Recenze (2 156)
ABBA: Vítěz bere všechno (1999)
Pozoruhodný dokument s mnoha zákulisními záběry z koncertů slavné švédské čtveřice, rozhovory jak z minulosti, tak z doby natočení (kromě Agnethy, která se v té době vyhýbala novinářům) a spousta dalších zajímavostí pro všechny fandy (mezi něž se řadím i já) skupiny ABBA.
Abdikace (1974)
Nejzajímavější z celého filmu jsou cca úvodní 2-3 minuty, kdy v sále ozářeném jen stovkami svíček a za pochmurného sborového zpěvu Liv Ullmanová coby švédská královna skládá abdikaci. Pak už začne být film zajímavý méně a méně a nakonec mi připadal už jen zdlouhavý (i když není moc dlouhý).
Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012)
50%. Tak trochu jiný pohled na legendárního prezidenta Lincolna a jeho boj proti otrokářství. Mělo to i dobré momenty... A hlavní hrdina trochu připomíná vizáží Liama Neesona v prenatálním stádiu. :-P
Ace Ventura: Zvířecí detektiv (1994)
Před touto komedií jsem Carreyho zahlédl jen v Peggy Sue se vdává, takže jsem netušil, co se přede mnou bude odehrávat. Když pak Jim rozpoutal ten vodopád svých ksichtů. šklebů a dalších nepopsatelných výrazů obličeje, málem jsem umřel smíchy. Od té doby už jsem se poučil, takže vím, že když je na plátně Jim Carrey, je třeba počítat preventivně s tím, že film asi nebude nijak zázračný (většinou), zato samotný Jim se takřka "uksichtuje".
Ace Ventura 2: Volání divočiny (1995)
Dvojka je sice slabší, ale nepřijde mi vyloženě zkažená. Parodie na Cliffhangera (zachraňování mývala), detailně propracovaný "porod", souboj s trpasličím domorodcem - myslím, že těch vtipných scén tady zase tak málo nebylo.
A co Bob? (1991)
Excelentní Bill Murray dělá z této jinak celkem průměrné komedie vynikající zábavu, u které jsem se zasmál jako už dlouho ne. Výborný je ale i Richard Dreyfuss jako Murrayho protipól.
A co když je to pravda? (2005)
Po více jak měsíci jsem viděl film! Už jsem měl docela slušný absťák... Co k tomu snímku dodat? Tahle romantická komedie nijak zásadněji nevybočuje z žánru, obsahuje řadu klišé, ale celkově jde o poměrně sympatickou podívanou, určitě milejší, než třeba Samotář v Seattlu. Jelikož nepatřím mezi melancholické romanticky založené citlivky, dám "pouze" tři hvězdičky, což je v této kategorii filmů ale u mě rovno maximu. :-)
Adam a Eva (1997)
Velice zajímavý snímek, tak trochu ze života. Netradiční úvod se závěrečnými titulky může diváka zmást, ale hned po nich začne film normálně běžet. Myslím, že v rolích Adama a Evy se může poznat spousta z nás nebo z našeho okolí.
Adamovo žebro (1949)
Tracy a Hepburnová, co k tomu dodat. Dva vynikající herci, kteří se na plátně sešli několikrát, a snad vždy to stálo za to. Tenhle film je dost dobrý, ale strašně mě rozčilovala Hepburnová, jak ze svého manžela dělala blbce před veřejností. Je fakt, že on jí k tomu sám nahrával, ale stejně mě naštvala. Baba jedna. :)
Adaptace (2002)
Kaufmanova forma stoupá. Po psychostudii vnitřku hlavy Johna Malkoviche se pustil i do psychoanalýzy sebe samotného. Vynikající jsou hlavně pasáže, kdy píše o tom, že píše o tom, že píše atd.... :-) A Nicolas Cage se vrací do bývalé pohody - vypadá sice částečně "odpudivě", ale o to "pravdivěji".