Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (143)

plakát

Blondýnka (2022) 

"Není to životopisný film, není to realita, je to fictional portrait!" Rozumím, autoři si dali záležet, aby to zaznělo ve všech propagačních materiálech, rozhodně to ale není omluvenka pro tenhle špatně napsaný, pozérský a zmatený shluk scén, které chtějí být strašně velké "umění". Je mi úplně jedno, že drtivá většina věcí ve filmu, byla v realitě třeba úplně jinak, žádný film totiž nemá povinnost se držet reality. Co mi jedno není, je scénář hlavní postavy, aneb vezmeme skvělou herečku a necháme ji zahrát plochou postavu, která má 3 výrazy a 2 emoční stavy. Nevím, jestli to autorům nikdo neřekl, ale točit fikci neznamená snažit se udělat hlavní charakter co nejvíc nesnesitelný a unlikable, spíš mi to přijde kontraproduktivní. Navíc fikce dává možnost obraz hlavní postavy klidně i přibarvit k lepšímu a vyvolat k ní třeba soucit a pochopení a pak by její osud měl na diváka třeba takovou věc, jako je "emoční dopad". Všude se píše, jak je film depresivní, ale na mě nedokáže působit depresivně osud bytosti, u které nevěřím, že je reálná lidská bytost. Moc tomu nepomáhá, že film jaksi postrádá hodně kontextu, hlavně ve vztahových částech, ale zase oceňuji inovátorský přístup "Tady máš scénu, co k ní vedlo a jaké jsou její následky, si domysli sám, my teď přeskočíme v příběhu úplně jinam“ anebo to tam bylo a já to jenom zapomněl, protože film má asi tak 6 hodin. Vizuální stránku a kameru nechám být, autoři se nad tím očividně hodně naonanovali, narativ a atmosféru to sice většinou nepodporuje, ale whatever, dívá se na to pěkně a v kombinaci s kostýmy a výpravou je to jediné hmatatelné plus…

plakát

Babovřesky (2013) odpad!

Vidím, že Babovřesky rozdělily lid do dvou nesmiřitelných táborů. Odpůrci plivou jed na film a příznivci plivou jed na odpůrce. Označení “pseudointelektuál” a “rádoby znalec” neberou v komentářích konce a na možnost “nelíbí se mi to, protože je to strašný film” se nehraje. Konkrétně mě zaujaly dvě specifické skupiny, první hodnotí film podle traileru, což je zvěrstvo větší než samotný film a druhá se ohání plným kinem bavících se lidí (návštěvnost je tím nejpodružnějším měřítkem kvality, víme?). Já osobně jsem z táboru Flagelant (viz. google), cíleně sleduju filmy tak špatné, až je to zábava. Bohužel po Labyrintu a Posledním výkřiku jsem se potřetí v řadě spálil. Babovřesky nejsou tak špatné až je to zábava, jsou pouze špatné. Což by samo o sobě nebylo na odpad, ale co opravdu nerozdýchám je místní humor. Kino přeplněné staršími ročníky, které vyrůstaly na filmech podle Hrabala, na televizních estrádách s osobnostmi jako Šimek, Sobota, Menšík, Grossmann... A těmhle lidem přijde ta fekální sračka vtipná? Já můžu jakýkoliv humor, ať už černý, morbidní, nekorektní, rasistický, parodický, inteligentní i přiblblý, ale film postavený na tom, že je hlavní postava nějaký Šukal a sérií rozmanitých úderů na varle... To prostě ne. Osobnosti české komedie rotují v hrobě.

plakát

Avengers (2012) 

