Recenze (125)
Ano, šéfe! (2009) (pořad)
Ač nejsem velký fanda tuzemských seriálů/pořadů o vaření/a všemožně nemožných ság , které běhají v naší televizi , tak s osobou Zdeňka Pohlreicha přišla do naší televize konečně nenucená zábava a pořad o vaření v jednom ( když ovšem pomineme teleshoping s Horstem Fuchsem ). Je to takové okýnko do českých restaurací , které doprovází peprné hlášky Zdeňka Pohlreicha - a ten , když na to dojde umí být opravdu nepříjemný návštěvník. Na druhou stranu - mnohdy se ani není čemu divit. Někdy opravdu zůstává rozum stát nad tím , jaká je úroveň českých hospod a restaurací.
Firefly (2002) (seriál)
I když v zásadě neholduji žánru Sci-Fi a od dob co jsem měl možnost shlédnou Hvězdnou Bránu považuji ostatní Sci-Fi seriály za ztrátu času - u Firefly ale musím udělat vyjímku. Netuším co mě u tohoto seriálu tak chytlo - možná je to určitá nostalgie , která ze seriálu čisí - to nevím... Každopádně sem byl po shlédnutí prvního dílu příjemně potěšen. Napětí a akce doprovází vcelku chytlavý příběh a člověk se velice rychle sžije se zdejší posádkou. Je jen a jen škoda - že světlo filmového světa nespatřilo víc dílů. Mimochodem písnička , která hraje u intra je velice chytlavá 8-)
Iron Man (2008)
Pěkný nástin toho , kde všude skončí zbraně jedné zbrojní firmy. Někdo rozdá dvěma stranám hračky a ty se pak melou mezi sebou - každý kvůli jinému důvodu. K filmu samotnému nemám v zásadě co vytknout. Snad až na přílišnou "Bčkovost" akčních scén a závěrečnou bitku , která mi připomínala Transformers. Herecké obsazení je na jedničku - Robert Downey coby uhlazený a geniální pracháč , G. Paltrow jako jeho sexy sekretářka a konečně podlý Jeff Bridges - hlavní a nutno dodat , že i dobře ukrytý záporák celého filmu. Dalo by se říct , že hlavní kostru filmu tvoří právě tito charismatičtí herci. Nebýt tak kýčových akčních scén - neměl bych problém s pěti hvězdama, ;-)
Blade (1998)
Zastřít , udělat popcorn , připravit pití , pořádně ohulit bedny a "béčková" zábava může začít. I přes kýčový ohoz hlavní postavy a uhlazený vzhled upírů , kteří by spíš seděli do nějakého romantického filmu , se trilogie Blade stala pomalu kulťákem... Spousta akčních scén , šílených efektů a hlavně bezkonkurenčně originální nápad.
Jdi na to (1983)
Příjemná pohoda na nedělní odpoledne - tito dva pánové jsou pro mě symbolem klasické komedie ;-)
Poker After Dark (2007) (pořad)
Celkem dobrá zásekárna , když člověk nemá co dělat - jinak je to s informační a studijní hodnotou pokeru hodně na nízké úrovni. Koukat na tento seriál a snažit se hrát podle něj je ta největší hloupost co můžete udělat. Na druhou stranu je to celkem příjemná zábava -mám rád ty dialogy u stolu a člověk si na tom dobře procvičí angličtinu...
Pavučina snů (2003)
Důstojné převedení mé oblíbené knihy na filmové plátno i když v tomto případě pochopím jak vyšší tak nejnižší hodnocení. Pro nezasvěcené to bude asi absolutní balast a pro některé milovníky S. Kinga - zase velké zklamání. Vzhledem k tomu , že většina Kingových knih , které byly zfilmované jsou a budou pro širší veřejnost vždycky těžce stravitelné se ani není čemu divit. Jak už sem napsal výš - pro mě je to velice důstojné obživení mé oblíbené knihy a nemám si na co stěžovat - vždycky mě potěší , když někdo převede mé oblíbené knižní hrdiny do filmu a znázorní je tak jak si je člověk představuje při čtení knihy ( Damian Lewis byl opravdu dobrá volba a tom Sizemore jak by smet). Místami lehce kolísající děj mi vynahradilo parádní herecké obsazení - hlavně Tom Sizemore coby Owen a parta 4 kamarádů + výborný Duddits neměli po převedení na filmové plátno chybu. Na druhou stranu dost nepřesvědčivý v roli démonického Kurtze mi připadal Morgan Freeman - prostě mu role záporáka takového charakteru nesedla a Kurtzova vyložená posedlost při honbě za "šedáky" , která je v knize, zde nijak zvlášť znázorněna nebyla. Mimochodem - proč jsem měl ve filmu pocit ,že říkají místo Kurtz jméno Curtis ? Nevadí... Za mě 4* ;-) PS: Ty scény s Jonesyho myslí a skladištěm paměti byly vynikající :-)
Lupiči paní domácí (2004)
Příjemná večerní podívaná v podání bratří Coenů... Moc jsem si od této komedie nesliboval a přesto mě její výsledek velice potěšil. Čím to je ? Odpověď je nasnadě - vsadit na vynikajícího Toma Hankse spolu s Marlonem Wayansem a J. K. Simmonsem - tomu všemu nasadit korunu v podání originálního scénáře a další příjemná komedie je na světě. V konečné fázi se pak nejedná o nic světoborného , ale ani taky o nic , co by nás urazilo - a to nám přece nevadí , že ne ? ;-)
Solomon Kane (2009)
Víc než děj jsou působivé kulisy a prostředí , které se filmařům podařilo zachytit bez příkras a s notnou dávkou surovosti. Neustálý déšť a bláto jen přikreslují už i tak temnou atmosféru . Co se Jamese Purefoye týče tak jsem se celý film nemohl zbavit pocitu , že se vlastně koukám na H. Jackmana ve Fontáně . Právě Purefoy mi celý film připomínal Jackmana coby španělského conquistadora a ubíral mi na originalitě této postavy. Samotný scénář utrpěl na kráse snad jen díky své snadné čitelnosti a lehké předvídatelnosti budoucího děje - ovšem i tak se pro mě jedná o celkem důstojné oživení fantasy scény v letošním roce. To co autoři ztrácejí na scénáři - si u mě získávají zpět na líbivě vykresleném prostředí této bezejmenné země , kde se děj odehrává a taky na jednoduchosti s jakým autor tento akční film podává - na nic si nehraje a předkládá akční snímek , jež má jediný cíl - pobavit svého diváka , což se mu ostatně daří...
Bez soucitu (2010)
Akční film přesně na můj vkus. John Travolta coby agent Charlie Wax je pro mě jedna z nejsympatičtějších akčních postav tohoto roku - vyholená hlava a postava , která se jen tak v nějaké pouliční šarvátce neztratí - já ho prostě žeru. Jonathan Rhys Meyers už mi tak přesvědčivý nepřipadal , každopádně mě bavil minimálně dobrou polovinu filmu - kdy neustále pobíhal po ději s vázičkou plnou kokainu... Přesto všechno tomu pořád něco chybí a nemůžu hodnotit jinak než 4* .