Recenze (257)
Mulholland Drive (2001)
Jen krátce k ději. Pro mně je to klubíčko, které můžete začít rozmotávat od začátku i od konce, ale ono se stále samo od sebe bude uprosřed zamotávat a točit, takže za chvíli nebudete vědět kde je začátek a kde konec. Po Lost Highway opět takovýto Lynch. NEPOCHOPIL JSEM. Proč tedy 5 *****? Skvělá atmosféra napětí, která Vás dostane. Výborná hudba i herecké výkony. A největší + a největší *. Přece objevení Naomi watts širšímu povědomí a to i mému.
Buffy, zabíječka upírů (1992)
Co to mělo být ??? Horrorová komedie?? Nebál jsem se, ani jsem se nesmál. A herecké výkony. Spíš parodie na herecké výkony a to včetně Rutgera Hauera a Donalda Sutherlanda. Těm snad někdo mířil pistolí na hlavu když podepisovali smlouvu na tenhle hodně špatný film.
Vinnetou - Poslední výstřel (1965)
Nepamatuji si, že bych brečel,ale smutno mi jistě bylo. Nejenom z posledního výstřelu ("kulka je příliš blízko srdce, nemohu ji vyjmout"), ale i z faktu, že jiné mayovky (ikdyž kvalitativně slabší) se k nám na dlouhá léta nedostanou.
Vinnetou - Rudý gentleman (1964)
Totální mix všech možných mayovek. Scénaristicky to nebylo ono. Jinak kvality (hudba, herci...) zústávají. Jak už zde někdo napsal - čekání na Poslední výstřel.
Vinnetou (1963)
Po pokladu nejlepší vinnetuovka. Hudba, herci, exteriery, režie, atmosféra - všechno na výbornou. Spolu s Herbertem Lomem z jezera, nejlepší záporák Mario Adorf - čekající indiáni se zapíchnutými oštěpy - klasika.
Útok z hlubin (1999)
Já, odkojený v mládí Čelistmi, jsem se bavil. Naprosto nejlepší komedie (někdy možná nechtěná) s vraždícími inteligentními žraloky. Avůbec nejlepší - odchod Samuela L. Jacksona ze scény. Je to borec, ten to se žraloky umí.
Aféra s náhrdelníkem (2001)
Na historické drama poněkud nedramatické a nudné. Postavy nás příliš nevtáhly do děje. Potěšila přítomnost Christophera Walkena a hlavně skvěle bídáckého Adriena Brodyho.
Nezvratný osud (2000)
Ač byl poměrně teplý letní večer, občas mně docela mrazilo. Výtečný začátek i konec. Ale přesto. Průměrný teenage thriller. První Vřískot na mne zapůsobil víc a to i zajímavějšími herci.
21 gramů (2003)
Nevím zcela přesně jak hodnotit. Mám rozporuplné pocity. Jistojistě dobrý film (vítečné jak do sebe zapadá počáteční chaos), výborné herecké výkony, ale celkové vyznění a režisérův záměr mi uniká. Jsou zde srovnání s Magnólií. Ta se mi líbila mnohem víc.
Nebezpečné známosti (1988)
U mne zvítězil Forman. Tato verze je o něco syrovější a nejspíš i reálnější. Ale i přesto a možná kvůli tomu, že Formanovu verzi jsem viděl několikrát. Tady mi chyběla například postava budoucího Cecillina manžela (knižní předlohu jsem nečetl, možná se tam také o ní pouze mluví?).