Extrémně zábavná a vtipná jednohubka, u které oceňuju, že Whedon ukočíroval prakticky sedm hrdinů, aniž by se mu film rozpadl pod rukama. Vyloženě mi tu ovšem vadí: 1. PG –13, ale stejně snaha o to, aby na to mohli i šestileté děti (skrze absolutní nenásilnost), epické bitvy prakticky bez obětí (ukázaných), nesmrtelní hrdinové (ti smrtelní pro jistotu bokem, aby se jim nic nestalo). Spolu s použitým vizuálem to na mě působí jako pohádka. Umím si představit, že ten film poběží na Disney Channel mezi Hannou Montanou a High School Musical... 2. Ten film je všechno, jenom ne epický, celý konflikt působí čistě lokálně a tak nějak: Meh, další invaze z vesmíru? Však poslední byla minulý čtvrtek... Whedonovi se prostě nedaří navodit atmosféru zásadního konfliktu o osud celé planety. 3. Captain America, ta postava je prostě příšerná. 4. Natahovaná a zbytečná druhá třetina filmu (Helicarrier), rozhádat hrdiny a pak je stmelit hrdinskou smrtí Coulsona...Jediné, co jsem si pak říkal bylo: Proč?? 5. Prakticky všechno, co napsal Shadwell (souboj Thora s Ironmanem byl strašně WTF?!). Mít Avengers jiné hodnocení, asi bych se to ani neobtěžoval psát, sám za sebe jsem se rozhodoval 4* nebo 5*, ale čekal bych, že jinak tu budou někde na úrovni Transformers 1.

plakát

Bastardi 3 (2012) odpad!

Tak co teda? Je to rasisticky hnus nebo šokující snímek podle skutečných událostí? Nevím a…je mi to jedno. Ano, subjektivně jsou některé scény na hranici rasismu, na druhou stranu je realita mnohdy i mnohem drsnější, než je zde ukázáno (to ví každý, kdo bydlí nebo bydlel v „problémové“ čtvrti). Je mi ukradené, co chce film říct, já ho viděl a budu hodnotit jako film a ne jako výzvu společnosti, aby otevřela oči a jako film je to opět sračka (vypůjčil bych si slova Kamila Fily: „Můžeme klidně souhlasit s tím, co se nám tvůrci snaží říct, ale nemůžeme jejich film považovat za dobrý jen proto, že se snažili něco říct“). Řemeslně nejlepší (ano, jsem natolik masochista, že jsem viděl všechny), ale pořád příšerný díl. Magnusek není režisér a proto tenhle film něco jako režii kompletně postrádá. Podle mě nažene nic netušící herce na scénu, rozpřáhne ruce a po mocném zvolání „hejbejte se“ začnou žhavit kamery. Nemá páru o výstavbě filmu, gradaci, celkově o tom jak vyprávět příběh a lepší zvuk nahrává i můj mobil. Kamera (na googlu asi lze najít „kameramanem snadno a rychle“), scénář (spíš spontánní improvizace), herci (vypadají, že je to nebaví)…prakticky vše by se dalo odsoudit. Nemůžu si odpustit být tak kritický, protože mezitím co se ostatní hádají skrz ideologickou rovinu filmu, já s hrůzou sleduju, co je dnes považováno za standard české kinematografie, co je populárním hitem (plne kino) a za co se po mně chce 150kč…Je mi nevolno.

plakát

Bitevní loď (2012) 

Muzejní USS Missouri driftující pomocí kotvy, teleportující se pózující veteráni, beznohý černoch v pěstním souboji s Master Cheifem, kuřecí burrito....Film v podstatě nabízí dvě možnosti: 1. Buďte otravný hnidopich zabývající se logikou a reálností, berte ten film vážně a sázejte odpad 2. Berte film jako nadsázku, občas až na hranici parodie a máte vyhráno. Zvolil jsem si tu druhou možnost a jsem epicky spokojen. Bitevní loď opět potvrzuje, že velký akční Blockbuster musí být přehnaný a plný humoru (Avengers, první skládací autíčka) nebo naopak civilní a vážný (Nolan), jinak je pro mě nekoukatelný. Logiku ten film nemá, smysl pomalu nedává, motivace Master Chiefu je neprozrazena, proč někdy útočí někdy ne, skenování a flashback mi taky nikdo nevysvětlil, ale je mi to jedno, protože co se zábavnosti týče... Bitevní loď letos vede! Její neúspěch mě na rozdíl od Johna Cartera velmi mrzí.

plakát

Hněv Titánů (2012) 

Sračka zběsile balancující na hranici odpadu. Na začátku jsem si říkal “Dobrý, nebude to taková blbost jako jednička” pak ovšem přišlo “Začíná to být stejná blbost jako jednička” a před koncem jsem to vypnul, psychicky jsem na to opět (jako u jedničky) neměl. Tenhle film by neměl být ničím jiným než odpočinkovou rubačkou, ale ohromně selhává i v tom. Oproti jedničce je akčnější, epičtější, hezčí na pohled, ale o mnoho dementnější. Snaha dodat filmu vtip a nadsázku skončila mou (až fyzickou) bolestí. Místní humor je tak neúnosná koncentrace debility, že jsem regulérně asi 3x pauzoval a několik vteřin vydychával, případně vzlykal s hlavou v dlaních. Scénář nechám bez poznámky (pro mou dušení bezpečnost). Kvůli větší a lepší akci a tak nějak celkově pěknějšímu vizuálu, jenže taky větší retardaci, nedám odpad, ale stejné hodnocení jako prvnímu dílu. Ve výsledku zážitek srovnatelný s trháním sedmiček bez umrtvení.

plakát

Labyrint (2012) odpad!

Nechť Herkules 3D a Batman a Robin přijmou mou omluvu, že jsem je označil za nejhorší filmy co znám. Jasně jsou i horší filmy, ale za tu sprostou odvahu, pustit takový scénáristický paskvil do kin jedině odpad. Kvůli absenci ostrého předmětu jsem u sledování zvažoval jako sebevraždu prokousnutí zápěstí, ale nakonec jsem si jen oslintal ruku. Kdyby tohle byl aspoň jeden z těch filmů, které jsou blbé až jsou zábavné, ne tohle je dementní až je to dementní.

plakát

Prometheus (2012) 

Do kina jsem šel s očekáváním, že co se na tom filmu muže pokazit, to se taky pokazí. Občas to očekávám, abych pak byl příjemně překvapen, jenže nebyl. Rozhodně jsem nečekal prequel vetřelce nebo tak. V podstatě jsem chtěl snímek, kde bude občas "šibalské pomrknutí" a maximálně jeden větší odkaz. Dokážu byt velmi tolerantní (snad až benevolentní) k filmům, co jsou audiovizuálně krásné a režijně precizní. Takový film nemusí dávat smysl, nemusím ho pochopit, může položit více otázek než odpovědí a stejně jsem schopný mu dát plnou palbu, ale co je moc, to je moc. Po shlédnutí se ptám: Jak?...jak může u tak očekávaného filmu, točeného takovou režisérskou legendou projít tak debilní scénář, že by ho zametli pod koberec i v The Asylum. Scott předvedl režisérskou symfonii na úrovni Blade Runneru a se skvělým scénářem mohl Prometheus být nejlepším klasickým Sci-fi od..od...Blade Runneru. Místo toho tu máme vizuálně (ono audio totiž taky značně pokulhává) podmanivé kulisy, do kterých je zasazen perfektně natočený příběh skupiny utečenců z nějakého ústavu pro choromyslné, jejichž chování, motivace, reakce se naprosto vymykají lidskému chápání a jeden vedle druhého jsou zralí napřesdržku. Herecky dobré tak, jak jen je to u špatně napsaných charakterů možné, Rapace "příjemně nesympatická":) a Fassbender je pořád to co je, nejlepší herec současnosti. Ve finále smutek ne z nenaplněných očekávání, ale ze sprostě nevyužitého potenciálu (Na čemž Ridley nemá nejmenší podíl). Tady konkrétně bych byl radši za možnost procent: 50% EDIT: Na druhý pokus z toho mám ještě o dost horší pocit.

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

(Kapánek spoiler) Když je člověk exot jako já a považuje Batman Begins za Nolanův nejhorší film, pak ho moc nepotěší zjištění, že je tohle nekomiksovější díl ze všech. Naštěstí se ta komiksovost nakonec netýká celkového vyznění a atmosféry, ale jen dílčích aspektů. Způsob vyprávění je stále stejný, jen zvraty jsou vyloženě komiksové, děj přímočařejší (scénář jednodušší) a čas s fyzikou se taky ohýbá podle vyloženě komiksových pravidel (Čehož Nolan využívá velkou měrou, je fajn mít možnost si některé vyloženě wtf? momenty obhájit tím, že jde stále o film podle komiksu ). Problém se nakonec ukázal někde jinde, kdo by řekl, že skoro tříhodinová stopáž nebude stačit? Ale je to tak, film má takový rozměr a snaží se toho říct tolik, že je mu stopáž prostě malá a uhání vpřed rychlostí závodního koně, pořád se něco děje. Člověk sice nikdy neztratí orientaci v ději, ale spousta scén prostě proletí, nevyzní, není čas a předčasně se stříhá, kdy chybí třeba jen 10 vteřin k plnému emocionálnímu zásahu. Celý film pak působí zkratkovitě a zásadní motivy jako sociální revoluce v Gothamu, psychický teror a uvěznění Bruce, pak nevytěží ze svého potenciálu ani zdaleka maximum (Trpí tím především druhá polovina, scény jako návrat Batmana a lámání Batmana jsou dotažené do dokonalosti. Regulérně jsem z toho měl pocit jako by Nolan říkal: „Vidíte? Celý film mohl být dokonalý, jen by musel trvat čtyři hodiny“). Trpí tím značně i postavy, kterých je mnoho, ale na žádnou není čas, umírají tváře staré i nové, ale bez emocí, protože se jen mihnou (Všechny příběhy prostě bylo třeba ukončit a každý musel naplnit svůj osud). U bočních postav to nevadí, ale když má vyložené málo prostoru i Bane s Catwoman, kteří jsou zahraní fantasticky, tak to už mě vyloženě s prominutím sralo (Zajímalo by mě statisticky, kolik minut byl na plátně Joker v TDK a kolik Bane tady). Poslední výhrada bude směřovat ke konci Banea, to byl vtip, že ano? Pro mě nejhorší Nolanovo scénáristické řešení vůbec. Pachuť po Baneovi zůstane, ale ostatní výhrady se docela jistě rozplynou při dalším zhlédnutí, kdy na mě ta zkratkovitost tak nedopadne, nebudu muset dávat pozor na děj a budu si to moct konečně užít se všemi detaily. Tady je prostě ta druhá projekce prakticky nezbytná k nějakému relevantnímu názoru. Běžný divák, který se jde do kina bavit a má na práci lepší věci, než nad filmem rozjímat a psát o něm, prostě nemá kapacitu snímek takového rozsahu napoprvé celý pojmout. Což je lehce paradoxní, protože TDKR mi přijde jako nejvíce “pro lidi“ točený Nolan. Se vším tím patosem, epikou, hláškami a akcí…bez typického oblbování, hraní si s divákem a scenáristických devadesáti stupňových zatáček, nadjezdů, podjezdů, výkrut a zákrut se TDKR vymyká Nolanově dosavadní tvorbě a snaží se co nejvíce přiblížit a zavděčit masám (což nutně není nic špatného). Teď ta příjemnější část: Velikost filmu je dech beroucí. Do necelých tří hodin napasovaný epos antických rozměrů s dějovým rozmachem na samostatnou trilogii, přesahem do celé řady žánrů, rozehraný absolutní hereckou elitou. Anne Hathaway je ve své roli perfektní a k sežrání, měl jsem strach o uvěřitelné začlenění Catwoman do Nolanova světa, ale ona tu v podstatě žádná Catwoman není. Hardy dle očekávání skvělý, až děsivě racionální bestiální hovado. Škoda, že nemá daleko víc prostoru a škoda jeho trapného konce. Ostatní hrají samozřejmě svoji klasiku (první ligu). Technickou stránku nemám proč komentovat, je opět o několik úrovní lepší než u všech ostatních filmů, co poslední dobou vznikají. Zimmerova hudba jak se patří epická, Deshi Basara motiv a jeho vývoj z Baneova theme v něco mnohém víc plus opakování motivů z předchozích dílů mě strašně potěšilo (je to jeden z jednotících prvků, který tuto trilogie dělá tak komplexní). Tolik kritiky a přesto Full House? Ano, protože už teď vím, že na film půjdu znovu a, že se mi napodruhé bude líbit o moc více. Především ale, když srovnám TDKR kupříkladu se skvělými Avengers, kteří jsou vtipnější, hravější a dal jsem jim silné ****, tak od technické stránky a hudby , přes herecké výkony, po šíři příběhu….Vypadají vedle tohohle spektáklu jako pohádka z Disney Channel. 89%