka filmu trošku nečitelná ve své symbolice, většinu lze připsat Alexandrově bujaré představivosti a nejspíš se ani nehodí se v nich analyticky pitvat. Přínos této "série" vidím hlavně v krásných příkladech důležitosti načasování. Každý záběr, každý detail má svůj čas, při jehož neodhadnutí by film ztrácel na efektivitě. Zde tomu tak není. Zdálo se mi, že každý buď nepatrný pohyb je pečlivě naplánovaný a zkrátka do filmu patří. Navíc věty, které by se v češtině zdály patetické, zněly by hloupě, zde herci vyslovují s občas trochu divadelní, ale stále patřičnou přirozeností.

    • 4.6.2015  14:07

    Kamera povedená, kostýmy, mizanscéna povedená, vizuálně poutá, ale ten příběh? Od chvíle, kdy zabijí Asiata na benzínce, už se to vlastně nikam neposouvá, zdá se, že až ke konci se vlastně nic moc nestane a pouze proplétání ústředního trojúhelníku to pro mě nezachraňuje. A ten závěr? Bylo jasné od začátku, že to skončí nešťastně (viz. název), myslím teď opozitně k happyendu, ale čekala jsem, že se alespoň něco ze symbolické roviny propojí, třeba magické číslo 6,66. Nepropojilo. A co ta reklama v úplném závěru?!

    • 1.6.2015  17:46

    Taneční filmy často dávají přednost v první řadě precizní choreografii před poutavostí příběhu, který obvykle mívá napříč žánrem stejnou strukturu. Hrdina objeví smysl svůj života v tanci, díky němuž překonává nejrůznější překážky na cestě k happyendu ilustrovanému epickou až patetickou závěrečnou taneční scénou. Zde je tomu vlastně nejinak, ale v unikátním kontextu německé socialistické republiky, kde pouliční tanec není tak zcela vítán. Příjemné překvapení, výrazně pozvednuté soundtrackem. Nejlepší scény filmu: počáteční posedlost breakdancem a odhodlání tančit všude, noční můra s polibkem.

    • 1.6.2015  17:25

    Film je zábavné sledovat, zejména díky překvapivě kreativnímu stylu střihu (viz. rvačka střižená na psíka s límcem) a vybraným detailům, které většinou v obdobných filmech nejsou využity tak zajímavě. Znát je to hlavně během večírku, který vytvářejí téměř nepatrné momenty a záběry dotvářející atmosféru (pářící se králíci, několik večírkových spáčů, párty autobus, exponování kriketového vyústění, páv...apod.). Problémem ale je, že film je zvláštním způsobem odosobněný, co se týká ústředního tria postav. Zdá se mi, že v expozici je nesledujeme dostatečný čas v běžných situacích, vlastním rodinném zázemí, abychom si stihli udělat obrázek o tom, s jakými konkrétními problémy se vlastně potýkají, než co máme možnost si domyslet mezi řádky v průběhu filmu. Na druhou stranu je to možná dobře, že si to divák do filmu implikuje sám, spojuje a doplňuje si to v hlavě. Avšak z pohledu mé generace, kdy už nejsem dítětem, ale ještě ani rodičem, film momentálně nefunguje v osobní rovině, je příliš vzdálený a nemůžu tím pádem hodnotit úplně jako divák, pouze z filmařského hlediska.

    • 12.5.2015  22:27
    Applesauce (hudební videoklip) (2013)
    *

    Nápad nikterak objevný, Noé navíc zůstává celou dobu vlastně u počátečního impulsu, který nikam dál nerozvíjí. Vizuál v podobě záběru z jednoho úhlu se střídajícími barvami tomu už nepomůže.

    • 12.5.2015  22:19
    We No Who U R (hudební videoklip) (2013)
    ****

    Klip, u kterého je znát síla nápadu. Na jednoduchém, ale efektivně nepříjemném pocitu z něj je to celé postavené a funguje. Noční procházka lesem.

    • 5.5.2015  09:56
    Ex Machina (2014)
    ****

    Zdá se, že umělá inteligence se stává závažným současným problémem (viz. Her). Vychází to nejspíše z nezadržitelného technického vývoje, který ale člověka začíná spíš ovládat, než že by mu pomáhala (viz. počítače/internet). Uvědomujeme si to ale? Na filmu táhne hlavně zajímavá myšlenka napínaná až do konce - má umělá inteligence také emoční složku? Film nedává jasnou odpověď, což rozhodně oceňuji. Zvědavost, touha dostat se ven, která zvítězí nad soucitem nad druhým člověkem, může být také určitým způsobem považovaná za lidskou. Intriky a manipulace jsou prvotně lidské, pokud se nemýlím. Celkový dojem kazí hned několik technických detailů i co se týká stavby příběhu. Docela chybí expozice, o hlavní postavě se dozvídáme minimum (je dobrej v programování, nemá rodiče, nemá přítelkyni), stejně tak jako o jeho šéfovi. Nemáme tedy možnost se více ztotožnit ani z jedním z nich, jako by byli součástí odosobněného kolosálního příbytku uprostřed divokého severu. Paradoxně, nejbližším postavou se pak stává Ava, která nemá minulost, ale známe její sny, její motivace, přestože není tak úplně člověkem jako my. Ale možná je to právě naopak.

    • 27.4.2015  23:20
    SebastiAn - Love in Motion (hudební videoklip) (2012)
    ***

    ... a teď si představte, kolik dnešních holek v takhle mladém věku něco takového klidně zveřejní. Spousta. Nebyly jsme jiný, je to přirozený (i když se ta hranice asi dost posouvá). Myslím, že to objevování vlastní sexuality se musí vždycky nějak projevit, jen s přítomností filmů a internetu je to nějak více vidět.

    • 21.4.2015  20:06

    Film obsahuje hned několik scén, které člověku utkví v paměti. Jmenovitě - Ester Krumbachová a její teorie o alkoholismu, taneční scéna s lžičkou, Němec a jeho klávesy na střeše (a další drobné). Co tuto zdánlivě náhodou momentovost narušuje je forma. Rybí oko střídají statické černobílé a rádoby vzpomínkové záběry Rodena alá mladého Němce, jejichž odlišnost je pro mě neopodstatněná, tím pádem i vytrhující. Dalším výrazně vystupujícím prvkem je voiceover matky, namluvený tak mladým hlasem, že se imprese přirozeně staršího rodiče poněkud vytrácí. Koncept i jeho experimentálnost velmi oceňuji. Vyzněla by efektivněji, pokud by se zkrátil a pročistil výsledný film.

    • 7.4.2015  22:05

    Dokonale vystihuje očekávání, se kterým si pouštím (snad i diváci obecně) film tohoto žánru. Nesnaží se předat žádnou zásadní myšlenku, jen tak jemně popostrčit, zatímco se divák baví docela chytrým dialogem s docela běžným tématem, který asi každý v tomto věku řešil, ať už osobně nebo "veřejně". Celá situace je zasazená docela absurdně, ale proč ne? Počasí je nevyzpytatelné. Čím dál víc.

    • 22.3.2015  12:58
    Carly Rae Jepsen - I Really Like You (hudební videoklip) (2015)
    *

    Chabá slovní rozmanitost textu předem odkazuje ke slabému scénáři videoklipu. Škoda, Hanks si to užívá, dal by se využít k zajímavějším "polohám", pokud by to celé dávalo nějaký smysl. O co tam vlastně jde? Nepochopila jsem.

    • 20.3.2015  12:38
    Malé nehody (2014)
    ****

    Škoda té závěrečné doslovnosti.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace